C-130 Hercules / C-130J Super Hercules (Lockheed, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
Igen, mert lehet hogy 2.5 milliárdUSD fizettek.:)
http://defense-studies.blogspot.com/2015/03/malaysia-receives-first-a400m-airlifter.html?m=1
"...Malaysia became the A400M's first (and so far only) export customer when in 2005 it signed a MYR8 billion (USD2.5 billion at the 2005 rate) contract for four aircraft to supplement .."
Na kb. ennyit az A400 árazásáról....
Minél tovább nézem annál rosszabb...:)
Az Indonézek àltal koràbban - mielőtt C130 mellett döntöttek - 5 gépre elhatárolt 2 milliàrd egyre baràtibb árnak tůnik...:D

Nézd megint beleesel a keretösszeg és a kifizetett vételár csapdájába.A most általad belinkelt forrás és a kicsivel korábban szintén általad belinkelt forrás dátuma 2015.03.10. A korábban belinkelt forrás a vételárat közli.
https://www.airforce-technology.com...ircraft-to-royal-malaysian-air-force-4529535/
Az imént belinkelt forrásod pedig a keretösszeget(összevetettem maláj forrásokkal) nem szerencsés keverni a két dolgot:)
https://www.airforce-technology.com...ircraft-to-royal-malaysian-air-force-4529535/
Az általad megint felhozott indonéz ár egy keretösszeg nincs köze a valódi vételárhoz.:)
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
Ez a Te véleményed...tőlem hihetsz ebben is.

Mindenesetre ha jól emlékszem 24 órával ezelőtt még az volt a véleményed hogy a C130 nak nics számottevő árelőnye.
Ez a tévhit azt hiszem már úgy is megdőlt hogy egy 2020 as C130 árat hasonlítunk egy 2015 ös A400 árhoz. ;)
Mekkora csúsztatás kell ahhoz, hogy valaki a kiwi C-130-asok kapcsán 1 mondatban szerepeltesse a gép típusát és a "számottevő árelőnye" kifejezést? o_O
Irgalmazz!!!:D
A kiwi szerződés mellett a portugálok 5 KC-390-e ingyen volt. (Pedig igen komolyan emelkedett mindenki szemöldöke amikor megláttuk a hírt)
970M USD-ért egy másfélszer akkora kapacitású gépet kaptak.
A 920 millió dolláros szerződés a KC-390-esek leszállítása mellett magába foglal – többek között – különböző földi kiszolgáló eszközöket, légi utántöltő, tűzoltó és MEDEVAC rendszert, elektronikai hadviselési és ellentevékenységi rendszert (ezeket az izraeli Elbit Systems biztosítja majd a portugál KC-390-eseknek), repülőgép és hajtómű karbantartást, továbbá kiképzési eszközöket és szimulátort is.
Forrás
Ugye 12 év support volt benne, és a cseheknél is nagyobb hozzájárulás a gyártáshoz, ami révén offset előnyökhöz jutnak.
A új-zélandiaknak meg még pilótát sem kell képezniük! :rolleyes::eek::oops:
 
W

Wilson

Guest
Mekkora csúsztatás kell ahhoz, hogy valaki a kiwi C-130-asok kapcsán 1 mondatban szerepeltesse a gép típusát és a "számottevő árelőnye" kifejezést? o_O
Irgalmazz!!!:D
A kiwi szerződés mellett a portugálok 5 KC-390-e ingyen volt. (Pedig igen komolyan emelkedett mindenki szemöldöke amikor megláttuk a hírt)
970M USD-ért egy másfélszer akkora kapacitású gépet kaptak.
Forrás
Ugye 12 év support volt benne, és a cseheknél is nagyobb hozzájárulás a gyártáshoz, ami révén offset előnyökhöz jutnak.
A új-zélandiaknak meg még pilótát sem kell képezniük! :rolleyes::eek::oops:

Pontosan irgalmatlanul elszállt a C-130 ára,amit én személy szerint egy kiváló gépnek tartok a C-130J gyakorlatilag újratervezték,de a tények azt mutatják,hogy a hamburgerzabálók nagyon megkérik egy vadonatúj fullos C-130 árát.
 
K

kamm

Guest
Szamomra total egyertelmu, hogy aa direkt rosszindulatu felreinformalast leszamitva csak az lehet itt az ok, hogy Rudi NEM BESZEL ANGOLUL.
Osszevissza linkelget dolgokat es a sajat linkjein szereplo dolgokkal ellenteteseket allit roluk.
 
K

kamm

Guest
Nézd megint beleesel a keretösszeg és a kifizetett vételár csapdájába.A most általad belinkelt forrás és a kicsivel korábban szintén általad belinkelt forrás dátuma 2015.03.10. A korábban belinkelt forrás a vételárat közli.
https://www.airforce-technology.com...ircraft-to-royal-malaysian-air-force-4529535/
Az imént belinkelt forrásod pedig a keretösszeget(összevetettem maláj forrásokkal) nem szerencsés keverni a két dolgot:)
https://www.airforce-technology.com...ircraft-to-royal-malaysian-air-force-4529535/
Az általad megint felhozott indonéz ár egy keretösszeg nincs köze a valódi vételárhoz.:)

Nem akarom spammelni a topikot, de ugy tunik, a malajok nagyon elegedettek a Herculesrol Atlasra valtassal:
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az imént belinkelt forrásod pedig a keretösszege
NEM.
Olvasd el pontosan. Szó sincs benne olyanról hogy "keretösszeg"
Egész pontosan így szól angolul:
"..Malaysia became the A400M's first (and so far only) export customer when in 2005 it signed a MYR8 billion (USD2.5 billion at the 2005 rate) contract for four aircraft.."

ami magyarul annyit jelent hogy:
"...Malajzia lett az A400M első (és eddig egyetlen) export ügyfele, akik 2005-ben négy repülőgépre 8 milliárd MYR (2,5 milliárd USD a 2005. évi árfolyamon) szerződést írt alá.."
Szó sincs semmilyen "keretösszegről"
Ez egészen konkrétan azt montja hogy négy gépért 2.5 millárd USD kell fizetniük.

Később a cikk még megemlíti azt is hogy volt egy ellentételezési szerződés aminek a keretében egy Maláj műanyagos cég MYR907 milliós megrendelést kapott.

Ha az ellentételezést levonod a 2.5 milliárdból mèg mindig marad vagy 2.2 milliárd ami egészen ijesztő összeg 4 db repülőgépért.
 
W

Wilson

Guest
NEM.
Olvasd el pontosan. Szó sincs benne olyanról hogy "keretösszeg"
Egész pontosan így szól angolul:
"..Malaysia became the A400M's first (and so far only) export customer when in 2005 it signed a MYR8 billion (USD2.5 billion at the 2005 rate) contract for four aircraft.."

ami magyarul annyit jelent hogy:
"...Malajzia lett az A400M első (és eddig egyetlen) export ügyfele, akik 2005-ben négy repülőgépre 8 milliárd MYR (2,5 milliárd USD a 2005. évi árfolyamon) szerződést írt alá.."
Szó sincs semmilyen "keretösszegről"
Ez egészen konkrétan azt montja hogy négy gépért 2.5 millárd USD kell fizetniük.

Később a cikk még megemlíti azt is hogy volt egy ellentételezési szerződés aminek a keretében egy Maláj műanyagos cég MYR907 milliós megrendelést kapott.

Ha az ellentételezést levonod a 2.5 milliárdból mèg mindig marad vagy 2.2 milliárd ami egészen ijesztő összeg 4 db repülőgépért.


Ha figyelmesen elolvastad a hozzászólásomat akkor oda írtam "hogy maláj forrásokkal"összevetve"(milyen jó hogy az embernek van maláj ismerőse és ami a legjobb és ezzel csak tegnap szembesültem bolondul a haditechnikáért:):)) tehát a malájok '1,1 milliárd dollárt fizettek ki 4 db A400-t supportal képzéssel cakompakk az egészért. Ennyiből rendszeresítettek egy vadonatúj repülőgépet.Az általad linkelt oldalon lévő összeg (2,5 milliárd dollár) egy keretszerződés végösszege ami az 1.1 milliárd dolláron felül,1,4milliárd dollár értékben tartalmaz mindenféle supportot,és ami nagyon fontos, ez opcionális tehát ha a maláj kormány úgy dönt,hogy élni kíván vele akkor csengeti a zsét.De arról az ismerősömnek nincs tudomása,hogy ez az összeg mit tartalmaz és hogy egyáltalán a malájok ezt igénybe vették-e vagy sem,ami még fontos azt írta még,hogy amikor a 1 éve beszélt A400-s szerelőkkel egy repüllőnapon akkor neki azt mondták,hogy mikor a gépek megérkeztek ugye ez 2015-2016 akkor kezdetben voltak gondok velük, gond volt az alkatrészek ellátásával is az Airbus részéről,de ez megoldódott,volt olyan időszak,hogy 20 repült óránként majd,hogy nem teljesen szét kellett kapni a hajtóműveket,de az Airbus ezeket a problémákat orvosolta és jelenleg 600 repült óránként kell ezt megtenni,és azt is elmondták neki még,ha van rá pénz és ember tehát megfelelő a karbantartás akkor nincs gond a gépekkel.Ennyit sikerült neki megtudnia,annyit még elmondott a malájok egy hatalmas fullos hangárt építettek a 4 db A400-k minden kényelmi felszereltséggel még edzőterem is van benne a személyzet részére,ja és ugyanitt végzik a szerelést is.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
milyen jó hogy az embernek van maláj ismerőse és ami a legjobb és ezzel csak tegnap szembesültem bolondul a haditechnikáér
Micsoda véletlen...képzeld el, nekem is van "maláj ismerősöm" :rolleyes: (úgy hívják hogy Sandokan..:hadonaszos:) aki bolondul a haditechnikáért (az a beceneve hogy a "maláj tigris"…) aki elmondta hogy 2,5 milliárd USD fizettek a négy gépért….;)
Viccet félretéve...ne legyél gyerekes. Hagyjuk ezt a "van egy ismerősöm" dumát, mert kinevetteted magad.:D

Mivel mi olyan szállítógépeket akarunk venni amely nálunk nincs rendszerbe állítva ezért nekünk a teljes csomagárat kell néznünk,mivel 3 db vadonatúj szállítógéppel nem sokat érünk,ha nincsenek hozzá kiképzett pilóták kiképzett földi személyzet,support stb,és ez a legjobb tudomásom szerint (kérlek cáfolj meg ha nem így van)minden gyártónál az álltalad belinkelt gépek darabárán felül nagyon súlyos dollár,euró milliókba kerülnek
Pontosan így van...
három fajta költségről beszélhetünk:
- magának a gépnek a listaára (ezt hívják fly away költségnek)
- program költség: ebben már benne van minden olyan addicionális klts. ami az üzemeltetéahez kell. Képzès pótalkatrészek, karbantartási támogatás stb. Nyilván hogy aki olyan gépet vesz ami korábban nála nem volt rendszerben ezek a költségek valamennyivel magasabbak lehetnek
- teljes élettartamra verített költség: az eszköz teljes éllettartama alattfelmerülő klts.ek

- listaár (fly away klts): a C130 esetében a korábbi beszerzések alapján egész világos hogy mennyi ez mennyi. pl: Francia beszerzés 2015 ben - 4 db C-130-as
"...The estimated MDE (Major Defense Equipment) value is $355 million. The total overall estimated value is $650 million..." (162.5 mUSD /gép)
magyarán: a négy gép alapára 355 mUSD volt = 88.75 mUSD / gép
- program klts.: a gép alapárán felül a Francia beszerzésnél a 295 mUSD volt (73.75 mUSD / gép) a járulékos eszközök és szolgáltatások költsége ami az alábbiakból állt
  • Six (6) AN/ALE 47 Electronic Countermeasure Dispensers (1 per aircraft, plus 2 spares)
  • Six (6) AN/AAR-47A(V)2 Missile Warning Systems (1 per aircraft, plus 2 spares)
  • Six (6) AN/ALR-56M Radar Warning Receivers (1 per aircraft, plus 2 spares)
  • Ten (10) Embedded Global Positioning/Inertial Navigation Systems (2 per aircraft, plus 2 spares)
  • Ten (10) AN/ARC-210 Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
  • Ten (10) AN/ARC-164 UHF/VF Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
  • Two (2) HF Voice Radios
  • Ten (10) KY-100 Secure Voice Terminals (2 per aircraft, plus 2 spares)
  • Ten (10) KYV-5 Secure Voice Equipment Units (2 per aircraft, plus 2 spares)
  • Also provided are support and test equipment; publications and technical documentation; personnel training and training equipment; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistical and program support.
Vedd észre hogy annak ellenére hogy a Franciák már üzemeltették a típust kértek / kaptak oktatást, technikai / logisztikai támogatást, teszt és támogató eszközöket is.
Az ís tűnjön fel hogy hogy a teljes program klts.en belül nagyon jelentős az aránya a gép alapárán felüli egyéb program klts.eknek. A klts.ek megoszlás kerekítve: 56% a listaár és 44% az egyéb program klts.ek.

Az hogy valaki a gép listaárán felül milyen kiegészítőket kér alapvetően befolyásolhatja a program klts.eket.
Lsd: Új-Zélandi ajánlat - 2019 -5db C-130J - 1,400 mUSD (280 mUSD/gép)

Nincs okunk feltételezni hogy az Új-Zélandi ajánlatnál a gép listaára jelentősen különbözött volna a Francia ajánlattól.
Ebben az esetben viszont a gépek ára közötti különbséget teljes egészében a gép listaára fölötti egyéb program klts.ek magyarázzák.
Mit ajánlottak a kiwiknek az MDE-be tartozó gépek és tartalék hajtóművek fölött?
  • fifteen (15) Embedded Global Positioning System (GPS)/Inertial Navigation Systems (INS) (EGIs) with GPS security devices, airborne (10 installed, 5 spares);
  • eight (8) Multi-Information Distribution System (MIDS)/Link-16 Low Video Terminal (LVT)-BU2 (5 installed, 3 spares)
  • nineteen (19) Guardian Laser Transmitter Assembly for LAIRCM (15 installed, 4 spares)
  • eight (8) AN/AAR-47 Missile Warning System (MWS);
  • eight (8) AN/APN-241 Low Power Color Radar;
  • eight (8) AN/ALR-56M Missile Warning System Receiver;
  • fifteen (15) AN/ALE-47 Countermeasures Dispensing System;
  • six (6) MX-20HD Electro-Optical/Infrared Imaging System;
  • forty-four (44) Missile Warning Sensor,
  • thirteen (13) AN/AAQ-24(V)N LAIRCM (Large Aircraft Infrared Countermeasures) System Processor Replacement (LSPR) (10 installed, 3 spares);
  • LAIRCM; Control Interface Unit Replacement,
  • LAIRCM; classified memory cards,
  • LAIRCM; Low Volume Terminal Cryptographic Modules KIV-55;
  • AN/ARC-210 RT-1990A(C) Radio;
  • AN/ARC- 164(V) RT-1518 Radio;
  • AN/ARC-153 Tactical Air Navigation;
  • AN/ARN-147 VHF Receiver;
  • AN/ARC-190 HF Radio;
  • AN/ARC-222 VHF Radio w/SINCGARS;
  • Classified Tactical Manuals;
  • Cartridge Activated Devices/Propellant Activated Devices;
  • M206 Flares;
  • MJU-64/B Decoy;
  • BBU-35A/B Impulse Carts;
  • Joint Mission Planning System; Classified Computer Identification Numbers; Electronic Combat International Security Assistance Program (ECISAP) support, support and test equipment, publications and technical documentation, personnel training and training equipment, U.S. Government and contractor engineering, technical and logistics support services; and other related elements of logistical and program support.
Már csak a lista hosszából is látszik hogy ebben az ajánlatban sokkal több minden volt mint a Francia ajánlatban. A tartalom alapján világos hogy az ajánlatban a terepkövető radaron kívül minden benne volt ami egy igazi különleges műveletekre specializált MC-130J Commando II-ben benne szokott lenni. Az LAIRCM rendszer pl. önmagában 85 mUSD körül van gépenként.

- mindezeken felül vannak a gépek teljes élettartamra vetített klts.e. Ez tartalmazza a gép beszerzési projekt klts.ein felül a gép teljes éllettrama során az üzemeltetés változó klts.eit (üzemanyag, segédanyagok, pótalkatrészek, stb..), fix klts.et (pl. ÉCS) és mínusszal ott van a kalkulációban a gép piaci értéke az élettartama végén.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
Micsoda véletlen...képzeld el, nekem is van "maláj ismerősöm" :rolleyes: (úgy hívják hogy Sandokan..:hadonaszos:) aki bolondul a haditechnikáért (az a beceneve hogy a "maláj tigris"…) aki elmondta hogy 2,5 milliárd USD fizettek a négy gépért….;)
Viccet félretéve...ne legyél gyerekes. Hagyjuk ezt a "van egy ismerősöm" dumát, mert kinevetteted magad.:D


Pontosan így van...
három fajta költségről beszélhetünk:
- magának a gépnek a listaára (ezt hívják fly away költségnek)
- program költség: ebben már benne van minden olyan addicionális klts. ami az üzemeltetéahez kell. Képzès pótalkatrészek, karbantartási támogatás stb. Nyilván hogy aki olyan gépet vesz ami korábban nála nem volt rendszerben ezek a költségek valamennyivel magasabbak lehetnek
- teljes élettartamra verített költség: az eszköz teljes éllettartama alattfelmerülő klts.ek

- listaár (fly away klts): a C130 esetében a korábbi beszerzések alapján egész világos hogy mennyi ez mennyi. pl: Francia beszerzés 2015 ben - 4 db C-130-as
"...The estimated MDE (Major Defense Equipment) value is $355 million. The total overall estimated value is $650 million..." (162.5 mUSD /gép)
magyarán: a négy gép alapára 355 mUSD volt = 88.75 mUSD / gép
- program klts.: a gép alapárán felül a Francia beszerzésnél a 295 mUSD volt (73.75 mUSD / gép) a járulékos eszközök és szolgáltatások költsége ami az alábbiakból állt
  • Six (6) AN/ALE 47 Electronic Countermeasure Dispensers (1 per aircraft, plus 2 spares)
  • Six (6) AN/AAR-47A(V)2 Missile Warning Systems (1 per aircraft, plus 2 spares)
  • Six (6) AN/ALR-56M Radar Warning Receivers (1 per aircraft, plus 2 spares)
  • Ten (10) Embedded Global Positioning/Inertial Navigation Systems (2 per aircraft, plus 2 spares)
  • Ten (10) AN/ARC-210 Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
  • Ten (10) AN/ARC-164 UHF/VF Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
  • Two (2) HF Voice Radios
  • Ten (10) KY-100 Secure Voice Terminals (2 per aircraft, plus 2 spares)
  • Ten (10) KYV-5 Secure Voice Equipment Units (2 per aircraft, plus 2 spares)
  • Also provided are support and test equipment; publications and technical documentation; personnel training and training equipment; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistical and program support.
Vedd észre hogy annak ellenére hogy a Franciák már üzemeltették a típust kértek / kaptak oktatást, technikai / logisztikai támogatást, teszt és támogató eszközöket is.
Az ís tűnjön fel hogy hogy a teljes program klts.en belül nagyon jelentős az aránya a gép alapárán felüli egyéb program klts.eknek. A klts.ek megoszlás kerekítve: 56% a listaár és 44% az egyéb program klts.ek.

Az hogy valaki a gép listaárán felül milyen kiegészítőket kér alapvetően befolyásolhatja a program klts.eket.
Lsd: Új-Zélandi ajánlat - 2019 -5db C-130J - 1,400 mUSD (280 mUSD/gép)

Nincs okunk feltételezni hogy az Új-Zélandi ajánlatnál a gép listaára jelentősen különbözött volna a Francia ajánlattól.
Ebben az esetben viszont a gépek ára közötti különbséget teljes egészében a gép listaára fölötti egyéb program klts.ek magyarázzák.
Mit ajánlottak a kiwiknek az MDE-be tartozó gépek és tartalék hajtóművek fölött?
  • fifteen (15) Embedded Global Positioning System (GPS)/Inertial Navigation Systems (INS) (EGIs) with GPS security devices, airborne (10 installed, 5 spares);
  • eight (8) Multi-Information Distribution System (MIDS)/Link-16 Low Video Terminal (LVT)-BU2 (5 installed, 3 spares)
  • nineteen (19) Guardian Laser Transmitter Assembly for LAIRCM (15 installed, 4 spares)
  • eight (8) AN/AAR-47 Missile Warning System (MWS);
  • eight (8) AN/APN-241 Low Power Color Radar;
  • eight (8) AN/ALR-56M Missile Warning System Receiver;
  • fifteen (15) AN/ALE-47 Countermeasures Dispensing System;
  • six (6) MX-20HD Electro-Optical/Infrared Imaging System;
  • forty-four (44) Missile Warning Sensor,
  • thirteen (13) AN/AAQ-24(V)N LAIRCM (Large Aircraft Infrared Countermeasures) System Processor Replacement (LSPR) (10 installed, 3 spares);
  • LAIRCM; Control Interface Unit Replacement,
  • LAIRCM; classified memory cards,
  • LAIRCM; Low Volume Terminal Cryptographic Modules KIV-55;
  • AN/ARC-210 RT-1990A(C) Radio;
  • AN/ARC- 164(V) RT-1518 Radio;
  • AN/ARC-153 Tactical Air Navigation;
  • AN/ARN-147 VHF Receiver;
  • AN/ARC-190 HF Radio;
  • AN/ARC-222 VHF Radio w/SINCGARS;
  • Classified Tactical Manuals;
  • Cartridge Activated Devices/Propellant Activated Devices;
  • M206 Flares;
  • MJU-64/B Decoy;
  • BBU-35A/B Impulse Carts;
  • Joint Mission Planning System; Classified Computer Identification Numbers; Electronic Combat International Security Assistance Program (ECISAP) support, support and test equipment, publications and technical documentation, personnel training and training equipment, U.S. Government and contractor engineering, technical and logistics support services; and other related elements of logistical and program support.
Már csak a lista hosszából is látszik hogy ebben az ajánlatban sokkal több minden volt mint a Francia ajánlatban. A tartalom alapján világos hogy az ajánlatban a terepkövető radaron kívül minden benne volt ami egy igazi különleges műveletekre specializált MC-130J Commando II-ben benne szokott lenni. Az LAIRCM rendszer pl. önmagában 85 mUSD körül van gépenként.

- mindezeken felül vannak a gépek teljes élettartamra vetített klts.e. Ez tartalmazza a gép beszerzési projekt klts.ein felül a gép teljes éllettrama során az üzemeltetés változó klts.eit (üzemanyag, segédanyagok, pótalkatrészek, stb..), fix klts.et (pl. ÉCS) és mínusszal ott van a kalkulációban a gép piaci értéke az élettartama végén.
:D:D:D:D
Nyilván programköltség az, hogy legyen egy taktikai gépen rádió, meg GPS. Meg legyen hozzá dokumentáció. Szerintem is az A400M-et is úgy árulják, hogy ezek nincsenek benne. Majd csak külön 73M USD kifizetése után! Ja várjál neeeem....
Akkor biztosan a portugál KC-390 is rádió, meg GPS, DIRCM nélkül került annyiba, amennyibe! (ööö várjunkcsak o_O)
Az viszont fix, hogy a brazilok nem adnak ingyen portugál nyelvű dokumentációt. Túl sokba lenne a brazilról való fordítás! :rolleyes:
Ezt a maláj ismerős témát érdeklődve figyelem.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Wilson
W

Wilson

Guest
Micsoda véletlen...képzeld el, nekem is van "maláj ismerősöm" :rolleyes: (úgy hívják hogy Sandokan..:hadonaszos:) aki bolondul a haditechnikáért (az a beceneve hogy a "maláj tigris"…) aki elmondta hogy 2,5 milliárd USD fizettek a négy gépért….;)
Viccet félretéve...ne legyél gyerekes. Hagyjuk ezt a "van egy ismerősöm" dumát, mert kinevetteted magad.:D


Pontosan így van...
három fajta költségről beszélhetünk:
- magának a gépnek a listaára (ezt hívják fly away költségnek)
- program költség: ebben már benne van minden olyan addicionális klts. ami az üzemeltetéahez kell. Képzès pótalkatrészek, karbantartási támogatás stb. Nyilván hogy aki olyan gépet vesz ami korábban nála nem volt rendszerben ezek a költségek valamennyivel magasabbak lehetnek
- teljes élettartamra verített költség: az eszköz teljes éllettartama alattfelmerülő klts.ek

- listaár (fly away klts): a C130 esetében a korábbi beszerzések alapján egész világos hogy mennyi ez mennyi. pl: Francia beszerzés 2015 ben - 4 db C-130-as
"...The estimated MDE (Major Defense Equipment) value is $355 million. The total overall estimated value is $650 million..." (162.5 mUSD /gép)
magyarán: a négy gép alapára 355 mUSD volt = 88.75 mUSD / gép
- program klts.: a gép alapárán felül a Francia beszerzésnél a 295 mUSD volt (73.75 mUSD / gép) a járulékos eszközök és szolgáltatások költsége ami az alábbiakból állt
  • Six (6) AN/ALE 47 Electronic Countermeasure Dispensers (1 per aircraft, plus 2 spares)
  • Six (6) AN/AAR-47A(V)2 Missile Warning Systems (1 per aircraft, plus 2 spares)
  • Six (6) AN/ALR-56M Radar Warning Receivers (1 per aircraft, plus 2 spares)
  • Ten (10) Embedded Global Positioning/Inertial Navigation Systems (2 per aircraft, plus 2 spares)
  • Ten (10) AN/ARC-210 Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
  • Ten (10) AN/ARC-164 UHF/VF Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
  • Two (2) HF Voice Radios
  • Ten (10) KY-100 Secure Voice Terminals (2 per aircraft, plus 2 spares)
  • Ten (10) KYV-5 Secure Voice Equipment Units (2 per aircraft, plus 2 spares)
  • Also provided are support and test equipment; publications and technical documentation; personnel training and training equipment; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistical and program support.
Vedd észre hogy annak ellenére hogy a Franciák már üzemeltették a típust kértek / kaptak oktatást, technikai / logisztikai támogatást, teszt és támogató eszközöket is.
Az ís tűnjön fel hogy hogy a teljes program klts.en belül nagyon jelentős az aránya a gép alapárán felüli egyéb program klts.eknek. A klts.ek megoszlás kerekítve: 56% a listaár és 44% az egyéb program klts.ek.

Az hogy valaki a gép listaárán felül milyen kiegészítőket kér alapvetően befolyásolhatja a program klts.eket.
Lsd: Új-Zélandi ajánlat - 2019 -5db C-130J - 1,400 mUSD (280 mUSD/gép)

Nincs okunk feltételezni hogy az Új-Zélandi ajánlatnál a gép listaára jelentősen különbözött volna a Francia ajánlattól.
Ebben az esetben viszont a gépek ára közötti különbséget teljes egészében a gép listaára fölötti egyéb program klts.ek magyarázzák.
Mit ajánlottak a kiwiknek az MDE-be tartozó gépek és tartalék hajtóművek fölött?
  • fifteen (15) Embedded Global Positioning System (GPS)/Inertial Navigation Systems (INS) (EGIs) with GPS security devices, airborne (10 installed, 5 spares);
  • eight (8) Multi-Information Distribution System (MIDS)/Link-16 Low Video Terminal (LVT)-BU2 (5 installed, 3 spares)
  • nineteen (19) Guardian Laser Transmitter Assembly for LAIRCM (15 installed, 4 spares)
  • eight (8) AN/AAR-47 Missile Warning System (MWS);
  • eight (8) AN/APN-241 Low Power Color Radar;
  • eight (8) AN/ALR-56M Missile Warning System Receiver;
  • fifteen (15) AN/ALE-47 Countermeasures Dispensing System;
  • six (6) MX-20HD Electro-Optical/Infrared Imaging System;
  • forty-four (44) Missile Warning Sensor,
  • thirteen (13) AN/AAQ-24(V)N LAIRCM (Large Aircraft Infrared Countermeasures) System Processor Replacement (LSPR) (10 installed, 3 spares);
  • LAIRCM; Control Interface Unit Replacement,
  • LAIRCM; classified memory cards,
  • LAIRCM; Low Volume Terminal Cryptographic Modules KIV-55;
  • AN/ARC-210 RT-1990A(C) Radio;
  • AN/ARC- 164(V) RT-1518 Radio;
  • AN/ARC-153 Tactical Air Navigation;
  • AN/ARN-147 VHF Receiver;
  • AN/ARC-190 HF Radio;
  • AN/ARC-222 VHF Radio w/SINCGARS;
  • Classified Tactical Manuals;
  • Cartridge Activated Devices/Propellant Activated Devices;
  • M206 Flares;
  • MJU-64/B Decoy;
  • BBU-35A/B Impulse Carts;
  • Joint Mission Planning System; Classified Computer Identification Numbers; Electronic Combat International Security Assistance Program (ECISAP) support, support and test equipment, publications and technical documentation, personnel training and training equipment, U.S. Government and contractor engineering, technical and logistics support services; and other related elements of logistical and program support.
Már csak a lista hosszából is látszik hogy ebben az ajánlatban sokkal több minden volt mint a Francia ajánlatban. A tartalom alapján világos hogy az ajánlatban a terepkövető radaron kívül minden benne volt ami egy igazi különleges műveletekre specializált MC-130J Commando II-ben benne szokott lenni. Az LAIRCM rendszer pl. önmagában 85 mUSD körül van gépenként.

- mindezeken felül vannak a gépek teljes élettartamra vetített klts.e. Ez tartalmazza a gép beszerzési projekt klts.ein felül a gép teljes éllettrama során az üzemeltetés változó klts.eit (üzemanyag, segédanyagok, pótalkatrészek, stb..), fix klts.et (pl. ÉCS) és mínusszal ott van a kalkulációban a gép piaci értéke az élettartama végén.

Elősször is nem szokásom kamuzni amit ide leírtam annak minden szava igaz,nem Sandokan írta hanem egy hús vér ember.Másodszor, szerintem így ismeretlenül is tartózkodjunk a gyanúsítgatásoktól ha kérhetném.Harmadszor ha képes vagy gyanúsítgatások nélkül objektíven (már amennyire lehet)érvelve vitázni egy adott géptipus mellett vagy éppen ellene akkor én személy szerint szivesen vitázom veled,ellenkező esetben nincs értelme az időt rabló szócséplésnek.
 
W

Wilson

Guest
Visszatérve a herkyre azon belül a francia beszerzésre,azt az árat azzal a felszereltséggel egy az egyben átveheted egy esetleges magyar C-130-s gép árának,tehát 162,5millió usd/gép és akkor még nem beszéltünk a pilóták és a földi kiszolgáló személyzet kiképzéséről a supportról stb.Ezek mind sok millió dolláros plusz költséget jelentenek a magyar adófizetőknek a 162,5 milliós darabár felett akkor,hol is van a C-130-s árelőnye?
 
W

Wilson

Guest
:D:D:D:D
Nyilván programköltség az, hogy legyen egy taktikai gépen rádió, meg GPS. Meg legyen hozzá dokumentáció. Szerintem is az A400M-et is úgy árulják, hogy ezek nincsenek benne. Majd csak külön 73M USD kifizetése után! Ja várjál neeeem....
Akkor biztosan a portugál KC-390 is rádió, meg GPS, DIRCM nélkül került annyiba, amennyibe! (ööö várjunkcsak o_O)
Az viszont fix, hogy a brazilok nem adnak ingyen portugál nyelvű dokumentációt. Túl sokba lenne a brazilról való fordítás! :rolleyes:
Ezt a maláj ismerős témát érdeklődve figyelem.

Ha van rá igény és érdekel valakit (és nem vonja kétségbe a szavahihetőségemet) akkor szivesen közzé teszem ezen a fórumon a tőle származó információkat a maláj haderővel kapcsolatban.
 
K

kamm

Guest
Ezt az iskolazatlan prolicirkuszt...

NEM.
Olvasd el pontosan. Szó sincs benne olyanról hogy "keretösszeg"
Egész pontosan így szól angolul:
"..Malaysia became the A400M's first (and so far only) export customer when in 2005 it signed a MYR8 billion (USD2.5 billion at the 2005 rate) contract for four aircraft.."

Leginkabb szanalmas, amikor valaki olyan amator modon probalkozik, hogy egyszeruen lehagyja a mondat felet - a sajat linkedrol a teljes mondat:

Malaysia ordered four A400M aircraft and training and integrated logistics support services from Airbus under an RM3.5bn ($1.1bn) contract in December 2005, to help supplement the RMAF’s ageing C-130 Hercules aircraft fleet.

ami magyarul annyit jelent hogy:
"...Malajzia lett az A400M első (és eddig egyetlen) export ügyfele, akik 2005-ben négy repülőgépre 8 milliárd MYR (2,5 milliárd USD a 2005. évi árfolyamon) szerződést írt alá.."
Szó sincs semmilyen "keretösszegről"
Ez egészen konkrétan azt montja hogy négy gépért 2.5 millárd USD kell fizetniük.

Nem, NEM MONDJA AZT.
Menj el egy alapfoku angol nyelvtanfolyamra
.

Később a cikk még megemlíti azt is hogy volt egy ellentételezési szerződés aminek a keretében egy Maláj műanyagos cég MYR907 milliós megrendelést kapott.

Ha az ellentételezést levonod a 2.5 milliárdból mèg mindig marad vagy 2.2 milliárd ami egészen ijesztő összeg 4 db repülőgépért.

Akkor ujra: a malajok 700 millio MYR azaz ~165M USD aron rendeltek a gepeiket.


Nincs az a pont, amikor a moderator elkezdi takaritani a kommenteket szandekos felretajekoztatas miatt...?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Elősször is nem szokásom kamuzni amit ide leírtam annak minden szava igaz,nem Sandokan írta hanem egy hús vér ember.
Szerintem te félreérted ezt a fórumot...ez egy anonim fórum.
Itt senki sem érdekel hogy ki van a Wilson név mögött meg hogy van e maláj haverod.
Az is lehet hogy te egy dögös 19 éves kislány vagy a valóságban és csak itt szivatsz minket...:)
Van itt olyan ápolt is aki egyetlen hozzászólásában sem felejti el megemlíteni hogy Ő az US Navy-nél szolgál...:rolleyes:

Itt az vagy amit leírsz és annyira vagy hiteles amennyire nyilvános forrásokból származó adatokkal tudod alátámasztani az általad leírtakat.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
K

kamm

Guest
Szerintem te félreérted ezt a fórumot...ez egy anonim fórum.
Itt senki sem érdekel hogy ki van a Wilson név mögött meg hogy van e maláj haverod.
Az is lehet hogy te egy dögös 19 éves kislány vagy a valóságban és csak itt szivatsz minket...:)

Ez sokat elarul a vilaglatasodrol, ha szerinted mindenki hazudik...

Ettol fuggetlenul Wilson tenyeket hoz fel, viszonylag pontosan fordit es szemben veled semmikeppen sem hagy le szandekosan mondatokat, csak hogy utana felrefordithassa.

Van itt olyan ápolt is aki egyetlen hozzászólásában sem felejti el megemlíteni hogy Ő az US Navy-nél szolgál...:rolleyes:

Es? Valoszinuleg igaz is. Ha fedelzeti rendszerekrol van szo, biztosan megkerdezemmajd. Ha rendszertervezesrol vagy beszerzesrol van szo, valoszinuleg nem tud szamottevo infot hozzatenni, de ettol meg erdekes lehet az is, ahogyan az o szemszogebol netan felreert valamit.

Itt az vagy amit leírsz és annyira vagy hiteles amennyire nyilvános forrásokból származó adatokkal tudod alátámasztani az általad leírtakat.


Hat akkor te nagyot buksz itt naponta, oregem.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
W

Wilson

Guest
Szerintem te félreérted ezt a fórumot...ez egy anonim fórum.
Itt senki sem érdekel hogy ki van a Wilson név mögött meg hogy van e maláj haverod.
Az is lehet hogy te egy dögös 19 éves kislány vagy a valóságban és csak itt szivatsz minket...:)
Van itt olyan ápolt is aki egyetlen hozzászólásában sem felejti el megemlíteni hogy Ő az US Navy-nél szolgál...:rolleyes:

Itt az vagy amit leírsz és annyira vagy hiteles amennyire nyilvános forrásokból származó adatokkal tudod alátámasztani az általad leírtakat.

Nincs itt semmi félreértés,elmondom neked hol van a hiba az érvelésedben.
Ha ezen az anonim fórumon valaki leírja a személyes tapasztalatait benyomásait,esetleges információit egy harceszközzel kapcsolatban legyen az akár hivatásos is,az a te logikád szerint nem hiteles információ (és mint az én példám is mutatja okot ad számodra az illető szavahihetőségének megkérdőjelezhetőségére)
hiszen azt nem tudja nyilvános forrásból származó adatokkal alátámasztani.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ha ezen az anonim fórumon valaki leírja a személyes tapasztalatait benyomásait,esetleges információit egy harceszközzel kapcsolatban legyen az akár hivatásos is,az a te logikád szerint nem hiteles információ (és mint az én példám is mutatja okot ad számodra az illető szavahihetőségének megkérdőjelezhetőségére)
Mellékes információként szívesen okvasgatok személyes élménybeszámolókat de konkrét ügyekben - kûlönösen amikor pénz dolgokról van szó - szerintem igenis elvárható hogy aki állít valamit az ne a senki által nem ismert maláj haverjára hivatkozzon, mert akkor én is előjövök a maláj haverommal és abból vicces helyzetek sülhetnek ki.
A szavahihetőségedet nem tudom megítélni mert soha nem találkoztunk nem volt közös ügyünk, és ez így is fog maradni.
Engem az érdekel amiket ide leírsz és hogy azok mennyire alátámaszthatóak külső forrásokkal.
Ha azt hiszed hogy itt a maláj haverod elégséges hivatkozás pénz dolgokban akkor elsősorban nem azt fogom gondolni hogy a szavahihetőségeddel van baj, hanem valami sokkal komolyabbat.
 
W

Wilson

Guest
Mellékes információként szívesen okvasgatok személyes élménybeszámolókat de konkrét ügyekben - kûlönösen amikor pénz dolgokról van szó - szerintem igenis elvárható hogy aki állít valamit az ne a senki által nem ismert maláj haverjára hivatkozzon, mert akkor én is előjövök a maláj haverommal és abból vicces helyzetek sülhetnek ki.
A szavahihetőségedet nem tudom megítélni mert soha nem találkoztunk nem volt közös ügyünk, és ez így is fog maradni.
Engem az érdekel amiket ide leírsz és hogy azok mennyire alátámaszthatóak külső forrásokkal.
Ha azt hiszed hogy itt a maláj haverod elégséges hivatkozás pénz dolgokban akkor elsősorban nem azt fogom gondolni hogy a szavahihetőségeddel van baj, hanem valami sokkal komolyabbat.

Úgy látszik nem értetted meg a mondanivalómat,vonatkoztass el a példától az csupán az érvelésed logikájának a hibájára mutat rá,Amúgy valamilyen szinten tiszteletreméltó a kitartásod,de ha jól emlékszem te voltál az aki egy félreértelmezett kifejezésem miatt személyeskedéssel vádolt meg,na akkor ezen hozzászólásod utolsó mondata egyértelműen személyeskedés,szeretném ha ezt a jövőben a személyemmel kapcsolatban hanyagolnád,mivel én semmilyen formában nem minősítettelek téged és a jövőben sem foglak ugyanis ezt senkivel sem szoktam megtenni.A másik részére visszatérve a hozzászólásodnak nem kértem tőled,hogy hivatkozási alapként tekints erre az információra vagy annak veszed vagy nem ezt majd te eldöntöd,amúgy az állításoddal ellentétben szavahihetőségemet a Sandokános poénnal már megkérdőjelezted,amúgy amint lesz valamilyen konkrét általad is ellenőrizhető hivatkozás azt természetesen közzéteszem itt.Addig is ha elfogadsz tőlem egy javaslatot,szerintem mind a kettőnk dolgát megkönnyítenéd ha a hivatkozásaid során nem csak a neked tetsző szövegrészeket másolnád be (sokszor rosszul fordítva) az eredeti szövegkörnyezetéből kiragadva,csak hogy állításaid alátámaszd.