Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
"Arra kérdésre, hogy egy kisebb, a többi NATO-szövetségesnél meglévő, az An–26-os kategóriáját lefedő turbópropelleres gépet rendszeresíthet-e a Magyar Honvédség, a vezérezredes azt válaszolta, hogy a haderőfejlesztés egy későbbi szakaszában lehet szó olyan könnyebb gépek beszerzéséről, amelyek a különleges műveleti egységek feladatait, kiképzését támogathatják."A KC–390-esekkel új képességekhez jut a honvédség
A KC-390 Millennium szálítógépek olyan képességekkel ruházzák fel a honvédséget, amelyekkel a hadrendből néhány éve, több mint negyven év szolgálat után kivont An–26-osok nem rendelkeztek.magyarnemzet.hu
Nohát!"Arra kérdésre, hogy egy kisebb, a többi NATO-szövetségesnél meglévő, az An–26-os kategóriáját lefedő turbópropelleres gépet rendszeresíthet-e a Magyar Honvédség, a vezérezredes azt válaszolta, hogy a haderőfejlesztés egy későbbi szakaszában lehet szó olyan könnyebb gépek beszerzéséről, amelyek a különleges műveleti egységek feladatait, kiképzését támogathatják."
A PC-6 hatótávolsága se rossz! A különlegeseknek a légiutántöltött H225 mellett ez jöhet szóba!Tehát az a kis apró, ami marad a négy darab légi utántöltő képességel rendelkező modern rámpás katonai szállítórepülőgép után lesz az érdekes. Én Let-410 és Pilatus PC-6 között osztanám el.
Pilatus Szolnokon ugratott ejtőernyősöket igen gazdaságosan nemrégiben, de STOL tulajdonságai és relatíve nagy hatótávolsága miatt a különleges erők se tiltakoznának a beszerzése ellen, hiszen nekik kiképzési és taktikai célokra is igen hasznos lenne két darab:
Ami még szóba jöhet az a Let-410NG a csehektől szintén két példányban:
Nagyszerű réskitöltő gép lenne ez a két típus a nagyok mellett!
Viszonylag olcsó megoldás lehetne"Arra kérdésre, hogy egy kisebb, a többi NATO-szövetségesnél meglévő, az An–26-os kategóriáját lefedő turbópropelleres gépet rendszeresíthet-e a Magyar Honvédség, a vezérezredes azt válaszolta, hogy a haderőfejlesztés egy későbbi szakaszában lehet szó olyan könnyebb gépek beszerzéséről, amelyek a különleges műveleti egységek feladatait, kiképzését támogathatják."
A H225M-hez viszonyítva mi még az előnye azon kívül hogy valamivel nagyobb a tehertérajtó és kb. 10%-kal gyorsabb?Viszonylag olcsó megoldás lehetne
PZL M28 Skytruck
USA különleges hadereje (AFSOC) is használta 2022-ig C-145A Skytruck néven.
550 méteren képes felszállni, és 156-250 méteren leszállni.
1,1 tonnát vihet 1300 km-re, vagy 2,3 tonnát 190 km-re.
Van hátsó ajtó ejtőernyős ugráshoz: 17 ejtőernyőst vihet
Csak fel kell szerelni önvédelmi rendszerrel (ELBIT all-in-small 60 kg sincs!) meg megfelelő rádiókkal, esetleg egy EOS torony rá és máris remek kommandós szállító lehet belőle.
nagyobb a terhelhetősége - 225-ös nem biztos, hogy el tud vinni két rajnyi "kommandóst" felszereléssel együtt. Hogy 145-ösnél a névleges és valódi szállítóképesség eléggé eltér.A H225M-hez viszonyítva mi még az előnye azon kívül hogy valamivel nagyobb a tehertérajtó és kb. 10%-kal gyorsabb?
Ha valami oda kellene esetleg akkor nehéz helikopter "Chinook kategória"...bár 225-ösökből is lesz elég hogy Kárpát-medencei viszonylatban elműködjön a KMD.Ez nem könnyű kérdés , csak a KMZ-nek külön gépet venni... .hát.......
Az nem vitás hogy kell vmi , de úgy kell eltalálni a típust , akár forgószárnyast , akár merevszárnyast hogy mindenkinek jó legyen! Hogy tiszta legyen , valszeg nem fognak rohanni hogy egy kis/közép kategóriájú szállítógépet/ helit vegyenek még azon a két típuson kívül!Ha valami oda kellene esetleg akkor nehéz helikopter "Chinook kategória"...
Az ejtőernyős ugratásban az An-2 szerintem még évtizedekig elműködik. Amire szükség lenne, az két PC-6 Porter jellegű gép a különlegeseknek. Hosszú távon az Ancsák kiváltandóak lesznek, bár nem tudom, hogy el tud e öregedni egy Ancsa...Viszonylag olcsó megoldás lehetne
PZL M28 Skytruck
A légi-utántöltő csonkkal bármeddig! Így kell kinézzen a hat H225SOF gépünk:Ha valami oda kellene esetleg akkor nehéz helikopter "Chinook kategória"...bár 225-ösökből is lesz elég hogy Kárpát-medencei viszonylatban elműködjön a KMD.
Már rég nincsenek AN-2-esek a MH-ban.Az ejtőernyős ugratásban az An-2 szerintem még évtizedekig elműködik. Amire szükség lenne, az két PC-6 Porter jellegű gép a különlegeseknek. Hosszú távon az Ancsák kiváltandóak lesznek, bár nem tudom, hogy el tud e öregedni egy Ancsa...
HFORCE rendszer lesz, de légiutántöltés nem - amennyire tudom...A légi-utántöltő csonkkal bármeddig! Így kell kinézzen a hat H225SOF gépünk:
Mindegyikre utántöltési képesség és H-Force rendszer! És akkor egyben ők adják a pilótamentési képességet is háborús körülmények között.
Végre nem csak pletyka szinten hallani."Arra kérdésre, hogy egy kisebb, a többi NATO-szövetségesnél meglévő, az An–26-os kategóriáját lefedő turbópropelleres gépet rendszeresíthet-e a Magyar Honvédség, a vezérezredes azt válaszolta, hogy a haderőfejlesztés egy későbbi szakaszában lehet szó olyan könnyebb gépek beszerzéséről, amelyek a különleges műveleti egységek feladatait, kiképzését támogathatják."
Valld be: hány ilyen gépet dugdostok egy vámraktárban?Végre nem csak pletyka szinten hallani.
Ilyen gépet nem tarolunkValld be: hány ilyen gépet dugdostok egy vámraktárban?
De van újra hála égnek. Még képet is tettem be neked!Már rég nincsenek AN-2-esek a MH-ban.
Persze, csak minek! Sok pénzet égetni?Amúgy igrálni a KC390-ből meg a helikopterekből is tudnának.
PC-6 túl kicsi gép és egy motoros - katonai feladatokra legalább kétmotoros kell szerintem, mert megbízhatóbb, jobban túl él.
Nincs fogalmad arról, hogy egy átlagos különleges bevetés milyen infrastruktúra igényű. Mégcsak, hogy nem is rajok mozognak ott! Az már nagyon komoly, inkább ritkán lakott területre jellmező! A leggyakoribb deszant az vagy magányos vagy pár szintű beszivárgás, vagy tűzcsoport méretű egység. Ezek tudnak feltűnés nélkül mozogni, rejtőzni. Az utóbbinak már nem árt, ha van előkészített fedett tanya, ház, jármű, tehát már fogadják őket ott, mert négy embert, ellenséges területen a semmibe kirakni majdhogynem öngyilkos akció.Szóval nekünk nem igazán létszükséglet a légiutántöltés a helikoptereken.
Igen, jól tudod. Majd a távoli jövőre van ígérve a legfontosabb, ami nélkül nem is nevezném SOF konfigurációnak!HFORCE rendszer lesz, de légiutántöltés nem - amennyire tudom...
Egyik sem a AN-26 kategóriájában van. Nagyon nem.Nohát!
A PC-6 hatótávolsága se rossz! A különlegeseknek a légiutántöltött H225 mellett ez jöhet szóba!
A Skytruck már egy sokkal hasznosabb jószág lenne. (Bár az sem Ancsa kategória.)Viszonylag olcsó megoldás lehetne
PZL M28 Skytruck
USA különleges hadereje (AFSOC) is használta 2022-ig C-145A Skytruck néven.
550 méteren képes felszállni, és 156-250 méteren leszállni.
1,1 tonnát vihet 1300 km-re, vagy 2,3 tonnát 190 km-re.
Van hátsó ajtó ejtőernyős ugráshoz: 17 ejtőernyőst vihet
Csak fel kell szerelni önvédelmi rendszerrel (ELBIT all-in-small 60 kg sincs!) meg megfelelő rádiókkal, esetleg egy EOS torony rá és máris remek kommandós szállító lehet belőle.
Mert az nem is kell nekünk. Egy eje kiképzés pár rajszintű gépet igényel. Lényeg, hogy olcsó legyen, a különlegeseknél csak eje gyakorlásra kell és rajszintnél kisebb léptékben. Ez a békeidős követelmény a képességhez: kicsi és olcsó! Ancsa és Porter a helyes válasz.Egyik sem a AN-26 kategóriájában van. Nagyon nem.
Arra kell békében.1.) AN-2 es eje tábor ok , másra nem!