C-130 Hercules / C-130J Super Hercules (Lockheed, USA)

AC-130-Gunship-Laser.jpg


The U.S. Air Force Special Operations Command (AFSOC) is planning to demonstrate a high-energy laser weapon from an AC-130J Ghostrider gunship by 2022...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586
United States has approved the delivery of four C-130H Hercules military transport aircraft to Tunisia and Morocco..

Alongside the two aircrafts, Morocco will also receive six C-130H pylons and fuel tanks with the whole costing about $60.8 million.

Tunisia requested for two of the same aircraft on 6 June 2019, the total acquisition value stated by the Defense Security Cooperation Agency is $60 million.

Hat, levedlett, regi tipust, hasznaltan, azt biztosan kapsz olcson. :) No meg ezeknel biztos a politikai valztozasok "tamogatasa" is lejjebb vitte az arcimket: Tunezia meg Marokko azon keves orszagok a monarchiak kozott, ahol az Arab Spring demokratikus valtozasokat hozott. :)
 
Hat, levedlett, regi tipust, hasznaltan, azt biztosan kapsz olcson. :) No meg ezeknel biztos a politikai valztozasok "tamogatasa" is lejjebb vitte az arcimket: Tunezia meg Marokko azon keves orszagok a monarchiak kozott, ahol az Arab Spring demokratikus valtozasokat hozott. :)

És mert mindkét országban már rendszeresítve van a típus, ez valószínűleg tényleg csak az használt repülőgépek ára...
 
És mert mindkét országban már rendszeresítve van a típus, ez valószínűleg tényleg csak az használt repülőgépek ára...

Egeszen biztosan. A hasznalt cuccok ara osszevissza mozog, egyreszt fugg a repult oraktol ugye, de attol is, mennyi felesleges van - az USAFnal tutira lehet vagy 30-40 ilyesmi, mint ez, mar lecserelt elozo generacios, old avionics stb, , rovid alapverzio raktarakban -, mennyiert ment el mostanaban hasonlo, amit mondtam hogy ki a vevo, ahogy mondod regi gepeikrol atszerelik a meglevo cuccaikat, radart, countermeasures stb stb.
 
Egeszen biztosan. A hasznalt cuccok ara osszevissza mozog, egyreszt fugg a repult oraktol ugye, de attol is, mennyi felesleges van - az USAFnal tutira lehet vagy 30-40 ilyesmi, mint ez, mar lecserelt elozo generacios, old avionics stb, , rovid alapverzio raktarakban -, mennyiert ment el mostanaban hasonlo, amit mondtam hogy ki a vevo, ahogy mondod regi gepeikrol atszerelik a meglevo cuccaikat, radart, countermeasures stb stb.
Lehet az USAF-nál sokkal több is, mert az elmúlt években sorra cserélték a régi "H" változatokat modernebb "J" változatokra...
 
United States has approved the delivery of four C-130H Hercules military transport aircraft to Tunisia and Morocco..

Alongside the two aircrafts, Morocco will also receive six C-130H pylons and fuel tanks with the whole costing about $60.8 million.

Tunisia requested for two of the same aircraft on 6 June 2019, the total acquisition value stated by the Defense Security Cooperation Agency is $60 million.
Vannak hírek a Lengyelek által vásárolt 5 db használt C-130H-ról is.
(háttér: tavaly a Lengyelek úgy döntöttek hogy az ősöreg C-130E gépeiket szintén használt C-130H-ra cserélik…)
A gépeket a Lengyelek az EDA (Excess Defense Articles) program keretében kapják, vagyis magukért a gépekért nem kell fizetni.
A gépek javítását és korszerűsítését kell a Lengyeleknek állni és erről vannak érdekes hírek.
A Lenygel szakértői csoport kint járt Tucsonban az AMARG telepen és az ott tárolt több mint 60 C-130H közül kiválasztották a leg megfelelőbb ötöt.
Az 5 Herkules jelenlegi értékét a jelenlegi lekonzervált állpotban $60 millióra taksálják (ezt nem kell kifizetni).
A gépek korszerűsítését lengyelországi Bydgoszczban található repülőgép javító üzemben végzik el.
A cikk szerint a felújítási csomag részletei még nem ismertek, de a leg valószínűbb hogy a gépek megkapják az USA ban most zajló C-130H AMP avionika korszerűsítési csomagot
1-2012-2-c130amp.jpg

és a Rolls-Royce T-56 Series 3.5 hajtóműveket az új nyolc lapátos NP2000 légcsavarokkal. (!!)
Az új hatóművek és légcsavarok 20% kal nagyobb vonóerőt jelentenek 5% kisebb üzemanyag fogyasztás mellett.
UTC_Aerospace_Systems___NP2000_propeller_system.jpg
 
És a vibráció is kisebb lett, illetve a személyzet zajterhelése is csökkent. Ha ez a projekt beindul, akkor érdemes lenne bevonni az MH látókörébe.
Nagyon nagy kérdés hogy mennyibe fog ez a felújítás kerülni a lengyeleknek és cserébe hány órát / naptári évet kapnak a gépek?
Ha a matek összejön akkor tényleg lehet hogy jó üzlet egy ilyen felújítás.
 
Nagyon nagy kérdés hogy mennyibe fog ez a felújítás kerülni a lengyeleknek és cserébe hány órát / naptári évet kapnak a gépek?
Ha a matek összejön akkor tényleg lehet hogy jó üzlet egy ilyen felújítás.

A400 szimpatizánsként el kell ismernem van ráció ebben a lengyel üzletben,de azért az MH nem biztos,hogy ilyen kedvező ajánlatot kapna az LM-l,hiszen mi a lengyelek nagybevásárlásaihoz képest arányaiban egy poharas tej meg két kifli nagyságrendben akarunk vásárolni az LM szupermarketjében a jelenlegi információk szerint.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
És a vibráció is kisebb lett, illetve a személyzet zajterhelése is csökkent. Ha ez a projekt beindul, akkor érdemes lenne bevonni az MH látókörébe.
Igen, de nekünk 2-3 KC-130H kellene. - Bár ha a lengyelek "baráti" áron intéznék a felújítást, akkor a szállítógépek cseréjére szánt keretbe is simán beleférnénk...
 
Nagyon nagy kérdés hogy mennyibe fog ez a felújítás kerülni a lengyeleknek és cserébe hány órát / naptári évet kapnak a gépek?
Ha a matek összejön akkor tényleg lehet hogy jó üzlet egy ilyen felújítás.
Ha "nem jönne össze a matek", akkor biztos, hogy nem csinálnák...!!! :)
 
A400 szimpatizánsként el kell ismernem van ráció ebben a lengyel üzletben,de azért az MH nem biztos,hogy ilyen kedvező ajánlatot kapna az LM-l,hiszen mi a lengyelek nagybevásárlásaihoz képest arányaiban egy poharas tej meg két kifli nagyságrendben akarunk vásárolni az LM szupermarketjében a jelenlegi információk szerint.

Ezek hasznalt gepek, ki tudja, mennyi oraval. Fel kell oket ujitani, ami ujabb macera.
Meg utana sem lesz sosem olyan, mint egy vadonatuj C-130J-30, ami az egyetlen szoba joheto verzio lenne nekunk meg akkor is, ha hirtelen feladnank a multirole tanker funkciot, a nehez technika szallitasat, a stratégiai szallitasi tavolsagot, a vadonatuj, 21. szazadi technologiai szonvonalat kepviselo rampas szallitogepet meg kabe minden követelményt, amit eddig hangoztattak.

A masik, hogy mivel ezek az orszagok most is elöregedett C-130-asokat hajtanak, nekik ertelemszeruen nem sok valasztasuk maradt, mindent lecserélni másra még használtan is még drágább lenne.

A lengyeleknel kulon tenyezo, hpgy egeszen hibbant osszegeket koltenek meg ketes megbizhatosagu amerikai rendszerekre is, lasd Patriot batteries, mert annyira tartanak az oroszoktol, azaz az ilyesmin meg sporolniuk kell.
Ennek az eremnek a masik oldala, hogy miutan lassan $10 milliard (!!!) korul jar a koltesuk (Patriot, F-35, choppers etc) az amcsik nagy kegyesen adnak ot leselejtezett regi gepet, de azt is csak ugy, ha megveszik hozza az upgradeket toluk... visszataszito, ahogy kihasznaljak az amerikaiak a lengyelek russzofobiajat, komolyan.
Ordenáré lehuzas ez az egesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Ha "nem jönne össze a matek", akkor biztos, hogy nem csinálnák...!!! :)
A cikk szerint egyenlőre a Lengyelek is csak matekolnak.
A fenti korszerűsítések egyenlőre még csak lehetőségek, de még nincs döntés arról hogy végül mit rendelek meg.

Lehet hogy az jön ki hogy nekik nem éri meg ilyen mélyen belenyúlni a gépbe, és akkor egy minimális szerkezeti felújítás után megint lesz 5 db öreg szállító gépük további 10-15 évre.
 
Ezek hasznalt gepek, ki tudja, mennyi oraval. Fel kell oket ujitani, ami ujabb macera.
Meg utana sem lesz sosem olyan, mint egy vadonatuj C-130J-30, ami az egyetlen szoba joheto verzio lenne nekunk meg akkor is, ha hirtelen feladnank a multirole tanker funkciot, a nehez technika szallitasat, a stratégiai szallitasi tavolsagot, a vadonatuj, 21. szazadi technologiai szonvonalat kepviselo rampas szallitogepet meg kabe minden követelményt, amit eddig hangoztattak.

A masik, hogy mivel ezek az orszagok most is elöregedett C-130-asokat hajtanak, nekik ertelemszeruen nem sok valasztasuk maradt, mindent lecserélni másra még használtan is még drágább lenne.

A lengyeleknel kulon tenyezo, hpgy egeszen hibbant osszegeket koltenek meg ketes megbizhatosagu amerikai rendszerekre is, lasd Patriot batteries, mert annyira tartanak az oroszoktol, azaz az ilyesmin meg sporolniuk kell.
Ennek az eremnek a masik oldala, hogy miutan lassan $10 milliard (!!!) korul jar a koltesuk (Patriot, F-35, choppers etc) az amcsik nagy kegyesen adnak ot leselejtezett regi gepet, de azt is csak ugy, ha megveszik hozza az upgradeket toluk... visszataszito, ahogy kihasznaljak az amerikaiak a lengyelek russzofobiajat, komolyan.
Ordenáré lehuzas ez az egesz.

De mint tudjuk ehez a lehúzáshoz kellenek a lengyelek is valamiért nagyon bíznak az Amcsikban,ők tudják én a helyükben óvatosabb lennék nem építenék ki ekkoriban fuggést az Amcsiktól mégis csak van köztuk egy óceán.
 
De mint tudjuk ehez a lehúzáshoz kellenek a lengyelek is valamiért nagyon bíznak az Amcsikban,ők tudják én a helyükben óvatosabb lennék nem építenék ki ekkoriban fuggést az Amcsiktól mégis csak van köztuk egy óceán.

A második vh előtt is kaptak mindenféle ígéreteket, erre az a Magyarország segített nekik sok esetben, amelyik az őket lerohanó németek oldalán harcolta végig a háborút.

Majd segítünk megint, ha úgy alakul.Szóval mit veszünk, amivel segíthetünk nekik? :)
 
Nálunk a C-130-asnak csak ilyen konstrukcióban (AMARG-ból reaktivált H) van esélye szerintem - de ezt írtam is korábban.
De ehhez tényleg nagyon nagy gondban kell legyen a MH. A legutolsó H is valamikor 1998-99-ben hagyhatta el a gyártósort
Azaz ezek akkor is minimum 20 éves airframek, ha tényleg az utolsók vannak letárolva. Namost az Air Force nem arról híres, hogy keveset reptetné a gépeit, tehát repült óra is lennie kell bennük rendesen. A lengyelek sokkal könnyebben bólinthatnak rá egy ilyen ügyletre (bár ők sem könnyen), mert náluk erre jut a legkevesebb lóvé. Van kiépült szerviz rendszer (meg ugye a korszerűsítést is lehet, hogy maguknak csinálják meg). És ami nagyon fontos - mivel jelenleg is C-130 üzemeltetők -, hogy nekik nem kell pilótát képezniük a gépre. Mi meg ugye ott állnánk a koros gépekkel, infrastruktúra nélkül. Nagyjából boritékolható, hogy az így szerzett gépeknek tényleg a maximuma lesz a 15 fennmaradó év. A lengyelek a mostani E-jeiket is így kapták 2009-ben, és ezek a most szóba került gépek azok pótlására jönnének (2022-ben az E-ket selejtezni kell).
Namost erre a 10-15 évre kellene nekünk most nulláról repülő és földi személyzetet képezni. Ez nagyjából értelmetlen. Csak abban az esetben jöhet képbe ez a dolog, ha nagyon közel lenne a "számla végösszege" a nullához. :rolleyes: Ha meg megcsinálnak egy olyan upgrade-et, ami említve lett, az már úgy nagyon nem 0 lenne! :)
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Wilson
A második vh előtt is kaptak mindenféle ígéreteket, erre az a Magyarország segített nekik sok esetben, amelyik az őket lerohanó németek oldalán harcolta végig a háborút.

Majd segítünk megint, ha úgy alakul.Szóval mit veszünk, amivel segíthetünk nekik? :)

Hátha komolyan akarunk nekik segíteni akkor még durván be kell vásárolnunk Leo2A7-l,Lynx-l vagy Pumákból,Panzerhaubitze 2000-l,Grippenekből,valamilyen MLRS (ha lehet ne amerikait:-))is kellene,valamint egy jól kiépített csapat légvédelem,ki kellene építeni egy nagyon komoly elektronikai hadviselő képességet a hozzávaló eszközökkel,kellene még pulszba min vagy 50,000.kiképzett hivatásos katona egységes a számunkra elérhető legjobb felszereléssel (de persze nem papírhuszár)ezek mögé megfelelő logisztikai háttér,hírtelen kapásból ennyi de még hosszú lenne a lista,hát ezt végig nézve elég sokba kerülne nekünk ez a barátság:-)