A400M Atlas (Airbus)

Ha van géped, van gépidőd, tudsz bérbe adni. Ha nincs géped nem biztos, hogy tudsz bérbe venni!!!
A "nincs" sokkal többe szokott kerülni, mint a "van": 1919!!!

Azt sem értem, hogy egy reális költségű "van"(vétel), miért kérdés???
Az egész Z2026-hoz képest kicsi a különbség(€). Más, komoly, fontos tételek nem kerülnek veszélybe, egy -valószínűleg- jó vétel pár százalékos többlet költsége miatt.
 
Annyira nem rossz a helyzet, mert a kiwik "Fradi szurkoló módra" rendeltek: "mindent bele" - A kiwi üzlet részletezését a Herky topicban olvashatod.
Nekünk abból a fele sem fog kelleni. - És mivel "kopasz Atlasra" sincs szükség, kb. 90 millió USD különbség akkor is megmarad... :)
Nem, a kiwik sem kaptak meg mindent.
Pl. van annál korszerűbb radar mint amik ők kapnak.

Egy teherszállító gép.feladatköre messze túlmutat azon hogy elvigyen néhány tonna terhet néhány ezer km távolságra.
Azokból amik a kiwi csomagban bennevannak mindte szükségünk lenne nekünk is.
 
Erre gondoltál? 650M USD 4db gépért.
egységár 162,5M USD
Vagy a németekére? 1,4Mrd USD 6db gépért
egységár 233M USD
Csak mert ez nekem egyik sem tűnik 80-90M USD-nek!
Ezt rudi barátunk írta a Herky topicba:

"A Francia megrendelés az egyetlen ahol tudjuk hogy mennyibe kerültek a gépek (Main Defense Elements - MDE) és mennyi az egyéb
"..The estimated MDE value is $355 million. The total overall estimated value is $650 million.."
Magyarán a négy csupasz gép és a tartalék hajtóművek $355 milló
= $88.75 millió / db"

Ha valami nem stimmel, azt rudival beszéld meg...!
 
Ezt rudi barátunk írta a Herky topicba:

"A Francia megrendelés az egyetlen ahol tudjuk hogy mennyibe kerültek a gépek (Main Defense Elements - MDE) és mennyi az egyéb
"..The estimated MDE value is $355 million. The total overall estimated value is $650 million.."
Magyarán a négy csupasz gép és a tartalék hajtóművek $355 milló
= $88.75 millió / db"

Jezusom, egyre viccesebb zoldsegeket irtok. :D
Ott van a linken, negy gep plusz a hozzavalo rendszerk voltak $650M, nevetsegesen draga:

Non-Major Defense Equipment (Non-MDE):
Six (6) AN/ALE 47 Electronic Countermeasure Dispensers (1 per aircraft, plus 2 spares)
Six (6) AN/AAR-47A(V)2 Missile Warning Systems (1 per aircraft, plus 2 spares)
Six (6) AN/ALR-56M Radar Warning Receivers (1 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) Embedded Global Positioning/Inertial Navigation Systems (2 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) AN/ARC-210 Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) AN/ARC-164 UHF/VF Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
Two (2) HF Voice Radios
Ten (10) KY-100 Secure Voice Terminals (2 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) KYV-5 Secure Voice Equipment Units (2 per aircraft, plus 2 spares)

[/quote]

Ezek nelkul mit csinalnal a gepekkel, setarepulest civileknek? :D

Ha valami nem stimmel, azt rudival beszéld meg...!

Oh, komolyan, most meg mar masra mutogatsz.
FYI NZ uzlet: https://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2019-11-21/new-zealand-approved-c-130j-acquisition

The U.S. State Department has given the go-ahead for the potential sale of five Lockheed Martin C-130J Super Hercules to the Royal New Zealand Air Force (RNZAF), setting in motion the replacement program for its C-130H that began sometime in 2015. The whole project is worth $1.4 billion.
Ebbol a hajmereszto osszegbol *minimum* $660M volt az ot C-130J, mert mar eleve annyit mindenkeppen raszantak: https://www.reuters.com/article/us-...-military-transport-replacement-idUSKCN1TC0KH

Azaz siman *ugyanannyiba* kerul, mint az A400M csak a felet tudja - leszamitva az akciofilmekbol ismerosseget, ami egyertelmuen az itteni fanbase alapja. :rolleyes:

Roviden: a letezo legrosszabb opcio, mert evtizedekkel oregebb design, dragabban uzemeltetheto es talan dragabb az ara is, viszont legalabb a felet nyujtja az Atlasnak.
 
NEM...!!! - A Te gondolkodásoddal van baj!!! - Az vegye meg drágán, akinek évente 30 alkalommal van szüksége ilyen EXTRA képességekre, és fizesse a méregdrága fenntartási költségeket is!
Mi pedig bérbe vesszük évi 5-8 alkalommal, amikor nehéz technika szállítására vagy légi tankolásra van szükségük. Magyarul SOKKAL OLCSÓBBAN megússzuk, mintha nekünk kéne fizetni a vásárló költségeit. - Ennyi...!!! Ilyen egyszerű...

Nézz szét a világban, tekintettel arra, hogy elmúlt 30 évben sokat változott a légiközlekedés. Manapság nem a tulajdonjog, hanem a lízing a gyakoribb a társaságoknál és az üzleti felhasználóknál is. /Ma már nem divat a magángép, mert csak 1-1 milliárdos repked annyit hetente, hogy az megérje neki./ - A túlnyomó többség inkább bérel az alkalmakhoz, a társaságához és az útvonalakhoz illő üzleti gépet...

És nézz szét a NATO-ban is! Természetesen NE a gazdag Benelux államokhoz hasonlíts minket! /Ja, és Portugáliát és Csehországot is tedd 1 külön kalapba, mert ők részt vettek a Millennium fejlesztésében illetve a gyártásában is./
Számunkra a "keleti" NATO országok a lényegesek!!! - "Érdekes módon" nekik nincs szükségük problémás Atlasra és brazil zsákbamacskára sem. - És ha nekik TÖKÉLETESEN MEGFELEL néhány kisebb - a pénztárcájukhoz illő - szállítógép, akkor nekünk is...!!!
Igazad van. Most azonnal oszlassuk fel a Honvédséget és bízzuk meg a Blackwater-t a feladatok ellátására. Minek költsünk rá, ha fizethetünk másnak is.;)
 
Oh, komolyan, most meg már másra mutogatsz.
Nem mutogattam senkire. - Rudi hozta az infót, övé az érdem...!
Sajnos Te az idióta marketingtevékenységen kívül /amire még mindenki emlékszik/ semmit sem hoztál. Most meg azt akarod bemesélni, hogy a fejlesztési problémák és a késések miatt az egekbe drágult Atlas olcsóbb a Herkinél...!!! :D :D :D
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Nem mutogattam senkire. - Rudi hozta az infót, övé az érdem...!
Sajnos Te az idióta marketingtevékenységen kívül /amire még mindenki emlékszik/ semmit sem hoztál. Most meg azt akarod bemesélni, hogy a fejlesztési problémák és a késések miatt az egekbe drágult Atlas olcsóbb a Herkinél...!!! :D :D :D
Nem is értem mért nincs átnevezve még a topik A400 PR kapcsolatokra...
 
Nem mutogattam senkire. - Rudi hozta az infót, övé az érdem...!
Sajnos Te az idióta marketingtevékenységen kívül /amire még mindenki emlékszik/ semmit sem hoztál. Most meg azt akarod bemesélni, hogy a fejlesztési problémák és a késések miatt az egekbe drágult Atlas olcsóbb a Herkinél...!!! :D :D :D

Khm, a logikus erveken kovul en konkretan szamtalan adatot, infot, cikket meg linket hozok, azokat le is forditom, minimum osszefoglalo szintjen.
Tudod, nekem ez azert nem.ügy, mert a magyaron kivul ertek mondjuk ugy négy masik nyelven (ebbol angolul anyanyelvi szinten)... :P
Javaslom, kezdesnek tanulj meg legalabb egyet és legalabb annyira, hogy ne kelljen másod-harmadkezbol osszeolvasott teves infokkal arnyekbokszolnod (lasd az említett peldat, amit felreertett mar az is, akire mutogatsz.)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Ha ellátogatsz a Herky topicba, ott a francia üzletből simán megtudod, hogy 1 gép ára 80-90 millió USD között lehet /mert ők csak tartalék hajtóművet kértek a gépekhez/.

Ezzel szemben az Atlas ára kb. 150 millió Euró körül lehet, de itt sokkal nehezebb a dolgod, mert a fejlesztő országok által fizetett árat nem veheted figyelembe. Rajtuk kívül viszont alig van vevő, szóval maradjunk annyiban, hogy a lehetséges vételár 150 millió Euró fölött kezdődik...
/Hozzászólásod többi részére és mindenen kívül írására holnap reagálok...!/

Azt meg szabad kérdezni, hogy az olcsó (?) C-130J képessége hogy aránylik a drága A400M képességeihez?
Ha mondjuk 90 millió $-ért kapnánk 3 db C-130J-t (összesen 270 millió $, igaz minden nélkül), akkor annak az 57 tonnás össz szállítókapacitása ér e annyit az MH-nak, mint mondjuk 2 db A400M 74 tonnás szállító kapacitása 280 millió EUR-ért?
Nyilván csak rajongója vagyok a légierő dolgainak, de ha én dömpereket vennék és érdekelne a gazdaságos használhatóságuk, akkor az olcsóbb dömper szállítóképességét hozzámérném a drágábbéhoz.
Tudom, hogy nagyon sok szempont van ami befolyásolhatja még azt, hogy valami olcsó vagy drága, de az az érzésem, hogy a C-130J nem tud olyan olcsó lenni, hogy megérje megvenni.
Sőt, azt látom, hogy nem tud olyan olcsó lenni, hogy valóban adjon valamit az MH légi szállító képességéhez, tekintve, hogy nagyon korlátozott a szállító tere is, terhelhetősége mellett.
Na így viszont bazi drágának tűnik.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and alfa74
Azt meg szabad kérdezni, hogy az olcsó (?) C-130J képessége hogy aránylik a drága A400M képességeihez?
Ha mondjuk 90 millió $-ért kapnánk 3 db C-130J-t (összesen 270 millió $, igaz minden nélkül), akkor annak az 57 tonnás össz szállítókapacitása ér e annyit az MH-nak, mint mondjuk 2 db A400M 74 tonnás szállító kapacitása 280 millió EUR-ért?
Nyilván csak rajongója vagyok a légierő dolgainak, de ha én dömpereket vennék és érdekelne a gazdaságos használhatóságuk, akkor az olcsóbb dömper szállítóképességét hozzámérném a drágábbéhoz.
Tudom, hogy nagyon sok szempont van ami befolyásolhatja még azt, hogy valami olcsó vagy drága, de az az érzésem, hogy a C-130J nem tud olyan olcsó lenni, hogy megérje megvenni.
Sőt, azt látom, hogy nem tud olyan olcsó lenni, hogy valóban adjon valamit az MH légi szállító képességéhez, tekintve, hogy nagyon korlátozott a szállító tere is, terhelhetősége mellett.
Na így viszont bazi drágának tűnik.
Egyetlen esetben lehet olcsóbb, ha az AMARG-ból kapunk egy újjáépített, korszerűsített csomagot. o_O (ala, román F-16-osok)
Ezzel az a gond, hogy félig, kétharmadig kirepült sárkányú gépek vannak ott letárolva.
/A fenti link azért érdekes, és hasznos mert havonta frissítik az AMARG-ban letárolt gépek listáját. Pl. látszik, amikor kikerültek az OH-58-asok a görög óriás megrendelések hatására/
Ez nem a teljes tárolt mennyiség, mert kell legyen még több katonai tároló is, de azoknak nem találtam meg az aktuális számaikat.
 
Igazad van. Most azonnal oszlassuk fel a Honvédséget és bízzuk meg a Blackwater-t a feladatok ellátására. Minek költsünk rá, ha fizethetünk másnak is.;)

Nagyon egyszerű a helyzet. A kérdés a következő,Magyarországnak szüksége van-e egy olyan szállítási kapacitású szállítógépre
(A400 3db) amely bármilyen humán és (vagy) katonai vészhelyzet esetén senkitől sem függő szálltási képességet biztosít a számunkra, egy olyan világban,amelyben gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra drámaian megváltozhat a helyzet
(lásd pl:koronavírus).
 
Off
Vegyünk A330MRTT-t; az hazahozza a népeket, a kisebb cuccokat, utántölti a vadászokat, a bérelt technikát meg hagyjuk ott.
Lehet vele bér-utántölteni, csak két hajtóműve van 4 helyett, mégis az Airbushoz kötődik...

Bocs, nem bírtam magammal némi Budweiser Dark után...
 
Nagyon egyszerű a helyzet. A kérdés a következő,Magyarországnak szüksége van-e egy olyan szállítási kapacitású szállítógépre
(A400 3db) amely bármilyen humán és (vagy) katonai vészhelyzet esetén senkitől sem függő szálltási képességet biztosít a számunkra, egy olyan világban,amelyben gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra drámaian megváltozhat a helyzet
(lásd pl:koronavírus).
Egy nyomon vagyunk. :)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and kamm
Egy nyomon vagyunk. :)

Szerintem ha az országnak van elég tehetsége (pénze),hogy vegyen 3 db A400-t és azt a megfelelő szinten (pénz) tudja üzemeltetni akkor meg kell őket venni.Mert olyan mindentől és mindenkiről független szállítási kapacitás birtokában jutunk az A400 képességei által amely egy krízishelyzet esetén megfizethetetlen és ember életekben mérhető.
 
...és ha nincs annyi "tehetsége (pénze)" ?

Akkor maradnak a tehetségnek megfelelő beszerzések plussz bérlés.De igazából nincsenek hiteles és pontos adatok a birtokunkban talán a C 130-t kivéve,hogy mennyibe is kerülne 3 db A400-s vagy KC390 beszerzése(logisztika,support) és üzemeltetése Magyarország számára.Azt azért remélem,hogy az MH-n ott vannak a hiteles adatok,számítások:-):-):-).
 
...és ha nincs annyi "tehetsége (pénze)" ?

Mindegyik drága mulatság. Viszont egy ilyen képesség megteremtése szépen felépíthető folyamat, ha még időben elkezdik:
- Amíg vannak szállítórepülő pilóták, tapasztalatok, átadható tudás.
- Amíg van szervezeti forma, infrastruktúra (az még nincs, de elvileg kellett volna An-26 hoz is valami....).

Én úgy tárgyalnám le, hogy egy vagy két évente érkezzen egy-egy gép, így 5-6 évre elnyújthatóak a költségek, sőt bizonyos logisztikai háttér megteremtése ezen túlra is tolható. Az is igaz, hogy van amit az elején kell beletenni (képzés, szimulátor, minimális üzemeltetési infrastruktúra, fogyó alkatrészek, stb.). De Varga Mihály szemüvegével a fél milliárd EUR-os program hat év alatt csak évi 80-100 (varga) misi. :rolleyes:
Harminc milliárdot évente már ki lehet köhögni 6-700 Mrd-ból.....:)
Szóval ha akarják, akkor lehet, szerintem is. Persze vírus után meg kell találni a megfelelő pillanatot egy bejelentésre, meg érdemes alkudozni a sóher némettel, a csóró brazillal...Mégiscsak mi vagyunk a vevők.