A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 257
33 836
113
tisztában vagyok vele, de attól még lehet hogy valamiért durva árat mondtak a Pumára
Esetleg hogy veletlenul se akarja senki nehogy osszedoljon a gondosan felepitett legvar... Nemmondom biztos nagyon jo harcjarmu nagyon sok jo tulakdonsaggal. De desszant baratnak nem mondhato... Ha nem kellene desszantot hordoznia lehet hogy az eggyik legjobb jarmu lenne akar meg light tanknak is tokeletes lenne /tokeletesebb mint a piacon fellelheto ifv bol kialakitott valtozatok./ panceltoro jarmunek is tokeletes lenne ahogy tuztamogatonak is valami nagyobb kaliberrel... De ifv nek... A desszant valoszinuleg gyuloli... Tenyleg nem akarok a puma ellen lenni de szamomra tulsagosan gyanus...
 
  • Tetszik
Reactions: krokomach

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 853
4 140
113
Azert az nekem gyanus, ha a masodik legjobb is kevesebb, mint feleben talata el egyaltalan a celt... neked ez nem szurja a szemed? Ennyire nem lehet *mindenki* bena...?

Annyival kiegészíteném, hogy azon a teszten egy KF31 (vagyis a "Tesco-gazdaságos Lynx") vett részt, ami a régi Lance toronnyal volt szerelve (azóta már létezik a továbbfejlesztett Lance 2.0 torony is).
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
T

Törölt tag 1586

Guest
Hát ez nagyon furcsa lenne mert a nagy repülőgépgyárak rendesen tendereztetik a szóba jöhető kisebb részegység gyártó cégeket és ebben az iparágban is azok kapják a munkát akik a leg olcsóbb ajánlatot adják. Az AV-nak szerintem senki nem fogja garantálni előre évekre hogy több munkát fog kapni az Airbustól.
Természetesen lehetnek politikai megfontolások az egyes munkák elnyerése kapcsán. Ilyen volt az AV-nak a Sikorsky Black Hawk kabin gyártási projekt, aztán mikor Bell helikoptert választott a Cseh hadsereg akkor nem meglepő módon elvették a gyártást az AV-tól.
Van ilyen de civil repülőgép vonalon durva árverseny van. Ott tutira nem fér bele ilyesmi.
A belengetett AV üzlet margójára...
https://www.bnnbloomberg.ca/airbus-...omes-a-burden-in-a-shrinking-market-1.1447060
Az Airbus rájött a hogy a világ 4 kontinensére kiszervezett gyártási struktúrája, most hogy a piac összeomlott, rendkívüli hátárnyt jelent.
Ezen a nagyon közeljövőben változtatni fognak és visszahozzák a gyártás UK.ba No.ba és Fro.ba hogy ezekben a mag államokban munkahelyeket mentsenek meg és a problémát a beszállítókra tolják.
Úgy tűnik az AB teljesen újra fogja szervezni a gyártást és a nem Angol, Német vagy Francia beszállítók nagyon megszívhatják...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 536
46 524
113
Egy esetleges Puma dealnel egy 2 milliardos RM reszesedes gondolom nem realis?
Amit prezentációban lehetett látni, az szerintem egy nagyjábóli - az üzlet volumenét jelző - kalkuláció volt, kimondottan a befektetőknek.
Ebből szerintem messzemenő következtetéseket szerintem nem érdemes levonni. Pl. Egy korábbi leiratban 10 Mrd-os üzletről beszélnek IFV szegmensben az ausztrál és a magyar beszerzésekkel összesen, holott csak az ausztrál lesz majdnem annyi. Szerintem mindennel együtt minden gyalogsági jármű összesen olyan 3-4Mrd USD lesz.
Ki tudja, lehet hogy mindent most rendelünk meg vegyesen (kerekes/láncos)?!?;)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 536
46 524
113
Még egy érdekesség. Bár még nem rágtam át magam rajta, de elég sok jóság van ebben az anyagban.
Ez egy 2013-as Kongresszusi tanulmány, hogy az akkor aktuális GCV program és versenytársai hogyan viszonyulnak egymáshoz.
Érdekesség, hogy bár a PUMA-ból többet kellett volna venni, lévén csak 6 fős deszanttal rendelkezik, de összességében jóval olcsóbbra jött volna ki a program. A PUMA árát akkor (2013-as USD) minimálisan 7M USD-re írták. (Akkor olyan nagyot nem tévedhettem ha most olyan 8,5M-ra tippeltem)
Ezen kívül érdekes módon ugyan az jutott az amerikai katonai vezetés eszébe mint nekem annak idején, hogy ha nem akarnak kevesebb embert a szakaszba, akkor a szakaszt 5 PUMA-nak kell alkotnia. Már akkor ezt tartották legkisebb kockázatú programnak.
 
K

kamm

Guest
Egy esetleges Puma dealnel egy 2 milliardos RM reszesedes gondolom nem realis?

De, ha a deal eleg nagy hozzá. :D Ha mondjuk 6 milliard es egyharmadat kapja a rendelesneo az RM, ketharmadat KMW...

Amugy jo a kerdes, en is pontosan ezert gondolom, hogy KF41-re alkudoznak Benkoek, az emlegetett 2 milliard euros IFV deal miatt...

Amit prezentációban lehetett látni, az szerintem egy nagyjábóli - az üzlet volumenét jelző - kalkuláció volt, kimondottan a befektetőknek.
Ebből szerintem messzemenő következtetéseket szerintem nem érdemes levonni. Pl. Egy korábbi leiratban 10 Mrd-os üzletről beszélnek IFV szegmensben az ausztrál és a magyar beszerzésekkel összesen, holott csak az ausztrál lesz majdnem annyi. Szerintem mindennel együtt minden gyalogsági jármű összesen olyan 3-4Mrd USD lesz.
Ki tudja, lehet hogy mindent most rendelünk meg vegyesen (kerekes/láncos)?!?;)

Err, no. :)
A 10 milliard az *outstanding* order, "order backlog" azaz meglevő rendelesallomany, raadasul az egesz Rheinmetall csoporte, nem csak a Defence divisione.
https://www.rheinmetall.com/en/rheinmetall_ag/press/news/latest_news/index_20608.php


FYI az ausztrálok betablaztak 15B AUD az egész programra, de ez nem azt jelenti, hogy ez mind IFVre lesz koltve - az ország lakossága még Lengyelországt sem éri el... :)
 
K

kamm

Guest
Hmm, beleolvastam a RM pdfbe, tobb helyen is dobaloznak a 10 milliardos meglevo rendelesallomannyal, egy helyen defence alatt is, szóval lehet az is (mindenképpen meglevők):

"Q4 order intake was dominated by Vehicle Systems with strategic orders for the UK Boxer and 1.000 trucks for the German armed forces, the latter to be supplied until the end of 2020, materially narrowing the order gap to achieve our 2020 sales target. Almost two thirds of our record backlog of 10.4 billion Euro accounts for Vehicle System programs."

A future IFV eladasokra csak az egyik hulye kerdezo mondja a 10 milliardot.

Ja es volt valami ordenare malware kitoresuk meg vmi cseh pproblémájuk, ami elvitte egy reszleg hasznanak a FELET:

"The operating result decreased accordingly with the additional burden of the malware related cost and the quality issues in our Czech operations. This resulted in a margin decline of 330 BPS to 6.2% and left our operating result at 40 million Euros, a reduction of 42% compared to last year. The operating free cash flow
almost doubled from 42 to 81 million Euros. The reason for this positive development were the efficiency gains especially in working capital management, which contributed the most and a capex reduction of 16 million Euro."
 
K

kamm

Guest
A majusi RM call amugy konkretan emliti a Lynxet a kerdesben es a RM vezer a masodik felevet (2020H2) irja szerzodeskotesre:

"[0:44:19] Joseph Ayoola
Hello. Thank you for taking my question. It's Joseph Ayoola from Morgan Stanley I’ve just got a couple of questions please. Maybe just going back to the growth guidance so indications given around the 2nd half year in Defence. Is there any reason why the Defence growth should be slowing, just sort of squaring with your commentary around some relief in South Africa. And my second questions was just about some discussions you were having with customers on some sort of larger tenders. Especially on the truck side but also maybe you're give an update on Hungary and Australia.

[0:44:20] Joseph Ayoola:
But also maybe could you give an update, please, on Hungary and Australia in terms of Lynx tenders there, please?

[0:45:01] Mr. Merch:
Please repeat the last question. I did not catch it all.

[0:45:07] Joseph Ayoola:
Yes, I was just asking for an update in terms of discussions you’re having with customers, particularly on the Czech, Australian and Hungarian Lynx tenders at the moment?

[0:45:18] Mr. Merch:
Okay, yes. I put the last question and – or I take it – I tried to give some flavor in my statement, and you see it on page number 21. For the time being there is still the announcement of the Czech Prime Minister that there is a wish or a
willingness to finally decide in H2 2020 That is our latest news. But nevertheless this could also slip into 2021. But I do not know anything better and more to what I tried to explain.

And the second thing, here we are in the last phase of negotiation and here also last news is that during H2 there will be a final signing and so we are looking for a corresponding order intake in H2 2020.

And regarding growth in H2, I would remind you that we had strong order execution in H2 2019 for our Land 121 project and also for Puma deliveries. These deliveries will not occur twice and looking to our order backlog, we have fixed and firm time schedules for deliveries. We still have to acquire roughly EUR500m of new order intake to reach our mid-point of topline growth, I mean 6%. So there is still some way to go. And I think this is the basic reasons for seeing not the high growth in H2 compared to expected growth rate in H1.

[0:47:53] Joseph Ayoola:
Okay, great, then. That’s very clear, thank you."
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 536
46 524
113
A majusi RM call amugy konkretan emliti a Lynxet a kerdesben es a RM vezer a masodik felevet (2020H2) irja szerzodeskotesre:

"[0:44:19] Joseph Ayoola
Hello. Thank you for taking my question. It's Joseph Ayoola from Morgan Stanley I’ve just got a couple of questions please. Maybe just going back to the growth guidance so indications given around the 2nd half year in Defence. Is there any reason why the Defence growth should be slowing, just sort of squaring with your commentary around some relief in South Africa. And my second questions was just about some discussions you were having with customers on some sort of larger tenders. Especially on the truck side but also maybe you're give an update on Hungary and Australia.

[0:44:20] Joseph Ayoola:
But also maybe could you give an update, please, on Hungary and Australia in terms of Lynx tenders there, please?

[0:45:01] Mr. Merch:
Please repeat the last question. I did not catch it all.

[0:45:07] Joseph Ayoola:
Yes, I was just asking for an update in terms of discussions you’re having with customers, particularly on the Czech, Australian and Hungarian Lynx tenders at the moment?

[0:45:18] Mr. Merch:
Okay, yes. I put the last question and – or I take it – I tried to give some flavor in my statement, and you see it on page number 21. For the time being there is still the announcement of the Czech Prime Minister that there is a wish or a
willingness to finally decide in H2 2020 That is our latest news. But nevertheless this could also slip into 2021. But I do not know anything better and more to what I tried to explain.

And the second thing, here we are in the last phase of negotiation and here also last news is that during H2 there will be a final signing and so we are looking for a corresponding order intake in H2 2020.

And regarding growth in H2, I would remind you that we had strong order execution in H2 2019 for our Land 121 project and also for Puma deliveries. These deliveries will not occur twice and looking to our order backlog, we have fixed and firm time schedules for deliveries. We still have to acquire roughly EUR500m of new order intake to reach our mid-point of topline growth, I mean 6%. So there is still some way to go. And I think this is the basic reasons for seeing not the high growth in H2 compared to expected growth rate in H1.

[0:47:53] Joseph Ayoola:
Okay, great, then. That’s very clear, thank you."
Számomra továbbra sem egyértelmű a Lynx.
Elvileg az Ayola a Morgen Stanley alkalmazottja, nem RM alkalmazott.
A felsorolásban (Czech, Australian and Hungarian) a second thing az az ausztrál. ;)
Ezért írtam korábban, hogy ez még bőven félreérthető.
Elvileg az ausztrál tesztelés is ősszel kezdődik, és ha szerencséjük van, akkor 2020 H2-ben aláírhatják az ausztrál szerződést.
Ezzel nem zárom ki a Lynx-et (hogy is tehetném? :)), csak számomra nem egyértelmű, hogy 100%, hogy mindenki ugyan arról beszél...