Airbus A400M Atlas

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 327
9 006
113
Azt lehet tudni miért pörgött ez a topic mostanában?
;)
Semmi különös, csak folyamatosan vannak olyan fórumtagok, akik 0 információval, de szapulják a típust, ha van rajta sapka,......
Félreértés ne essék, én tudatlan vagyok az A400M ügyben, de én legalább tudom, hogy mennyire az vagyok! :rolleyes::)
Pedig sokkal hasznosabb lenne, ha aktuális infók kerülhetnének fel ide a topicba.
Jelenleg egy alternatíva a magyar rámpás szállítógépekre. A nyilvánosan megjelent paraméterek szerint az optimális megoldás lenne, de a versenytársainál drágább, de nem annyira, mint amennyivel nagyobb lehetőségek rejlenek benne.
A KC a kedvezőbb beszerzési árávál valószínüleg elviszi a "prímet", de azért reménykedni még lehet...;)
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
2 213
4 583
113
Semmi különös, csak folyamatosan vannak olyan fórumtagok, akik 0 információval, de szapulják a típust, ha van rajta sapka,......
Félreértés ne essék, én tudatlan vagyok az A400M ügyben, de én legalább tudom, hogy mennyire az vagyok! :rolleyes::)
Pedig sokkal hasznosabb lenne, ha aktuális infók kerülhetnének fel ide a topicba.
Jelenleg egy alternatíva a magyar rámpás szállítógépekre. A nyilvánosan megjelent paraméterek szerint az optimális megoldás lenne, de a versenytársainál drágább, de nem annyira, mint amennyivel nagyobb lehetőségek rejlenek benne.
A KC a kedvezőbb beszerzési árávál valószínüleg elviszi a "prímet", de azért reménykedni még lehet...;)

Köszi, nem volt időm mostanában ezzel foglalkozni. Kb sejtem mi a különbség a két gép között, nekem mind a kettő szimpi. Laikusként, földi dolgokkal foglalkozóként azt gondolom, hogy az áruk értelmezése a képességeikhez arányosítva lenne célszerű. Gyakorlati példával illetve, nem mindegy az egyik két, a másik esetleg három vagy négy 4x4-es MRAP vagy valami hasonló fostalicskát képes elszállítani, így egy harcászati kötelék parancsnok szempontjából az lehet a mérvadó, hogy a 14 vagy 28 harcjárművét hány kanyarral képes 3 vagy 4 darab ilyen dög elszállítani.
Ebben van esetleg tapasztalat (23 vs 37 tonna), vagy szakértő vélemény? A C-130 hívőket is meghallgatom, hogy az a tutti, de az 19 tonna körüli kapacitású, meg talán szűkebb is.
Az üzemeltetési költség mindkét típusnál bizonytalan, mert nem igen lehet még releváns tapasztalat, de ha van adat vagy tényszerű infó, az is érdekelne.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 010
295
83
Az mondjuk teljesen arcatlan, amit linkeltel, hogy a csori uj-zelandiakat $160 millara (!) huznak le gepenkent a Super Herculeseknel az amcsik...
Nem "húznak le" senkit, mert a gépek ára a darabszámtól, a felszereltségtől és a mellé rendelt szolgáltatásoktól függ. Márpedig a kiwik sok mindent kértek /- a listát angol nyelven megtalálod a Herky topicban. De találsz ott linkeket más üzletekről, melyből kiderül, hogy a C-130J "alapára" száz milla alatt lehet.../
Malaysia nem fejlesztő ország. 4 darabot vett.
Hát a 4 db Atlas eladása annyit ér, mint halottnak a szenteltvíz! - Abból nem fog megtérülni a típus milliárdos fejlesztési költsége! Miként más vevők sem kaptak hozzá kedvet, melyre a vírus után pár évig nem is lehet számítani...! :)
Jelenleg egy alternatíva a magyar rámpás szállítógépekre. A nyilvánosan megjelent paraméterek szerint az optimális megoldás lenne, de a versenytársainál drágább, de nem annyira, mint amennyivel nagyobb lehetőségek rejlenek benne.
A KC a kedvezőbb beszerzési árávál valószínüleg elviszi a "prímet", de azért reménykedni még lehet...;)
A típus problémáiról olvasva remélem SOHA nem lesz Atlasos "alternatíva"...!

A Boeing kiszállásával a KC "kedvező ára" valószínűleg álom marad...

Végül egyetértek mindenen kívüllel, mert pörgetést inkább a KC-390 topicból várnék, ugyanis arról a típusról lehet tudni a legkevesebbet... :(
 

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Nem "húznak le" senkit, mert a gépek ára a darabszámtól, a felszereltségtől és a mellé rendelt szolgáltatásoktól függ. Márpedig a kiwik sok mindent kértek /- a listát angol nyelven megtalálod a Herky topicban. De találsz ott linkeket más üzletekről, melyből kiderül, hogy a C-130J "alapára" száz milla alatt lehet.../

Hát a 4 db Atlas eladása annyit ér, mint halottnak a szenteltvíz! - Abból nem fog megtérülni a típus milliárdos fejlesztési költsége! Miként más vevők sem kaptak hozzá kedvet, melyre a vírus után pár évig nem is lehet számítani...! :)

A típus problémáiról olvasva remélem SOHA nem lesz Atlasos "alternatíva"...!

A Boeing kiszállásával a KC "kedvező ára" valószínűleg álom marad...

Végül egyetértek mindenen kívüllel, mert pörgetést inkább a KC-390 topicból várnék, ugyanis arról a típusról lehet tudni a legkevesebbet... :(


Én nem ringattam magam illúziókba magam KC-k terén, elég a portugál árakból kiindulni, most teljesen mindegy, hogy mi hogy merre hány méter. Most hagyjuk a támogatást meg a szimulátort, szerintem akkor is egy drágább gép, mint egy A400-as alaphangon. Mert ugye szinte mindent az EU-ból akarunk beszerezni. Na, ezekután melyik gép marad? Vagy az aranyáron kínált C 130-as vagy az igényeinken lejjebb adva C27-es mert előbb- utóbb valamit venni kell. Gondolom C2-es meg valami kínai csoda nem lesz. A C295- ös túl kicsi. Ha így haladunk, az idők végezetéig AN 26-al fogunk járkálni, csak kíváncsi leszek, az európai légterekbe hogy fogják beengedni, mert megy itt a rizsázás , hogy piacot kutatunk. Ha már a németekkel az A400-as programban részt akarunk venni, akkor miért nem jó nekünk a C27-es? Lásd: a csehek megfelel a 4 +2 C295-ös? Volt a fórumban arról szó, hogy elég lenne nekünk 2 db C27-es, szerintem az karcsú volna.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
1 065
1 576
113
@K.Atti63 Mindjárt megkapod a magadét, az önállóságunkról ( a még ki sem választott/be nem jelentett IFV/APC szállításának oly égető szükségéről), meg a Gripen-konténerről elfeledkeztél!
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
4 310
4 406
113
Én nem ringattam magam illúziókba magam KC-k terén, elég a portugál árakból kiindulni, most teljesen mindegy, hogy mi hogy merre hány méter. Most hagyjuk a támogatást meg a szimulátort, szerintem akkor is egy drágább gép, mint egy A400-as alaphangon. Mert ugye szinte mindent az EU-ból akarunk beszerezni. Na, ezekután melyik gép marad? Vagy az aranyáron kínált C 130-as vagy az igényeinken lejjebb adva C27-es mert előbb- utóbb valamit venni kell. Gondolom C2-es meg valami kínai csoda nem lesz. A C295- ös túl kicsi. Ha így haladunk, az idők végezetéig AN 26-al fogunk járkálni, csak kíváncsi leszek, az európai légterekbe hogy fogják beengedni, mert megy itt a rizsázás , hogy piacot kutatunk. Ha már a németekkel az A400-as programban részt akarunk venni, akkor miért nem jó nekünk a C27-es? Lásd: a csehek megfelel a 4 +2 C295-ös? Volt a fórumban arról szó, hogy elég lenne nekünk 2 db C27-es, szerintem az karcsú volna.

Kb 10x vegigmentunk mar ezen, en mar gyakorlatilag ignoralom formosa1 hulyesegeit, ha engem idez, akkor egybol atugrom. :) Olyan mint egy verkli, ugyanazokat a marek tajekozatlan hulyeseget szajkozza ujra es ujra, tokmindegy, milyen info hangzott el kozben. :D

A csehek mar regen nezegetik a C-390-et, ez kozismert evek ota. A nemetek-fele Atlasos csoporthasznalat a jovo zeneje, no meg megint a kozos lo sztorija... a C27-es, C-295-os stb akkor opcio, ha lemondanak a HM altal kert kovetelmenyek teljesiteserol, de akkor egyetertek, szinte biztos, hogy azokbol jonne, nem lassan hetveneves tervezesu amerikai gepekbol.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
1 065
1 576
113
A HM specifiokacioi, ugy hivjak magyarul.
Tudod, a megrendelo.
Tudom. Attól még lehet egyet nem érteni a szükségességével.
Ez a specifikáció egy missziós honvédség ( ami önmagában is ellentmondás) igényeire van szabva. Megyünk NATO-küldetésbe ( helyesen), de önellátó módon. Ha tényleg beléptünk/belépünk az A400 német programba is a C-17 mellett, akkor minek még itthonra is? Nem lehet újragondolni a specifikációt?
A 20 lábas gripen-konténer pont nem fér a Spartanba, a magasság necces; 2590mm a konténer, a Spartan tehertere meg talán 2600mm.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 327
9 006
113
Tudom. Attól még lehet egyet nem érteni a szükségességével.
Ez a specifikáció egy missziós honvédség ( ami önmagában is ellentmondás) igényeire van szabva. Megyünk NATO-küldetésbe ( helyesen), de önellátó módon. Ha tényleg beléptünk/belépünk az A400 német programba is a C-17 mellett, akkor minek még itthonra is? Nem lehet újragondolni a specifikációt?
A 20 lábas gripen-konténer pont nem fér a Spartanba, a magasság necces; 2590mm a konténer, a Spartan tehertere meg talán 2600mm.
Ez szerintem egy igen fontos téma, és már inkább a fejlesztési topicra tartozna, DE:
A Magyar Honvédségnek, létfontosságúak ezek a missziók! Ez a maréknyi megmaradt önvédelmi képességhez elengedhetetlen.
Különben meg mehetne a gőzösöket meg kisautókat összecsapkodni a "Maci csoportba", Benkő, a teljes MH vezérkarral. :p:D
- Egyrészt, könnyebb megindokolni, hogy miért fizetik "rendesen" a katonákat, legalább arra a pár hónapra.
- De főként, mivel - szerencsére - nincs saját jogon, már elég régóta háborús tapasztalata az országnak, az egyetlen ilyen jellegű tűzkeresztséget kizárólag NATO és ENSZ missziókban szerezhetik meg katonáink.
Szóval nekünk a missziók hasznossági sorrendje:
- katonai, tapasztalati haszon (szerintem ez vagy 80% az egészből)
- külügyi haszon, a nemzetközi ázsióhoz hozzájárul
- egy jó darabig pénzügyi haszon is volt, ugyanis akinél megy a missziózás, ott sokkal kevésbé csípte a szemét a szövetségeseinknek, hogy még 1%-ot sem költöttünk a GDP-ből.
- erkölcsi haszon (már ahol ezt a misszió jellege megengedi)

Lehet ezeket a missziós kiküldetéseket "a 22-es csapdájának" hasznosságával összemérni, de nekem meggyőződésem, hogy egy kint töltött hét is jóval többet tesz a katonáink harcértékéhez, mint itthon 2 év kemény kiképzés...

DE mindez csak a saját civil véleményem! :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: migfun

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
1 065
1 576
113
Ez szerintem egy igen fontos téma, és már inkább a fejlesztési topicra tartozna, DE:
A Magyar Honvédségnek, létfontosságúak ezek a missziók! Ez a maréknyi megmaradt önvédelmi képességhez elengedhetetlen.
Különben meg mehetne a gőzösöket meg kisautókat összecsapkodni a "Maci csoportba", Benkő, a teljes MH vezérkarral. :p:D
- Egyrészt, könnyebb megindokolni, hogy miért fizetik "rendesen" a katonákat, legalább arra a pár hónapra.
- De főként, mivel - szerencsére - nincs saját jogon, már elég régóta háborús tapasztalata az országnak, az egyetlen ilyen jellegű tűzkeresztséget kizárólag NATO és ENSZ missziókban szerezhetik meg katonáink.
Szóval nekünk a missziók hasznossági sorrendje:
- katonai, tapasztalati haszon (szerintem ez vagy 80% az egészből)
- külügyi haszon, a nemzetközi ázsióhoz hozzájárul
- egy jó darabig pénzügyi haszon is volt, ugyanis akinél megy a missziózás, ott sokkal kevésbé csípte a szemét a szövetségeseinknek, hogy még 1%-ot sem költöttünk a GDP-ből.
- erkölcsi haszon (már ahol ezt a misszió jellege megengedi)

Lehet ezeket a missziós kiküldetéseket "a 22-es csapdájának" hasznosságával összemérni, de nekem meggyőződésem, hogy egy kint töltött hét is jóval többet tesz a katonáink harcértékéhez, mint itthon 2 év kemény kiképzés...

DE mindez csak a saját civil véleményem! :cool:
Egyetértünk.
Eddig is szállítottunk/szállíttattuk a technikát valahogy, a katonák repültetéséhez meg vettünk már két gépet.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 327
9 006
113
Tudom. Attól még lehet egyet nem érteni a szükségességével.
Ez a specifikáció egy missziós honvédség ( ami önmagában is ellentmondás) igényeire van szabva. Megyünk NATO-küldetésbe ( helyesen), de önellátó módon. Ha tényleg beléptünk/belépünk az A400 német programba is a C-17 mellett, akkor minek még itthonra is? Nem lehet újragondolni a specifikációt?
A 20 lábas gripen-konténer pont nem fér a Spartanba, a magasság necces; 2590mm a konténer, a Spartan tehertere meg talán 2600mm.

Egyetértünk.
Eddig is szállítottunk/szállíttattuk a technikát valahogy, a katonák repültetéséhez meg vettünk már két gépet.
Megmondom őszintén, hogy az előbb az első kommented elejére koncentráltam - a Missziós Honvédségre.
Ahogy írtam a másik topicba, mi még nem léptünk be a német multinacionális A400M-es ezredbe/századba. Max. szándékot jelezhettük, de az még nagyon messze van (valamikor 2008 után).
Ugyanakkor ez egy elképesztően kiszolgáltatott helyzet. Egy Gripen kitelepülést lazán le lehet rendezni ilyen "fizetős" bér szállításokkal, de egy missziós kint tartózkodást annyira kiszolgáltatottá tesz, hogy erre nem szabad hagyatkozni. Ha belépünk 3 ilyen nagy teljesítményű programba is, mint amilyen a SALIS, a SAC, meg mondjuk az A400M-es, azzal gyakorlatilag lefedhetjük a szállítási igényünket, azonban továbbra is függési viszonyban leszünk az azokat üzemeltető országoktól.
És ha valami nyilvánvaló, az az, hogy a jelenlegi kormány ezt mindenképpen el szeretné kerülni, még ha többe is kerül...
Jó dolog a car-sharing is, de nem mindenkinek való. ;)
Ráadásul ezen szövetségi szállítási kapacitások nem tartalmaznak, - és szerintem a leendő A400M-es airwing sem fog - légi utántöltési képességet. Gondolom, hogy a németek ott csak a szállításhoz szükséges minimumot fogják a gépekbe kérni. Ennek megvan az olyan előnye, hogy megspórolják a Cobham podok árát, és azok súlyát is.
A légi utántöltés pedig taktikai szempontból talán még érzékenyebb, mint egy saját missziós transport flotta. Mert ott nincs olyan, hogy mondjuk egy háborús helyzetben a gépeink arra várjanak, hogy ha nem tudnak - vagy akarnak - a német tankerek jönni, akkor majd küldenek másikat az olaszok. (az említett nemzetek szabadon választhatóak!)
Jelenleg is vannak a Gripeneken csonkok, de ezek országvédelmi szempontból annyit érnek, mint kandisznón a csöcs. Ezek "NATO" csonkok! (Szerintem az kiderült rólam eddig is itt a fórumon, hogy alapvetően nekem nincs semmi bajom a NATOval)
Én azt gondolom, hogy a 2 nagyobb típussal (KC-390 és A400M), valamint a már régóta emlegetett MRTT jellegű géppel (310? 330?), és a jelenleg is rendelkezésre álló gépekkel kivitelezhető szerintem egy kis létszámú, de a MH és az Ország, MINDEN igényét kielégítő légi szállító géppark kialakítása, és még esetleg olyan speciális funkciókra is képes lesz, ami eddig nem volt. (ELINT?, légi utántöltés, AEW&C?, C4ISR)
Ha nagyon kilóg a seggünk a gatyából, akkor szóba jöhet a C-130 is, de akkor már csináljuk tényleg low budgetban, és akkor az AMARG-ból "kikonzervált" gépekkel olcsóba. De én ezt az esetet inkább szépen passzolnám addig, amíg nincs rá pénzünk, hogy inkább az előbbi kettőből rendeljünk.
A korábban kifejtett Missziós Honvédség viszont tényleg igényli a páncélozott járművek szállítását. De míg a C-130 kitalálása idején egy általános használatú páncélozott light 4x4, 4-5 tonna (HMMWV) volt, ma már 7-10 tonna (JLTV, Iveco LMV, NMS). Egy komolyabb MRAP meg 13-14 tonna.
Az nyilvánvaló, hogy míg egy HMMWV-ből belement 3, addig JLTV-ből meg csak 1. És ez a nem mindegy!
És akkor még mondjuk egy 8x8 szállításáról még nem is beszéltünk. :rolleyes:
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 489
18 226
113
Azt lehet tudni miért pörgött ez a topic mostanában? ;)

“Hungary will be the first partner nation of the Multinational Air Transport Unit and intends to send a technical officer by 1/2020 at the latest and then send a pilot student to the LTG 62. The Hungarian intention is to register as a partner in the Air Transport cluster at VJTF 2023..."
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
4 310
4 406
113
“Hungary will be the first partner nation of the Multinational Air Transport Unit and intends to send a technical officer by 1/2020 at the latest and then send a pilot student to the LTG 62. The Hungarian intention is to register as a partner in the Air Transport cluster at VJTF 2023..."

Az egy kulon program, a Very High Readiness Joint TaskForce, annak a szallitasi resze - nem meglepo modon ott is Pumakat fognak szallitgatni az Atlasokkal:
https://www.defenseworld.net/news/2..._41_Puma_IFVs__Related_Equipment#.Xr8ojc_Pxqs

Nem veletlenul gondolom, hogy meg mindig jo esely van arra, hogy Atlasok lesznek a vegen...
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
4 310
4 406
113
Egyetértünk.
Eddig is szállítottunk/szállíttattuk a technikát valahogy, a katonák repültetéséhez meg vettünk már két gépet.

Ahh istenem, pont errol van szo.
Nem, nem szallitottunk semmit.
Masoknal kuncsorogtunk, hogy hozzanak-vigyenek el minket es akkor is max MRAP meretig voltunk jok, mar egy normalis 8x8 szazadot sem tudnank kijuttatni sehova Europan kivul.
Vegre van egy politikai dontes, hogy nem operetthardsereget akarnak, erre megszolal a szokasos kobanya-alsoi kocsmakorus, hogy ugyan minek, vegyunk hasznalt, oreg stb amerikai szemetet (azt is csak azert, mert azt lattak szamtalan ostoba akciofilmben, mondjuk ki.)

Fel eletemet ott eltem le, de ujra es ujra mellbevag, szabalyosan felduhit ez az alapbol negativ, totalisan szuklatokoru gondolkodasmod.
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
5 658
9 236
113
Ahh istenem, pont errol van szo.
Nem, nem szallitottunk semmit.
Masoknal kuncsorogtunk, hogy hozzanak-vigyenek el minket es akkor is max MRAP meretig voltunk jok, mar egy normalis 8x8 szazadot sem tudnank kijuttatni sehova Europan kivul.
Vegre van egy politikai dontes, hogy nem operetthardsereget akarnak, erre megszolal a szokasos kobanya-alsoi kocsmakorus, hogy ugyan minek, vegyunk hasznalt, oreg stb amerikai szemetet (azt is csak azert, mert azt lattak szamtalan ostoba akciofilmben, mondjuk ki.)

Fel eletemet ott eltem le, de ujra es ujra mellbevag, szabalyosan felduhit ez az alapbol negativ, totalisan szuklatokoru gondolkodasmod.


Szerintem a koronavírus járvány bebizonyította,hogy krízis esetén minden állam csak magára számíthat,úgy,hogy egy saját tulajdonú szállítókapacitás kiépítése nemzetbiztonsági érdekünk.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 489
18 226
113
Az egy kulon program, a Very High Readiness Joint TaskForce, annak a szallitasi resze - nem meglepo modon ott is Pumakat fognak szallitgatni az Atlasokkal:
https://www.defenseworld.net/news/2..._41_Puma_IFVs__Related_Equipment#.Xr8ojc_Pxqs

Nem veletlenul gondolom, hogy meg mindig jo esely van arra, hogy Atlasok lesznek a vegen...

Very High Readiness Joint Task Force az nem egy program. Az olyan mint pl. a V4 EU BG. Ki van osztva hogy ki mivel vesz részt benne, mit fog csinálni és arra kell felkészülni. A Honvédség is azért veszi a Leopardokat, Pzh2000-eket, mert 2028-ra egy nehézdandár az elvárás a magyaroktól az egyik ilyen harccsoporthoz. Az A400M nemzetközi szállító ezred meg olyan lesz, mint a pápai SAC, ahol szintén van magyar a személyzetben, korábban még pilóta is volt, és annak a létrehozásában is alapítótagként vett részt Magyarország.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
4 310
4 406
113
Very High Readiness Joint Task Force az nem egy program. Az olyan mint pl. a V4 EU BG. Ki van osztva hogy ki mivel vesz részt benne, mit fog csinálni és arra kell felkészülni. A Honvédség is azért veszi a Leopardokat, Pzh2000-eket, mert 2028-ra egy nehézdandár az elvárás a magyaroktól az egyik ilyen harccsoporthoz.

Igen, angolul ezt hivjak programnak, de gondolom tokmindegy, szemantikai vitat vigyuk at a NYEST-re. :)

Az A400M nemzetközi szállító ezred meg olyan lesz, mint a pápai SAC, ahol szintén van magyar a személyzetben, korábban még pilóta is volt, és annak a létrehozásában is alapítótagként vett részt Magyarország.

Ugyanarrol beszelunk - nem sajat rendelkezesu, nem belfoldon allomasozo, megosztott szallitasi kapacitas. Az ellenkezoje annak, amit a HM szeretne.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
4 310
4 406
113
Jut eszembe, ebbe tegnap este szaladtam bele:

Azert pimasz ez a csaknem negymeteres belmagassag az Atlasban, egy egesz meterrel magasabb, mint a C-390 cargo belmagassaga:

http://www.pilotspost.com/articles/160218-Embraer KC-390-Brazil's Medium Lift Contender/02.jpg

Konkretan az egyik legjobb, magassagban a C-17-tel gyakorlatilag megegyezik: