Szállítógépek váltása a MH-nél

Én is ezzel értek egyet. Bár magában az úgynevezett "logisztikai rémálom" hangzatos frázisban nem hiszek, a hazai igények esetén ha egy olyan "multirole" taktikai szállítógép típussal rendelkezünk, mint a KC390-es, tényleg nincs szükség a Spartanokra. Amíg nem létezett KC390-es egyátalán, addig a Spartan volt nálam a favorit (a két CASA típus akármelyikét, mint ötletet az An-26-osok váltótípusaként soha nem értettem), de mostanra már nem kell más merevszárnyú, csak még további 2-4 KC. Egyszerűen a kétgépes flotta repüzemtanilag értelmezhetetlen. Itt valakik csak és kizárólag a nettó árcédulát nézték, nem pedig a fekadatköröket és a repüzemi sajátossàgokat.
A magyar KC flottának legalább 4-6 gépesnek kell lennie, saját kis-közepes szintű ipari karbantartói bázissal.
Ne feledjük, az Embraer egy másik kontinensen van, de hamarosan a szomszédok is rendelnek a típusból!

És igen, kell még az a Chinook is.
A használt, de modernizált Chinookokat én már régen emlegetem, de kisebb CASA is jöhetnek HA NEM VESZNEK masik 3 Milleniumot. Egyet mindenképpen kell, összesen 5 meg már idealis lenne, de ha nem lesz 3 mellé még kettő, akkor 3-4 kisebb, hasznalt, de refurbished CASA legalább csökkentene a harom Millenium minden szarra való használatát.
 
akkor 3-4 kisebb, hasznalt, de refurbished CASA legalább csökkentene a harom Millenium minden szarra való használatát.
Ez egy érdekes dilemma. Ugyanis, ha minden szarra Milleniumot használunk, akkor hamar elfogy az üzemidő, ha meg nem, akkor fajlagosan lesz drága az üzem a rendszer kiterheletlensége miatt.
Mert az állásidőben is ketyeg a naptári idő, a személyzet jártassága csorbul és gyérülni kezd a rutin, ami az üzembiztossági - üzembiztonsági mutatókra van nagy hatással.
Mindent egybevetve én a mérleg nyelvét inkább a több Millenium nagyobb kiterhelésében és a költségek szélesebb eloszlatása fele tolnám el és nem pedig a réskitöltő feladatokra hoznék be egy újabb típust. Még akkor se, ha azok a feladatok kisebb presztízsűek, míg azok a gépek önmagukban olcsóbbak.
 
Ez egy érdekes dilemma. Ugyanis, ha minden szarra Milleniumot használunk, akkor hamar elfogy az üzemidő, ha meg nem, akkor fajlagosan lesz drága az üzem a rendszer kiterheletlensége miatt.
Mert az állásidőben is ketyeg a naptári idő, a személyzet jártassága csorbul és gyérülni kezd a rutin, ami az üzembiztossági - üzembiztonsági mutatókra van nagy hatással.
Mindent egybevetve én a mérleg nyelvét inkább a több Millenium nagyobb kiterhelésében és a költségek szélesebb eloszlatása fele tolnám el és nem pedig a réskitöltő feladatokra hoznék be egy újabb típust. Még akkor se, ha azok a feladatok kisebb presztízsűek, míg azok a gépek önmagukban olcsóbbak.
Persze, ha van beloluk, akkor igen, ez nem is kerdes.
Az en felvetesem a kisebb CASA gepek arra az esetre szolvak, ha mindossze 3 Millenium lesz es annyi, es azokat mindenre is hasznaljak majd. Akkor ugyanis legkesobb 8-10 even belul mar suru lesz a karbantartasi igeny mindharomnal, kozben raadasul teljesen raszoktak a hasznalatukra, jonnek majd az utemezesi problemak, "nem eleg harom", ugye. A szaldo pozitiv oldala viszont a rendkivul magabiztos uzemeltetes es karbantartas, meg a mindenfele legi celra is allandoan azonnal lesz eszkoz, akar uj metodikat is ki lehet ra dolgozni stb stb.
 
Ő a falconnal járkál.
Tegnap az ENSZ-klímacsúcson volt Azerbajdzsánban, a facebookja alapján az egyik A319-essel ment.
Hétfőn viszont Budapestről Pozsonyba és vissza ment valaki Falconnal... a gép előtte szombaton ért vissza Argentínából Szíjjártóval, aki ott magyar–argentin űripari együttműködésről tárgyalt.
 
Ez kemény, mint a kád széle.
Csak megjegzem, hogy Argentína rendelkezik ám űriparral..
Az egyik komolyabb kereskedelmi cég a Satellogic (Argentin-Uruguay) Föld megfigyelő optikai műholdas konstellációt épit. Van saját tervezésű -építésű műholdjuk, 0.7m GSD felbontással. - eladó is.
Satellogic_satellites-1024x768.jpg
 
Áhh, kérem!
Pedig megmondták, hogy ezt rajtunk, balek magyarokon és a portugálokon kívül senki nem fogja megvenni, a brazilok is csak muszájból!

Ha jól számolom, 44 gépre van megrendelés, plusz a svéd, ahol nem találtam darabszámot. Üzbegisztánnal együtt 10 megrendelő.
Ki gondolta hogy nagyobb export sikere lesz, egy olyan új repülőgépnek amihez hasonlót sem gyártott még az Embraer, mint a nagy múltú Airbus H-Force-os H145M vagy H225M fejlesztésének vagy akár a Rheinmetall Lynxnek... úgy tűnik hogy itt eddig bejött a rulett. De még csak 9 átadott gépnél és 15500 repült óránál jár a flotta. Remélhetőleg később sem jön elő semmilyen anyagfáradási probléma, mint más repülőgépeknél.
 
Ki gondolta hogy nagyobb export sikere lesz, egy olyan új repülőgépnek amihez hasonlót sem gyártott még az Embraer, mint a nagy múltú Airbus H-Force-os H145M vagy H225M fejlesztéséneknek vagy akár a Rheinmetall Lynxnek... úgy tűnik hogy itt eddig bejött a rulett. De még csak 9 átadott gépnél és 15500 repült óránál jár a flotta. Remélhetőleg később sem jön elő semmilyen anyagfáradási probléma, mint más repülőgépeknél.
Azért ne feledjük kiváló üzleti érzékkel (bár szerintem az export siker előtti időkben volt ám aggódás jelentősen a déli féltekén) egy niche terméket készítettek - csak japán kategória társa van az meg nem nagyon export képes. És remélem nem lesznek súlyos gyermek betegségek. A BOEING-nál meg szívhatják a fogukat...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Tumpek
Azért ne feledjük kiváló üzleti érzékkel (bár szerintem az export siker előtti időkben volt ám aggódás jelentősen a déli féltekén) egy niche terméket készítettek - csak japán kategória társa van az meg nem nagyon export képes. És remélem nem lesznek súlyos gyermek betegségek. A BOEING-nál meg szívhatják a fogukat...
Hát még LM-nél - a C-130, amelynek a leváltását a brazilok célozták az ő termékük...
 
... hogy még a litvánok is több gépet fognak venni mint amennyit mi vettünk.

"This strategic decision, which paves the way for the acquisition of three C-390 marks a significant step in enhancing Lithuania’s operational readiness and interoperability with other NATO members."

De az EU-s pénzekért létrejött portugál együtmüködésből hátha jut nekünk is még egy talán valamikor...
Ez elég trükkös. Tehát az európai hadiipari támogatására létrejött közös pénzből/ hitelből így csorogna a braziloknak egy strómanon keresztül?? Mondjuk az európai beszallítóknak ((AV is) ez jó, de sztem a nagy európai hadiipari cégeknek ehhez még lehet egy-két szavuk.
 
Ez elég trükkös. Tehát az európai hadiipari támogatására létrejött közös pénzből/ hitelből így csorogna a braziloknak egy strómanon keresztül??
És persze a portugáloknak, mert minden gép egy része ott készül. Ha megfigyeled, most mindenki ezt csinálja, megindult a helyezkedés az európai beszerzésekért minden területen, a rakétatüzérségtől a drónokokon át a légvédelemig.
Mondjuk az európai beszallítóknak ((AV is) ez jó, de sztem a nagy európai hadiipari cégeknek ehhez még lehet egy-két szavuk.
Biztos megpróbálják majd megfúrni ezt is a nagyok, az a kérdés hogy ki akar még KC-390-est venni és mennyit szavazatuk lesz így összesen. Ha jól emlékszem, görögök, lengyelek érdeklődtek még, akik eddig nem döntöttek. Talán az holland-osztrák-svéd, cseh, szlovák, litván, portugál beszerzéseket is bele lehet vonni még valahogy a pénzügy támogatásba és akkor már elég sok ország lehet érintett. Na majd látjuk, mi sül ki ebből, gondolom a portugálok nem hasraütésszerűen mondták be ezt a 10 gépet.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and SilvioD