Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 549
18 883
113
16eed07209404d7ae0bde2049aafd2d3.jpg

Pedig ilyen lesz :)
Nem magyar reptéren készült....
Le van kaszálva a fű... :)
 

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Szép. Nekünk nem ez kellene hanem a KC. Ez nem tud légiutántölteni, és őt magát sem lehet. Nincs a fülke fölött az utántöltő cső sem. Mondjuk így normálisabban is néz ki.
Szerintem nem mostanában lesz szállító gép , sőt az is lehet, hogy csak 26 után, pedig amit leírtak, 20 és 47 tonna közötti gépek kellenének, olyan sok választás nincs belőlük. Még csak tárgyalásokról sem nagyon hallani, vagy nagyon jól titkolják. Én elfogadnék egy KC változatot és 2 db C változatot. Mondjuk az árban max pár milla különbség lehet.
A másik dolog, hogy 40 éves roncsokat akarunk felújítani, úgyhogy személy szerint pesszimista vagyok. Pedig a szállítógépet most a közvéleménynek el lehetett volna adni.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
T

Törölt tag 1586

Guest
Én elfogadnék egy KC változatot és 2 db C változatot.
Félteértitek ezt a KC vs. C dolgot.
A KC390 és C390 Millenium u.az a gép csak más néven.
Nincs olyan hogy szállító és utántöltő verzió.
A C390 a K390 USAF nak szánt átnevezett változat lett volna - de nem lesz, mert mint tudjuk a Boeing visszalépett az üzlettől.
A.KC ből azért csináltak C-t mert az USAF nak nincs szüksége hajlékony csöves utántöltő rendszerre, ergó, nekik ez a képesség felesleges.
Lsd.: "...The C-390 Millennium can perform a variety of missions, such as aerial refueling, cargo and troop transport, cargo and paratrooper airdrop, search and rescue, aerial firefighting and humanitarian missions..."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 099
113
Szerintem nem mostanában lesz szállító gép , sőt az is lehet, hogy csak 26 után, pedig amit leírtak, 20 és 47 tonna közötti gépek kellenének, olyan sok választás nincs belőlük. Még csak tárgyalásokról sem nagyon hallani, vagy nagyon jól titkolják. Én elfogadnék egy KC változatot és 2 db C változatot. Mondjuk az árban max pár milla különbség lehet.
A másik dolog, hogy 40 éves roncsokat akarunk felújítani, úgyhogy személy szerint pesszimista vagyok. Pedig a szállítógépet most a közvéleménynek el lehetett volna adni.


"pedig amit leírtak, 20 és 47 tonna közötti gépek kellenének"

Valaki kiragadta ezt a mondatot egy 15 évvel ezelőtti szakdolgozatból és most ez terjed itt mint "megdönthetetlen igazság".... Pedig annak a szakdolgozatnak az volt a végkövetkeztetése hogy a C-27 a tökéletes választás, minden másra ott vannak a közös programok (SAC, SALIS stb).


2003: a Védelmi felülvizsgálat munkacsoport szerint: " közepes (20-47 tonna teherbírású, 3-6000 km-es hatótávolságú) katonai szállító repülőgépek kellenek; 3-4 db AN-70-es vagy A-400M, esetleg - bár ebben a technikai eszközeink illetve konténereink nem igazán férnek el - 4-6 db C-130J nyújtana teljeskörű megoldást az ambíciószintekben szereplő feladatokra."

2006: Szarvas László: "A Védelmi felülvizsgálat munkacsoport jelentése óta elérhető közelségbe kerültek azok a multinacionális megoldások, melyekkel a terheket megosztva juthatunk technikai eszközeink nagytávolságú szállítására alkalmas kapacitásokhoz. Ezeknek a körülményeknek a figyelembevételével ma már a kisebb, olcsóbb, de a jelenleginél jóval korszerűbb, nagyobb kapacitású és hatótávolságú katonai szállítórepülőgépek beszerzésében (C-27J, CASA-295, AN-74) kell gondolkodnunk. "


2011. Orosz Zoltán:"ezeknek a repülőgépeknek a harcászati kategória két szegmensébe kellene tartozni, vagyis 6 darab repülőgép amely kisebb kapacitású harcászati szállító repülőgép és 4 darab a harcászati kategória felső szegmensébe tartozó, mellyel adott esetben startégiai léptékű szállítás is végrehajtható, ésszerű időtényezőn belül.)



És volt még egy szakdolgozat, de azt most nem találom, amiben már az van, hogy kell két kisebb óceánrepülésre alkalmas utásszállító, két nagyobb utasszállító és 3-4 rámpás gép. (Aki emlékszik rá, linkelje már be.)


Volt időszak amikor C-130-ról álmodoztak a Honvédségnél, most meg nem akarnak légcsavaros gépen repülni...

Az a kérdés, hogy azért kell-e felújítani az An-26-osokat, mert még nincs döntés vagy azért mert idő kell, amíg a megrendelt gépek ideérnek.

A KC-390 fejlesztése megcsúszott az egyik prototípus lezuhanása miatt, így a brazil légierő is még csak két géppel rendelkezik. Itt várni kell a tapasztalatra és az exportra.

Bármelyik gyártósoron lévő A400M-ről szívesen lemondana a megrendelője, így itt csak az lenne a kérdés hogy mennyi idő szükséges a Honvédségnek felkészülni a gépek fogadására és mennyi idő alatt kell kifizetni.

Ha 8 év alatt 400 C-130J-t adtak át a megrendelőknek, akkor évente átlagosan kb. 50, havonta 4 gép készül el. Ott sem lehet nagy probléma +/-1 gép legyártása évente vagy átütemezni a gyártást 1-1 gép miatt.

A japánok is bármikor szállítanának Kawasaki C-2-t, ha felmerülne, mert nagyon örülnének már egy export megrendelésnek. Évi 2 gép a gyártási ütemük. Eddig 11 gép épült, 20 db-ra van japán megrendelés.

Orosz vagy kínai gépekhez még nem érett meg a nemzetközi helyzet. Ukrán gép meg szóba sem jöhet.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and fishbed
W

Wilson

Guest
"pedig amit leírtak, 20 és 47 tonna közötti gépek kellenének"

Valaki kiragadta ezt a mondatot egy 15 évvel ezelőtti szakdolgozatból és most ez terjed itt mint "megdönthetetlen igazság".... Pedig annak a szakdolgozatnak az volt a végkövetkeztetése hogy a C-27 a tökéletes választás, minden másra ott vannak a közös programok (SAC, SALIS stb).


2003: a Védelmi felülvizsgálat munkacsoport szerint: " közepes (20-47 tonna teherbírású, 3-6000 km-es hatótávolságú) katonai szállító repülőgépek kellenek; 3-4 db AN-70-es vagy A-400M, esetleg - bár ebben a technikai eszközeink illetve konténereink nem igazán férnek el - 4-6 db C-130J nyújtana teljeskörű megoldást az ambíciószintekben szereplő feladatokra."

2006: Szarvas László: "A Védelmi felülvizsgálat munkacsoport jelentése óta elérhető közelségbe kerültek azok a multinacionális megoldások, melyekkel a terheket megosztva juthatunk technikai eszközeink nagytávolságú szállítására alkalmas kapacitásokhoz. Ezeknek a körülményeknek a figyelembevételével ma már a kisebb, olcsóbb, de a jelenleginél jóval korszerűbb, nagyobb kapacitású és hatótávolságú katonai szállítórepülőgépek beszerzésében (C-27J, CASA-295, AN-74) kell gondolkodnunk. "


2011. Orosz Zoltán:"ezeknek a repülőgépeknek a harcászati kategória két szegmensébe kellene tartozni, vagyis 6 darab repülőgép amely kisebb kapacitású harcászati szállító repülőgép és 4 darab a harcászati kategória felső szegmensébe tartozó, mellyel adott esetben startégiai léptékű szállítás is végrehajtható, ésszerű időtényezőn belül.)



És volt még egy szakdolgozat, de azt most nem találom, amiben már az van, hogy kell két kisebb óceánrepülésre alkalmas utásszállító, két nagyobb utasszállító és 3-4 rámpás gép. (Aki emlékszik rá, linkelje már be.)


Volt időszak amikor C-130-ról álmodoztak a Honvédségnél, most meg nem akarnak légcsavaros gépen repülni...

Az a kérdés, hogy azért kell-e felújítani az An-26-osokat, mert még nincs döntés vagy azért mert idő kell, amíg a megrendelt gépek ideérnek.

A KC-390 fejlesztése megcsúszott az egyik prototípus lezuhanása miatt, így a brazil légierő is még csak két géppel rendelkezik. Itt várni kell a tapasztalatra és az exportra.

Bármelyik gyártósoron lévő A400M-ről szívesen lemondana a megrendelője, így itt csak az lenne a kérdés hogy mennyi idő szükséges a Honvédségnek felkészülni a gépek fogadására és mennyi idő alatt kell kifizetni.

Ha 8 év alatt 400 C-130J-t adtak át a megrendelőknek, akkor évente átlagosan kb. 50, havonta 4 gép készül el. Ott sem lehet nagy probléma +/-1 gép legyártása évente vagy átütemezni a gyártást 1-1 gép miatt.

A japánok is bármikor szállítanának Kawasaki C-2-t, ha felmerülne, mert nagyon örülnének már egy export megrendelésnek. Évi 2 gép a gyártási ütemük. Eddig 11 gép épült, 20 db-ra van japán megrendelés.

Orosz vagy kínai gépekhez még nem érett meg a nemzetközi helyzet. Ukrán gép meg szóba sem jöhet.

Szerintem jöjjön a Kawasaki C-2, két ok miatt,az első ,hogy nekünk nagyon is jó lenne,a másik,hogy még egy típussal bővülne a milyen szállítógép kell nekünk virtuális iszapbirkózás:):):)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Bármelyik gyártósoron lévő A400M-ről szívesen lemondana a megrendelője, így itt csak az lenne a kérdés hogy mennyi idő szükséges a Honvédségnek felkészülni a gépek fogadására és mennyi idő alatt kell kifizetni.
Ezt honnan vetted? A belgák a luxemburgiakkal majd meg vesznek, hogy végre megkapják a gépeiket. A franciák nagyon okosan osztották be és ütemesen szállíttatják a gépeket. Évi átlag 2-3db. 14db C-130H-juk van még, meg 9 Transall. Szépen ütemesen vonják ki ezeket.
Az angoloknak 2 db nincs még leszállítva. A törököknek 1.
A spanyoloknál tűnt úgy, hogy egyelőre nem sürgetik a gépek leszállítását, de ha 1 pillantást vetünk a gépparkra, akkor látszik, hogy nagy a baj. Még 10db C-130-asuk van, amelyekből a legújabb is 40 éves. o_O
Elsősorban a németek hisztiznek, de ők meg azért, mert a szűken mért költségvetésükbe így is alig férnek bele.
Ha 8 év alatt 400 C-130J-t adtak át a megrendelőknek, akkor évente átlagosan kb. 50, havonta 4 gép készül el. Ott sem lehet nagy probléma +/-1 gép legyártása évente vagy átütemezni a gyártást 1-1 gép miatt.
Ezt az irdatlan számot honnan vetted?
1996-tól gyártják 2018 februárjában adták át a 400. gépet.
22 év alatt jött össze a 400 gép. Azaz átlagosan 18 gép évente.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Pedig annak a szakdolgozatnak az volt a végkövetkeztetése hogy a C-27 a tökéletes választás, minden másra ott vannak a közös programok (SAC, SALIS stb).
Aki még ma is azt állítja hogy a közös programok a megfelelőek az az elmúlt két hónapot v.színű valami barlangban töltötte.
1%-kal tulajdonosnak lenni valami közös programban arra jó hogy békeidőben gyakorlatokon eljátszhassuk hogy van tankerünk vagy missziókba legyen mivel szállítani.
Ha valaki csak egy kicsit figyelte a híreket mostanában az láthatta hogy mekkora szolidaritás meg kooperációs képesség marad a országokban krízis helyzetben.
Volt időszak amikor C-130-ról álmodoztak a Honvédségnél, most meg nem akarnak légcsavaros gépen repülni...
Bocs, de ezt jó lenne ha valamivel alátámasztanád...akiket én ismerek pilcsik azoknál a Herky a nagy kedvenc.
Az a kérdés, hogy azért kell-e felújítani az An-26-osokat, mert még nincs döntés vagy azért mert idő kell, amíg a megrendelt gépek ideérnek.
Nem tudom van e már döntés (szerintem nincs) de az An-26 felújítása felesleges. Ha az Ukránok csinálják akkor egyenesen veszélyes. Ennél már az is jobb ha néhány évig egyáltalán nem lesz. Addig is ráérnek további pilótákat toborozni.
A KC-390 fejlesztése megcsúszott az egyik prototípus lezuhanása miatt, így a brazil légierő is még csak két géppel rendelkezik. Itt várni kell a tapasztalatra és az exportra.
A KC390-nél leginkább arra kell várni hogy kiderüljön hogy az Embraer mire jut egyedül. Nem volna jó olyan gépet venni amit senki más nem rendszeresít és a gyártó cég meg csődbe megy néhány év múlva. Ezenkívül én még egyszer nem láttam a KC390-est pl. füvön leszállni...jó lenne ha valamit mutatnának végre a taktikai képességeiből.
Bármelyik gyártósoron lévő A400M-ről szívesen lemondana a megrendelője, így itt csak az lenne a kérdés hogy mennyi idő szükséges a Honvédségnek felkészülni a gépek fogadására és mennyi idő alatt kell kifizetni.
Az A400 egy üzemeltetési rémálom. Azt gondolom nem igazán engedhetünk meg magunknak egy olyan gépet amitől a jelenlegi üzemeltetői is leginkább csak szabadulni akarnak.
A japánok is bármikor szállítanának Kawasaki C-2-t, ha felmerülne, mert nagyon örülnének már egy export megrendelésnek. Évi 2 gép a gyártási ütemük. Eddig 11 gép épült, 20 db-ra van japán megrendelés.
Kb. akkor fogunk mi japán repülőt venni amikor OV belép az DK-ba....:)
Majd ha ez megtörtént akkor térjünk erre vissza...
 
W

Wilson

Guest
Aki még ma is azt állítja hogy a közös programok a megfelelőek az az elmúlt két hónapot v.színű valami barlangban töltötte.
1%-kal tulajdonosnak lenni valami közös programban arra jó hogy békeidőben gyakorlatokon eljátszhassuk hogy van tankerünk vagy missziókba legyen mivel szállítani.
Ha valaki csak egy kicsit figyelte a híreket mostanában az láthatta hogy mekkora szolidaritás meg kooperációs képesség marad a országokban krízis helyzetben.

Bocs, de ezt jó lenne ha valamivel alátámasztanád...akiket én ismerek pilcsik azoknál a Herky a nagy kedvenc.

Nem tudom van e már döntés (szerintem nincs) de az An-26 felújítása felesleges. Ha az Ukránok csinálják akkor egyenesen veszélyes. Ennél már az is jobb ha néhány évig egyáltalán nem lesz. Addig is ráérnek további pilótákat toborozni.

A KC390-nél leginkább arra kell várni hogy kiderüljön hogy az Embraer mire jut egyedül. Nem volna jó olyan gépet venni amit senki más nem rendszeresít és a gyártó cég meg csődbe megy néhány év múlva. Ezenkívül én még egyszer nem láttam a KC390-est pl. füvön leszállni...jó lenne ha valamit mutatnának végre a taktikai képességeiből.

Az A400 egy üzemeltetési rémálom. Azt gondolom nem igazán engedhetünk meg magunknak egy olyan gépet amitől a jelenlegi üzemeltetői is leginkább csak szabadulni akarnak.

Kb. akkor fogunk mi japán repülőt venni amikor OV belép az DK-ba....:)
Majd ha ez megtörtént akkor térjünk erre vissza...

"Az A400 egy üzemeltetési rémálom. Azt gondolom nem igazán engedhetünk meg magunknak egy olyan gépet amitől a jelenlegi üzemeltetői is leginkább csak szabadulni akarnak."

Érdekes,hogy folyamatosan a németek panaszkodnak az A400 miatt,miközben az összes többi országban ahol rendszeresítették az A400-t összesen nincs annyi panasz a gépre mint a németeknél,szerintem a tényleges hibák mellett az is közrejátszhat a németeknél,hogy túl sok A400-t rendeltek és egyszerűen nincsen ennyi gépre szükségük.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 099
113
Ezt honnan vetted? A belgák a luxemburgiakkal majd meg vesznek, hogy végre megkapják a gépeiket. A franciák nagyon okosan osztották be és ütemesen szállíttatják a gépeket. Évi átlag 2-3db. 14db C-130H-juk van még, meg 9 Transall. Szépen ütemesen vonják ki ezeket.
Az angoloknak 2 db nincs még leszállítva. A törököknek 1.
A spanyoloknál tűnt úgy, hogy egyelőre nem sürgetik a gépek leszállítását, de ha 1 pillantást vetünk a gépparkra, akkor látszik, hogy nagy a baj. Még 10db C-130-asuk van, amelyekből a legújabb is 40 éves. o_O
Elsősorban a németek hisztiznek, de ők meg azért, mert a szűken mért költségvetésükbe így is alig férnek bele.

Ezt az irdatlan számot honnan vetted?
1996-tól gyártják 2018 februárjában adták át a 400. gépet.
22 év alatt jött össze a 400 gép. Azaz átlagosan 18 gép évente.

Igazad van, a C130J-nél valamit benéztem. Valamilyen másik szám bekavart. De havi 1,5 gépnél is simán belefér, hogy amerikaiak később kapnak meg egy gépet. Most rendeltek 50 gépet 2021-2025 időszakra.

2019-ben 14 A400M gépet adtak át. Idén már legalább 4-et.
A sokszor linkel lista szerint 3 német A400M van az összeszerelés különböző állapotában.
A spanyoloknak már van 8 gépe a 10 C-130H helyett és van mellette 40 kisebb-nagyobb CASA gépük. 1 gépbe nem halnak be, ha később kapják meg, Fontosabb most nekik a munkahely, mert ez is náluk lesz legyártva, így néhány hónappal tovább élhet a gyártósor.

A franciáknak van elég más típusú szállítógépük.

Luxemburgnak minek kell a gép? Se légiereje, se katonája. Csak ezzel járulnak hozzá a közös műveletekhez.

Törököknek sem hiányzik egy gép, ha van mellette kb. 50 db más szállítógépük.

Egyedül a belgák lehetnek problémásak, mert már feldaraboltak néhány C-130-ast.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 099
113
Aki még ma is azt állítja hogy a közös programok a megfelelőek az az elmúlt két hónapot v.színű valami barlangban töltötte.
1%-kal tulajdonosnak lenni valami közös programban arra jó hogy békeidőben gyakorlatokon eljátszhassuk hogy van tankerünk vagy missziókba legyen mivel szállítani.
Ha valaki csak egy kicsit figyelte a híreket mostanában az láthatta hogy mekkora szolidaritás meg kooperációs képesség marad a országokban krízis helyzetben.

Bocs, de ezt jó lenne ha valamivel alátámasztanád...akiket én ismerek pilcsik azoknál a Herky a nagy kedvenc.

Nem tudom van e már döntés (szerintem nincs) de az An-26 felújítása felesleges. Ha az Ukránok csinálják akkor egyenesen veszélyes. Ennél már az is jobb ha néhány évig egyáltalán nem lesz. Addig is ráérnek további pilótákat toborozni.

A KC390-nél leginkább arra kell várni hogy kiderüljön hogy az Embraer mire jut egyedül. Nem volna jó olyan gépet venni amit senki más nem rendszeresít és a gyártó cég meg csődbe megy néhány év múlva. Ezenkívül én még egyszer nem láttam a KC390-est pl. füvön leszállni...jó lenne ha valamit mutatnának végre a taktikai képességeiből.

Az A400 egy üzemeltetési rémálom. Azt gondolom nem igazán engedhetünk meg magunknak egy olyan gépet amitől a jelenlegi üzemeltetői is leginkább csak szabadulni akarnak.

Kb. akkor fogunk mi japán repülőt venni amikor OV belép az DK-ba....:)
Majd ha ez megtörtént akkor térjünk erre vissza...

A csehekhez és a lengyelekhez a SALIS An-124-esek összesen kb annyi védőeszközt vittek, mint amennyit a Wizzair hozott 2 hónap és 100 út alatt. Ide csak azért egy AN-124 szállítmány jött, mert ide is csak egy minimális éves időkeretre (kb. évi 20 órát.) fizetett be Magyarország, mint a C-17esekre. Kell a saját gép, mert sok mindenre jó lehet, de nem lesz mindenre elég.

Biztos nagyobb élmény egy légcsavaros géppel elrepülni Afganisztánig vagy Irakig, jobban lehet látni a tájat. Nekem azt mondták, hogy a KC egy jó gép lehet, azt kipróbálnák.

Az oroszokkal akarnak javíttatni két An-26-ost. Valószínűleg ezt is mentesítették a közbeszerzési törvény alól, így csak akkor tudjuk meg, ha kirepül az egyik gép.

Az Airbusról mindent el tudok képzelni a jelenlegi helyzetben... 630 főt akar elbocsátani Spanyolországban. Nagyon kellene nekik egy A400M megrendelés.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ezt honnan vetted? A belgák a luxemburgiakkal majd meg vesznek, hogy végre megkapják a gépeiket.
A spanyoloknál tűnt úgy, hogy egyelőre nem sürgetik a gépek leszállítását, de ha 1 pillantást vetünk a gépparkra, akkor látszik, hogy nagy a baj. Még 10db C-130-asuk van, amelyekből a legújabb is 40 éves. o_O
Elsősorban a németek hisztiznek, de ők meg azért, mert a szűken mért költségvetésükbe így is alig férnek bele.
.
Hogy a belgák mitől vesznek meg, az legyen az ő bajuk. Mellesleg Luxemburgnak pont úgy van légiereje, ahogy nekünk C-17 flottánk, kb. annyi a beleszólásuk is mint nekünk!
Ha meg a germánoknál csak a szűken mért pénz a baj, akkor jelentkezzenek már azok akik szerint Magyarországnak és a MH-nek több pénze lenne az A-400 szállítógép-"flottájára" mint a germánoknak!!!
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
W

Wilson

Guest
Hogy a belgák mitől vesznek meg, az legyen az ő bajuk. Mellesleg Luxemburgnak pont úgy van légiereje, ahogy nekünk C-17 flottánk, kb. annyi a beleszólásuk is mint nekünk!
Ha meg a germánoknál csak a szűken mért pénz a baj, akkor jelentkezzenek már azok akik szerint Magyarországnak és a MH-nek több pénze lenne az A-400 szállítógép-"flottájára" mint a germánoknak!!!

Ha valahol van pénz Európában az Németország,Hanziék egyszerűen nem akarnak pénzt költeni a hadseregre.És azért mi a németekkel ellentétben csak három szállítógépet akarunk venni és üzemeltetni ,az meg,hogy mire van pénz ebben az országban érdekes kérdés, de amíg az adófizetők pénzéből tartjuk el a "profi"labdakergetőket addig szerintem van ez az ország olyan gazdag,hogy ha úgy dönt akkor venni és üzemeltetni tudjon 3db A400-t.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and therob

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ha valahol van pénz Európában az Németország,Hanziék egyszerűen nem akarnak pénzt költeni a hadseregre.És azért mi a németekkel ellentétben csak három szállítógépet akarunk venni és üzemeltetni ,az meg,hogy mire van pénz ebben az országban érdekes kérdés, de amíg az adófizetők pénzéből tartjuk el a "profi"labdakergetőket addig szerintem van ez az ország olyan gazdag,hogy ha úgy dönt akkor venni és üzemeltetni tudjon 3db A400-t.
Szerinted ha egyformán nem működnek majd a "profi"-nak csúfolt labdakergetők (mint ahogy most se) és az A-400-as "flotta", akkor melyikre fognak többet költeni?!!
 
W

Wilson

Guest
Szerinted ha egyformán nem működnek majd a "profi"-nak csúfolt labdakergetők (mint ahogy most se) és az A-400-as "flotta", akkor melyikre fognak többet költeni?!!

Nézd azt látom,hogy a járvány okozta gazdasági válság ellenére az aranylábúakra van pénz,O.V épp a napokban biztosította a támogatásáról a pécsi stadion építési terveket.Ha pedig nem a narancsosok lesznek hatalmon vagy el fogy a pénz,akkor ebben az esetben ugyanúgy nem fognak költeni a C-130 vagy a KC-390-e mint az Atlasra.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nézd azt látom,hogy a járvány okozta gazdasági válság ellenére az aranylábúakra van pénz,O.V épp a napokban biztosította a támogatásáról a pécsi stadion építési terveket.Ha pedig nem a narancsosok lesznek hatalmon vagy el fogy a pénz,akkor ebben az esetben ugyanúgy nem fognak költeni a C-130 vagy a KC-390-e mint az Atlasra.
Oké, akkor ha te is úgy látod hogy az A-400-akra se így se úgy nem lesz elég pénz (egyik esetben inkább megy a focira, másik esetben meg semmire se telik), akkor miért is kellene a legdrágább gépet megvenni?!! "Statikus szállítógépnek", villogni vele meg fotózni olcsóbb is megteszi szerintem ...
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Hogy a belgák mitől vesznek meg, az legyen az ő bajuk. Mellesleg Luxemburgnak pont úgy van légiereje, ahogy nekünk C-17 flottánk, kb. annyi a beleszólásuk is mint nekünk!
Ha meg a germánoknál csak a szűken mért pénz a baj, akkor jelentkezzenek már azok akik szerint Magyarországnak és a MH-nek több pénze lenne az A-400 szállítógép-"flottájára" mint a germánoknak!!!
Tekintve, hogy a németek nem akarják a honvédelmi kiadásaikat a GDP 1,4%-a felé emelni (más kérdés, hogy ez szerintem meg fog változni) ez nettó demagógia, amit leírsz. Nem nominálisan van a németeknek kevés pénzük rá, hanem arányaiban.
És nem elég, hogy a GDP arányban nem nagyon akarnak az 1,4% fölé menni, de nekik nem 2 fő ága van a honvédelemnek, hanem 3! Ráadásul mostanában irgalmatlan pénzeket kell a Német Haditengerészetre költeni, mert eddig finoman szólva el volt hanyagolva. Arról nem is beszélve, hogy a teljes Tornado flottát cserélni kell + a trenche 1-es EF2000-eket is cserélik. A teljes CH-53 flotta ugyan ez. Folyik a Leo upgrade program. Cserélik a légvédelmet. A PUMA-k második részlete még nincs megrendelve. Cserélik a teljes G36-os fegyver készletet. Aktiválják a letárolt tüzérséget (csöves és rakétás is!!). MKS180 beszerzés: 4 hajó 6,7Mrd USD!!! Tengo modernizáció. Cserélik az A340-eseiket vadi új A350-re. Költenek a fejlesztésekre MGCS, FCAS, EuroDRONE, Stb, stb, stb,....
Neked fogalmad sincs, hogy mennyire nincs pénze a Luftwaffénak a gépek üzemeltetésére!o_O
De azt gondolom, hogy a szállítógép flotta és úgy általában a Légierők sem azonos arányokkal dolgoznak. Per pillanat van ugye 1 rámpás gépünk. Nekik meg van 50+. Neki annyira kell költeniük.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and tonyo

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 365
113
Nézd azt látom,hogy a járvány okozta gazdasági válság ellenére az aranylábúakra van pénz,O.V épp a napokban biztosította a támogatásáról a pécsi stadion építési terveket.Ha pedig nem a narancsosok lesznek hatalmon vagy el fogy a pénz,akkor ebben az esetben ugyanúgy nem fognak költeni a C-130 vagy a KC-390-e mint az Atlasra.
Szerintem "kénytelenek" lesznek nyugati és egyéb nyomásra ha a másik oldal jönne. Már nem a 2000 és évek közepe van.
A németekről meg ne beszéljünk. Annyira betyepesedett náluk a seregre nem költünk vagy alig gondolat. Ha be ütne náluk egy felkelés még akkor se csak módjával.