Jégtörő hajók

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fizikus

New Member
2013. május 18.
19
3
3
Leader LK-110 / Project 10510 szuperjégtörő (Oroszország)

Már egy ideje nézegetem a dolgot, de most az atomenergiainfo is beszámolt róla, hogy Vlagyimir Sljacskov, a hajóépítéssel kapcsolatos kutatásokra szakosodott intézmény részlegvezetője bejelentette zajlik a műszaki tervdokumentáció kidolgozásának előkészítése ... hivatalosan is. Az új, Leader (Лидер – ЛК-110Я) néven futó hajóosztály 200 méter hosszú és ötven méter széles lesz, vagyis méretei jócskán meghaladják a Balti Üzem szentpétervári hajógyárban most épülő, ugyancsak hatalmas LK-60-as jégtörőkéit is. A részletek itt vannak még: http://atomenergiainfo.hu/orosz-atomenergetika/tervasztalon-a-jegtoro-orias
4931_900.jpg
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 717
2 464
113
Annyira divatos a formaterv, hogy azt hinné az ember valamelyik arab sejk legújabb atommeghajtású magán jachtja.

4640_900.jpg
 

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 173
2 918
113
Projekt 23550,, arktikai jégtörő korvettek

Orosz HM szerződés kötött "Admiraltejszij verfi" gyárral 2 db jégtörő korvett építésére. Elsőt négy év múlva kell átadni...
main_p1678849.jpg
Russia%20-%20Pr%2023550%20Arctic%20Patrol.png
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 571
113
Ilja Muromec dízel-elektromos meghajtású jégtörő(Vojennaja prijomka legújabb adása)

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 189
13 479
113
Meg most mintja valamilyen nukleáris jégtörőbe is belefognának.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Details of China’s nuclear-powered icebreaker revealed

To be powered by two reactors, the vessel will manage to crush ice in the Arctic at a maximum speed of 11.5 knots.

Deadline for interested parties to tender the icebreaker was on March 20th after Beijing opened for bids last summer as previously r

Now, China General Nuclear Power Group (CGN) gives more details about the icebreaker to be built by a Chinese shipyard, South China Morning Post reports.

The vessel will be 152 meters long (498 feet), 30 meters wide and 18 meters in depth. Displacement will be 30,000 tons.

With those specifications, China’s first nuclear-powered icebreaker will be 2 meters longer and a few thousand tons heavier than Russia’s current Arktika-class icebreakers, but somewhat smaller than Russia’s new fleet of icebreakers of the Project 22220 of which there are currently three under construction at the Baltiskiy Shipyard in St. Petersburg.

Two reactors
Like the Russian icebreakers, also the Chinese will be powered by two nuclear reactors, by CGN said to be sized 25 MW compact pressurized water reactors with a thermal power output of 200 MW.

Polar Research Institute of China currently operates one research vessel with icebreaker capabilities, the «Xue Lóng» («Snow Dragon»), a vessel that for years have sailed in the Arctic and Antarctica. Another diesel-electric icebreaker, to be named «Xue Lóng II», is expected to enter service later this year.

The nuclear-powered icebreaker is expected to cost a billin yuan (€134 million), the Barents Observer reported when the plans were first announced in 2016.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Fontos nekik az északi út, mert ott relatíve gyengék az amerikaiak.
 
W

Wilson

Guest
Október 3-n,moszkvai idő szerint 18:00 Arktika atommeghajtású jégtörő elérte az Északi-sarkot. Az odáig tartó úton a maximális jégvastagság elérte a három métert.

A 22220 (LK-60Ya) projekt vezető nukleáris hajtású jégtörője, az Arktika, a sarkvidéki jégben FSUE "Atomflot"
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 245
24 250
113
Október 3-n,moszkvai idő szerint 18:00 Arktika atommeghajtású jégtörő elérte az Északi-sarkot. Az odáig tartó úton a maximális jégvastagság elérte a három métert.

A 22220 (LK-60Ya) projekt vezető nukleáris hajtású jégtörője, az Arktika, a sarkvidéki jégben FSUE "Atomflot"
Ezt az "Állatmentősbe" kelleni tenni. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 506
54 466
113
Október 3-n,moszkvai idő szerint 18:00 Arktika atommeghajtású jégtörő elérte az Északi-sarkot. Az odáig tartó úton a maximális jégvastagság elérte a három métert.

A 22220 (LK-60Ya) projekt vezető nukleáris hajtású jégtörője, az Arktika, a sarkvidéki jégben FSUE "Atomflot"

Haladnak a csöd felè. :)