A330 MRTT / KC-330 / KC-30A / Voyager KC2, KC3 (Airbus)

Czech Republic joins NATO Multi-Role Tanker Transport Fleet program

"The participants – Belgium, Germany, Luxembourg, the Netherlands, Norway and the Czech Republic - are now awaiting the delivery of eight Airbus A330 Multi Role Tanker Transport aircraft. The first two aircraft are expected to be delivered in May and June 2020, respectively."


Akkor ez most azt jelenti hogy a csehek nem vesznek saját tankert (KC-390)? :eek:
 
Czech Republic joins NATO Multi-Role Tanker Transport Fleet program

"The participants – Belgium, Germany, Luxembourg, the Netherlands, Norway and the Czech Republic - are now awaiting the delivery of eight Airbus A330 Multi Role Tanker Transport aircraft. The first two aircraft are expected to be delivered in May and June 2020, respectively."


Akkor ez most azt jelenti hogy a csehek nem vesznek saját tankert (KC-390)? :eek:
A cseheknek van két darabra érvényes szándéknyilatkozatuk még mindig btw
 
"Airbus has deployed a new air-bridge flight between Europe and China to deliver additional face mask supplies to France, Germany, Spain and United Kingdom health systems in support of the COVID-19 crisis efforts.

The aircraft, an Airbus A330-200 undergoing conversion as Multi-Role Tanker Transport (MRTT), took off on 26 March at 19.15 local time (CET) from Airbus’ Getafe site near Madrid (Spain) reaching the Airbus site in Tianjin (China) on 27 March. The aircraft, operated by an Airbus crew, returned to Spain on 28 March at 04.05 local time (CET) with a cargo of more than 4 million face masks."


EUL9_pcXQAEYbyt


EULzaRQXQAA1Hqo


Videó

Az mennyire árt a gépnek, hogy még végleges festés nélkül repült? Vagy az már csak "díszfestés" hogy lefestik szürkére, a korrrózióvédelem szempontjából nincs jelentősége?
 
Czech Republic joins NATO Multi-Role Tanker Transport Fleet program

"The participants – Belgium, Germany, Luxembourg, the Netherlands, Norway and the Czech Republic - are now awaiting the delivery of eight Airbus A330 Multi Role Tanker Transport aircraft. The first two aircraft are expected to be delivered in May and June 2020, respectively."


Akkor ez most azt jelenti hogy a csehek nem vesznek saját tankert (KC-390)? :eek:
Az MMF program egy olyan új változatú gépeket kap amelyiknek az utántöltő csöve (boom) leszerelhető lesz.
Az előny nyilvánvaló...olyan feladatoknál mint ami a mostani eü.felszerelés szállítás Kínából a merev utántöltő cső csak felesleges súly és ellenállás.
Csekély átalakítással a már üzemelő MRTT gépek boomját is leszerelhetővé lehet alakítani.

https://aviationweek.com/defense-sp...m=email&elq2=296b125ecd454efaa33e496fb65b43a8
 
A legalsó képen mik azok a kitüremkedések a hajtóművek házán? Kinyitható pót beömlők? Vagy leszállásnál sugárfék?
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Úgy tűnik a csehek örülnek az európai közös tanker flottának és épp a tankerkapacitás tervezhetőségét emelik ki előnyként a jelenlegi helyzettel szemben...

1 CZK = 12,84480 HUF


A cseh légierő hamarosan hozzáférhet egy olyan képességhez, amelyeket valószínűleg nem engedhet meg saját magának...

A Cseh Köztársaságnak évente hozzávetőlegesen 32 millió koronát kell hozzájárulnia a művelethez, további 10 milliót a személyzethez. A várható 30 működési év költsége körülbelül 1,87 milliárd korona lesz. A hadsereg azt is várja, hogy a jövőben több tanker-személyzetet biztosítson, hasonlóan az AWACS repülőgépekhez.

Németország évi 5500 repülési órát, Hollandia 2000 óra, Belgiumban 1000, Luxemburgban 200, Norvégiában és a Cseh Köztársaság 100-100 repülési órája van évente. A várható felhasználás évente körülbelül 1100 repülési óra lesz repülõgépenként, azaz a nyolc gépes légi flotta teljes mértékben fedezi a hat ország igényeit.


Nem kell mindig utántölteni a levegőben, rakományszállításra és orvosi evakuálásra is lehet használni a gépeket.
A gép 45 tonna rakomány vagy 267 utas szállítására képes. Az orvosi változatban 6 intenzív osztály vagy 16 ágy lehet a fedélzeten.

Két bázisa lesz a 8 gépnek: Eindhovenben 5, a németországi Kölnben 3 gép fog állomásozni.

A cseh Gripen pilóták leggyakrabban az olasz, svéd vagy amerikai tankereket használják gyakorlásra vagy az izlandi misszióknál.

------------

(Mi lesz így a KC-390 tervekkel?)
Ugyebár lesz 8 db repülőgép. 5 db gép Eindhovenben fog állomásozni, 3 db Cologne-ban. Magyarán a Hollandok és és a Németek lesznek ténylegesen birtokában a gépeknek.
Kíváncsi lennék hogy egy krízis helyzetben - nem is háborús csak pl. mint pl. a mostani sürgősségi eü. szállítások - hogyan játszák majd le hogy ki használhatja a repülőgépet és ki nem...
A mostani Eü. válságnak szerintem az egyik leg fontosabb tanulsága hogy válsághelyzetben nincs barátság, az országok borzasztó önzőek tudnak lenni. (lsd. pl.: maszk szállítmányok lefoglalása)
Abban bízni hogy majd a Csehek az 1.11% tulajdon részüket majd pont akkor hívhatják le amikor a Németeknek meg a Hollandoknak - meg az összes tulajdonosnak egyszerre - szüksége van a gépre több mint naívság...

Krízis helyzetben az a tied ami ténylegesen a te birtokodban van !!!

(A KC390-re meg azért adtak le rendelést mert az Aero Vodochody részegységeket gyárt a géphez. A gyártó, fejlesztő országoknak ezt kb. kötelező megtenni, de nem azt jelenti hogy ténylegesen is kell nekik a gép)​
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and arcas
Krízis helyzetben az a tied ami ténylegesen a te birtokodban van !!!
Nagyon - nagyon érdekelne, hogy az ilyen programoknál mint ez is (vagy akár a SAC), hogyan vannak megfogalmazva a szerződésben a jogok/prioritások az egyes résztvevő nemzetek között, ki ki után és milyen alapon következik a sorban, hogyan néz ki az igénylés békeidős ill. háborús időszakban stb. stb.
Egy biztos, a saját önerőből rendelkezésre álló képességnek nincs párja!
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Nagyon - nagyon érdekelne, hogy az ilyen programoknál mint ez is (vagy akár a SAC), hogyan vannak megfogalmazva a szerződésben a jogok/prioritások az egyes résztvevő nemzetek között,
Bizonyára a jogászok valamit szépen megfogalmaztak a szerződésben, de amikor egy országban különleges jogrend lép életbe - azt hiszem még frissek az emlékek - az az első hogy megtiltják a stratégiai anyagok és erőforrások külföldre vitelét.
Szerintem 100% hogy egy háborús helyzetben amikor a Német meg a Holland gépeket kell utántölteni, meg hordani kell az USA-ból az utánpótlást meg a csapatokat ezek a gépek NEM FOGNAK Csehek rendelkezésére állni.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
[
Nagyon - nagyon érdekelne, hogy az ilyen programoknál mint ez is (vagy akár a SAC), hogyan vannak megfogalmazva a szerződésben a jogok/prioritások az egyes résztvevő nemzetek között, ki ki után és milyen alapon következik a sorban, hogyan néz ki az igénylés békeidős ill. háborús időszakban stb. stb.
Egy biztos, a saját önerőből rendelkezésre álló képességnek nincs párja!



[
Bizonyára a jogászok valamit szépen megfogalmaztak a szerződésben, de amikor egy országban különleges jogrend lép életbe - azt hiszem még frissek az emlékek - az az első hogy megtiltják a stratégiai anyagok és erőforrások külföldre vitelét.
Szerintem 100% hogy egy háborús helyzetben amikor a Német meg a Holland gépeket kell utántölteni, meg hordani kell az USA-ból az utánpótlást meg a csapatokat ezek a gépek NEM FOGNAK Csehek rendelkezésére állni.



Valamiért úgy érzem, hogy ha konfliktus helyzetben szükségünk lenne a nekünk járó kapacitásra, és Németországnak, vagy a Franciáknak "elfogyott", politikusaink ugranának felajánlani a "Hu" feliratú időt: :(

...és soha -tizen-ötven év múlva- (se biztos, hogy) kiderülne a háttétalku. :mad:
Szeretnék tévedni!!!
 
Bizonyára a jogászok valamit szépen megfogalmaztak a szerződésben, de amikor egy országban különleges jogrend lép életbe - azt hiszem még frissek az emlékek - az az első hogy megtiltják a stratégiai anyagok és erőforrások külföldre vitelét.
Szerintem 100% hogy egy háborús helyzetben amikor a Német meg a Holland gépeket kell utántölteni, meg hordani kell az USA-ból az utánpótlást meg a csapatokat ezek a gépek NEM FOGNAK Csehek rendelkezésére állni.

A pápai C-17-esek Magyarországon vannak és magyar jelzés van rajtuk... persze sokat értünk volna vele ha lefoglaljuk mert három fő a magyar személyzet és egyike sem pilóta... helyette lehetett volna szállításokat rendelni tőlük. De nem rendeltek, mert a Cargo city-t és a keleti nyitást tolták a gazdaság érdekében.
 
Ugyebár lesz 8 db repülőgép. 5 db gép Eindhovenben fog állomásozni, 3 db Cologne-ban. Magyarán a Hollandok és és a Németek lesznek ténylegesen birtokában a gépeknek.
Kíváncsi lennék hogy egy krízis helyzetben - nem is háborús csak pl. mint pl. a mostani sürgősségi eü. szállítások - hogyan játszák majd le hogy ki használhatja a repülőgépet és ki nem...
A mostani Eü. válságnak szerintem az egyik leg fontosabb tanulsága hogy válsághelyzetben nincs barátság, az országok borzasztó önzőek tudnak lenni. (lsd. pl.: maszk szállítmányok lefoglalása)
Abban bízni hogy majd a Csehek az 1.11% tulajdon részüket majd pont akkor hívhatják le amikor a Németeknek meg a Hollandoknak - meg az összes tulajdonosnak egyszerre - szüksége van a gépre több mint naívság...

Krízis helyzetben az a tied ami ténylegesen a te birtokodban van !!!

(A KC390-re meg azért adtak le rendelést mert az Aero Vodochody részegységeket gyárt a géphez. A gyártó, fejlesztő országoknak ezt kb. kötelező megtenni, de nem azt jelenti hogy ténylegesen is kell nekik a gép)​

Szerintem meg azt mutatta meg a koronavírus, hogy ha lett volna akár 3-4 db A400M-ünk és 40 teljesen kiképzett pilótánk az összes szállítógépre, akkor sem lettünk volna sokkal előrébb. Persze kell a saját gép és nagyon sok mindenre jó, csak csodát ne várjunk tőle...

A pápai C-17-esek egész májusban nem csináltak semmit, csak gyakorló repüléseket. Áprilisban is szinte csak az a néhány segélyszállítmány volt a nagyobb feladat. A csehekhez, lengyelekhez annyi An-124-es ment, amennyit lehívtak a SALIS-on keresztül.