Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Bár az orosz OFF topicban is írtatok az SSJ-100-ról, szerintem ez ide illik:

https://airportal.hu/orosz-repuloge...QwEY33aRYoP3KIwT4EkvElSrFddSRUVUZZUPSnqeTj4yA

"Az orosz állami repülőgépgyártó holding testvércégeként a Red Wings Airlines nemrég utasítást kapott, hogy a vállalat gyártmányaiból négy év alatt 76 példányt állítson forgalomba, ezzel támogatva az ország iparát.

Jurij Boriszov miniszterelnök-helyettes bejelentette: a Rosztech alá tartozó Red Wings légitársaságot testvércége, a szintén az állami mamutholdinghoz tartozó UAC gyártmányainak üzembe állítására jelölik ki, ezzel is segítve az ország repülőgépiparát.

Az eddig sem volt titok, hogy az orosz kormányzat mesterségesen, hivatalos és kevésbé hivatalos eszközökkel szabályozza az országban működő légitársaságok repülőgép-vásárlásait, és igyekszik a helyi gyártmányok felé terelni a cégeket.

Az ösztönzés lehetőségei a “tanácsadástól” az engedélyek megtagadásáig terjedhetnek.

Utóbbinak volt már áldozata a Red Wings, amikor azért nem tudta forgalomba állítani az Airbus A220-ast, mert a hatóságok nem adták ki a típus helyi légialkalmassági bizonyítványát."

Mondjuk "felső utasítás nélkül" az SSJ-100-ast a kutya sem venné meg...! :(
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
Lezuhant a Pakistan International Airlines egyik Airbus A320 gépe Karacsi repterének megközelítésekor. A gépen a hírek szerint 103-en voltak. A gép lakóövezetre zuhant. Senki sem élte túl a katasztrófát.

100105443_137248224598087_6800567043717332992_n.jpg

99348130_137248247931418_7923137938588696576_n.jpg

99003698_137248274598082_7545556076423282688_n.jpg

99131990_137248294598080_5377451281117872128_n.jpg
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ezeket az adatokat honnan szedik? Vitorlázógépeknek is van már jeladója? Vagy csak egy részének?
Igen, mostmár a vitorlázógépekben is van jeladó. Úgy hívják hogy FLARM.
Olyasmi mint a kereskedelmi gépekben a TCAS csak nem ad megoldási javaslatot.
Marha idegesítő….
Mikor egy bolyban tekersz vagy két gép közel repül egymáshoz gyakorlatilag folyamatosan vonyít.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 503
54 442
113
Igen, mostmár a vitorlázógépekben is van jeladó. Úgy hívják hogy FLARM.
Olyasmi mint a kereskedelmi gépekben a TCAS csak nem ad megoldási javaslatot.
Marha idegesítő….
Mikor egy bolyban tekersz vagy két gép közel repül egymáshoz gyakorlatilag folyamatosan vonyít.

Köszönöm. :)
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Igen, mostmár a vitorlázógépekben is van jeladó. Úgy hívják hogy FLARM.
...
Marha idegesítő….
Mikor egy bolyban tekersz vagy két gép közel repül egymáshoz gyakorlatilag folyamatosan vonyít.

Szerintem nagyon hasznos, általában ő veszi észre előbb a közeledő gépet, és nem én...
És azért elég jó az algoritmusa is, nem olyan sok azért a fals riasztás.
Tuti sok életet megmentett már. (ahogy a TCAS is!)
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 911
13 699
113
Lezuhant a Pakistan International Airlines egyik Airbus A320 gépe Karacsi repterének megközelítésekor. A gépen a hírek szerint 103-en voltak. A gép lakóövezetre zuhant. Senki sem élte túl a katasztrófát.

100105443_137248224598087_6800567043717332992_n.jpg

99348130_137248247931418_7923137938588696576_n.jpg

99003698_137248274598082_7545556076423282688_n.jpg

99131990_137248294598080_5377451281117872128_n.jpg
Kettő túlélő van!
Az eddigi beszámolókból viszont még nem derül ki pontossan mi okozta a tragédiát. De megvan az összes adatrögzítő, szóval idővel majd többet tudunk.
Az alábbi videóban arra gyanakszik a szakértő, hogy egy sikertelen landolást követően sérültek meg a hajtóművek, ami a leállásukhoz vezetett.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Kettő túlélő van!
Az eddigi beszámolókból viszont még nem derül ki pontossan mi okozta a tragédiát. De megvan az összes adatrögzítő, szóval idővel majd többet tudunk.
Az alábbi videóban arra gyanakszik a szakértő, hogy egy sikertelen landolást követően sérültek meg a hajtóművek, ami a leállásukhoz vezetett.
A sikertelen landolás esetleg azt jelenti hogy elfelejtettek futót nyitni, és azért sérültek a hajtóművek mert majdnem hasra szálltak ez miatt?!!