Büszkék rá, nem rejtegetikÉs a színes zászlók ott maradnak az ajtó mellett?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Büszkék rá, nem rejtegetikÉs a színes zászlók ott maradnak az ajtó mellett?
Nem magyar reptéren készült....
Pedig ilyen lesz
Szerintem nem mostanában lesz szállító gép , sőt az is lehet, hogy csak 26 után, pedig amit leírtak, 20 és 47 tonna közötti gépek kellenének, olyan sok választás nincs belőlük. Még csak tárgyalásokról sem nagyon hallani, vagy nagyon jól titkolják. Én elfogadnék egy KC változatot és 2 db C változatot. Mondjuk az árban max pár milla különbség lehet.Szép. Nekünk nem ez kellene hanem a KC. Ez nem tud légiutántölteni, és őt magát sem lehet. Nincs a fülke fölött az utántöltő cső sem. Mondjuk így normálisabban is néz ki.
Félteértitek ezt a KC vs. C dolgot.Én elfogadnék egy KC változatot és 2 db C változatot.
Szerintem nem mostanában lesz szállító gép , sőt az is lehet, hogy csak 26 után, pedig amit leírtak, 20 és 47 tonna közötti gépek kellenének, olyan sok választás nincs belőlük. Még csak tárgyalásokról sem nagyon hallani, vagy nagyon jól titkolják. Én elfogadnék egy KC változatot és 2 db C változatot. Mondjuk az árban max pár milla különbség lehet.
A másik dolog, hogy 40 éves roncsokat akarunk felújítani, úgyhogy személy szerint pesszimista vagyok. Pedig a szállítógépet most a közvéleménynek el lehetett volna adni.
"pedig amit leírtak, 20 és 47 tonna közötti gépek kellenének"
Valaki kiragadta ezt a mondatot egy 15 évvel ezelőtti szakdolgozatból és most ez terjed itt mint "megdönthetetlen igazság".... Pedig annak a szakdolgozatnak az volt a végkövetkeztetése hogy a C-27 a tökéletes választás, minden másra ott vannak a közös programok (SAC, SALIS stb).
2003: a Védelmi felülvizsgálat munkacsoport szerint: " közepes (20-47 tonna teherbírású, 3-6000 km-es hatótávolságú) katonai szállító repülőgépek kellenek; 3-4 db AN-70-es vagy A-400M, esetleg - bár ebben a technikai eszközeink illetve konténereink nem igazán férnek el - 4-6 db C-130J nyújtana teljeskörű megoldást az ambíciószintekben szereplő feladatokra."
2006: Szarvas László: "A Védelmi felülvizsgálat munkacsoport jelentése óta elérhető közelségbe kerültek azok a multinacionális megoldások, melyekkel a terheket megosztva juthatunk technikai eszközeink nagytávolságú szállítására alkalmas kapacitásokhoz. Ezeknek a körülményeknek a figyelembevételével ma már a kisebb, olcsóbb, de a jelenleginél jóval korszerűbb, nagyobb kapacitású és hatótávolságú katonai szállítórepülőgépek beszerzésében (C-27J, CASA-295, AN-74) kell gondolkodnunk. "
2011. Orosz Zoltán:"ezeknek a repülőgépeknek a harcászati kategória két szegmensébe kellene tartozni, vagyis 6 darab repülőgép amely kisebb kapacitású harcászati szállító repülőgép és 4 darab a harcászati kategória felső szegmensébe tartozó, mellyel adott esetben startégiai léptékű szállítás is végrehajtható, ésszerű időtényezőn belül.)
És volt még egy szakdolgozat, de azt most nem találom, amiben már az van, hogy kell két kisebb óceánrepülésre alkalmas utásszállító, két nagyobb utasszállító és 3-4 rámpás gép. (Aki emlékszik rá, linkelje már be.)
Volt időszak amikor C-130-ról álmodoztak a Honvédségnél, most meg nem akarnak légcsavaros gépen repülni...
Az a kérdés, hogy azért kell-e felújítani az An-26-osokat, mert még nincs döntés vagy azért mert idő kell, amíg a megrendelt gépek ideérnek.
A KC-390 fejlesztése megcsúszott az egyik prototípus lezuhanása miatt, így a brazil légierő is még csak két géppel rendelkezik. Itt várni kell a tapasztalatra és az exportra.
Bármelyik gyártósoron lévő A400M-ről szívesen lemondana a megrendelője, így itt csak az lenne a kérdés hogy mennyi idő szükséges a Honvédségnek felkészülni a gépek fogadására és mennyi idő alatt kell kifizetni.
Ha 8 év alatt 400 C-130J-t adtak át a megrendelőknek, akkor évente átlagosan kb. 50, havonta 4 gép készül el. Ott sem lehet nagy probléma +/-1 gép legyártása évente vagy átütemezni a gyártást 1-1 gép miatt.
A japánok is bármikor szállítanának Kawasaki C-2-t, ha felmerülne, mert nagyon örülnének már egy export megrendelésnek. Évi 2 gép a gyártási ütemük. Eddig 11 gép épült, 20 db-ra van japán megrendelés.
Orosz vagy kínai gépekhez még nem érett meg a nemzetközi helyzet. Ukrán gép meg szóba sem jöhet.
Ezt honnan vetted? A belgák a luxemburgiakkal majd meg vesznek, hogy végre megkapják a gépeiket. A franciák nagyon okosan osztották be és ütemesen szállíttatják a gépeket. Évi átlag 2-3db. 14db C-130H-juk van még, meg 9 Transall. Szépen ütemesen vonják ki ezeket.Bármelyik gyártósoron lévő A400M-ről szívesen lemondana a megrendelője, így itt csak az lenne a kérdés hogy mennyi idő szükséges a Honvédségnek felkészülni a gépek fogadására és mennyi idő alatt kell kifizetni.
Ezt az irdatlan számot honnan vetted?Ha 8 év alatt 400 C-130J-t adtak át a megrendelőknek, akkor évente átlagosan kb. 50, havonta 4 gép készül el. Ott sem lehet nagy probléma +/-1 gép legyártása évente vagy átütemezni a gyártást 1-1 gép miatt.
Aki még ma is azt állítja hogy a közös programok a megfelelőek az az elmúlt két hónapot v.színű valami barlangban töltötte.Pedig annak a szakdolgozatnak az volt a végkövetkeztetése hogy a C-27 a tökéletes választás, minden másra ott vannak a közös programok (SAC, SALIS stb).
Bocs, de ezt jó lenne ha valamivel alátámasztanád...akiket én ismerek pilcsik azoknál a Herky a nagy kedvenc.Volt időszak amikor C-130-ról álmodoztak a Honvédségnél, most meg nem akarnak légcsavaros gépen repülni...
Nem tudom van e már döntés (szerintem nincs) de az An-26 felújítása felesleges. Ha az Ukránok csinálják akkor egyenesen veszélyes. Ennél már az is jobb ha néhány évig egyáltalán nem lesz. Addig is ráérnek további pilótákat toborozni.Az a kérdés, hogy azért kell-e felújítani az An-26-osokat, mert még nincs döntés vagy azért mert idő kell, amíg a megrendelt gépek ideérnek.
A KC390-nél leginkább arra kell várni hogy kiderüljön hogy az Embraer mire jut egyedül. Nem volna jó olyan gépet venni amit senki más nem rendszeresít és a gyártó cég meg csődbe megy néhány év múlva. Ezenkívül én még egyszer nem láttam a KC390-est pl. füvön leszállni...jó lenne ha valamit mutatnának végre a taktikai képességeiből.A KC-390 fejlesztése megcsúszott az egyik prototípus lezuhanása miatt, így a brazil légierő is még csak két géppel rendelkezik. Itt várni kell a tapasztalatra és az exportra.
Az A400 egy üzemeltetési rémálom. Azt gondolom nem igazán engedhetünk meg magunknak egy olyan gépet amitől a jelenlegi üzemeltetői is leginkább csak szabadulni akarnak.Bármelyik gyártósoron lévő A400M-ről szívesen lemondana a megrendelője, így itt csak az lenne a kérdés hogy mennyi idő szükséges a Honvédségnek felkészülni a gépek fogadására és mennyi idő alatt kell kifizetni.
Kb. akkor fogunk mi japán repülőt venni amikor OV belép az DK-ba....A japánok is bármikor szállítanának Kawasaki C-2-t, ha felmerülne, mert nagyon örülnének már egy export megrendelésnek. Évi 2 gép a gyártási ütemük. Eddig 11 gép épült, 20 db-ra van japán megrendelés.
Aki még ma is azt állítja hogy a közös programok a megfelelőek az az elmúlt két hónapot v.színű valami barlangban töltötte.
1%-kal tulajdonosnak lenni valami közös programban arra jó hogy békeidőben gyakorlatokon eljátszhassuk hogy van tankerünk vagy missziókba legyen mivel szállítani.
Ha valaki csak egy kicsit figyelte a híreket mostanában az láthatta hogy mekkora szolidaritás meg kooperációs képesség marad a országokban krízis helyzetben.
Bocs, de ezt jó lenne ha valamivel alátámasztanád...akiket én ismerek pilcsik azoknál a Herky a nagy kedvenc.
Nem tudom van e már döntés (szerintem nincs) de az An-26 felújítása felesleges. Ha az Ukránok csinálják akkor egyenesen veszélyes. Ennél már az is jobb ha néhány évig egyáltalán nem lesz. Addig is ráérnek további pilótákat toborozni.
A KC390-nél leginkább arra kell várni hogy kiderüljön hogy az Embraer mire jut egyedül. Nem volna jó olyan gépet venni amit senki más nem rendszeresít és a gyártó cég meg csődbe megy néhány év múlva. Ezenkívül én még egyszer nem láttam a KC390-est pl. füvön leszállni...jó lenne ha valamit mutatnának végre a taktikai képességeiből.
Az A400 egy üzemeltetési rémálom. Azt gondolom nem igazán engedhetünk meg magunknak egy olyan gépet amitől a jelenlegi üzemeltetői is leginkább csak szabadulni akarnak.
Kb. akkor fogunk mi japán repülőt venni amikor OV belép az DK-ba....
Majd ha ez megtörtént akkor térjünk erre vissza...
Ezt honnan vetted? A belgák a luxemburgiakkal majd meg vesznek, hogy végre megkapják a gépeiket. A franciák nagyon okosan osztották be és ütemesen szállíttatják a gépeket. Évi átlag 2-3db. 14db C-130H-juk van még, meg 9 Transall. Szépen ütemesen vonják ki ezeket.
Az angoloknak 2 db nincs még leszállítva. A törököknek 1.
A spanyoloknál tűnt úgy, hogy egyelőre nem sürgetik a gépek leszállítását, de ha 1 pillantást vetünk a gépparkra, akkor látszik, hogy nagy a baj. Még 10db C-130-asuk van, amelyekből a legújabb is 40 éves.
Elsősorban a németek hisztiznek, de ők meg azért, mert a szűken mért költségvetésükbe így is alig férnek bele.
Ezt az irdatlan számot honnan vetted?
1996-tól gyártják 2018 februárjában adták át a 400. gépet.
22 év alatt jött össze a 400 gép. Azaz átlagosan 18 gép évente.
Aki még ma is azt állítja hogy a közös programok a megfelelőek az az elmúlt két hónapot v.színű valami barlangban töltötte.
1%-kal tulajdonosnak lenni valami közös programban arra jó hogy békeidőben gyakorlatokon eljátszhassuk hogy van tankerünk vagy missziókba legyen mivel szállítani.
Ha valaki csak egy kicsit figyelte a híreket mostanában az láthatta hogy mekkora szolidaritás meg kooperációs képesség marad a országokban krízis helyzetben.
Bocs, de ezt jó lenne ha valamivel alátámasztanád...akiket én ismerek pilcsik azoknál a Herky a nagy kedvenc.
Nem tudom van e már döntés (szerintem nincs) de az An-26 felújítása felesleges. Ha az Ukránok csinálják akkor egyenesen veszélyes. Ennél már az is jobb ha néhány évig egyáltalán nem lesz. Addig is ráérnek további pilótákat toborozni.
A KC390-nél leginkább arra kell várni hogy kiderüljön hogy az Embraer mire jut egyedül. Nem volna jó olyan gépet venni amit senki más nem rendszeresít és a gyártó cég meg csődbe megy néhány év múlva. Ezenkívül én még egyszer nem láttam a KC390-est pl. füvön leszállni...jó lenne ha valamit mutatnának végre a taktikai képességeiből.
Az A400 egy üzemeltetési rémálom. Azt gondolom nem igazán engedhetünk meg magunknak egy olyan gépet amitől a jelenlegi üzemeltetői is leginkább csak szabadulni akarnak.
Kb. akkor fogunk mi japán repülőt venni amikor OV belép az DK-ba....
Majd ha ez megtörtént akkor térjünk erre vissza...
Az angolok konkrétan úgy hívják az A400-ast hogy: "a kutya"Érdekes,hogy folyamatosan a németek panaszkodnak az A400 miatt,
Így az igaziEzt a képet csak a jelenlegi magyar légierőben uralkodó szürke szinvilág végett teszem be
Hogy a belgák mitől vesznek meg, az legyen az ő bajuk. Mellesleg Luxemburgnak pont úgy van légiereje, ahogy nekünk C-17 flottánk, kb. annyi a beleszólásuk is mint nekünk!Ezt honnan vetted? A belgák a luxemburgiakkal majd meg vesznek, hogy végre megkapják a gépeiket.
A spanyoloknál tűnt úgy, hogy egyelőre nem sürgetik a gépek leszállítását, de ha 1 pillantást vetünk a gépparkra, akkor látszik, hogy nagy a baj. Még 10db C-130-asuk van, amelyekből a legújabb is 40 éves.
Elsősorban a németek hisztiznek, de ők meg azért, mert a szűken mért költségvetésükbe így is alig férnek bele.
.
Hogy a belgák mitől vesznek meg, az legyen az ő bajuk. Mellesleg Luxemburgnak pont úgy van légiereje, ahogy nekünk C-17 flottánk, kb. annyi a beleszólásuk is mint nekünk!
Ha meg a germánoknál csak a szűken mért pénz a baj, akkor jelentkezzenek már azok akik szerint Magyarországnak és a MH-nek több pénze lenne az A-400 szállítógép-"flottájára" mint a germánoknak!!!
Szerinted ha egyformán nem működnek majd a "profi"-nak csúfolt labdakergetők (mint ahogy most se) és az A-400-as "flotta", akkor melyikre fognak többet költeni?!!Ha valahol van pénz Európában az Németország,Hanziék egyszerűen nem akarnak pénzt költeni a hadseregre.És azért mi a németekkel ellentétben csak három szállítógépet akarunk venni és üzemeltetni ,az meg,hogy mire van pénz ebben az országban érdekes kérdés, de amíg az adófizetők pénzéből tartjuk el a "profi"labdakergetőket addig szerintem van ez az ország olyan gazdag,hogy ha úgy dönt akkor venni és üzemeltetni tudjon 3db A400-t.
Szerinted ha egyformán nem működnek majd a "profi"-nak csúfolt labdakergetők (mint ahogy most se) és az A-400-as "flotta", akkor melyikre fognak többet költeni?!!
Oké, akkor ha te is úgy látod hogy az A-400-akra se így se úgy nem lesz elég pénz (egyik esetben inkább megy a focira, másik esetben meg semmire se telik), akkor miért is kellene a legdrágább gépet megvenni?!! "Statikus szállítógépnek", villogni vele meg fotózni olcsóbb is megteszi szerintem ...Nézd azt látom,hogy a járvány okozta gazdasági válság ellenére az aranylábúakra van pénz,O.V épp a napokban biztosította a támogatásáról a pécsi stadion építési terveket.Ha pedig nem a narancsosok lesznek hatalmon vagy el fogy a pénz,akkor ebben az esetben ugyanúgy nem fognak költeni a C-130 vagy a KC-390-e mint az Atlasra.
Tekintve, hogy a németek nem akarják a honvédelmi kiadásaikat a GDP 1,4%-a felé emelni (más kérdés, hogy ez szerintem meg fog változni) ez nettó demagógia, amit leírsz. Nem nominálisan van a németeknek kevés pénzük rá, hanem arányaiban.Hogy a belgák mitől vesznek meg, az legyen az ő bajuk. Mellesleg Luxemburgnak pont úgy van légiereje, ahogy nekünk C-17 flottánk, kb. annyi a beleszólásuk is mint nekünk!
Ha meg a germánoknál csak a szűken mért pénz a baj, akkor jelentkezzenek már azok akik szerint Magyarországnak és a MH-nek több pénze lenne az A-400 szállítógép-"flottájára" mint a germánoknak!!!
Szerintem "kénytelenek" lesznek nyugati és egyéb nyomásra ha a másik oldal jönne. Már nem a 2000 és évek közepe van.Nézd azt látom,hogy a járvány okozta gazdasági válság ellenére az aranylábúakra van pénz,O.V épp a napokban biztosította a támogatásáról a pécsi stadion építési terveket.Ha pedig nem a narancsosok lesznek hatalmon vagy el fogy a pénz,akkor ebben az esetben ugyanúgy nem fognak költeni a C-130 vagy a KC-390-e mint az Atlasra.