Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

Csak úgy le lehet rakni ilyen hulladékot a semmi közepére?
Ez ám a "zöld". Elmennek a jó édes...

Németországban zöld, mert a szemetet elviszi KKE, be vagy máshova. De ezen miért lepődsz meg.
 
Napi agyfasz, pörgő napelem:



https://365.reblog.hu/a-forgo-napelem-akar-40-szazalekkal-tobbet-tud

Ha már mindin áron zöldülök és befogom a szelet akkor miért ne termeljek vele áramot ahelyett, hogy átviszem a mechanikai energiát a napelemek forgatására egy karbantartási rémálmot alkotva?
A kandón van forgóállványos napelem amit azért raktak le, hogy növeljék a hatásfokát, hát kikötötték a forgató mechanizmust mert veszteséges volt....
 
Klímapolitikai bukás: egekben az energiaárak és tovább nő a fosszilis energiahordozók felhasználása Németországban

Bár egyre több tanulmány és gyakorlati megfigyelés támasztja alá a nukleáris leszerelés negatív gazdasági és környezeti következményeit, a zöldpártok jelentős része nem képes szabadulni korábbi legfontosabb identitásképző elemétől: az atomellenességtől. Németország példája jól mutatja, hogy az érzelmileg túlfűtött antinukleáris mozgalmak és az azokat felhasználó fosszilis tüzelőanyagot támogató lobbi közötti szövetség mekkora társadalmi többletterhet eredményezhet.
 
https://m.origo.hu/gazdasag/20200709-matrai-eromu-atalakitas-nemzetgazdasagi-erdek.html
"A Mátrai Erőmű meglévő egységei 2025 végéig rendelkeznek működési és az ehhez kapcsolódó szakhatósági engedélyekkel. A működés fenntartása és a keleti országrész áramellátási biztonsága érdekében fontos az erőmű fokozatos átállítása és „kevésbé környezetterhelő, innovatív, megújuló alapú villamosenergia-termelő telephellyé alakítása” – hangzott el azon a háttérbeszélgetésen a Mátrai Erőműben, amin az Origo is részt vett."
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Van ez így, hogy valaki szeretné a befektetett pénzét mihamarábbin megtérülve látni, lehetőleg kevesebb, mint 10éven belül.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az e-mobilitáshoz kapcsolódó közép- és hosszú távú villamos hálózati hatások
2017 pdf link

Az E-mobilitás hatása a villamosenergia-hálózatra
2017 pdf link
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Van ez így, hogy valaki szeretné a befektetett pénzét mihamarábbin megtérülve látni, lehetőleg kevesebb, mint 10éven belül.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az e-mobilitáshoz kapcsolódó közép- és hosszú távú villamos hálózati hatások
2017 pdf link

Az E-mobilitás hatása a villamosenergia-hálózatra
2017 pdf link
Vicc ez az ember.
Mi az hogy zold áram töltés...???
Kivalogatja az elektronokat a töltő?
Mikor esik már le a sok ostobának, hogy ilyen nincs....? A grid mix labnyomaval kell számolni. Pont .

A reális árat meg megkaptad. Ez az. A töltő és trafó nincs ingyen... Ja, hogy ezt előre megmondta, aki nem full hülye? Ja, hogy nincs rajta jövedéki adó...

Persze lehet tagadásban élni, csak akkor szembecsap a valóság...
 
elektromos autó innen gyak csak a 40Ftért vagy mégolcsobabn északai áramlról töltőknek jó üzlet. Vagy méginkább a napelemeseknek.

Meg aki megy hosszabb távokat is az azonos áraktegóriából inkább válassza a nagyobb aksist. Nem mindegy, hogy zoe vagy leaf. Nem mindegy, hogy egy pl BP-Győr-BP simán megvan vagy meg kell állni akár csak 20percre is de tölteni.
 
https://m.origo.hu/itthon/20200720-paks-ii-masodik-referenciablokkja-is-uzemre-kesz.html
"Ma már szinte közhelyszámba megy, hogy amennyiben komolyan vesszük a globális klímavédelmi célok teljesülését, akkor az atomerőművek és a megújuló energiaforrások növekvő részarányára van szükség. Ezen az úton egy újabb sikertörténet, hogy 2020. július 19-én a Leningrádi Atomerőmű II. kiépítés második egységének VVER-1200 típusú reaktorába berakták az első friss üzemanyag-kazettát, amivel kezdetét vette a reaktor fizikai indítása. Ez már a második, a Paks II. Atomerőmű közvetlen referenciájának számító orosz blokk, amely hamarosan termelni kezd."
 
elektromos autó innen gyak csak a 40Ftért vagy mégolcsobabn északai áramlról töltőknek jó üzlet. Vagy méginkább a napelemeseknek.

Annyiból szerintem nem sok változott hogy a műszaki adottságai miatt leginkább az agglomerációs / családi házas / ingázó felhasználóknak jó választás, ők pedig eddig is gond nélkül meg tudták oldani az otthoni töltést.

Az időnkénti hosszabb kiruccanásokra meg legfeljebb ugyanúgy és ugyannyiért, de kicsit macerásabban ‘tankolnak’, mint bárki más.