Szállítógépek váltása a MH-nél

Valami ilyesmi lesz/lehet...
Még annyi, hogy az nem úgy lesz, hogy majd 2028-ban varázsütésre létrejön a lechfeldi bázison a nemzetközi A400M szállító egység, hanem inkább úgy képzeld el, mint ahogy nehézdandár képességünk lesz majd 2028-ra. ("betanulás" használt gépeken, folyamatok kialakítása, bázisépítés, gyakorlatok, bevethető állapot elérése stb.) Ha a koronavírus nem zavart be már megint, akkor már van kint magyar műszaki Wunstdorfban az A400M-mel ismerkedni. Később majd küldenek pilótát is. Szerintem nem hoztak semmit előre. 2019 februárjában lett aláírva a csatlakozási szándék alapítótagként. Az hogy 2023-ra bevállalták hogy a magyarok és a németek együtt biztosítják a VJTF légi szállítási képességét, abból lehet következtetni hogy milyen szintű lesz az együttműködés. Valószínűleg a Honvédség nem a Falconokkal és az A319-esekkel fog beszállni, más saját meg akkor valószínűleg még nem lesz bevethető állapotban. Nem járhatnak úgy megint, mint a Gripenek levegő-föld képességével, mert ha mégis, akkor vége a nemzetközi szavahihetőségnek és a bizalomnak. A németek nem Magyarország miatt csinálják, hanem a NATO Framework Nations Concept-je miatt találták ki, hogy úgy tudnák hasznosítani a gépeket, ha a kelet-/közép európai országokat ráveszik az együttműködésre.

Szerintem ebből is teljesen világosan látszik, hogy ugyan utemezve, de szinte biztosan az Atlasbol lesz végül az a három gép - amibol, gondolom, valamilyen konstrukcióban egy legalabb a lechfeldi repteren fog acsorogni, minimum egy meg mindig nemzeti használatra lesz készen odahaza. Ha meg tobb kell, akkor lehivhato az elérhető poolbol, akarmenyik gép, mindegy kie, utolag ugyis aranyos az elszámolás.
 
Az hogy 2023-ra bevállalták hogy a magyarok és a németek együtt biztosítják a VJTF légi szállítási képességét, abból lehet következtetni hogy milyen szintű lesz az együttműködés.
Erről be tudnál tenni valamit? Mert olyat
én még nem olvastam, hogy ilyet vállaltunk volna.
Mindensetre érdekes, hogy ugye a németek 53 fix megrendelésük van A400M-ra, de ők csak 40-re tartanak igényt. Azaz 13 túlrendelésük van. Azonban a lechfeldi bázison a Multinational Airtransport Unit (MNAU) csak 10 géppel fog létrejönni. Mi lesz a maradék 3 géppel? Honnan is olyan ismerős ez a szám? :rolleyes::D
 
Erről be tudnál tenni valamit? Mert olyat
én még nem olvastam, hogy ilyet vállaltunk volna.
Mindensetre érdekes, hogy ugye a németek 53 fix megrendelésük van A400M-ra, de ők csak 40-re tartanak igényt. Azaz 13 túlrendelésük van. Azonban a lechfeldi bázison a Multinational Airtransport Unit (MNAU) csak 10 géppel fog létrejönni. Mi lesz a maradék 3 géppel? Honnan is olyan ismerős ez a szám? :rolleyes::D

Pontosan az én logikam, csak nem volt időm elokotorni a linkeket, hogy leirjam. :D
 
Erről be tudnál tenni valamit? Mert olyat
én még nem olvastam, hogy ilyet vállaltunk volna.
Mindensetre érdekes, hogy ugye a németek 53 fix megrendelésük van A400M-ra, de ők csak 40-re tartanak igényt. Azaz 13 túlrendelésük van. Azonban a lechfeldi bázison a Multinational Airtransport Unit (MNAU) csak 10 géppel fog létrejönni. Mi lesz a maradék 3 géppel? Honnan is olyan ismerős ez a szám? :rolleyes::D

Itt már egyszer futottunk egy kört ezzel kapcsolatban.

Ezek sem tények. De valami oka csak van, hogy csatlakoztunk, pedig azt mondták hogy minden közös dolog rossz. Nem azt mondom, hogy A400M-et vesz a Honvédség. De ha még nincs aláírt szerződés a KC390-ra vagy másra, ami alapján 2021-2022-re megérkezne 1-3 példány és 2023.01.01-re elérné a bevethető szintet, akkor a "közös" A400M-eket ki lehet addig használni, mert akkor 2-3 évig nincs a Honvédségnek szállítógépe. Vagy 1-2 műszaki és pilóta és néhány száz bérelt óra elég ahhoz, hogy azt mondhassuk hogy a MNAU alapítótagként közösen biztosítjuk a légi szállítást? Ez is lehet. Még az is hogy A319 lett felajánlva... Tényleg nem tudunk semmit. De amit felvázoltál, az logikusnak tűnik.
 
Itt már egyszer futottunk egy kört ezzel kapcsolatban.

Ezek sem tények. De valami oka csak van, hogy csatlakoztunk, pedig azt mondták hogy minden közös dolog rossz. Nem azt mondom, hogy A400M-et vesz a Honvédség. De ha még nincs aláírt szerződés a KC390-ra vagy másra, ami alapján 2021-2022-re megérkezne 1-3 példány és 2023.01.01-re elérné a bevethető szintet, akkor a "közös" A400M-eket ki lehet addig használni, mert akkor 2-3 évig nincs a Honvédségnek szállítógépe. Vagy 1-2 műszaki és pilóta és néhány száz bérelt óra elég ahhoz, hogy azt mondhassuk hogy a MNAU alapítótagként közösen biztosítjuk a légi szállítást? Ez is lehet. Még az is hogy A319 lett felajánlva... Tényleg nem tudunk semmit. De amit felvázoltál, az logikusnak tűnik.
Amit írtam, az csak egy lehetséges forgatókönyv.
A másik topicban lévő több hozzászólás azt mondatja velem, hogy többen nem tudják csak úgy elképzelni a "közös alakulatot", mint a SAC-ot. Azaz abban semmi sem a miénk, vagy bárkié. Namost a németek esetén szerintem van más alternatíva is. Ezért hoztam fel a közös franco-german dandárt, és a holland-német harckocsizászlóaljat, mert ahogy akkor is írtam, ezekben - tudtommal - alegység szinten az eszközöket külön-külön birtokolják a tagok. Pl. a harckocsi zászlóalj így néz ki:

414 Tank Battalion consists of the following elements:[6]
  • Staff (German, few Dutch)
  • 1st staff company (staff and supply, mostly German, few Dutch)
  • 2nd tank company (German)
  • 3rd tank company (German)
  • 4th tank company (Dutch)
  • 5th tank company (German, reserve)[7]
Out of the 100 Dutch soldiers, 72 are tank crew. The other 28 are staff members, maintenance and support crew.
A vezetés vegyes, de a tankok a holland században valóban holland Leopard 2-esek. Ennyit tartott meg az egész holland hadsereg.
A csavar az egészben, hogy maga a zászlóalj ugyan német vezetés alatt áll, de a holland hadsereg alá van beosztva.
Ugyan ez érvényes a francia-német közös dandárra is.
Tehát szerintem egyáltalán nincs kizárva ez alapján, hogy akár valósan magyar tulajdonba és felségjel "alá" kerülhessenek az MNAU kötelékében a magyar gépek, annak ellenére, hogy odakint üzemeltetik őket. Már ha mi úgy akarjuk.
Itt nem erőszak a disznótor.
Meglátjuk.
 
Én azt gondolom, hogy a SAC (stratégiai), és a Lechfeldi (taktikai) közösködésünk után nagyon megnőtt az esélye egy saját kisebb méretű flottának, főleg Airbus érdekeltségben elsősorban. Ne legyen igazam, nagyon nem szeretném.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Mégis,minek nagyobb?Azokhoz az alkalmi szállitásokhoz,mihez nagyobb kell,ott vannak a "közös" gépek.Szerintem saját hazai felhasználásra elég még a 235-ös is.
honnan tudod mi/mennyi a honvédség szállítási igénye/mi lenne egy évben?
Szo se rola, jo kis gep az , Ancsa helyett, SEMMI helyett idealis...
megértem, annyit azért hozzátennék hogy a C295 semmivel sem lenne erőleépés az ancsához képest kb, oké, most hogy nincs Ancsa sem már (RiP) így kéne minél előbb valami, de nem kell emiatt aggódni, hamarosan lesz új vas (elvileg)
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467
honnan tudod mi/mennyi a honvédség szállítási igénye/mi lenne egy évben?

megértem, annyit azért hozzátennék hogy a C295 semmivel sem lenne erőleépés az ancsához képest kb, oké, most hogy nincs Ancsa sem már (RiP) így kéne minél előbb valami, de nem kell emiatt aggódni, hamarosan lesz új vas (elvileg)
A C-295 nagyon szűk, de a C-27J már előrelépés lenne. - A lechfeldi szállítógépekkel pedig a technika szállítása is megoldódna...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
honnan tudod mi/mennyi a honvédség szállítási igénye/mi lenne egy évben?
Országon belül?Semennyit.Nem missziós feladatra?Minimálisat,mihez nagyobb rámpás kéne
Van A319,plusz idő C17en,és lesz A400on.Tulajdonképpen minek még saját tulajdonba pluszba nagy rámpás gép?Ejtőernyős ugratásra hót fölösleges nagy gép.Pláne A400.C295 bőven elég.Vagy ha mindenáron ragaszkodunk a Gripen misszios konténerének szállitásához,egy C130.Mellé 2db C27J,a logisztikai illeszkedés végett az.Felejtsük már el,ezt a IFV légszállitási képességet.Honvédelmi ok nincs rá.Missziós feladatra,szövetségi feladatra meg ott a közös szállitó kapacitás.Az A319 fejlesztése logisztikai támogatógéppé(vagy lecserélése C40re,mert az már az) sokkal hatékonyabb.És a fölös A400ak árát meg költsük fontosabb dolgokra.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
az még vagy 6-8 év mire oda jutunk hogy ott bármi is tudjon működni
Háát ha igazak a hírek - amit a német államtitkár elmondott - akkor gyakorlatilag a megalakulásától (idén ősz) műveletre alkalmas lesz.
Ha a wunstorf-i Lufttransportgeschwader 62 -ből kiemelnek egy századot, és átnevezik, akkor azonnal bevethető.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
A saját erőből történő légiutántöltő képesség megteremtéséhez (is) fontos lenne saját tulajdonú hátsó rámpás szállítógép. Legalább kettő, de inkább három darab, mert ugye nem 100%-ban bevethető (nagy)javítás, sérülés, ne adj Isten megsemmisülés miatt egy repülő.
 
A saját erőből történő légiutántöltő képesség megteremtéséhez (is) fontos lenne saját tulajdonú hátsó rámpás szállítógép. Legalább kettő, de inkább három darab, mert ugye nem 100%-ban bevethető (nagy)javítás, sérülés, ne adj Isten megsemmisülés miatt egy repülő.
A319 logisztikai-támogato gépnek átépitve.C130,C27J,C295 egyaránt alkalmas rá.És be éne már szerezni egy buddy pack-ot,legalább gyakorláshoz.
 
"6-8 évet" alkalmi bérlésekkel simán kihúzunk megúszva a méregdrága "túlméretes" dögök vásárlását. - Nem csoda, hogy 1 kelet-európai ország sem akar Atlast venni...!
pont a túlméretes dögök helyett kell addig valami ami rámpás és a C295 meg az Atlas között van
Háát ha igazak a hírek - amit a német államtitkár elmondott - akkor gyakorlatilag a megalakulásától (idén ősz) műveletre alkalmas lesz.
Ha a wunstorf-i Lufttransportgeschwader 62 -ből kiemelnek egy századot, és átnevezik, akkor azonnal bevethető.
legyen igazad koma , bár één nagyon meglepődnék ha őszre ez a dolog működne

Országon belül?Semennyit.Nem missziós feladatra?Minimálisat,mihez nagyobb rámpás kéne
Van A319,plusz idő C17en,és lesz A400on.Tulajdonképpen minek még saját tulajdonba pluszba nagy rámpás gép?Ejtőernyős ugratásra hót fölösleges nagy gép.Pláne A400.C295 bőven elég.Vagy ha mindenáron ragaszkodunk a Gripen misszios konténerének szállitásához,egy C130.Mellé 2db C27J,a logisztikai illeszkedés végett az.Felejtsük már el,ezt a IFV légszállitási képességet.Honvédelmi ok nincs rá.Missziós feladatra,szövetségi feladatra meg ott a közös szállitó kapacitás.Az A319 fejlesztése logisztikai támogatógéppé(vagy lecserélése C40re,mert az már az) sokkal hatékonyabb.És a fölös A400ak árát meg költsük fontosabb dolgokra.
honnan veszed ezt a semennyit?minek? hát végülis minek a kocsidba légzsák sőt biztonsági öv amikor van fék nem? a C130 ötletedet már sokkal jobban támogatom, NEM az a kérdés hogy kell e itthonra rámpás gép, hanem az hogy mennyi és mekkora
 
Az IFV-k légiszállításának önerőből történő megoldása fel sem szabadna, hogy merüljön. :D Ahova saját lábon, vagy vasúton, közúton nem jutnak el, ott igazából keresnivalójuk sem lenne, de így is ugye max misszióba megy, az meg egy C-17 vagy C-5 simán megoldja. :D
 
  • Tetszik
Reactions: Negan
A saját erőből történő légiutántöltő képesség megteremtéséhez (is) fontos lenne saját tulajdonú hátsó rámpás szállítógép. Legalább kettő, de inkább három darab, mert ugye nem 100%-ban bevethető (nagy)javítás, sérülés, ne adj Isten megsemmisülés miatt egy repülő.
Én inkább úgy fogalmaznám, hogy a három a minimum, mert oda egy és vissza kettő, így a bevetés lefújható, ha odafele nem tudjuk biztosítani valamiért, de visszafele kell a tartalék, mert az már nem fújható le!