Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az egyiken van daru és lehet vele világháborús bombát kiemelni. Amúgy az AM hajók a leghasználhatatlanabb elemei a flotillának. Szó szerint semmire sem jók. A háromból kettőt el kellene adni, a harmadikat pedig lefegyverezni és tűzszerész műszaki hajóvá átalakítani. Úgy még talán lehetne valami haszna!És a látványmotorcsónakok mellett, mi a szerepe mostanság a három AM hajóknak?
És ha eladod őket,mivel fogsz aknamentesiteni?Az egyiken van daru és lehet vele világháborús bombát kiemelni. Amúgy az AM hajók a leghasználhatatlanabb elemei a flotillának. Szó szerint semmire sem jók. A háromból kettőt el kellene adni, a harmadikat pedig lefegyverezni és tűzszerész műszaki hajóvá átalakítani. Úgy még talán lehetne valami haszna!
Az egyiken van daru és lehet vele világháborús bombát kiemelni. Amúgy az AM hajók a leghasználhatatlanabb elemei a flotillának. Szó szerint semmire sem jók. A háromból kettőt el kellene adni, a harmadikat pedig lefegyverezni és tűzszerész műszaki hajóvá átalakítani. Úgy még talán lehetne valami haszna!
Milyen akna?És ha eladod őket,mivel fogsz aknamentesiteni?
Inkább szerb mintára modernizálni kéne őket.
Semmit nem találtam róluk, amikor összeírtam a hajókat.Kösz! Daruzni régen ott voltak a D-1 és 2-es búvárderegjék, kb nulla költségvetésből ellátták a feladatot. Bár nem lehetett velük parádázni.
Megvannak még?
Az egyiken van daru és lehet vele világháborús bombát kiemelni. Amúgy az AM hajók a leghasználhatatlanabb elemei a flotillának. Szó szerint semmire sem jók. A háromból kettőt el kellene adni, a harmadikat pedig lefegyverezni és tűzszerész műszaki hajóvá átalakítani. Úgy még talán lehetne valami haszna!
Úgy tűnik fejlesztésre kerül ez is. A meglévő három Nestin osztályú -teljesen funkcióját vesztett- folyami aknaszedő mellé új, korszerű eszközök is beszerzésre kerülnek a lehetséges kis léptékű folyami operációk támogatására.
3xNestin osztály, avagy MS-25 (AM-22 Óbuda, AM-31 Dunaújváros, AM-32 Dunaföldvár):
Hosszúság: 26,94 m
Szélesség: 6,48 m
Oldalmagasság: 2,7 m
Maximális merülés teljes rakománnyal, illetve ZENON berendezéssel kiegészítve: 1,2-1,4 m
Hatótávolság: 1500 km
Maximális sebesség hegymenetben: 24 km/h
Maximális sebesség völgymenetben: 33 km/h
Deszantképesség: 30 fő
Személyzet: 17 fő
Fedélzeti daru teherbírása: 500 kg
2xAN-2 tűzszerész járőrhajó:
Teljes hosszúság: 13,4 m
Szélesség: 3,8 m
Legnagyobb magasság: 2,6 m
Merülési mélység: 0,6 m
Deszantképesség: 12 fő
Maximális sebesség hegymenetben: 30 km/h
Maximális sebesség völgymenetben: 45 km/h
2xSOC-R rohamcsónak:
Hosszúság: 10 m
Szélesség: 2,97 m
Maximális merülés: 0,6 m
Hatótávolság: 230 km
Maximális sebesség: 74 km/h
Deszantképesség: 8 fő
Személyzet: 4 fő
2xZodiac PRO850:
Teljes hosszúság: 8,5 m
Szélesség: 3 m
Merülési mélység: 0,6 m
Deszantképesség: 12 fő
Maximális sebesség: 60km/h
1xAntares 7,10 parancsnoki motorcsónak:
Teljes hossz: 7 m
Szélesség: 2,76 m
Merülés: 0,75 m
Maximális befogadóképesség: 7 fő
Legnagyobb sebesség: 50 km/h
Màsfèl méter a Dunán rengeteg. Sajnos ez nem ide való. A balatoni katamaránok (nagy utasszállítók) cca 90 centit merülnek. Ez nem vitorlás hajó, ott a tökesúly miatt kell a másfél méter.Adjuk el a szerbeknek úgy is onnan származik...
De csak akkor ha vennénk helyette 3 Skjold osztályú hajót a Kongsbergtől telepített Nasamsal amivel gyorsabban mozognánk mint bármilyen más szárazföldi járművel és teljesen lefednénk a Duna a mindkét oldalán lévő összes fontos stratégiai helyet 20-30km körzetben..
Pl Győr Tata Szentendre Budapest Ferihegyel, Sz. Batta, Paks Kalocsa, Baja a teljesség igénye nélkül
A Duna mentén helyezkedik el a magyar gazdaság legfontosabb gyári az ország GDP termelésének 60% több nagyobb repülő tér..
A norvég hajót lassan kivonják mert érkeznek az F 35eik
A teljesítményük merülésük kialakitásuk tökéletesen megfelelne a Dunára
Sebesség közel 110km/h!
Merülés 80cm max 1.5m
Lopakodó
6vetőcsöves amram konténerrel elég komoly légvédelmet produkálnak..
Nem beszélve arról hogy evvel nyugodtan fellehetne hajózni Lengyelországba a Balti tengerre éleslővészetre...
Màsfèl méter a Dunán rengeteg. Sajnos ez nem ide való. A balatoni katamaránok (nagy utasszállítók) cca 90 centit merülnek. Ez nem vitorlás hajó, ott a tökesúly miatt kell a másfél méter.
Motorosoknál föleg amik gyorsak, azok megsiklanak, azaz alig van merülésük. A Duna tele van homokpadokkal, zátonyokkal...
De a hajóra telepített légvédelem engem is izgat, csak itt mivel vonal mentén haladhatsz tenger hiányában olyan értelmes, mint egy vasúti rendszer...
Jónak tűnik, de a magasságával gond lenne. Dönthető árbóc esetleg. A gázturbinás cucc nagyon menő.Adjuk el a szerbeknek úgy is onnan származik...
De csak akkor ha vennénk helyette 3 Skjold osztályú hajót a Kongsbergtől telepített Nasamsal amivel gyorsabban mozognánk mint bármilyen más szárazföldi járművel és teljesen lefednénk a Duna a mindkét oldalán lévő összes fontos stratégiai helyet 20-30km körzetben..
Pl Győr Tata Szentendre Budapest Ferihegyel, Sz. Batta, Paks Kalocsa, Baja a teljesség igénye nélkül
A Duna mentén helyezkedik el a magyar gazdaság legfontosabb gyári az ország GDP termelésének 60% több nagyobb repülő tér..
A norvég hajót lassan kivonják mert érkeznek az F 35eik
A teljesítményük merülésük kialakitásuk tökéletesen megfelelne a Dunára
Sebesség közel 110km/h!
Merülés 80cm max 1.5m
Lopakodó
6vetőcsöves amram konténerrel elég komoly légvédelmet produkálnak..
Nem beszélve arról hogy evvel nyugodtan fellehetne hajózni Lengyelországba a Balti tengerre éleslővészetre...
Jónak tűnik, de a magasságával gond lenne. Dönthető árbóc esetleg. A gázturbinás cucc nagyon menő.
https://www.globalsecurity.org/military/systems/munitions/mk40.htmMilyen akna?
Ezeket a fegyvereket B-52-es bombázókról és tengerészeti járőrgépekről lehet bevetni és általában nem extrém sekély vízben. De egy folyón MINEK! Egyetlen hídnak a folyóba robbantása hosszú hetekre blokkol bármiféle hajóforgalmat! Senki, soha az emberiség történelme során többet aknát telepíteni a Dunába Galac fölött még teoretikus értelemben sem fog.https://www.globalsecurity.org/military/systems/munitions/mk40.htm
Ennek vannak modern utódai.De vannak speciális,tengeri/folyami deszantelleni partvédő aknarendszerek,amik akár légi,vagy tüzérségi úton telepithetők,és igen jol elaknásitható velük egy folyó.
Megjegyzem,két potenciális ellenfelünknek is van tengerpartja,lehetnek ilyen aknáik is.Alighanem vannak is.
Sokadszorra,a Duna kettévágja az országot.....
Vietnámba folyók aknásitására is használták őket,harcászati gépekről(F4,A6,A7,A4 de függeszthetők akár az F5re,fF16ra manapság-bármire,ami NATO szabványú).Mk80/81 bombák is átalakithatók egyszerű gyújtócserével.Orosz megfelelőik is megvannak.És mégegyszer,van kisvizi/parti sorozatvetővel/kazettás légibombával szorható kisméretű deszantelleni aknarendszerek is.Ezeket a fegyvereket B-52-es bombázókról és tengerészeti járőrgépekről lehet bevetni és általában nem extrém sekély vízben. De egy folyón MINEK! Egyetlen hídnak a folyóba robbantása hosszú hetekre blokkol bármiféle hajóforgalmat! Senki, soha az emberiség történelme során többet aknát telepíteni a Dunába Galac fölött még teoretikus értelemben sem fog.
Van a hadtörténeti múzeum egyik lépcsőházában egy első világháborús tengeri akna, nem akarod azt kigurítani mondjuk "fenyegetésnek" hogy igazold a puszta létében fölösleges dunai aknászképességünket? Eszem megáll!
Csak a felütéshez tenném hozzá, hogy nem 2, hanem 5 AN-2-ese van a Magyar Honvédségnek. 4 hajó már fel lett újítva különböző szinteken. Az 5.-et (a túristahajónak átépítettet) pedig elvileg megkapták a különlegesek.Úgy tűnik fejlesztésre kerül ez is. A meglévő három Nestin osztályú -teljesen funkcióját vesztett- folyami aknaszedő mellé új, korszerű eszközök is beszerzésre kerülnek a lehetséges kis léptékű folyami operációk támogatására.
3xNestin osztály, avagy MS-25 (AM-22 Óbuda, AM-31 Dunaújváros, AM-32 Dunaföldvár):
Hosszúság: 26,94 m
Szélesség: 6,48 m
Oldalmagasság: 2,7 m
Maximális merülés teljes rakománnyal, illetve ZENON berendezéssel kiegészítve: 1,2-1,4 m
Hatótávolság: 1500 km
Maximális sebesség hegymenetben: 24 km/h
Maximális sebesség völgymenetben: 33 km/h
Deszantképesség: 30 fő
Személyzet: 17 fő
Fedélzeti daru teherbírása: 500 kg
2xAN-2 tűzszerész járőrhajó:
Teljes hosszúság: 13,4 m
Szélesség: 3,8 m
Legnagyobb magasság: 2,6 m
Merülési mélység: 0,6 m
Deszantképesség: 12 fő
Maximális sebesség hegymenetben: 30 km/h
Maximális sebesség völgymenetben: 45 km/h
2xSOC-R rohamcsónak:
Hosszúság: 10 m
Szélesség: 2,97 m
Maximális merülés: 0,6 m
Hatótávolság: 230 km
Maximális sebesség: 74 km/h
Deszantképesség: 8 fő
Személyzet: 4 fő
2xZodiac PRO850:
Teljes hosszúság: 8,5 m
Szélesség: 3 m
Merülési mélység: 0,6 m
Deszantképesség: 12 fő
Maximális sebesség: 60km/h
1xAntares 7,10 parancsnoki motorcsónak:
Teljes hossz: 7 m
Szélesség: 2,76 m
Merülés: 0,75 m
Maximális befogadóképesség: 7 fő
Legnagyobb sebesség: 50 km/h
Szerintem ezen a ponton érdemes lenne az aknaháború alapvetéseivel megismerkedned!Vietnámba folyók aknásitására is használták őket,harcászati gépekről(F4,A6,A7,A4 de függeszthetők akár az F5re,fF16ra manapság-bármire,ami NATO szabványú).Mk80/81 bombák is átalakithatók egyszerű gyújtócserével.Orosz megfelelőik is megvannak.És mégegyszer,van kisvizi/parti sorozatvetővel/kazettás légibombával szorható kisméretű deszantelleni aknarendszerek is.
A Dunán felrobbantják a hidat,és aknásitanak a deszantátkelő pontokon.Hogy deszantátkelő eszközökkel,szallaghiddal,kisérőhiddal se lehessen csak úgy átkelni.Meg hajóval se,kompal se.Tatai dd meg az új Leóival és IFVivel csak nézegethet a parton...
Na vegyél vissza!Szerintem ezen a ponton érdemes lenne az aknaháború alapvetéseivel megismerkedned!
Kizárólag az USA rendelkezik annyi eszközzel, amivel a Duna teljes magyarországi szakaszát el lehetne aknásítani, csak minek! Fogd már fel, hogy semmilyen értelme nincs! Olyan elmebajról írsz, ami soha, semmilyen körülmények között nem következhet be, mert semmi, az égadta világon semmi értelme nincs. NINCS. Ugyanazt a kérdést nem teszed fel a beteges teóriáid megalkotásakor, amit a többi elmebeteg sem, a zárt osztályon, ahol ütemesen verve a fejüket a gumifalba ismételgetik őrületük alapvetéseit a ufókról, gyíkemberekről és agybefolyásoló készülékekről: MIÉRT!
Ja, semmiért.
Az átkelés miatt kellenek.Pár kérdés az AM-ek aknamentesítéséhez:
-A KSH 2017 adatai szerint a belföldi áruszállítás 3,3%-a zajlik vizi útakon. Van értelme ezek után elaknásítás ellen készülni?
-A kőkorszaki KRAM-ok megvannak mág az AM-ekhez? Működnek?
-Lehet még demagnetizálni az AM-eket? A tasi hajófordítót két éve elbontották.
Az AM hajók fegyverzeti korszerűsítésével kapcsolatban: vezetett már valamelyikőtök ilyen hajót? Hegymenetben olyan mint egy bazi nagy, pánzálozattlan állócélpont. Nem lehet nem eltalálni.