C-130 Hercules / C-130J Super Hercules (Lockheed, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 494
113
AC-130-Gunship-Laser.jpg


The U.S. Air Force Special Operations Command (AFSOC) is planning to demonstrate a high-energy laser weapon from an AC-130J Ghostrider gunship by 2022...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 494
113
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586
K

kamm

Guest
United States has approved the delivery of four C-130H Hercules military transport aircraft to Tunisia and Morocco..

Alongside the two aircrafts, Morocco will also receive six C-130H pylons and fuel tanks with the whole costing about $60.8 million.

Tunisia requested for two of the same aircraft on 6 June 2019, the total acquisition value stated by the Defense Security Cooperation Agency is $60 million.

Hat, levedlett, regi tipust, hasznaltan, azt biztosan kapsz olcson. :) No meg ezeknel biztos a politikai valztozasok "tamogatasa" is lejjebb vitte az arcimket: Tunezia meg Marokko azon keves orszagok a monarchiak kozott, ahol az Arab Spring demokratikus valtozasokat hozott. :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 494
113
Hat, levedlett, regi tipust, hasznaltan, azt biztosan kapsz olcson. :) No meg ezeknel biztos a politikai valztozasok "tamogatasa" is lejjebb vitte az arcimket: Tunezia meg Marokko azon keves orszagok a monarchiak kozott, ahol az Arab Spring demokratikus valtozasokat hozott. :)

És mert mindkét országban már rendszeresítve van a típus, ez valószínűleg tényleg csak az használt repülőgépek ára...
 
K

kamm

Guest
És mert mindkét országban már rendszeresítve van a típus, ez valószínűleg tényleg csak az használt repülőgépek ára...

Egeszen biztosan. A hasznalt cuccok ara osszevissza mozog, egyreszt fugg a repult oraktol ugye, de attol is, mennyi felesleges van - az USAFnal tutira lehet vagy 30-40 ilyesmi, mint ez, mar lecserelt elozo generacios, old avionics stb, , rovid alapverzio raktarakban -, mennyiert ment el mostanaban hasonlo, amit mondtam hogy ki a vevo, ahogy mondod regi gepeikrol atszerelik a meglevo cuccaikat, radart, countermeasures stb stb.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Egeszen biztosan. A hasznalt cuccok ara osszevissza mozog, egyreszt fugg a repult oraktol ugye, de attol is, mennyi felesleges van - az USAFnal tutira lehet vagy 30-40 ilyesmi, mint ez, mar lecserelt elozo generacios, old avionics stb, , rovid alapverzio raktarakban -, mennyiert ment el mostanaban hasonlo, amit mondtam hogy ki a vevo, ahogy mondod regi gepeikrol atszerelik a meglevo cuccaikat, radart, countermeasures stb stb.
Lehet az USAF-nál sokkal több is, mert az elmúlt években sorra cserélték a régi "H" változatokat modernebb "J" változatokra...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
United States has approved the delivery of four C-130H Hercules military transport aircraft to Tunisia and Morocco..

Alongside the two aircrafts, Morocco will also receive six C-130H pylons and fuel tanks with the whole costing about $60.8 million.

Tunisia requested for two of the same aircraft on 6 June 2019, the total acquisition value stated by the Defense Security Cooperation Agency is $60 million.
Vannak hírek a Lengyelek által vásárolt 5 db használt C-130H-ról is.
(háttér: tavaly a Lengyelek úgy döntöttek hogy az ősöreg C-130E gépeiket szintén használt C-130H-ra cserélik…)
A gépeket a Lengyelek az EDA (Excess Defense Articles) program keretében kapják, vagyis magukért a gépekért nem kell fizetni.
A gépek javítását és korszerűsítését kell a Lengyeleknek állni és erről vannak érdekes hírek.
A Lenygel szakértői csoport kint járt Tucsonban az AMARG telepen és az ott tárolt több mint 60 C-130H közül kiválasztották a leg megfelelőbb ötöt.
Az 5 Herkules jelenlegi értékét a jelenlegi lekonzervált állpotban $60 millióra taksálják (ezt nem kell kifizetni).
A gépek korszerűsítését lengyelországi Bydgoszczban található repülőgép javító üzemben végzik el.
A cikk szerint a felújítási csomag részletei még nem ismertek, de a leg valószínűbb hogy a gépek megkapják az USA ban most zajló C-130H AMP avionika korszerűsítési csomagot
1-2012-2-c130amp.jpg

és a Rolls-Royce T-56 Series 3.5 hajtóműveket az új nyolc lapátos NP2000 légcsavarokkal. (!!)
Az új hatóművek és légcsavarok 20% kal nagyobb vonóerőt jelentenek 5% kisebb üzemanyag fogyasztás mellett.
UTC_Aerospace_Systems___NP2000_propeller_system.jpg
 
T

Törölt tag 1586

Guest
És a vibráció is kisebb lett, illetve a személyzet zajterhelése is csökkent. Ha ez a projekt beindul, akkor érdemes lenne bevonni az MH látókörébe.
Nagyon nagy kérdés hogy mennyibe fog ez a felújítás kerülni a lengyeleknek és cserébe hány órát / naptári évet kapnak a gépek?
Ha a matek összejön akkor tényleg lehet hogy jó üzlet egy ilyen felújítás.
 
W

Wilson

Guest
Nagyon nagy kérdés hogy mennyibe fog ez a felújítás kerülni a lengyeleknek és cserébe hány órát / naptári évet kapnak a gépek?
Ha a matek összejön akkor tényleg lehet hogy jó üzlet egy ilyen felújítás.

A400 szimpatizánsként el kell ismernem van ráció ebben a lengyel üzletben,de azért az MH nem biztos,hogy ilyen kedvező ajánlatot kapna az LM-l,hiszen mi a lengyelek nagybevásárlásaihoz képest arányaiban egy poharas tej meg két kifli nagyságrendben akarunk vásárolni az LM szupermarketjében a jelenlegi információk szerint.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
És a vibráció is kisebb lett, illetve a személyzet zajterhelése is csökkent. Ha ez a projekt beindul, akkor érdemes lenne bevonni az MH látókörébe.
Igen, de nekünk 2-3 KC-130H kellene. - Bár ha a lengyelek "baráti" áron intéznék a felújítást, akkor a szállítógépek cseréjére szánt keretbe is simán beleférnénk...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Nagyon nagy kérdés hogy mennyibe fog ez a felújítás kerülni a lengyeleknek és cserébe hány órát / naptári évet kapnak a gépek?
Ha a matek összejön akkor tényleg lehet hogy jó üzlet egy ilyen felújítás.
Ha "nem jönne össze a matek", akkor biztos, hogy nem csinálnák...!!! :)
 
K

kamm

Guest
A400 szimpatizánsként el kell ismernem van ráció ebben a lengyel üzletben,de azért az MH nem biztos,hogy ilyen kedvező ajánlatot kapna az LM-l,hiszen mi a lengyelek nagybevásárlásaihoz képest arányaiban egy poharas tej meg két kifli nagyságrendben akarunk vásárolni az LM szupermarketjében a jelenlegi információk szerint.

Ezek hasznalt gepek, ki tudja, mennyi oraval. Fel kell oket ujitani, ami ujabb macera.
Meg utana sem lesz sosem olyan, mint egy vadonatuj C-130J-30, ami az egyetlen szoba joheto verzio lenne nekunk meg akkor is, ha hirtelen feladnank a multirole tanker funkciot, a nehez technika szallitasat, a stratégiai szallitasi tavolsagot, a vadonatuj, 21. szazadi technologiai szonvonalat kepviselo rampas szallitogepet meg kabe minden követelményt, amit eddig hangoztattak.

A masik, hogy mivel ezek az orszagok most is elöregedett C-130-asokat hajtanak, nekik ertelemszeruen nem sok valasztasuk maradt, mindent lecserélni másra még használtan is még drágább lenne.

A lengyeleknel kulon tenyezo, hpgy egeszen hibbant osszegeket koltenek meg ketes megbizhatosagu amerikai rendszerekre is, lasd Patriot batteries, mert annyira tartanak az oroszoktol, azaz az ilyesmin meg sporolniuk kell.
Ennek az eremnek a masik oldala, hogy miutan lassan $10 milliard (!!!) korul jar a koltesuk (Patriot, F-35, choppers etc) az amcsik nagy kegyesen adnak ot leselejtezett regi gepet, de azt is csak ugy, ha megveszik hozza az upgradeket toluk... visszataszito, ahogy kihasznaljak az amerikaiak a lengyelek russzofobiajat, komolyan.
Ordenáré lehuzas ez az egesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
T

Törölt tag 1586

Guest
Ha "nem jönne össze a matek", akkor biztos, hogy nem csinálnák...!!! :)
A cikk szerint egyenlőre a Lengyelek is csak matekolnak.
A fenti korszerűsítések egyenlőre még csak lehetőségek, de még nincs döntés arról hogy végül mit rendelek meg.

Lehet hogy az jön ki hogy nekik nem éri meg ilyen mélyen belenyúlni a gépbe, és akkor egy minimális szerkezeti felújítás után megint lesz 5 db öreg szállító gépük további 10-15 évre.
 
W

Wilson

Guest
Ezek hasznalt gepek, ki tudja, mennyi oraval. Fel kell oket ujitani, ami ujabb macera.
Meg utana sem lesz sosem olyan, mint egy vadonatuj C-130J-30, ami az egyetlen szoba joheto verzio lenne nekunk meg akkor is, ha hirtelen feladnank a multirole tanker funkciot, a nehez technika szallitasat, a stratégiai szallitasi tavolsagot, a vadonatuj, 21. szazadi technologiai szonvonalat kepviselo rampas szallitogepet meg kabe minden követelményt, amit eddig hangoztattak.

A masik, hogy mivel ezek az orszagok most is elöregedett C-130-asokat hajtanak, nekik ertelemszeruen nem sok valasztasuk maradt, mindent lecserélni másra még használtan is még drágább lenne.

A lengyeleknel kulon tenyezo, hpgy egeszen hibbant osszegeket koltenek meg ketes megbizhatosagu amerikai rendszerekre is, lasd Patriot batteries, mert annyira tartanak az oroszoktol, azaz az ilyesmin meg sporolniuk kell.
Ennek az eremnek a masik oldala, hogy miutan lassan $10 milliard (!!!) korul jar a koltesuk (Patriot, F-35, choppers etc) az amcsik nagy kegyesen adnak ot leselejtezett regi gepet, de azt is csak ugy, ha megveszik hozza az upgradeket toluk... visszataszito, ahogy kihasznaljak az amerikaiak a lengyelek russzofobiajat, komolyan.
Ordenáré lehuzas ez az egesz.

De mint tudjuk ehez a lehúzáshoz kellenek a lengyelek is valamiért nagyon bíznak az Amcsikban,ők tudják én a helyükben óvatosabb lennék nem építenék ki ekkoriban fuggést az Amcsiktól mégis csak van köztuk egy óceán.
 

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 834
6 693
113
De mint tudjuk ehez a lehúzáshoz kellenek a lengyelek is valamiért nagyon bíznak az Amcsikban,ők tudják én a helyükben óvatosabb lennék nem építenék ki ekkoriban fuggést az Amcsiktól mégis csak van köztuk egy óceán.

A második vh előtt is kaptak mindenféle ígéreteket, erre az a Magyarország segített nekik sok esetben, amelyik az őket lerohanó németek oldalán harcolta végig a háborút.

Majd segítünk megint, ha úgy alakul.Szóval mit veszünk, amivel segíthetünk nekik? :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 426
113
Nálunk a C-130-asnak csak ilyen konstrukcióban (AMARG-ból reaktivált H) van esélye szerintem - de ezt írtam is korábban.
De ehhez tényleg nagyon nagy gondban kell legyen a MH. A legutolsó H is valamikor 1998-99-ben hagyhatta el a gyártósort
Azaz ezek akkor is minimum 20 éves airframek, ha tényleg az utolsók vannak letárolva. Namost az Air Force nem arról híres, hogy keveset reptetné a gépeit, tehát repült óra is lennie kell bennük rendesen. A lengyelek sokkal könnyebben bólinthatnak rá egy ilyen ügyletre (bár ők sem könnyen), mert náluk erre jut a legkevesebb lóvé. Van kiépült szerviz rendszer (meg ugye a korszerűsítést is lehet, hogy maguknak csinálják meg). És ami nagyon fontos - mivel jelenleg is C-130 üzemeltetők -, hogy nekik nem kell pilótát képezniük a gépre. Mi meg ugye ott állnánk a koros gépekkel, infrastruktúra nélkül. Nagyjából boritékolható, hogy az így szerzett gépeknek tényleg a maximuma lesz a 15 fennmaradó év. A lengyelek a mostani E-jeiket is így kapták 2009-ben, és ezek a most szóba került gépek azok pótlására jönnének (2022-ben az E-ket selejtezni kell).
Namost erre a 10-15 évre kellene nekünk most nulláról repülő és földi személyzetet képezni. Ez nagyjából értelmetlen. Csak abban az esetben jöhet képbe ez a dolog, ha nagyon közel lenne a "számla végösszege" a nullához. :rolleyes: Ha meg megcsinálnak egy olyan upgrade-et, ami említve lett, az már úgy nagyon nem 0 lenne! :)
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Wilson
W

Wilson

Guest
A második vh előtt is kaptak mindenféle ígéreteket, erre az a Magyarország segített nekik sok esetben, amelyik az őket lerohanó németek oldalán harcolta végig a háborút.

Majd segítünk megint, ha úgy alakul.Szóval mit veszünk, amivel segíthetünk nekik? :)

Hátha komolyan akarunk nekik segíteni akkor még durván be kell vásárolnunk Leo2A7-l,Lynx-l vagy Pumákból,Panzerhaubitze 2000-l,Grippenekből,valamilyen MLRS (ha lehet ne amerikait:))is kellene,valamint egy jól kiépített csapat légvédelem,ki kellene építeni egy nagyon komoly elektronikai hadviselő képességet a hozzávaló eszközökkel,kellene még pulszba min vagy 50,000.kiképzett hivatásos katona egységes a számunkra elérhető legjobb felszereléssel (de persze nem papírhuszár)ezek mögé megfelelő logisztikai háttér,hírtelen kapásból ennyi de még hosszú lenne a lista,hát ezt végig nézve elég sokba kerülne nekünk ez a barátság:)