A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Mindkettő kell! Az önjáró ponton például a legalkalmasabb kompnak. Átdobni az első pár tankot, IFV-t a hídfőbe!
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Most kivételesen nem szeretnék beleavatkozni az ismét előkerült parttalan (pontonhíd! Érted! :p:D) vitába, csak közbevetném:
Híd kialakításban a PMP hídkészlet valóban csak 60 tonnáig terhelhető, azonban komp kialakításban 80 tonnát is elbír.
Ettől függetlenül a PMP készletet fel kell újítani (Krazokat lecserélni), ÉS mellé új ponton hídkészletet, vagy önjáró ponton elemeket kell vennünk!!!

Azt csiripelik a verebek hogy ez a képesség is megújjul:-)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Pontont hidat csak egy idióta létesít megfelelő túz fedezet és légitámogatás nélkül,nem érted attól,hogy még az egyik oldalon ott van egy csónak lerakó a másik oldalon még tárt karokkal várja az Apc-t a hamisítatlan természet amin bizony idő átjutni.
És mink nincs?Tüzérségi és légifölényünk.Szerintem környékünkön a tüzérség a csatadöntő.Örvendetes az az egy osztálynyi PzH-kezdetnek.(márha tényleg komolyan gondoljuk)
A kilépési pont a problémásabb,belépést lehet lendületböl is csinálni.És a belépési pontnak nem kell szembe lennie.Jobb az,ha feljebb van.A sodrás úgyis lejebb viszi a járgányokat.
Megvallom,a Tiszát nem ismerem,dunai gyerek vagyok.És ha ott simán lehet találni 5km-en belül átkelőhelyet,a Tiszán is lesz 10km-enként legalább egy.Átlagosan.Lehet,hogy van ahol 15km-t nincs egy se,utána meg 5km-en belül 3 is,ez változó.
 
Pontont hidat csak egy idióta létesít megfelelő túz fedezet és légitámogatás nélkül,nem érted attól,hogy még az egyik oldalon ott van egy csónak lerakó a másik oldalon még tárt karokkal várja az Apc-t a hamisítatlan természet amin bizony idő átjutni.
És mink nincs?Tüzérségi és légifölényünk.Szerintem környékünkön a tüzérség a csatadöntő.Örvendetes az az egy osztálynyi PzH-kezdetnek.(márha tényleg komolyan gondoljuk)
A kilépési pont a problémásabb,belépést lehet lendületböl is csinálni.És a belépési pontnak nem kell szembe lennie.Jobb az,ha feljebb van.A sodrás úgyis lejebb viszi a járgányokat.
Megvallom,a Tiszát nem ismerem,dunai gyerek vagyok.És ha ott simán lehet találni 5km-en belül átkelőhelyet,a Tiszán is lesz 10km-enként legalább egy.Átlagosan.Lehet,hogy van ahol 15km-t nincs egy se,utána meg 5km-en belül 3 is,ez változó.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Ha nics légi és legalább helyi tüzérségi fölényed akkor nincs átkelés...ez ilyen egyszerű
Van.Csak nem úgy,ahogy itt elgondoljátok.Ami azt illeti,az amúgy is nyűgös harcászatilag.'pontos átkelés,fedező biztositó csapatok a hidfőben 1-2szakasz sima gyalogos,manőverezési lehetőség 0,az ellennek nincs más dolga,mint követni a hidoszlopot-és felkészülni a fogadásra.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Van.Csak nem úgy,ahogy itt elgondoljátok.Ami azt illeti,az amúgy is nyűgös harcászatilag.'pontos átkelés,fedező biztositó csapatok a hidfőben 1-2szakasz sima gyalogos,manőverezési lehetőség 0,az ellennek nincs más dolga,mint követni a hidoszlopot-és felkészülni a fogadásra.

Ha mondjuk lenne vmi 60-100 km-es Grad/BM-21-utód, akkor ezt az átkelés (megakadályozás) problémát -ellenfél esetében- megoldottnak vehetnénk.
...az "aknavető-gyár" bővíthetne egy új profillal ;)
 
Ha mondjuk lenne vmi 60-100 km-es Grad/BM-21-utód, akkor ezt az átkelés (megakadályozás) problémát -ellenfél esetében- megoldottnak vehetnénk.
...az "aknavető-gyár" bővíthetne egy új profillal ;)
Dehogy veheted.Ha csak az ellen aknavetőit számolod,neked egy mondjuk 6km-es félkörben kell felderitened és preventiv módon megsemmisitened minden egyes eszközt.Mig az ellennek 1 átkelőhelyen egy pontonhidat kell szétlőnie.És akkor hol vannak még az ellen egyébb eszközei...Na ide kevessek a motorcsonakos gyalogosok.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Van.Csak nem úgy,ahogy itt elgondoljátok.Ami azt illeti,az amúgy is nyűgös harcászatilag.'pontos átkelés,fedező biztositó csapatok a hidfőben 1-2szakasz sima gyalogos,manőverezési lehetőség 0,az ellennek nincs más dolga,mint követni a hidoszlopot-és felkészülni a fogadásra.
Az élet sohasem egyszerű...:)
Millió módon lehet akadályozni az átkelést és legalább ennyi módja van elhárítani az akadályokat.

Viszont van néhány logikus alapszabály..
Szerintem ezeket a szabályokat már nagyjából òsszeraktátok:
- nélkülözhetetlen hogy legyen egy olyan átkelésre alkalmas hely ami az adott vízállás mellett alkalmas arra hogy hidat verj, a part pedig elbírja a nehéztechnikát,
- alaposan fel kell deríteni az ellenséges partot,
- a hídverés előtt rohamcsónakokkal átdobott erőknek biztosítani kell az ellenséges partot,
- műszakilag elő kell készíteni a saját partot (beleértve a folyómedret és a saját parton lévő utakat is)
- a hídverés előtt kompokkal át kell juttatni olyan technikát ami előkésziti a terepet a járműveknek hogy ne legyen torlódás az ellenséges parton közvetlenül az átkelés után.
- elengedhetetlen a tüzérségi és a légifölény hogy az ellenség a lehető legkisebb mértékben tudja csak zavarni ezeket a munkálarokat.
- ha hídverésre kerül sor nem szabad gatyázi. Nagyon gyorsan át kell dobni a túlpartra akkora erőt ami képes gyorsan kiszélesíteni a hídfőt.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and borisz
Most kivételesen nem szeretnék beleavatkozni az ismét előkerült parttalan (pontonhíd! Érted! :p:D) vitába, csak közbevetném:
Híd kialakításban a PMP hídkészlet valóban csak 60 tonnáig terhelhető, azonban komp kialakításban 80 tonnát is elbír.
Ettől függetlenül a PMP készletet fel kell újítani (Krazokat lecserélni), ÉS mellé új ponton hídkészletet, vagy önjáró ponton elemeket kell vennünk!!!
Tudomásom van róla.
És szerinted mennyi időbe kerül 44 db harckocsit átszállítani a túlsó partra, egyesével?
Ráadásul 2 folyón átkelve? (Duna + Tisza).
Fél nap alatt lazán el lehet veszíteni egy háborút.
Mire átraknánk a harckocsikat a Dunán, a Tiszántúl már elfoglalták. Onnantól mi kerülünk lépéskényszerbe, mivel a feltételezett ellenség már el is érte a hadműveleti-stratégiai célját.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
És mink nincs?Tüzérségi és légifölényünk.Szerintem környékünkön a tüzérség a csatadöntő.Örvendetes az az egy osztálynyi PzH-kezdetnek.(márha tényleg komolyan gondoljuk)
A kilépési pont a problémásabb,belépést lehet lendületböl is csinálni.És a belépési pontnak nem kell szembe lennie.Jobb az,ha feljebb van.A sodrás úgyis lejebb viszi a járgányokat.
Megvallom,a Tiszát nem ismerem,dunai gyerek vagyok.És ha ott simán lehet találni 5km-en belül átkelőhelyet,a Tiszán is lesz 10km-enként legalább egy.Átlagosan.Lehet,hogy van ahol 15km-t nincs egy se,utána meg 5km-en belül 3 is,ez változó.

A két folyó nem ugyanaz de a Duna sem egyszerű a Dunán a partvédő kövezés igen csak megnehezíti a partraszállást ráadásul a parvédő kőruganyok mélyen benyúlnak a mederbe és lehet,hogy elsőre úgy néz ki,hogy szuperül partra lehet szálni a túlparton de a víz alatt a kőruganyon szépen felakad az Apc,ráadásul ezeken a víz alatti kőszórásokon az áradások során fatörzsek sok esetben komplet fák akadnak fent ami szintén megnehezíti az átkelést,és ha még át is kelsz és teszem azt egy puha homokos partot találsz azt is elő kel készíteni,hogy az Apc ne sulyedjen tengelyig a sárba,egyszóval hiába rendelkezel úszó képes Apc-l ha egy ilyen átkelést elő kell készíteni ami értékes időbe kerül.Tehát az úszóképes Apc nem jelent olyan előnyt ami ellensúlyozná a gyengébb páncélozottságott és védelmet.
 
Át kéne költöztetni a főbb erőket a tiszántúlra. Harckocsikat pl. , mert a főbb veszélyforrás Magyarországra nézve keletről és délről jöhet. Ezalatt én nem az oroszokat értem, hanem legfőképpen Romániát és Ukrajnát. Szerbekkel még jóban vagyunk egyenlőre. Az Alföldön a Tisza meg a Kőrös vonaláig nincs természetes akadály, ha a románok betörnek és a terep ideális a harckocsiknak, de az már régen rossz ha idáig fajul a helyzet. Legjobb védekezés a támadás.
 
Ha átköltöztetedd a főbb erőket pl a nehézdandárt. Akkor fennállhat annak a veszélye hogy az első (komolyabb) csapások a főbb erőket érheti.
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis
Ha átköltöztetedd a főbb erőket pl a nehézdandárt. Akkor fennállhat annak a veszélye hogy az első (komolyabb) csapások a főbb erőket érheti.

Emiatt a kérdéskor miatt írtam korábban és többször, hogy a főbb szárazföldi erőknek 4-7 csoportosításban kell elhelyezkednie.
A jelenlegi felállásban (kb.) a várható ellenségek, nem tudnak 3-nál több helyre komoly előzetes csapást mérni (Himars/...)
Egyetértek, ...ha már "modellezünk" vmit, akkor azt "komolyan"... ;)
 
  • Tetszik
Reactions: exsorkatona
Át kéne költöztetni a főbb erőket a tiszántúlra. Harckocsikat pl. , mert a főbb veszélyforrás Magyarországra nézve keletről és délről jöhet. Ezalatt én nem az oroszokat értem, hanem legfőképpen Romániát és Ukrajnát. Szerbekkel még jóban vagyunk egyenlőre. Az Alföldön a Tisza meg a Kőrös vonaláig nincs természetes akadály, ha a románok betörnek és a terep ideális a harckocsiknak, de az már régen rossz ha idáig fajul a helyzet. Legjobb védekezés a támadás.

Nem kell költöztetni senkit, sehova. Egy háború nem tör ki, 2-3 óra alatt. Kicsi ország vagyunk, a csapatok mozgatása, ha indulásra készek, nem tart sok ideig, az ország egyik végéből, a másikba. 24 óra alatt megoldható, háborús veszély esetén.
 
Szerintem is "ráfejleszthető" az a 6-12 Tonna.

Tuti kipróbáljuk a súlyt, mert ez nagyon fontos lehet a Leopárdok használatbavétele után. Tudnunk kell elbírja-e, a híd, vagy sem ezt a súlyt. Ki kell próbálni gyakorlatban. Megfelelő súllyal, persze nem a méregdrága harckocsit kell felvinni egyből, hanem a súlyának megfelelő valamit, amiért nem kár, ha elsüllyed. Bár szerintem elbírja simán a 70 tonnát, ha hivatalosan 60 tonna teherbírás van megadva. Az is lehet, már ki is próbálták rég, mit bír.