A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 780
113
" ilyen kis országnak minek EKKORA gép".:rolleyes:
Értem. Hidd el, nem fogom az asztalt verni, ha nem a KC-t jelentik be végül,...a Herki/KC/Spartan közül bármit elfogadok,...de nekem az A400M nagyon kilóg a sorból.
És ha megfigyelted, sosem mondtam le a gépet magát,...szval ilyen előitélet nincs bennem. Viszont az tény, hogy a C-17 az valami brutális!!!:D
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Amiket soroltál azok országvédelemben használhatól az A400M meg nem.
Télleg? Te hol voltál az elmúlt 5 hónapban?
Az országvédelemhez repülési szinten a Wizair jobban hozzájárult, mint a MH. o_O
De csak gondolj bele. Melyikkel mentél volna Afganisztánban, Irakban szívesebben járőrbe egy utólag páncélozott Merciben/HMMMWVban, vagy mondjuk egy Rosomakban?
A következő misszióba szerinted kivinnénk ezeket, ha C-130unk lenne?
Az A400M per pillanat minden csak nem sikeres katonai szállítógép!
Per pillanat neked FINGOD sincs, hogy milyen gép is az A400M, de hogy sikertelen lenne? Aligha.
Az F35 sikeresebb gép, mint az F-16? Vegyük csak a legújabb problémat az utánégetéssel, meg a 40.000-es repültóra költséggel.
Tudtommal te is azt favorizálnád, mint Gripen utódot.
Számold csak ki a mostani 2-3000 órás éves Gripen reptetéssel mennyire jön ki? Lehet, hogy többre, mint az egész KRD éves fentartása? Fizetésestűl, eldurrogtatott lőszerestűl.
Higy jön ide az,higy vegyünk elavultabbat?Hol írtam én ilyet?
Miért a C-130 mikori gép is?
Vehetsz vadonat új Strykert is. Megvennéd a Boxer helyett?
F@sznak akkora batárt? Csak mert budi van benne?;)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 851
85 378
113
Télleg? Te hol voltál az elmúlt 5 hónapban?
Az országvédelemhez repülési szinten a Wizair jobban hozzájárult, mint a MH. o_O
De csak gondolj bele. Melyikkel mentél volna Afganisztánban, Irakban szívesebben járőrbe egy utólag páncélozott Merciben/HMMMWVban, vagy mondjuk egy Rosomakban?
A következő misszióba szerinted kivinnénk ezeket, ha C-130unk lenne?

Per pillanat neked FINGOD sincs, hogy milyen gép is az A400M, de hogy sikertelen lenne? Aligha.
Az F35 sikeresebb gép, mint az F-16? Vegyük csak a legújabb problémat az utánégetéssel, meg a 40.000-es repültóra költséggel.
Tudtommal te is azt favorizálnád, mint Gripen utódot.
Számold csak ki a mostani 2-3000 órás éves Gripen reptetéssel mennyire jön ki? Lehet, hogy többre, mint az egész KRD éves fentartása? Fizetésestűl, eldurrogtatott lőszerestűl.

Miért a C-130 mikori gép is?
Vehetsz vadonat új Strykert is. Megvennéd a Boxer helyett?
F@sznak akkora batárt? Csak mert budi van benne?;)

C-130-ból van modern...Nem a hadsereg feladata lélegeztetőgépet hurcolni egy olyan országban ahol van katasztrófavédelem(ja hogy az csak a pénzt viszi de tökéletesen inkompetens).Elárulom,hogy pl az árvízi védekezés sem a haderő feladata xsak akkor ha már minden kötél szakad ehhez képest amint emelkedik 10centit a víz már riasztja a honvédséget a katasztrófavédelem
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Per pillanat neked FINGOD sincs, hogy milyen gép is az A400M, de hogy sikertelen lenne?
Az, mert jelen állás szerint nem kell a kutyának se...! - Eddig is csak a fejlesztésben résztvevő országok "vették", rajtuk kívül viszont siralmas az eladás... :(
Miért a C-130 mikori gép is?
A jelenlegi változat '99 óta van szolgálatban, és 1 kiváló, kiforrott konstrukció - amilyen az A400M soha nem lesz...! :)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Fingunk sincs, hogy mennyi lesz a repült óra költség.
Igazság szerint az A400M-re én csak olyan adatokat találtam, ami még az ominózus 20 óránkénti enginecheck idejéből származik. Az meg ugye nem csak nem aktuális, de inkább sírvanevetős.
Viszont az a kemény, hogy még mindig azt billogot sütik rá a gépre, pedig már 2-3 éve van rá megoldás.

Fognak szépen majd osztani szorozni. Ez az ajánlatok ismeretében nem olyan nehéz.
Nálam a sorrend:
optimális - A400M,
kisebb kompromisszumokkal - KC,
súlyos kompromisszumokkal - C-130.
.:rolleyes:
A már megoldott áttételház-korróziós és repedéses problémával csak egy gond van: büszkén hirdetik hogy sikerült megoldani, csak azt nem teszik hozzá hogy mennyivel kerül ez többe a vevőnek. Márpedig ha már gyártás közben kell módosításokkal megoldani ilyen súlyos problémát az elég sokba szokott kerülni, mert ezt technológiai és gyártási módosításokkal, sokkal jobb minőségű anyagok felhasználásával lehet elérni, ezeknek meg ára van. Az Atlasnál ráadásul dupla ára, mert a kétféle forgásirányú légcsavarok miatt kétféle reduktort kell gyártani és tartalékként készletezni is. Szóval a megoldás óta kevesebb munkaórába kerül a karbantartás (ez pozitív), csak azt nem tudjuk mennyivel nagyobb a vételár (ez meg negatív). Ha olcsóbb lenne vagy legalább nem kerülne plusz pénzbe, ezt biztos büszkén hirdetnék is jogosan, csak ilyet még sajnos senki nem reklámozott.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
A már megoldott áttételház-korróziós és repedéses problémával csak egy gond van: büszkén hirdetik hogy sikerült megoldani, csak azt nem teszik hozzá hogy mennyivel kerül ez többe a vevőnek. Márpedig ha már gyártás közben kell módosításokkal megoldani ilyen súlyos problémát az elég sokba szokott kerülni, mert ezt technológiai és gyártási módosításokkal, sokkal jobb minőségű anyagok felhasználásával lehet elérni, ezeknek meg ára van. Az Atlasnál ráadásul dupla ára, mert a kétféle forgásirányú légcsavarok miatt kétféle reduktort kell gyártani és tartalékként készletezni is. Szóval a megoldás óta kevesebb munkaórába kerül a karbantartás (ez pozitív), csak azt nem tudjuk mennyivel nagyobb a vételár (ez meg negatív). Ha olcsóbb lenne vagy legalább nem kerülne plusz pénzbe, ezt biztos büszkén hirdetnék is jogosan, csak ilyet még sajnos senki nem reklámozott.
Nincsen magasabb vételár! Vételárnövekedést csak az emelt szolgáltatásért tudnak és tudtak kérni. A módosításokat az Airbus saját költségén végezte el. Ez volt a feltétele a brutális kötbérek mérséklésének. A tavaly nyári megállapodás szerintem eléggé megnyugtató lehetett minden fél részére.
Erős a Hardball a gyártó és az átvevő országok között (a németekkel elsősorban). Nem véletlen, hogy a németek, - aki brutálisan túlrendelték magukat - nem akarták lemondani a megrendelést, mert a fejlesztés költségeit így is úgy is nekik kellett állniuk. Mindenki részéről mostohán van/volt kezelve az ügy, mivel mindenki nagyon sokat bukik, ha bontaná a szerződést. Az Airbus eddig biztosan bukóban van a típussal, a felmerült kezdeti, + nemrég kiderült (és azóta már javított) gearbox gondok miatt.
Az Airbusnak eléggé mostohagyereke ez a projekt. Pénzügyileg - a csúszások miatt - nagyon sokat kellett kötbérre áldozni, cserébe a spéci fejlesztési igényekért még megpróbálták lehúzni a fejlesztő országokat. Ez mérgezi a mai napig az Airbus és a németek viszonyát. Nem véletlenül szívatják az Airbus-t a németek a szaudi embargóval sem.
Viszont emellett nagyon remélem, hogy a mostanra kikupálódott típussá váló gép csak a pozitív visszajelzéseket fogja gyűjteni. És végre mindenki a elsősorban a képességei miatt fogja emlegetni.
De ugyan az a helyzet szerintem az A400M-nél is, mint a PUMA-nál, hogy ha ebben a pillanatban rendelnénk belőlük, akkor már nekünk nem kellene a szopóágra kerülni.
Nekünk nem kell az OCCAR-on keresztül rendelni. Mi megrendelhetnénk direktben az Airbustól is, és talán sokkal rugalmasabb feltételekkel kapnánk egy már a gyerekbetegségein túllevő konstrukciót. Ráadásul már egy kész konstrukciót vennénk, és nem kellene a fejlesztési költségeket állnunk.
Alapvetően én is a pénzügyi problémát érzem csak a beszerzés útjában. Nem azt, hogy ne szánnánk rá annyi pénzt, amennyibe kerülne, hanem hogy a pillanatnyi pénzügyi helyzet fog esetleg egy olyan szituba sodorni, hogy kompromisszumos megoldás születik.
De hangsúlyozom a KC nem technikailag lenne nagy kompromisszum, ott inkább abban érzem a problémát, hogy friss típus lesz, és per pillanat úgy látszik kevés lesz az európai megrendelő. Ott inkább a későbbi supportot érzem problémásnak.
Egy olyan gép, mint az A400M aminek a végén lesz minimum 170-190db végső megrendelése sokkal nagyobb alkatrészbázisra számíthat. Pláne, hogy a megrendelt mennyiségek 98%-a itteni európai megrendelőhöz került. Pláne, hogy az Airbusra építjük a Magyar Légierő igen jelentős részét.
De kövezzetek meg, én még a Kawasaki C2-t is egy működő alternatívának gondolom! Ez a japánoknak egy olyan kirakat projektje, amire nagyon-nagyon oda fognak figyelni, hogy minden flottul menjen (annak ellenére, hogy abból sem lesz sok gép legyártva). Mivel évtizedek óta az első katonai projekt, amiből exporttermék lehet.
Azt gondolom, hogy a gép maga még olcsóbb is lehet - vagy valahol akörül fog mozogni -, mint a KC-390. (állítólag drasztikusan csökkent az ára a gépnek)
De én a japán presztizs projektekben nagyon megbízom. Ők is el tudnak követni hibákat, de ott aztán nincs olyan, hogy egymásra mutogatás. Elég csak a Honda ma is élő post 2k F1-es projektjét megnézni. Normális cégek/országok már régen leírják a veszteségeket. Ezek meg öntik bele a fejlesztési pénzeket, és addig nem nyugszanak, amíg össze nem reszelnek valami maradandót.
A C2 meg ráadásul ebből a szempontból inkább hasonlít egy japán autóra. Nem forradalmi, de azt valószínűleg atom biztosan tolja.
És még arra is fogadni mernék, hogy a műszerfalon van egy "quartz óra"!!! :D:hadonaszos:
 
K

kamm

Guest
16 tonnás üresen a legkönnyebb változat, de egy pillanatra se zavarjon össze.


Esetleg a legelso, 15 evvel ezelottrol avagy a mostani teljhesen lecsupaszitva, mindent leszerelve = pont ezt mondom, hogy a a C-390 alatt hasznalhatatlan minden cargo plane arra, hogy akar egyetlen ilyet harckepes avagy ahhoz kozeli allapotban elszallitson.

Amugy ezeket a ketbites gyerekes kotozkodeseidet tenyleg nem ertem, hany eves vagy? :)
Mert az ilyen speckokat eleg konnyu am megnezni, mindegyik modern IFV harckepesen 20 tonna felett van, ezt a hatodikos lanyom szerintem kb 30 masodperc alatt guglizna ki, de lehet, a hateves fiam is megoldana par perc alatt, sajnos meg eleg lassan gepel (igaz, kozben mar most is szenzacios a labsoprese es valldobasban is igenigen jo a mozgasa meg a tempoja... :D)

Nem csak a szeretett A400-azos képes arra,hogy csupaszítva szállítson moduláris IFV/APC-t.... Tudod, mert az us csak úgy tudja elvinni a Pumát...

Nem, mint irtam a C-390 elvisz egy atlagosan jol felszerelt Patriat-Rozsomakot, de lancoshoz mar A400M kell es attol felfele.
A Pumabol ha jol emlekszem van 28-30 tonna koruli level is, szoval ez sem igaz...
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
K

kamm

Guest
Amiket soroltál azok országvédelemben használhatól az A400M meg nem.Az A400M per pillanat minden csak nem sikeres katonai szállítógép!Higy jön ide az,higy vegyünk elavultabbat?Hol írtam én ilyet?

Ezeket a fogalmatlan allitasokat hol olvasod? Konkretan a franciak, amint azt korabban mar ideforditottam, Franciaorszagbol dobalnak Maliba supplyt a csapataiknak, mikozben ugyanezen tipusbol mar a H225M-jeiket (hol is hallottuk ezt a tipusnevet?) tankolgatjak - ugy hangzik ez, mint sikertelen szallitogep?
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
K

kamm

Guest
Az, mert jelen állás szerint nem kell a kutyának se...! - Eddig is csak a fejlesztésben résztvevő országok "vették", rajtuk kívül viszont siralmas az eladás... :(

A jelenlegi változat '99 óta van szolgálatban, és 1 kiváló, kiforrott konstrukció - amilyen az A400M soha nem lesz...! :)
Nem minden, ami sántit, kell egy hasonlat legyen. :)

Viszont lathatoan minden, amit formosa1 hoz fel, hulyeseg a kobon.
 
K

kamm

Guest
:p:D
A T-72B3 is csak 2013-óta, ettől még én azért örülök, hogy Leopard 2A7+-ot rendeltünk...:)

Az hagyjan, de maga a C-130 is egy 60-70 eves design, semmilyen harckesz nehezjarmu nem megy el benne, mikozben siman $100-120M korul kernek erte, tobbet, mint amennyibol a vadonatuj, modern, nagyobb stb brazil csodat el lehetne hozni, majdnem ugyanannyit, mint amennyiert a csaknem ketszer annyit elszallilo Atlast kapnad. :D
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 851
85 378
113
Ezeket a fogalmatlan allitasokat hol olvasod? Konkretan a franciak, amint azt korabban mar ideforditottam, Franciaorszagbol dobalnak Maliba supplyt a csapataiknak, mikozben ugyanezen tipusbol mar a H225M-jeiket (hol is hallottuk ezt a tipusnevet?) tankolgatjak - ugy hangzik ez, mint sikertelen szallitogep?

Csak azok vették eddig akik pénzelték a fejlesztést és ők sem minden esetben a teljes mennyiséget.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 851
85 378
113
Az hagyjan, de maga a C-130 is egy 60-70 eves design, semmilyen harckesz nehezjarmu nem megy el benne, mikozben siman $100-120M korul kernek erte, tobbet, mint amennyibol a vadonatuj, modern, nagyobb stb brazil csodat el lehetne hozni, majdnem ugyanannyit, mint amennyiert a csaknem ketszer annyit elszallilo Atlast kapnad. :D

Miért kéne beleférnie egy harcjárműnek?Nem arra van,hogy harcjárművet vigyél benne.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
K

kamm

Guest
Nincsen magasabb vételár! Vételárnövekedést csak az emelt szolgáltatásért tudnak és tudtak kérni. A módosításokat az Airbus saját költségén végezte el. Ez volt a feltétele a brutális kötbérek mérséklésének. A tavaly nyári megállapodás szerintem eléggé megnyugtató lehetett minden fél részére.
Erős a Hardball a gyártó és az átvevő országok között (a németekkel elsősorban). Nem véletlen, hogy a németek, - aki brutálisan túlrendelték magukat - nem akarták lemondani a megrendelést, mert a fejlesztés költségeit így is úgy is nekik kellett állniuk. Mindenki részéről mostohán van/volt kezelve az ügy, mivel mindenki nagyon sokat bukik, ha bontaná a szerződést. Az Airbus eddig biztosan bukóban van a típussal, a felmerült kezdeti, + nemrég kiderült (és azóta már javított) gearbox gondok miatt.
Az Airbusnak eléggé mostohagyereke ez a projekt. Pénzügyileg - a csúszások miatt - nagyon sokat kellett kötbérre áldozni, cserébe a spéci fejlesztési igényekért még megpróbálták lehúzni a fejlesztő országokat. Ez mérgezi a mai napig az Airbus és a németek viszonyát. Nem véletlenül szívatják az Airbus-t a németek a szaudi embargóval sem.
Viszont emellett nagyon remélem, hogy a mostanra kikupálódott típussá váló gép csak a pozitív visszajelzéseket fogja gyűjteni. És végre mindenki a elsősorban a képességei miatt fogja emlegetni.
De ugyan az a helyzet szerintem az A400M-nél is, mint a PUMA-nál, hogy ha ebben a pillanatban rendelnénk belőlük, akkor már nekünk nem kellene a szopóágra kerülni.
Nekünk nem kell az OCCAR-on keresztül rendelni. Mi megrendelhetnénk direktben az Airbustól is, és talán sokkal rugalmasabb feltételekkel kapnánk egy már a gyerekbetegségein túllevő konstrukciót. Ráadásul már egy kész konstrukciót vennénk, és nem kellene a fejlesztési költségeket állnunk.
Alapvetően én is a pénzügyi problémát érzem csak a beszerzés útjában. Nem azt, hogy ne szánnánk rá annyi pénzt, amennyibe kerülne, hanem hogy a pillanatnyi pénzügyi helyzet fog esetleg egy olyan szituba sodorni, hogy kompromisszumos megoldás születik.
De hangsúlyozom a KC nem technikailag lenne nagy kompromisszum, ott inkább abban érzem a problémát, hogy friss típus lesz, és per pillanat úgy látszik kevés lesz az európai megrendelő. Ott inkább a későbbi supportot érzem problémásnak.
Egy olyan gép, mint az A400M aminek a végén lesz minimum 170-190db végső megrendelése sokkal nagyobb alkatrészbázisra számíthat. Pláne, hogy a megrendelt mennyiségek 98%-a itteni európai megrendelőhöz került. Pláne, hogy az Airbusra építjük a Magyar Légierő igen jelentős részét.
De kövezzetek meg, én még a Kawasaki C2-t is egy működő alternatívának gondolom! Ez a japánoknak egy olyan kirakat projektje, amire nagyon-nagyon oda fognak figyelni, hogy minden flottul menjen (annak ellenére, hogy abból sem lesz sok gép legyártva). Mivel évtizedek óta az első katonai projekt, amiből exporttermék lehet.
Azt gondolom, hogy a gép maga még olcsóbb is lehet - vagy valahol akörül fog mozogni -, mint a KC-390. (állítólag drasztikusan csökkent az ára a gépnek)
De én a japán presztizs projektekben nagyon megbízom. Ők is el tudnak követni hibákat, de ott aztán nincs olyan, hogy egymásra mutogatás. Elég csak a Honda ma is élő post 2k F1-es projektjét megnézni. Normális cégek/országok már régen leírják a veszteségeket. Ezek meg öntik bele a fejlesztési pénzeket, és addig nem nyugszanak, amíg össze nem reszelnek valami maradandót.
A C2 meg ráadásul ebből a szempontból inkább hasonlít egy japán autóra. Nem forradalmi, de azt valószínűleg atom biztosan tolja.
És még arra is fogadni mernék, hogy a műszerfalon van egy "quartz óra"!!! :D:hadonaszos:

Jo kis summary. A japanok nem opcio, mert nem NATO es baromi messze vannak.
Az altalad is felsorolt ervek mellett az Airbus politikailag is a befuto, no meg azert is a legeselyesebb, mert toluk jon mar az osszes helikopter, az integralt iranyitasi rendszer, sot, mar alkatreszgyarat is epitenek Gyulan, igy gyakorlatilag biztos, hogy annak a boviteset is kerheti ellentetelezeskent a magyar fel egy A400M uzlet reszekent (plane, ha pl a nemetek altal tulrendelt peldanyokbol vennenk at harmat, a gyartonak is meg a muttieknak is oromet okozva) - azaz idovel akar otthon is keszulhetne a gepekhez alkatresz.
Viszont az Atlas joval tobb penz, majd' ketszerese lenne az eddig emlegetett penzek - igaz, az a 75Mrd forint amugy sosem volt realis osszeg ilyesmire, egyre inkabb hajlok arra, amit valaki mar emlitett, hogy az csak az a kovetkezo par evre erre eloiranyzott osszeg, amolyan elso reszletkent penciled-in a budgetbe... nem mellekesen az allami kiadasokat tekintve ez nem is annyira hatalmas osszeg, az orszag meretehez meg plane nem lenne tulzas.
Osszehasonlitasul: Portugalia mindossze tizmillios orszag, ezerk negyzetkilometerrel konkretan kisebb, mint Magyarorszag, megis cirka *egymilliard* dollarert rendelt a C-390-bol *ot* darabot, minden foldi joval mellette, a meglevo *het* C-295 es *negy* C-130 melle (utobbiakat valtjak majd valoninuleg a Milleniumok.)
 
K

kamm

Guest
Miért kéne beleférnie egy harcjárműnek?Nem arra van,hogy harcjárművet vigyél benne.
Jezusom, el ne kezdjuk, olyan, mintha esoemberekkel kellene vitazni...
Olvass utana, millioszor linkeltuk a misszios kuldeteseket, Benko konkretan emliti a nehez technika onallo szalllitasat stb.
 
K

kamm

Guest
Csak azok vették eddig akik pénzelték a fejlesztést és ők sem minden esetben a teljes mennyiséget.

Ezt is leragtuk, hulyeseg. MInden gepet az elejen az elso megrendelok vesznek, igen. :D
Nem, meg le sincsenek gyartva, nehez lett volna. :D

Komolyan, hagyjuk mar ezt az ovodat, uraim.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Az hagyjan, de maga a C-130 is egy 60-70 eves design, semmilyen harckesz nehezjarmu nem megy el benne, mikozben siman $100-120M korul kernek erte, tobbet, mint amennyibol a vadonatuj, modern, nagyobb stb brazil csodat el lehetne hozni, majdnem ugyanannyit, mint amennyiert a csaknem ketszer annyit elszállito Atlast kapnad. :D
Háát én tippre 160-180M USD közé tenném az A400M nagyon becsült árát.
Csak azok vették eddig akik pénzelték a fejlesztést és ők sem minden esetben a teljes mennyiséget.
Malaysia nem fejlesztő ország. 4 darabot vett.