Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Már megint a világ összes problémáját megoldanátok a stadionokra költött pénzből. Mondjuk itt a nagy alkalom, hogy az atlétikai stadion helyett valami hasznos dolog legyen... :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and SilvioD

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 580
97 718
113
Ok de szerinted nem lenne jobb a közös adóforintjainkat olyan eszközök beszerzésére költeni, amely akár életeket menthet, mint egy újabb stadionra amelynek fenntartása ráadásul évi százmilliókba kerül az adófizetőknek?
Most ez milyen kérdés???
Egy államnál ez nem vagy-vagy.
Kiszámolhatjuk lélegeztetőgépben is, bár az most unfair lenne hisz felment az ára.

A stadionok ára elenyésző összeg volt, 0.05%-a az éves költsegvetésnek. A 190 milliardos Puskás nelkul meg 0,02%. Jelentéktelen. Olyan ellenzeki propagandán vitatkozunk, ami übereli a Soros tervet. :)
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 767
113
Most ez milyen kérdés???
Egy államnál ez nem vagy-vagy.
Kiszámolhatjuk lélegeztetőgépben is, bár az most unfair lenne hisz felment az ára.

A stadionok ára elenyésző összeg volt, 0.05%-a az éves költsegvetésnek. A 190 milliardos Puskás nelkul meg 0,02%. Jelentéktelen. Olyan ellenzeki propagandán vitatkozunk, ami übereli a Soros tervet. :)
Én mindent megértek, de akkor miért nem repül már 2-3 újrúj szállítógép bármilyen kategóriából, csak pimpeljük az utolsó Ancsákat folyton? Ha a stadion nem tétel, ennek sem keleme annak lennie. A vírus alatt hasznosabb is lett volna, akár csak egy C-27 is, a hatótávolsága megvan hozzá ( a könyvespolc topicba berakott szakdolgozatban lévő ábra alapján)...
Ne az éves teljes költségvetéshez arányosítsd, hanem a honvédelmihez. Mindjárt más a helyzet...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
W

Wilson

Guest
.

Nem akarom abszolút idekeverni, de ha már visszatérően szóba hozod 330 milliárdot költött a kormány 10 év alatt a stadionokra. Ebből 190 milliárd volt a Puskás.
Ez éves szinten átlagban 33 milliárd, az éves GDP 0.05%-nál kevesebb.
Ha egy év alatt égették volna el, akkor egy évi GDP kevesebb mint 0.5%-a.

Egy szó nint száz, a két ügyet összemosni sima propaganda, teljesen irreleváns beszerzési szempontból.

Én arra céloztam ha a közpénzböl finanszírozott stadion építésre a miniszterelnök hobbijára van pénz akkor egy kicsit megmosolyogtató az az állítás,hogy azért nem veszünk A400 C-130 vagy KC-390-t mert nekünk túl drága.
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 666
93
Én arra céloztam ha a közpénzböl finanszírozott stadion építésre a miniszterelnök hobbijára van pénz akkor egy kicsit megmosolyogtató az az állítás,hogy azért nem veszünk A400 C-130 vagy KC-390-t mert nekünk túl drága.
Leokat is vettünk még sincsenek itt. Vályon miért?
 
W

Wilson

Guest
Most ez milyen kérdés???
Egy államnál ez nem vagy-vagy.
Kiszámolhatjuk lélegeztetőgépben is, bár az most unfair lenne hisz felment az ára.

A stadionok ára elenyésző összeg volt, 0.05%-a az éves költsegvetésnek. A 190 milliardos Puskás nelkul meg 0,02%. Jelentéktelen. Olyan ellenzeki propagandán vitatkozunk, ami übereli a Soros tervet. :)

Ez a kérdés részben arra a felvetésre született,hogy ha választani kellene,hogy az adóforintjainkat mire költsuk, a profinak mondott focinak Illetve létesítményeinek a fentartására vagy pl a beszerzett szállítógépek üzemeltetésére vajon mi lenne a pioritás.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Az a kérdés, hogy azért kell-e felújítani az An-26-osokat, mert még nincs döntés vagy azért mert idő kell, amíg a megrendelt gépek ideérnek.
Ez az An-26 felújítás véleménem szerint korántsem biztos még...
A szokásos döntésképtelenség, vergődés megy...
Megvárjuk, amíg kikoppan az utolsó is és majd utána jövünk rá, hogy nincs... és nincs helyette semmi.

Nagy szerencsénk, hogy vége lesz a nyitott égboltnak, mert ezután bérelni kéne időt olyan repülőn, amivel lehet open-sky-olni...
Viszont ezután elkezdődik a fél-, negyed-, nyolcadmegoldások kora:
Ha bármit el kell vinni valhová, ami méretben nem berakható az Airbus-ok teherterébe, akkor fel kell hajtanunk szlovák, román, lengyel gépeket bérlésre...
Az ejtőernyősöknek megint lesz bérelve valami Cessna-172 kaliberű kisrepülő,meg a mókusokból fognak ugrálni.. Esetleg, ha jól sáfárkodunk, akkor felviszik őket C-17-essel (ami azért érdekes, mert én még 8-nál több ejtőernyőst nem láttam egyszerre kiesni An-26-ból sem. Volt ugye egyszer egy rekord 25-fős csapat valamelyik karácsonykor a C-17-el.)
A probléma részben továbbra is fenn fog állni, mikor lesz már 3db 30-40t-s tehergépünk, ugyanis továbbra is abban fogjuk az 1-2 raklap cuccot vinni 2-300km-re is és abból fogjuk a 8 ejtőernyőst kidobni. Szóval lesznek óriás tehergépeink, amik minden repülést „üresen” fognak végigcsinálni...

Ez másrészt azért is mókás, mert nem hinném, hogy létezik még egy olyan ország a világon, amelyiknek van 2 Falcon kategóriájú + 2 utasgépe, de emellett nincs rendes teherszállítója... legfeljebb talán Afrikában...

Más:

Végigolvasva a nagyívű terveket és ötleteléseket, nekem olyan elvadult véleményem alkult ki, hogy a fölös német A400-asokból kéne megvenni... 1-et, méghozzá úgy, hogy ott marad náluk, ők biztosítják az üzemeltetést, mi adunk bele hajózókat, műszakiakat, meg sok dodót... Ha beüt a sz@r, akkor van egy saját gépünk amit tudunk használni (ha olyankor üt be a sz@r, amikor üzemképtelen, akkor benéztük... és ott tartunk, ahol most), ellenben amikor minden rendben, olyankor néha elhozzuk hozzánk, itt bohóckodunk vele egy kicsit, ha úgy van, akkor még tankolhatunk belőle Gripent is, aztán visszaküldjük, mindezt harmad áron, ahhoz képest, hogy van három sajátunk itthon, amit aztán az esetek 98%-ában nem tudunk mire használni.
Ezen felül veszünk itthonra max. 3db CN-235-öst, ami azért jó,mert pont ekvivalens az An-26-ossal, vagyis: kisebb uccokat tudunk Európán belül hurcolni, ugrálhatnak belőle a zsinórbohócok (20-25-ővel majdnem tele is lenne), lehet terhet dobni, hordágyat belerakni, stb... ennek a konstrukciónak két előnyös tulajdonsága van:
  • A három kis tehergép kijön kb. 25 milliárd forintból és az üzemeltetési költsége is töredéke az A400-énak, KC-390-nek, C-130-nak, stb-nek...
  • A gépeink a teljes kihasználatlanság helyett, amit az A400-zal tudnánk produkálni, az idejük legalább felében majdnem tele lennének. Ki lehet velük vinni pár rakétát Svédországba, néhány raklap cuccot Pristinába, el lehet velük küldeni 1-1,5 tonna terhet + 5-6 főt Litvániába,esetleg Lengyelországba légvédelmi rakétás lövészetre olcsón, gyorsan, és viszonylag kényelmesen
  • + A fenti okosság még a korábbi rég elfelejtett 75 milliárdos keretbe is beleférhet. ezáltal a sokat szenvedett szárzföldiek kaphatnak fejenként egy pár tartalék zoknit a fenti összeg terhére... pluszban....
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Ez az An-26 felújítás véleménem szerint korántsem biztos még...
A szokásos döntésképtelenség, vergődés megy...
Megvárjuk, amíg kikoppan az utolsó is és majd utána jövünk rá, hogy nincs... és nincs helyette semmi.

Nagy szerencsénk, hogy vége lesz a nyitott égboltnak, mert ezután bérelni kéne időt olyan repülőn, amivel lehet open-sky-olni...
Viszont ezután elkezdődik a fél-, negyed-, nyolcadmegoldások kora:
Ha bármit el kell vinni valhová, ami méretben nem berakható az Airbus-ok teherterébe, akkor fel kell hajtanunk szlovák, román, lengyel gépeket bérlésre...
Az ejtőernyősöknek megint lesz bérelve valami Cessna-172 kaliberű kisrepülő,meg a mókusokból fognak ugrálni.. Esetleg, ha jól sáfárkodunk, akkor felviszik őket C-17-essel (ami azért érdekes, mert én még 8-nál több ejtőernyőst nem láttam egyszerre kiesni An-26-ból sem. Volt ugye egyszer egy rekord 25-fős csapat valamelyik karácsonykor a C-17-el.)
A probléma részben továbbra is fenn fog állni, mikor lesz már 3db 30-40t-s tehergépünk, ugyanis továbbra is abban fogjuk az 1-2 raklap cuccot vinni 2-300km-re is és abból fogjuk a 8 ejtőernyőst kidobni. Szóval lesznek óriás tehergépeink, amik minden repülést „üresen” fognak végigcsinálni...

Ez másrészt azért is mókás, mert nem hinném, hogy létezik még egy olyan ország a világon, amelyiknek van 2 Falcon kategóriájú + 2 utasgépe, de emellett nincs rendes teherszállítója... legfeljebb talán Afrikában...

Más:

Végigolvasva a nagyívű terveket és ötleteléseket, nekem olyan elvadult véleményem alkult ki, hogy a fölös német A400-asokból kéne megvenni... 1-et, méghozzá úgy, hogy ott marad náluk, ők biztosítják az üzemeltetést, mi adunk bele hajózókat, műszakiakat, meg sok dodót... Ha beüt a sz@r, akkor van egy saját gépünk amit tudunk használni (ha olyankor üt be a sz@r, amikor üzemképtelen, akkor benéztük... és ott tartunk, ahol most), ellenben amikor minden rendben, olyankor néha elhozzuk hozzánk, itt bohóckodunk vele egy kicsit, ha úgy van, akkor még tankolhatunk belőle Gripent is, aztán visszaküldjük, mindezt harmad áron, ahhoz képest, hogy van három sajátunk itthon, amit aztán az esetek 98%-ában nem tudunk mire használni.
Ezen felül veszünk itthonra max. 3db CN-235-öst, ami azért jó,mert pont ekvivalens az An-26-ossal, vagyis: kisebb uccokat tudunk Európán belül hurcolni, ugrálhatnak belőle a zsinórbohócok (20-25-ővel majdnem tele is lenne), lehet terhet dobni, hordágyat belerakni, stb... ennek a konstrukciónak két előnyös tulajdonsága van:
  • A három kis tehergép kijön kb. 25 milliárd forintból és az üzemeltetési költsége is töredéke az A400-énak, KC-390-nek, C-130-nak, stb-nek...
  • A gépeink a teljes kihasználatlanság helyett, amit az A400-zal tudnánk produkálni, az idejük legalább felében majdnem tele lennének. Ki lehet velük vinni pár rakétát Svédországba, néhány raklap cuccot Pristinába, el lehet velük küldeni 1-1,5 tonna terhet + 5-6 főt Litvániába,esetleg Lengyelországba légvédelmi rakétás lövészetre olcsón, gyorsan, és viszonylag kényelmesen
  • + A fenti okosság még a korábbi rég elfelejtett 75 milliárdos keretbe is beleférhet. ezáltal a sokat szenvedett szárzföldiek kaphatnak fejenként egy pár tartalék zoknit a fenti összeg terhére... pluszban....
Jó cuccot szedhetsz, hogy ekkora tudásra tettél szert.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Ez a kérdés részben arra a felvetésre született,hogy ha választani kellene,hogy az adóforintjainkat mire költsuk, a profinak mondott focinak Illetve létesítményeinek a fentartására vagy pl a beszerzett szállítógépek üzemeltetésére vajon mi lenne a pioritás.
Egyik se.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113
Ez az An-26 felújítás véleménem szerint korántsem biztos még...
A szokásos döntésképtelenség, vergődés megy...
Megvárjuk, amíg kikoppan az utolsó is és majd utána jövünk rá, hogy nincs... és nincs helyette semmi.

Nagy szerencsénk, hogy vége lesz a nyitott égboltnak, mert ezután bérelni kéne időt olyan repülőn, amivel lehet open-sky-olni...
Viszont ezután elkezdődik a fél-, negyed-, nyolcadmegoldások kora:
Ha bármit el kell vinni valhová, ami méretben nem berakható az Airbus-ok teherterébe, akkor fel kell hajtanunk szlovák, román, lengyel gépeket bérlésre...
Az ejtőernyősöknek megint lesz bérelve valami Cessna-172 kaliberű kisrepülő,meg a mókusokból fognak ugrálni.. Esetleg, ha jól sáfárkodunk, akkor felviszik őket C-17-essel (ami azért érdekes, mert én még 8-nál több ejtőernyőst nem láttam egyszerre kiesni An-26-ból sem. Volt ugye egyszer egy rekord 25-fős csapat valamelyik karácsonykor a C-17-el.)
A probléma részben továbbra is fenn fog állni, mikor lesz már 3db 30-40t-s tehergépünk, ugyanis továbbra is abban fogjuk az 1-2 raklap cuccot vinni 2-300km-re is és abból fogjuk a 8 ejtőernyőst kidobni. Szóval lesznek óriás tehergépeink, amik minden repülést „üresen” fognak végigcsinálni...

Ez másrészt azért is mókás, mert nem hinném, hogy létezik még egy olyan ország a világon, amelyiknek van 2 Falcon kategóriájú + 2 utasgépe, de emellett nincs rendes teherszállítója... legfeljebb talán Afrikában...

Más:

Végigolvasva a nagyívű terveket és ötleteléseket, nekem olyan elvadult véleményem alkult ki, hogy a fölös német A400-asokból kéne megvenni... 1-et, méghozzá úgy, hogy ott marad náluk, ők biztosítják az üzemeltetést, mi adunk bele hajózókat, műszakiakat, meg sok dodót... Ha beüt a sz@r, akkor van egy saját gépünk amit tudunk használni (ha olyankor üt be a sz@r, amikor üzemképtelen, akkor benéztük... és ott tartunk, ahol most), ellenben amikor minden rendben, olyankor néha elhozzuk hozzánk, itt bohóckodunk vele egy kicsit, ha úgy van, akkor még tankolhatunk belőle Gripent is, aztán visszaküldjük, mindezt harmad áron, ahhoz képest, hogy van három sajátunk itthon, amit aztán az esetek 98%-ában nem tudunk mire használni.
Ezen felül veszünk itthonra max. 3db CN-235-öst, ami azért jó,mert pont ekvivalens az An-26-ossal, vagyis: kisebb uccokat tudunk Európán belül hurcolni, ugrálhatnak belőle a zsinórbohócok (20-25-ővel majdnem tele is lenne), lehet terhet dobni, hordágyat belerakni, stb... ennek a konstrukciónak két előnyös tulajdonsága van:
  • A három kis tehergép kijön kb. 25 milliárd forintból és az üzemeltetési költsége is töredéke az A400-énak, KC-390-nek, C-130-nak, stb-nek...
  • A gépeink a teljes kihasználatlanság helyett, amit az A400-zal tudnánk produkálni, az idejük legalább felében majdnem tele lennének. Ki lehet velük vinni pár rakétát Svédországba, néhány raklap cuccot Pristinába, el lehet velük küldeni 1-1,5 tonna terhet + 5-6 főt Litvániába,esetleg Lengyelországba légvédelmi rakétás lövészetre olcsón, gyorsan, és viszonylag kényelmesen
  • + A fenti okosság még a korábbi rég elfelejtett 75 milliárdos keretbe is beleférhet. ezáltal a sokat szenvedett szárzföldiek kaphatnak fejenként egy pár tartalék zoknit a fenti összeg terhére... pluszban....

Valószínűnek tűnik hogy az Airbus ajánlott ilyen konstrukciókat is. Esetleg az A400M és C-295 párossal 1-2 vagy 2-2 arányban...
Nekem egyre gyanúsabb az együttműködés a német légierővel a nemzetközi A400M szállító egység létrehozásában.

Vagy majd ugrálnak a H145M-ből vagy a H225M-ből...:cool:

A németek egy A319-est alakítottak át Open Skies feladatokra.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Leokat is vettünk még sincsenek itt. Vályon miért?
Leót nem vettünk, csak megrendeltünk egy adagot, és akkor közölte is a gyártó hogy mikor lesz leszállítva a rendelés. Ilyen terméknél nem úgy megy hogy bemész a boltba és ott áll a polcon vagy az udvarban felkupacolva a vevőre várva. Annyit gyártanak amennyit megrendelnek, és még be is kell állni a megrendelői sor végére. Ilyen komoly haditechnikai cuccnál egyetlen példát tudok, mikor a gyártó saját kockázatára rendelés nélkül legyártott kb. tucatnyi gépet konkrét rendelés nélkül, és csak aztán állította le a gyártósort. Ez a C-17 szállítógép volt amiből elég gyorsan el is fogyott a plusz készlet, de a Boeing mai anyagi helyzetében már nemigen tudná ezt se megtenni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alfa74

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 648
34 404
113
Valószínűnek tűnik hogy az Airbus ajánlott ilyen konstrukciókat is. Esetleg az A400M és C-295 párossal 1-2 vagy 2-2 arányban...
Nekem egyre gyanúsabb az együttműködés a német légierővel a nemzetközi A400M szállító egység létrehozásában.

Vagy majd ugrálnak a H145M-ből vagy a H225M-ből...:cool:

A németek egy A319-est alakítottak át Open Skies feladatokra.
Ami azt illeti,nekünk egy reális indoka van nagy rámpás beszerzésére.A Gripen missziós konténerének hurcolására.A többi hagymázas marhaságot,hogy majd 2-3(egyébbként baromira kihasználatlan) A400/KC390 géppel gépesitett deszantműveletekbe kezdünk,gyorsan el kell felejteni.1-2 jol felszerelt (K)C130J a max,aminek van értelme.Meg néhány kisebb rámpás a valós igényeinkre.
Logisztikai-üzemeltetési szempontokat is figyelembe véve,1-2db C130+3-6db C27 lenne talán optimális.Mindegyik felkészitve légi utántőltésre,és REH felszerelés fogadására.
Bár ami azt illeti,még az A319ek se kapták meg a minimális védelmi felszerelést se.