Magyar folyami erők / MH 1. Tűzszerész és Folyamőr Ezred

És a látványmotorcsónakok mellett, mi a szerepe mostanság a három AM hajóknak?
 
És a látványmotorcsónakok mellett, mi a szerepe mostanság a három AM hajóknak?
Az egyiken van daru és lehet vele világháborús bombát kiemelni. Amúgy az AM hajók a leghasználhatatlanabb elemei a flotillának. Szó szerint semmire sem jók. A háromból kettőt el kellene adni, a harmadikat pedig lefegyverezni és tűzszerész műszaki hajóvá átalakítani. Úgy még talán lehetne valami haszna!
 
Az egyiken van daru és lehet vele világháborús bombát kiemelni. Amúgy az AM hajók a leghasználhatatlanabb elemei a flotillának. Szó szerint semmire sem jók. A háromból kettőt el kellene adni, a harmadikat pedig lefegyverezni és tűzszerész műszaki hajóvá átalakítani. Úgy még talán lehetne valami haszna!
És ha eladod őket,mivel fogsz aknamentesiteni?
Inkább szerb mintára modernizálni kéne őket.
 
Az egyiken van daru és lehet vele világháborús bombát kiemelni. Amúgy az AM hajók a leghasználhatatlanabb elemei a flotillának. Szó szerint semmire sem jók. A háromból kettőt el kellene adni, a harmadikat pedig lefegyverezni és tűzszerész műszaki hajóvá átalakítani. Úgy még talán lehetne valami haszna!

Kösz! Daruzni régen ott voltak a D-1 és 2-es búvárderegjék, kb nulla költségvetésből ellátták a feladatot. Bár nem lehetett velük parádázni.

Flotta-20068.jpg


Megvannak még?
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Az egyiken van daru és lehet vele világháborús bombát kiemelni. Amúgy az AM hajók a leghasználhatatlanabb elemei a flotillának. Szó szerint semmire sem jók. A háromból kettőt el kellene adni, a harmadikat pedig lefegyverezni és tűzszerész műszaki hajóvá átalakítani. Úgy még talán lehetne valami haszna!

Adjuk el a szerbeknek úgy is onnan származik...

De csak akkor ha vennénk helyette 3 Skjold osztályú hajót a Kongsbergtől telepített Nasamsal amivel gyorsabban mozognánk mint bármilyen más szárazföldi járművel és teljesen lefednénk a Duna a mindkét oldalán lévő összes fontos stratégiai helyet 20-30km körzetben..

Pl Győr Tata Szentendre Budapest Ferihegyel, Sz. Batta, Paks Kalocsa, Baja a teljesség igénye nélkül

A Duna mentén helyezkedik el a magyar gazdaság legfontosabb gyári az ország GDP termelésének 60% több nagyobb repülő tér..

A norvég hajót lassan kivonják mert érkeznek az F 35eik
A teljesítményük merülésük kialakitásuk tökéletesen megfelelne a Dunára
Sebesség közel 110km/h!
Merülés 80cm max 1.5m
Lopakodó
6vetőcsöves amram konténerrel elég komoly légvédelmet produkálnak..

Nem beszélve arról hogy evvel nyugodtan fellehetne hajózni Lengyelországba a Balti tengerre éleslővészetre...
 
Úgy tűnik fejlesztésre kerül ez is. A meglévő három Nestin osztályú -teljesen funkcióját vesztett- folyami aknaszedő mellé új, korszerű eszközök is beszerzésre kerülnek a lehetséges kis léptékű folyami operációk támogatására.

3xNestin osztály, avagy MS-25 (AM-22 Óbuda, AM-31 Dunaújváros, AM-32 Dunaföldvár):
AM31-Hadihajos-Kikepzes-Budapest-Duna-2019Tavasz-HAJOZASHU-dronfoto20.jpg

Hosszúság: 26,94 m
Szélesség: 6,48 m
Oldalmagasság: 2,7 m
Maximális merülés teljes rakománnyal, illetve ZENON berendezéssel kiegészítve: 1,2-1,4 m
Hatótávolság: 1500 km
Maximális sebesség hegymenetben: 24 km/h
Maximális sebesség völgymenetben: 33 km/h
Deszantképesség: 30 fő
Személyzet: 17 fő
Fedélzeti daru teherbírása: 500 kg

2xAN-2 tűzszerész járőrhajó:
DSCF5085.jpg

Teljes hosszúság: 13,4 m
Szélesség: 3,8 m
Legnagyobb magasság: 2,6 m
Merülési mélység: 0,6 m
Deszantképesség: 12 fő
Maximális sebesség hegymenetben: 30 km/h
Maximális sebesség völgymenetben: 45 km/h

2xSOC-R rohamcsónak:
SBT_22_on_SOC-R_boats.jpg

Hosszúság: 10 m
Szélesség: 2,97 m
Maximális merülés: 0,6 m
Hatótávolság: 230 km
Maximális sebesség: 74 km/h
Deszantképesség: 8 fő
Személyzet: 4 fő

2xZodiac PRO850:
20200703_MH_2_KRDD_%C3%BAj_haj%C3%B3k-3.jpg

Teljes hosszúság: 8,5 m
Szélesség: 3 m
Merülési mélység: 0,6 m
Deszantképesség: 12 fő
Maximális sebesség: 60km/h

1xAntares 7,10 parancsnoki motorcsónak:
dsc_2040m.jpg

Teljes hossz: 7 m
Szélesség: 2,76 m
Merülés: 0,75 m
Maximális befogadóképesség: 7 fő
Legnagyobb sebesség: 50 km/h

Erre a parancsnoki motorcsónakra gondolom nélkülözhetetlenul szükség van:-):-):-) gondolom az ott a tetején egy magyar fejlesztésű spy radar:-):-):-)remélem legalább szerb mintára az AM hajókat modernizálják,ha már fenntartjuk a flottilát.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Adjuk el a szerbeknek úgy is onnan származik...

De csak akkor ha vennénk helyette 3 Skjold osztályú hajót a Kongsbergtől telepített Nasamsal amivel gyorsabban mozognánk mint bármilyen más szárazföldi járművel és teljesen lefednénk a Duna a mindkét oldalán lévő összes fontos stratégiai helyet 20-30km körzetben..

Pl Győr Tata Szentendre Budapest Ferihegyel, Sz. Batta, Paks Kalocsa, Baja a teljesség igénye nélkül

A Duna mentén helyezkedik el a magyar gazdaság legfontosabb gyári az ország GDP termelésének 60% több nagyobb repülő tér..

A norvég hajót lassan kivonják mert érkeznek az F 35eik
A teljesítményük merülésük kialakitásuk tökéletesen megfelelne a Dunára
Sebesség közel 110km/h!
Merülés 80cm max 1.5m
Lopakodó
6vetőcsöves amram konténerrel elég komoly légvédelmet produkálnak..

Nem beszélve arról hogy evvel nyugodtan fellehetne hajózni Lengyelországba a Balti tengerre éleslővészetre...
Màsfèl méter a Dunán rengeteg. Sajnos ez nem ide való. A balatoni katamaránok (nagy utasszállítók) cca 90 centit merülnek. Ez nem vitorlás hajó, ott a tökesúly miatt kell a másfél méter.
Motorosoknál föleg amik gyorsak, azok megsiklanak, azaz alig van merülésük. A Duna tele van homokpadokkal, zátonyokkal...
De a hajóra telepített légvédelem engem is izgat, csak itt mivel vonal mentén haladhatsz tenger hiányában olyan értelmes, mint egy vasúti rendszer...
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Màsfèl méter a Dunán rengeteg. Sajnos ez nem ide való. A balatoni katamaránok (nagy utasszállítók) cca 90 centit merülnek. Ez nem vitorlás hajó, ott a tökesúly miatt kell a másfél méter.
Motorosoknál föleg amik gyorsak, azok megsiklanak, azaz alig van merülésük. A Duna tele van homokpadokkal, zátonyokkal...
De a hajóra telepített légvédelem engem is izgat, csak itt mivel vonal mentén haladhatsz tenger hiányában olyan értelmes, mint egy vasúti rendszer...

A 1.0m merülés állóhelyzetben van olvasd el mennyi az AM hajóé
Menetben 80cm az tökéletes még a Balatonra is fel tudná menni.
Ennél vannak sokkal nagyobb hajók a Dunán.

Az hogy párhuzamot állítasz a vasúttal az egy vicc mivel ott elég h 10cm hiányozzon a színből és bukott a mutatvány.
A Dunán lenne bőven helye széltében hosszába és jobban tudná védeni Paksot Battát BP mint egyfix telepitésű
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Adjuk el a szerbeknek úgy is onnan származik...

De csak akkor ha vennénk helyette 3 Skjold osztályú hajót a Kongsbergtől telepített Nasamsal amivel gyorsabban mozognánk mint bármilyen más szárazföldi járművel és teljesen lefednénk a Duna a mindkét oldalán lévő összes fontos stratégiai helyet 20-30km körzetben..

Pl Győr Tata Szentendre Budapest Ferihegyel, Sz. Batta, Paks Kalocsa, Baja a teljesség igénye nélkül

A Duna mentén helyezkedik el a magyar gazdaság legfontosabb gyári az ország GDP termelésének 60% több nagyobb repülő tér..

A norvég hajót lassan kivonják mert érkeznek az F 35eik
A teljesítményük merülésük kialakitásuk tökéletesen megfelelne a Dunára
Sebesség közel 110km/h!
Merülés 80cm max 1.5m
Lopakodó
6vetőcsöves amram konténerrel elég komoly légvédelmet produkálnak..

Nem beszélve arról hogy evvel nyugodtan fellehetne hajózni Lengyelországba a Balti tengerre éleslővészetre...
Jónak tűnik, de a magasságával gond lenne. Dönthető árbóc esetleg. A gázturbinás cucc nagyon menő.
 
Jónak tűnik, de a magasságával gond lenne. Dönthető árbóc esetleg. A gázturbinás cucc nagyon menő.

A radart módosítani kellene, szerintem is magas.

A hajóval folyamatosan tartózkodnak fjordokban és használják nagyobb folyamokon pl Potomac folyó USA

A gáz turbina megegyezik az A295 repülőével.
 
https://www.globalsecurity.org/military/systems/munitions/mk40.htm
Ennek vannak modern utódai.De vannak speciális,tengeri/folyami deszantelleni partvédő aknarendszerek,amik akár légi,vagy tüzérségi úton telepithetők,és igen jol elaknásitható velük egy folyó.
Megjegyzem,két potenciális ellenfelünknek is van tengerpartja,lehetnek ilyen aknáik is.Alighanem vannak is.
Sokadszorra,a Duna kettévágja az országot.....
Ezeket a fegyvereket B-52-es bombázókról és tengerészeti járőrgépekről lehet bevetni és általában nem extrém sekély vízben. De egy folyón MINEK! Egyetlen hídnak a folyóba robbantása hosszú hetekre blokkol bármiféle hajóforgalmat! Senki, soha az emberiség történelme során többet aknát telepíteni a Dunába Galac fölött még teoretikus értelemben sem fog.

Van a hadtörténeti múzeum egyik lépcsőházában egy első világháborús tengeri akna, nem akarod azt kigurítani mondjuk "fenyegetésnek" hogy igazold a puszta létében fölösleges dunai aknászképességünket? Eszem megáll!
 
Ezeket a fegyvereket B-52-es bombázókról és tengerészeti járőrgépekről lehet bevetni és általában nem extrém sekély vízben. De egy folyón MINEK! Egyetlen hídnak a folyóba robbantása hosszú hetekre blokkol bármiféle hajóforgalmat! Senki, soha az emberiség történelme során többet aknát telepíteni a Dunába Galac fölött még teoretikus értelemben sem fog.

Van a hadtörténeti múzeum egyik lépcsőházában egy első világháborús tengeri akna, nem akarod azt kigurítani mondjuk "fenyegetésnek" hogy igazold a puszta létében fölösleges dunai aknászképességünket? Eszem megáll!
Vietnámba folyók aknásitására is használták őket,harcászati gépekről(F4,A6,A7,A4 de függeszthetők akár az F5re,fF16ra manapság-bármire,ami NATO szabványú).Mk80/81 bombák is átalakithatók egyszerű gyújtócserével.Orosz megfelelőik is megvannak.És mégegyszer,van kisvizi/parti sorozatvetővel/kazettás légibombával szorható kisméretű deszantelleni aknarendszerek is.
A Dunán felrobbantják a hidat,és aknásitanak a deszantátkelő pontokon.Hogy deszantátkelő eszközökkel,szallaghiddal,kisérőhiddal se lehessen csak úgy átkelni.Meg hajóval se,kompal se.Tatai dd meg az új Leóival és IFVivel csak nézegethet a parton...
 
Úgy tűnik fejlesztésre kerül ez is. A meglévő három Nestin osztályú -teljesen funkcióját vesztett- folyami aknaszedő mellé új, korszerű eszközök is beszerzésre kerülnek a lehetséges kis léptékű folyami operációk támogatására.

3xNestin osztály, avagy MS-25 (AM-22 Óbuda, AM-31 Dunaújváros, AM-32 Dunaföldvár):
AM31-Hadihajos-Kikepzes-Budapest-Duna-2019Tavasz-HAJOZASHU-dronfoto20.jpg

Hosszúság: 26,94 m
Szélesség: 6,48 m
Oldalmagasság: 2,7 m
Maximális merülés teljes rakománnyal, illetve ZENON berendezéssel kiegészítve: 1,2-1,4 m
Hatótávolság: 1500 km
Maximális sebesség hegymenetben: 24 km/h
Maximális sebesség völgymenetben: 33 km/h
Deszantképesség: 30 fő
Személyzet: 17 fő
Fedélzeti daru teherbírása: 500 kg

2xAN-2 tűzszerész járőrhajó:
DSCF5085.jpg

Teljes hosszúság: 13,4 m
Szélesség: 3,8 m
Legnagyobb magasság: 2,6 m
Merülési mélység: 0,6 m
Deszantképesség: 12 fő
Maximális sebesség hegymenetben: 30 km/h
Maximális sebesség völgymenetben: 45 km/h

2xSOC-R rohamcsónak:
SBT_22_on_SOC-R_boats.jpg

Hosszúság: 10 m
Szélesség: 2,97 m
Maximális merülés: 0,6 m
Hatótávolság: 230 km
Maximális sebesség: 74 km/h
Deszantképesség: 8 fő
Személyzet: 4 fő

2xZodiac PRO850:
20200703_MH_2_KRDD_%C3%BAj_haj%C3%B3k-3.jpg

Teljes hosszúság: 8,5 m
Szélesség: 3 m
Merülési mélység: 0,6 m
Deszantképesség: 12 fő
Maximális sebesség: 60km/h

1xAntares 7,10 parancsnoki motorcsónak:
dsc_2040m.jpg

Teljes hossz: 7 m
Szélesség: 2,76 m
Merülés: 0,75 m
Maximális befogadóképesség: 7 fő
Legnagyobb sebesség: 50 km/h
Csak a felütéshez tenném hozzá, hogy nem 2, hanem 5 AN-2-ese van a Magyar Honvédségnek. 4 hajó már fel lett újítva különböző szinteken. Az 5.-et (a túristahajónak átépítettet) pedig elvileg megkapták a különlegesek.
Szerintem ha megkapják a SOC-R hajókat a Zodiac-ok után, akkor esetleg az is visszakerülhet a flotillához, és megkaphatja a tavaly novemberben átadott hajókénak megfelelő felújítást.
Az MS-25-ösök pedig a saját feladataikat kivállóan elláthatják.
A fegyverzetet modernizálni kellene aztán viszlát. Az első/hátsó fedélzetre ha jutna 1-1 az MBDA MPCV vegyes torony Mistrallal, meg a tatra egy SRAMS félautomata aknavető, akkor meg is lenne oldva az újrafegyverzésük. ;)
 
Vietnámba folyók aknásitására is használták őket,harcászati gépekről(F4,A6,A7,A4 de függeszthetők akár az F5re,fF16ra manapság-bármire,ami NATO szabványú).Mk80/81 bombák is átalakithatók egyszerű gyújtócserével.Orosz megfelelőik is megvannak.És mégegyszer,van kisvizi/parti sorozatvetővel/kazettás légibombával szorható kisméretű deszantelleni aknarendszerek is.
A Dunán felrobbantják a hidat,és aknásitanak a deszantátkelő pontokon.Hogy deszantátkelő eszközökkel,szallaghiddal,kisérőhiddal se lehessen csak úgy átkelni.Meg hajóval se,kompal se.Tatai dd meg az új Leóival és IFVivel csak nézegethet a parton...
Szerintem ezen a ponton érdemes lenne az aknaháború alapvetéseivel megismerkedned! :D

Kizárólag az USA rendelkezik annyi eszközzel, amivel a Duna teljes magyarországi szakaszát el lehetne aknásítani, csak minek! Fogd már fel, hogy semmilyen értelme nincs! Olyan elmebajról írsz, ami soha, semmilyen körülmények között nem következhet be, mert semmi, az égadta világon semmi értelme nincs. NINCS. Ugyanazt a kérdést nem teszed fel a beteges teóriáid megalkotásakor, amit a többi elmebeteg sem, a zárt osztályon, ahol ütemesen verve a fejüket a gumifalba ismételgetik őrületük alapvetéseit a ufókról, gyíkemberekről és agybefolyásoló készülékekről: MIÉRT!

Ja, semmiért.
 
Pár kérdés az AM-ek aknamentesítéséhez:
-A KSH 2017 adatai szerint a belföldi áruszállítás 3,3%-a zajlik vizi útakon. Van értelme ezek után elaknásítás ellen készülni? :)
-A kőkorszaki KRAM-ok megvannak mág az AM-ekhez? Működnek?
-Lehet még demagnetizálni az AM-eket? A tasi hajófordítót két éve elbontották.

Az AM hajók fegyverzeti korszerűsítésével kapcsolatban: vezetett már valamelyikőtök ilyen hajót? Hegymenetben olyan mint egy bazi nagy, pánzálozattlan állócélpont, fedezék nélkül. Nem lehet nem eltalálni. :)
 
Szerintem ezen a ponton érdemes lenne az aknaháború alapvetéseivel megismerkedned! :D

Kizárólag az USA rendelkezik annyi eszközzel, amivel a Duna teljes magyarországi szakaszát el lehetne aknásítani, csak minek! Fogd már fel, hogy semmilyen értelme nincs! Olyan elmebajról írsz, ami soha, semmilyen körülmények között nem következhet be, mert semmi, az égadta világon semmi értelme nincs. NINCS. Ugyanazt a kérdést nem teszed fel a beteges teóriáid megalkotásakor, amit a többi elmebeteg sem, a zárt osztályon, ahol ütemesen verve a fejüket a gumifalba ismételgetik őrületük alapvetéseit a ufókról, gyíkemberekről és agybefolyásoló készülékekről: MIÉRT!

Ja, semmiért.
Na vegyél vissza!
Vietnámi folyókat miért aknásitották?Szuezi csatornát miért aknásitották?Hogy akadályozzák az ellen mozgását.És nem kell az egész folyót aknásitani,csak az átkelési pontokat.
Ha ennyit nem értesz meg....
 
Pár kérdés az AM-ek aknamentesítéséhez:
-A KSH 2017 adatai szerint a belföldi áruszállítás 3,3%-a zajlik vizi útakon. Van értelme ezek után elaknásítás ellen készülni? :)
-A kőkorszaki KRAM-ok megvannak mág az AM-ekhez? Működnek?
-Lehet még demagnetizálni az AM-eket? A tasi hajófordítót két éve elbontották.

Az AM hajók fegyverzeti korszerűsítésével kapcsolatban: vezetett már valamelyikőtök ilyen hajót? Hegymenetben olyan mint egy bazi nagy, pánzálozattlan állócélpont. Nem lehet nem eltalálni. :)
Az átkelés miatt kellenek.
Megvannak,még modernizálták is őket egy kicsit.
Elvileg képes az öndemagnetizálásra.
Aknaszedők,nem rohamnaszádok.Önlégvédelmükön kéne javitani.Közvetlen harcra nem valók.