Én is ezzel értek egyet. Bár magában az úgynevezett "logisztikai rémálom" hangzatos frázisban nem hiszek, a hazai igények esetén ha egy olyan "multirole" taktikai szállítógép típussal rendelkezünk, mint a KC390-es, tényleg nincs szükség a Spartanokra. Amíg nem létezett KC390-es egyátalán, addig a Spartan volt nálam a favorit (a két CASA típus akármelyikét, mint ötletet az An-26-osok váltótípusaként soha nem értettem), de mostanra már nem kell más merevszárnyú, csak még további 2-4 KC. Egyszerűen a kétgépes flotta repüzemtanilag értelmezhetetlen. Itt valakik csak és kizárólag a nettó árcédulát nézték, nem pedig a fekadatköröket és a repüzemi sajátossàgokat.
A magyar KC flottának legalább 4-6 gépesnek kell lennie, saját kis-közepes szintű ipari karbantartói bázissal.
Ne feledjük, az Embraer egy másik kontinensen van, de hamarosan a szomszédok is rendelnek a típusból!
És igen, kell még az a Chinook is.