Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
Semmilyet. Egy normalis ELINT/AEW&C/recon gep $150-200M kornyeken indul.
Az egyetlen, amit talan megallithatunk $100M korul, az az egyelore meg csak protokent letezo Embraer Praetor P600, amit az Eltaval kozosen ajanlanak: https://www.aviacionline.com/2020/1...p600-aew-large-capacities-in-a-small-package/

Es az egyetlen gep. Ha leszedik, akkor annyi, $100M ment a levesbe es megszunt a kepesseg.

Ehhez kepest egy muhold sokkal kevesbe van kiteve ilyesminek - kb csak a nagyhatalmak kepesek leloni -, es kozben ugyanugy upgradelheto es egy mostani csucstechnologiaval szerelttel szinte mindent latunk vele, nemcsak a regioban, de gyakorlatilag egesz Europaban is.
Khm.Hogy akarsz pótolni műholdal egy légtérellenörző radargépet?Merthogy az sehogy sem fog menni.
És hogy akarsz upgradelni egy pályán lévő műholdat?Merthogy az se fog menni.
Szóval egy műhold nem tud sehogy sem pótolni egy P600 jellegű légtérellenörző gépet.
Plusz a műhold kapacitása véges,és nem bővithető,nem upgradelhető.Jóval kisebb is,mint egy repülőgép,vagyis kevesebb eszköz fér el rajta.Az energiaellátás is korlátozott,ami pedig kell az eszközök működtetéséhez.Alacsonypályás műholdak nem mindig állnak rendelkezésre,geostacionárius műhold meg messze van.36ezer km-re.lelőni ugyan környékbeli ország nem tudja-de zavarni attol még lehet,és megtéveszteni is.
Szóval nem,a műhold nem váltja ki a földi és légi bázisú ELINT,hanem kiegésziti.Légtérellenörző repülőt meg egyáltalán nem tudja kiváltani.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and fishbed

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 066
113
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 498
13 441
113
Khm.Hogy akarsz pótolni műholdal egy légtérellenörző radargépet?Merthogy az sehogy sem fog menni.
Dehogynem. Ma már a műhold az alapvető, az ilyen gépek inkabb luxus.

És hogy akarsz upgradelni egy pályán lévő műholdat?Merthogy az se fog menni.
Te ezekrt a kijelentéseket mi alapján teszed? Hogyne lehetne.


Szóval egy műhold nem tud sehogy sem pótolni egy P600 jellegű légtérellenörző gépet.
Dehogynem. Mit nem értesz ebben?

Plusz a műhold kapacitása véges,és nem bővithető,nem upgradelhető.Jóval kisebb is,mint egy repülőgép,vagyis kevesebb eszköz fér el rajta.
Huh? :confused:
Az megvan, hogy ezek real-time vannak kapcsolatban a foldi allomaasal?

Az energiaellátás is korlátozott,ami pedig kell az eszközök működtetéséhez.
Hát az pont nem az, mert ezeken szinte mindig van solar.
Ami korlátozott, az a repülőgépben a kero.

Alacsonypályás műholdak nem mindig állnak rendelkezésre,geostacionárius műhold meg messze van.36ezer km-re.lelőni ugyan környékbeli ország nem tudja-de zavarni attol még lehet,és megtéveszteni is.
Kérlek, olvass utana a témának, mert nagyon nem ismered, nekem úgy tűnik...

Szóval nem,a műhold nem váltja ki a földi és légi bázisú ELINT,hanem kiegésziti.Légtérellenörző repülőt meg egyáltalán nem tudja kiváltani.
Pomt fordítva.
 
  • Vicces
Reactions: Negan

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
Dehogynem. Ma már a műhold az alapvető, az ilyen gépek inkabb luxus.


Te ezekrt a kijelentéseket mi alapján teszed? Hogyne lehetne.



Dehogynem. Mit nem értesz ebben?


Huh? :confused:
Az megvan, hogy ezek real-time vannak kapcsolatban a foldi allomaasal?


Hát az pont nem az, mert ezeken szinte mindig van solar.
Ami korlátozott, az a repülőgépben a kero.


Kérlek, olvass utana a témának, mert nagyon nem ismered, nekem úgy tűnik...


Pomt fordítva.
Csak egy a sok butaságbol
36ezer km-ről milyen radarral akarsz légteret ellenőrizni?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 864
7 128
113
Nyavajás A319hez továbbra sincs meg ez a lehetőség
de A320-ra és 21-re már van
a 319-esre szerintem a kapacitása és főleg az ára miatt esett a választás ( ex eurowings gépek) , én alapjában nem szeretem az airbust ( főleg az irányítási rendszere miatt viszont pilóta szemszögből hosszabb távon az airbus kényelmesebb a stick miatt) de hamár mindenképp azt kellett venni akkor szerintem nekünk 320/21C-k kellettek volna, ha pedig boeing akkor 737-700C
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
de A320-ra és 21-re már van
a 319-esre szerintem a kapacitása és főleg az ára miatt esett a választás ( ex eurowings gépek) , én alapjában nem szeretem az airbust ( főleg az irányítási rendszere miatt viszont pilóta szemszögből hosszabb távon az airbus kényelmesebb a stick miatt) de hamár mindenképp azt kellett venni akkor szerintem nekünk 320/21C-k kellettek volna, ha pedig boeing akkor 737-700C
De nekünk 319eseink vannak.És ha kidolgoznák rá a palettás rakományszállitó csomagot,akkor máris nem lenne vele bajom.Ha meg még légi utántöltő konténert is kopácsolnának a szárnyak allá,semmi bajom nem lenne velük.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 864
7 128
113
De nekünk 319eseink vannak.És ha kidolgoznák rá a palettás rakományszállitó csomagot,akkor máris nem lenne vele bajom.Ha meg még légi utántöltő konténert is kopácsolnának a szárnyak allá,semmi bajom nem lenne velük.
hát nekem akkor is lenne de az már ESZP, 319-re szerintem nem véletlen nincs ilyen megoldás
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
hát nekem akkor is lenne de az már ESZP, 319-re szerintem nem véletlen nincs ilyen megoldás
Igazábol magasrol teszek rá,hogy Boeing vagy Airbus.Az érdekel csak,hogy mire használható,és mennyiért.Ha olyan gépet sikerűlt volna vennünk,ami valóban és jobban többcélúan hasznosithatnánk,azzal erőforrást jobban hasznositunk.És ha jobban hasznositunk egy errőforrást,akkor azzal máshol erőforrást szabaditunk fel egyébb szükséges dolgokra.Pl nem kell szállitási kapacitást bérelnünk máshonnan,és az igy megmaradó pénzt másra költhetjük.
És ez a békeidős része a dolognak.
De mi még egy nyamvadt utántöltő konténert se tudunk venni a Gripenekhez,hogy azzal gyakorolhatnának a pilóták.
KC390ek meg fognak oldani pár problémát-de annak ára van,ami súlyos számokat jelent a költségvetésben.
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
794
2 143
93
de A320-ra és 21-re már van
a 319-esre szerintem a kapacitása és főleg az ára miatt esett a választás ( ex eurowings gépek) , én alapjában nem szeretem az airbust ( főleg az irányítási rendszere miatt viszont pilóta szemszögből hosszabb távon az airbus kényelmesebb a stick miatt) de hamár mindenképp azt kellett venni akkor szerintem nekünk 320/21C-k kellettek volna, ha pedig boeing akkor 737-700C

De nekünk 319eseink vannak.És ha kidolgoznák rá a palettás rakományszállitó csomagot,akkor máris nem lenne vele bajom.Ha meg még légi utántöltő konténert is kopácsolnának a szárnyak allá,semmi bajom nem lenne velük.

hát nekem akkor is lenne de az már ESZP, 319-re szerintem nem véletlen nincs ilyen megoldás

Nézzétek meg az A319 elejét a szárnybelépő élétől, és a B737 azonos részét.


A319
R.88debbcf01650e1137db915125b49d04


B737-700
R.cb51cdd27e969a4e9bfa1a2c43a851e2


Na pont azért nincs az A319-nek ez a funkciója.

Hova a himtagba teszel oda egy ilyet?
OIP.Zvb6JttWU4z3S9l-yqIZvgHaE8


És hogyan fér oda az a szerencsétlen targonca, hogy beemelje a raklapot?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
Nézzétek meg az A319 elejét a szárnybelépő élétől, és a B737 azonos részét.


A319
R.88debbcf01650e1137db915125b49d04


B737-700
R.cb51cdd27e969a4e9bfa1a2c43a851e2


Na pont azért nincs az A319-nek ez a funkciója.

Hova a himtagba teszel oda egy ilyet?
OIP.Zvb6JttWU4z3S9l-yqIZvgHaE8


És hogyan fér oda az a szerencsétlen targonca, hogy beemelje a raklapot?
No,ezért szálka a szememben az A319.Francnak nem tudtunk olyan gépet venni a használtpiacon,amin elfér az a nyamvadt ajtó,és még a targonca is odafér.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 066
113
hát nekem akkor is lenne de az már ESZP, 319-re szerintem nem véletlen nincs ilyen megoldás
Ez nyilvánvaló. De a 319-es nem véletlenül lett kiválasztva. Ez a legnagyobb hatótávolsággal rendelkező típus a családban.
Nem tudom, hogy történt-e üzemanyag rendszeren változtatás, hogy a CJ specifikációját megkapja (azaz a tehertérbe kaphasson extra üzemanyag tartályt), de egy VIP szállításra használt gép esetén ez sokkal fontosabb, mint hogy legyen rajta külön tehertér ajtó.
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
794
2 143
93
No,ezért szálka a szememben az A319.Francnak nem tudtunk olyan gépet venni a használtpiacon,amin elfér az a nyamvadt ajtó,és még a targonca is odafér.
Szerintem is a 737-es jobb választás lett volna, föleg a MALÉV-os időkben. Személyzet lett volna hozzá, alkatrész, kiképzés, minden.
Mehettek volna akár szimpla "civil" cargo gépként is, csak pár extrával mint az ELAL gépek.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 864
7 128
113
Nézzétek meg az A319 elejét a szárnybelépő élétől, és a B737 azonos részét.


A319
R.88debbcf01650e1137db915125b49d04


B737-700
R.cb51cdd27e969a4e9bfa1a2c43a851e2


Na pont azért nincs az A319-nek ez a funkciója.

Hova a himtagba teszel oda egy ilyet?
OIP.Zvb6JttWU4z3S9l-yqIZvgHaE8


És hogyan fér oda az a szerencsétlen targonca, hogy beemelje a raklapot?
erre mondtam hogy nem véletlen....
Ez nyilvánvaló. De a 319-es nem véletlenül lett kiválasztva. Ez a legnagyobb hatótávolsággal rendelkező típus a családban.
beleraksz egy center tankot és hosszútávot tudsz vele repülni... amúgy a 321LR változat repül jelenleg a legmesszebbre a családból
 
  • Tetszik
Reactions: Negan

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 066
113
beleraksz egy center tankot és hosszútávot tudsz vele repülni...
Igen erre gondoltam. Elvileg szabványos teherkonténer méretű tartály rakható bele. De ehhez - tudtommal - csövezést is hozzá kell alakítani. A sima 319-esben nincs benne ez.
amúgy a 321LR változat repül jelenleg a legmesszebbre a családból
Ok, csak akkoriban még ez a típus nagyon új volt. Akkor még max. ebből a több évvel előrendelő kereskedelmi társaságok kaphattak. Nem mellesleg az új gép ára az "alig használt" A319-eshez képest vagy a 4x-ese lett volna.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and Ocses

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 864
7 128
113
Igen erre gondoltam. Elvileg szabványos teherkonténer méretű tartály rakható bele. De ehhez - tudtommal - csövezést is hozzá kell alakítani. A sima 319-esben nincs benne ez.
semelyik gépben nincs alapból center tank, max a BJ-eknek
Ok, csak akkoriban még ez a típus nagyon új volt. Akkor még max. ebből a több évvel előrendelő kereskedelmi társaságok kaphattak. Nem mellesleg az új gép ára az "alig használt" A319-eshez képest vagy a 4x-ese lett volna.
értem én értem én csak a 319-es helyett nem sokkal drágábban 320-ast is lehetett volna kapni amit már át lehet alakítani C-re
 
  • Tetszik
Reactions: Negan

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 066
113
értem én értem én csak a 319-es helyett nem sokkal drágábban 320-ast is lehetett volna kapni amit már át lehet alakítani C-re
Amikor megvettük, még nem létezett a 320-asnak sem átalakítása.
De nem is azért vettük. Így is reptetik eleget VIP-ban, meg a Honvédség egyéb feladataiban. Most meg már nem is igazán érné meg a komoly átalakítás. Mostanra azért már benne vannak a korban. Egyszerűbb idővel új típusra cserélni.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Miért, ezt mondja?
Nem mond ilyet.
Nyugi. :D
Csak annyit, hogy szegèny honvèdsègi gèpeken nem tudja kihúzni magát.:D
Mondjuk amilyem cula nem csodàlom.

Azt meg hogy 2 zsömlèvel meg felvágottal, paprikával kiszúrják neki meg az üzletemberekneka szemèt az durva
Mièrt került annyiba?
Na azt ő sem èrti.;)
De!:D Ne aggódjunk majd kivizsgálják.:D:D:D:D:D

Imádom a műfelháborodását. :D
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 801
28 907
113
Air Keeper - Introducing Elbit System's aerial force multiplier for ISTAR and EW special mission aircraft that orchestrates multi-domain Intelligence and Electronic Attack capabilities...

The Air Keeper is an innovative aerial force multiplier that integrates multi-domain intelligence (ISTAR) and electronic warfare (EW) capabilities into one seamless solution. This modular system combines premier ELINT, COMINT, VISINT, and radar technologies into a unified situational awareness display.

The Air Keeper solution brings together all ISTAR and EW capabilities and is designed to be compatible to various business and civil platforms. Elbit System’s innovation stands out in its ability to seamlessly coordinate diverse components. It ensures co-existence for each system, sensor, and radar to operate smoothly and efficiently, without interfering with one another, it also enables bi-directional connection to an EW ground control center via satellite to provide the decision-makers with a complete, real-time, uninterrupted intelligence picture of the arena.

ELBIT_Look_0003-AirKeeper-Boeing-1024x576.jpg
Igen, az egyik Airbus szállítónknak ennek kellene lennie.

"force multiplier"

Mióta írok arról, hogy csak így tudjuk nagyságrendileg növelni az erőnket, ha csak négy plusz Gripenre telik! Annak a plusz négy Gripennek is kétüléses, csapásmérő SEAD+EW verziónak kellene lennie.

Persze amíg a légierő csak egy semmilyen katonai bevetésre nem jó repülő cirkusza egy fejben az előző hidegháborúban ragadt klikknek...
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán