Szállítógépek váltása a MH-nél

Kettő kellene minimum, de lenne helyük a honi légvédelemben.
Egyetértek egy mini-AWACS gép beszerzésével, de a platformban már nem értek egyet
Én az S-3 Vikinget javaslom, amelynek a szárnyán van 1-1 pylon, azokra lehetne oldalra néző AESA radarokat felfüggeszteni.
Ezenkívül személyszállító (6 fő), utántöltő, könnyű teherszállító, "szegény ember stratégiai bombázója" feladatkörökben alkalmazhatnánk, míg a SAAB-ot csak egyféle szerepkörben.
A Boneyardban több tucat parkol, 10000+ üzemóra maradékkal darabonként.
 
Jó, csak ebből kijön egy második vadászszázad is, vagy új harcászati szállítók ha repülőben mérjük.
Vagy kb. egy lövészzászlóalj felszerelése. Vagy olyan fizetésemelés, hogy megszakadnának a kiképzők.

Igen, sok helyre kellene a pénz a haderő fejlesztés terén,de szerintem a légierőnél igen csak örülnének egy ilyen képesség bővülésnek.
 
Egyetértek egy mini-AWACS gép beszerzésével, de a platformban már nem értek egyet
Én az S-3 Vikinget javaslom, amelynek a szárnyán van 1-1 pylon, azokra lehetne oldalra néző AESA radarokat felfüggeszteni.
Ezenkívül személyszállító (6 fő), utántöltő, könnyű teherszállító, "szegény ember stratégiai bombázója" feladatkörökben alkalmazhatnánk, míg a SAAB-ot csak egyféle szerepkörben.
A Boneyardban több tucat parkol, 10000+ üzemóra maradékkal darabonként.

Ha maradnak a grippenek (és kapnak egy upgradet vagy lecseréljuk őket az E változatra)akkor szerintem jó árat kaphatunk két ilyen gépre.És ebben az esetben szerintem nyugodtan lehetnénk a légierő tekintetében,persze az igazi az lenne ha hozzá csapnának még egy vadászszázadot,de ennek most szerintem nincs realitása,de ha esetleg mi látnánk el a jövőben a horvát légtér ellenörzését is,akkor szükség lenne egy újjabb századra.
 
Ha maradnak a grippenek (és kapnak egy upgradet vagy lecseréljuk őket az E változatra)akkor szerintem jó árat kaphatunk két ilyen gépre.És ebben az esetben szerintem nyugodtan lehetnénk a légierő tekintetében,persze az igazi az lenne ha hozzá csapnának még egy vadászszázadot,de ennek most szerintem nincs realitása,de ha esetleg mi látnánk el a jövőben a horvát légtér ellenörzését is,akkor szükség lenne egy újjabb századra.
Apró kiegészítés:
- egy ilyen gép / gépek árához hozzá kell számítani a mögöttes dolgok árát is. Egy GlobalEye kategóriájú gép már egyesíti magában az AEW+C és SIGINT gépek feladatait. Egy SIGINT gép mögött pedig egy nagyon komoly földi elemző / kiértékelő központ infrastruktúra van (kell hogy legyen)
Egy ilyen - hívjuk "Nemzeti Elektronikus Hírszerzési Központ"-nak a létrehozása egyáltalán nem olcsó a fenntartása meg még drágább, de háborút lehet vele nyerni...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Apró kiegészítés:
- egy ilyen gép / gépek árához hozzá kell számítani a mögöttes dolgok árát is. Egy GlobalEye kategóriájú gép már egyesíti magában az AEW+C és SIGINT gépek feladatait. Egy SIGINT gép mögött pedig egy nagyon komoly földi elemző / kiértékelő központ infrastruktúra van (kell hogy legyen)
Egy ilyen - hívjuk "Nemzeti Elektronikus Hírszerzési Központ"-nak a létrehozása egyáltalán nem olcsó a fenntartása meg még drágább, n háborút lehet vele nyerni...

Pontosan,de hát ügye békeidőben minden haditechnikára,haderőre költött forint pénzkidobásnak tűnik egészen addig a pillanatig míg szükség lenne rá.
 
Félreérted...
én vagyok a legnagyobb támogatója egy ilyen beszerzésnek.

Nem értettem félre,lejött,hogy te is támogatnál egy ilyen beszerzést.Arra próbáltam célozni,hogy békeidőben különösen itt Európa közepén drágának tűnhet egy ilyen beszerzés de mint te is rámutattál nagyon is fontos honvédelmi képességet jelent.
 
Nem értettem félre,lejött,hogy te is támogatnál egy ilyen beszerzést.Arra próbáltam célozni,hogy békeidőben különösen itt Európa közepén drágának tűnhet egy ilyen beszerzés de mint te is rámutattál nagyon is fontos honvédelmi képességet jelent.
Ja bocs, akkor én értettem félre..
Mindenesetre úgy van ahogy írod.
Ezek a képességek (AEW+C meg SIGINT) olyan fontossággal bírnak hogy bőven megéri költeni rá.
 
A SAAB rendelést kapott valakitől Saab 2000 Erieye AEW&C gép szállítására
A megrendelő személyét nem hozták nyilvánosságra.
A megrendelés értéke SEK 1,55 milliárd ($155 millió) vagyis egy - maximum 2 db - gépről lehet szó.
A SAAB 2000-ket már ezer éve nem gyártják úgyhogy a SAAB-nak jó eséllyel a civil piacról kell visszavásárolni gépeket amiből kialakítják az AEW gépet.

Szerintem amúgy Pakisztán a megrendelő….

Vagy Magyarország? :rolleyes::rolleyes:o_O
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Vagy Magyarország? :rolleyes::rolleyes:o_O
A Saab 2000 Erieye AEW&C sem lenne rossz, úgyhogy remélem a próféta szól belőled, DE...
- a GlobalEye messze potensebb (és persze drágább is sajnos..)
- egy gép, nem gép (még a kettő is kevés. Ahhoz hogy hosszabb ideig 0-24 őrjáratot adhass legalább négy gépre lenne szükség.)
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and tonyo
Vki bevásárolt, de titkos.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nem hiszem, hogy mi lettünk volna -sajnos- , vagy akkor az már a Kinizsi-2030 (a Z2026 utód ;) ) mert nem fér bele a Z2026 keretbe csak más rovására :( .

... de szeretem a "remény- halat" :cool:


u.i: ...ja, és tud kommunikálni a Gripen-nel ( :p )
 
Ezt a képet csak a jelenlegi magyar légierőben uralkodó szürke szinvilág végett teszem be :rolleyes:
9ced7d69b0fc90d5b252fdcfe30d3c30.jpg
 
Ezt a képet csak a jelenlegi magyar légierőben uralkodó szürke szinvilág végett teszem be :rolleyes:
9ced7d69b0fc90d5b252fdcfe30d3c30.jpg
Szép. Nekünk nem ez kellene hanem a KC. Ez nem tud légiutántölteni, és őt magát sem lehet. Nincs a fülke fölött az utántöltő cső sem. Mondjuk így normálisabban is néz ki.