Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 421
39 315
113
Te már csak tudod. Ezt is, és csuklobol, mint mindig. :D
Az eladások száma engem igazol.
2005 óta 4 gépet adtak el - tényleg nagyon pörög ez a típus! :D
Az egyik vevő az önmagában Európa méretű Kazahsztan meg az ezer szigetből álló Indonézia. Nekik lehet indokolt, másnak nem nagyon. Kb. csak a fejlesztő országok vettek belőle, azon kívül alig volt export.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
5 175
9 706
113
Az eladások száma engem igazol.
2005 óta 4 gépet adtak el - tényleg nagyon pörög ez a típus! :D
Ez mitől is igazol téged? Én írtam, hogy az Atlas qrva draga, te arról okoskodsz, hogy túl nagy és hasonlók.
Ha valami, hát az enyém biztosan egyértelműbb magyarázat.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 421
39 315
113
Ez mitől is igazol téged? Én írtam, hogy az Atlas qrva draga, te arról okoskodsz, hogy túl nagy és hasonlók.
Ha valami, hát az enyém biztosan egyértelműbb magyarázat.
Ezek összefüggő dolgok. A legtöbb országnak nincs akkora szállítási igénye, ezért akkor sem kellene neki ekkora gép ha olcsóbb lenne! Négy hajtómű karbantartását és üzemanyagát fizeted akkor is ha alig van megpakolva a gép.
A németek is 10 gépet közös üzemeltetésbe akarnak tenni, mert nem tudnak nekik elég "munkát adni".
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
5 175
9 706
113
Ezek összefüggő dolgok. A legtöbb országnak nincs akkora szállítási igénye, ezért akkor sem kellene neki ekkora gép ha olcsóbb lenne!
Ezt megint a levegőből állítod, és totál homályosan fogalmazva. :cool:

A "legtöbb" országnak a Hercules kicsi ma már, ez kb mind, ami elmondható.

Ha az Atlas €120-150M körül megállt volna mint ahogy eredetileg szánták, akkor dögivel adnának el, mert inkább nagyobbat veszel, mint kisebbet, és a mostani Hercules is $120M körül jár (ami a pofátlanság teteje szerintem, de ilyen a piaci túlsúly), és az is négy turbopropos, ráadásul teljesem amerikai, semmit nem gyarthatsz hozzá.

Négy hajtómű karbantartását és üzemanyagát fizeted akkor is ha alig van megpakolva a gép.
A németek is 10 gépet közös üzemeltetésbe akarnak tenni, mert nem tudnak nekik elég "munkát adni".
Meg1x: ezek mind az idióta európai beszerzési rendszer következményei.

Az Atlas aranyarban egy szuper gép. Ezt a legtöbb ország ma már egyszerűen nem engedheti meg magának, ill. nem éri meg nekik, pláne, hogy az Embraer ilyen ügyesen beelozott jobbról.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 611
10 386
113
Ezek összefüggő dolgok. A legtöbb országnak nincs akkora szállítási igénye, ezért akkor sem kellene neki ekkora gép ha olcsóbb lenne! Négy hajtómű karbantartását és üzemanyagát fizeted akkor is ha alig van megpakolva a gép.
A németek is 10 gépet közös üzemeltetésbe akarnak tenni, mert nem tudnak nekik elég "munkát adni".
Ha 3 helyen van a hadsereg kiküldetésben vagy ha háború van akkor munkájuk is van. Békében a hadseregnek úgy általában nincs munkája, legfeljebb árvíznél.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
5 175
9 706
113
Ha 3 helyen van a hadsereg kiküldetésben vagy ha háború van akkor munkájuk is van. Békében a hadseregnek úgy általában nincs munkája, legfeljebb árvíznél.
A 3x szorzó az mission-critical rendszerek esetén standard minden iparágban, így a defense industryban is: így legrosszabb esetben is 1 szolgáltatot ad, egy tartalék, egy pedig maintenance alatt van, ha egy ledoglik-kiesik, akkor még mindig marad az aktiv plusz még egy. Mas szoval, ha két gépet akarsz mindig szolgálatban, akkor hat gépet veszel - no, ezt szokás ma már a modern, jól ellenőrzött és tervezhető elektronikai rendszerek miatt ötre lesporolni...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 154
113
A vilagon, de a normalis hadseregeket fenntartoak jo resze kozepes. FYI Magyarország Európában közepes méretű ország, a vilagban kicsi - és mégis optimalisan 3-4 Millenium kellene, ideálisan meg 5 (lasd hollandok), úgy valoban kihuznak vagy 30-40 évig.

Az Atlas $250M körül van valahol. Az tényleg abszurdum.
...amíg meg nem nézed a C-130 aktuális árát! :rolleyes: :D
Jelenleg szerintem drasztikusan csökkent a légiszállítási igény.
Persze felbolydult az Európán belüli forgalom, de a tengerentúli viszonylat csökkenése ezt túlkompenzálta.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
5 175
9 706
113
...amíg meg nem nézed a C-130 aktuális árát! :rolleyes: :D
Persze, de azt irtam is, hogy abszurdum, hogy ugyanannyi, mint a szinte mindenben jobb Millenium.

Az Atlas realisan $150-$170M kozott egy elfogadhato aron lenne, de ennyiert egy vicc.

Jelenleg szerintem drasztikusan csökkent a légiszállítási igény.
Persze felbolydult az Európán belüli forgalom, de a tengerentúli viszonylat csökkenése ezt túlkompenzálta.
Viszont egyertelmuen kiderult, hogy kell sajat akapcitas, mert sorban jonnek a rendkivuli helyzetek, es akkor nincs kihez szaladnod.
Lasd a sogorokat (vagy kiket?), akik most kapkodnak Izraelben, mert meg civil gepuk sincs hirtelen keznel, nemhogy katonai.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 778
2 346
113
A 3x szorzó az mission-critical rendszerek esetén standard minden iparágban, így a defense industryban is: így legrosszabb esetben is 1 szolgáltatot ad, egy tartalék, egy pedig maintenance alatt van, ha egy ledoglik-kiesik, akkor még mindig marad az aktiv plusz még egy. Mas szoval, ha két gépet akarsz mindig szolgálatban, akkor hat gépet veszel - no, ezt szokás ma már a modern, jól ellenőrzött és tervezhető elektronikai rendszerek miatt ötre lesporolni...
3 gép elég lenne , nem kell több , sõt más típus sem.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 776
34 752
113
Nem, ezt sem érted igazán. Az alacsony sorozat már csak következmény.
Minden ilyen rendszer azért lesz drága, mert Európában nincs semmiféle versenyeztetés, hanem egy committee-design mindent is akar bele, ami qrva dragava teszi, majd egy politikailag kivalasztott gyártó csinálja meg, patikamérlegen osztva el a munkát az államok között, még sokkal drágábbá téve az eleve drága designt.

Izé, biztos nem az F-35-ről van szó? :D
 
  • Tetszik
Reactions: Hortator

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 776
34 752
113
Amerikaban versenyeztetnek. Az F-35 kapcsan olvass utana a JSF programnak, X-35 vs X-32 stb.

Tudom, nem arra gondoltam. Hanem már a döntés utánra, illetve a döntés körülményei az USA-ban is sokszor inkább politikaiak. Régen pl. amikor még sok versenyző volt, sokszor az volt a valódi indpk, hogy "x már megkapta a-t, ezért b-t vigye y" stb.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
5 175
9 706
113
Tudom, nem arra gondoltam. Hanem már a döntés utánra, illetve a döntés körülményei az USA-ban is sokszor inkább politikaiak. Régen pl. amikor még sok versenyző volt, sokszor az volt a valódi indpk, hogy "x már megkapta a-t, ezért b-t vigye y" stb.
Vannak strategiai erdekek is, persze. De pl next-gen fightert a vilagon nem sok ceg tud nullarol tervezni es gyartani, Amerikaban is max 3-4 van, ezeket azert erdemes eletben tartani, a kepesseg es a verseny miatt is.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 967
35 643
113
Ezt most hallom először - szóval hiszem ha látom! :D
látni nem nagyon fogod ha csak nem dolgozól rajta vagy nem vagy a nemzetbiztonsági tanács tagja. de az elég meggyőző hogy Vadai sem hitte aztán megmutatták neki és nem volt kifogása miközben elötte verte az asztalt hogy hülyeség mert semmi nem látszik a gépen. (amúgy mindegyik átalakítható ha van elég készlet.) viszonylag egyszerű megoldásokkal lett megoldva de mi nem az usa vagyunk hogy komolyabbra legyen szükségünk. egyenlőre. (kb mint neves titkoszolgálati szervek és egyéb 3 betűs intézmények által használt eszközök kerültek bele nem állandó jellegel)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 421
39 315
113
látni nem nagyon fogod ha csak nem dolgozól rajta vagy nem vagy a nemzetbiztonsági tanács tagja. de az elég meggyőző hogy Vadai sem hitte aztán megmutatták neki és nem volt kifogása miközben elötte verte az asztalt hogy hülyeség mert semmi nem látszik a gépen. (amúgy mindegyik átalakítható ha van elég készlet.) viszonylag egyszerű megoldásokkal lett megoldva de mi nem az usa vagyunk hogy komolyabbra legyen szükségünk. egyenlőre. (kb mint neves titkoszolgálati szervek és egyéb 3 betűs intézmények által használt eszközök kerültek bele)
Ha van rajta egy beépített SAR radar az igenis látszik egy Falconon - ha az nincs rajta, akkor az komoly hiányosság.
Ha ELINT felderítő akkor meg teli van késantennákkal meg hasonlókkal - szintén látványos.