A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Mennyi időnkent is kell ezekmiatt a missziók miatt nekkünk A400M méretű gép?
Pontosan annyi időnként, mint egy C-130-asra, vagy egy KC-390-re. Illetve ritkábban, mivel nagyjából ugyan annyi anyagot, amit egy A400M elvisz, ahhoz 2 szer kell egy C-130-cal fordulni.
Belgiumnak hányszor van szüksége 7 (illetve 8) akkora gépre, mint az A400M?
Különben tisztában vagy vele, hogy melyik gép mennyibe kerül? Csak KB! :rolleyes:
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 848
85 374
113
Pontosan annyi időnként, mint egy C-130-asra, vagy egy KC-390-re. Illetve ritkábban, mivel nagyjából ugyan annyi anyagot, amit egy A400M elvisz, ahhoz 2 szer kell egy C-130-cal fordulni.
Belgiumnak hányszor van szüksége 7 (illetve 8) akkora gépre, mint az A400M?
Különben tisztában vagy vele, hogy melyik gép mennyibe kerül? Csak KB! :rolleyes:

De mi?Arra,hogy pár évente egyszer használjuk?Tényleg erre akartok szállítógépet venni?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 848
85 374
113
Elég gyakorlatias szoktál lenni, de ez most azért elég demagóg volt. Hogy én is az legyek, sokkal gyakrabban fogunk szállítógépet használni, mint mondjuk tankot, vagy légvédelmi rakétát.

Ezerszer olcsóbban jövünk ki ha béreljük arra a par slkalomra.A harckocsi meg a légvédelmi rakéta az országvédelmi eszköz egy A400M meg nem az mert elég kis szelet ami rántotthúsunk.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 848
85 374
113
Akkor most nem értem. Neked a szállítógéppel van - úgy kompletten - problémád?
Egy A400M meretűvel van bajom.A Herkules vagy valami hasonló méret az lehet indokolt,bár igazából mindent figyelembevéve(lassuló gazdaság a COVID miatt) jelenleg semmilyen prioritása nem lehet.
 
T

Törölt tag 467

Guest
Ezerszer olcsóbban jövünk ki ha béreljük arra a par slkalomra.A harckocsi meg a légvédelmi rakéta az országvédelmi eszköz egy A400M meg nem az mert elég kis szelet ami rántotthúsunk.
Igen, most is milyen nagyszerűen lehetett bérelni szállító kapacitást, amikor tényleg kellett volna. És ez is pontosan országvédelmi feladat lett volna. A szállítógép is pont olyan, mint bármi más a hadseregben. Akkor kell, amikor kell, és senki nem tudja, az mikor van. Máskor meg csak repkedünk vele, meg kiképzünk.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and kamm

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 848
85 374
113
Igen, most is milyen nagyszerűen lehetett bérelni szállító kapacitást, amikor tényleg kellett volna. És ez is pontosan országvédelmi feladat lett volna. A szállítógép is pont olyan, mint bármi más a hadseregben. Akkor kell, amikor kell, és senki nem tudja, az mikor van. Máskor meg csak repkedünk vele, meg kiképzünk.

Nincs elég ember mert nincs pénz a fizetésre,azért nem látsz mindenhol BREN2-t mert még nincs hozzá elég lőszer,hisz itthon nem gyártunk.És még sorolhatnám az 1000× fontosabb dolgokat mint egy szállítógép.
 
T

Törölt tag 467

Guest
Nincs elég ember mert nincs pénz a fizetésre,azért nem látsz mindenhol BREN2-t mert még nincs hozzá elég lőszer,hisz itthon nem gyártunk.És még sorolhatnám az 1000× fontosabb dolgokat mint egy szállítógép.
Az első mondatodban nincs is köztünk vita. A másodikat meg az élet bizonyította kezdve a hurrikánokkal, az olasz buszbalesettel, a hazatelepítésekkel, a BAP-pal, az iraki majdnem kitelepítéssel, hogy pont szállítókapacitás, amire sokszor lenne szükség. És mi mindig sorban állunk, mások meg küldik a sajátjukat.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and kamm

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 848
85 374
113
Az első mondatodban nincs is köztünk vita. A másodikat meg az élet bizonyította kezdve a hurrikánokkal, az olasz buszbalesettel, a hazatelepítésekkel, a BAP-pal, az iraki majdnem kitelepítéssel, hogy pont szállítókapacitás, amire sokszor lenne szükség. És mi mindig sorban állunk, mások meg küldik a sajátjukat.

Tök jó lesz a szállítógép ha nem lesz kit szállítson mert a 160.000kp még egy 8 osztállyal rendelkező embernek is kevés...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 780
113
De mi?Arra,hogy pár évente egyszer használjuk?Tényleg erre akartok szállítógépet venni?
Még egy dolgot elfelejtenek itt sokan:
  • mennyi repült órát is kellene minimum teljesitenie a leendő pilótáknak?...
  • mennyi repült órát tenne ki az a néhány hosszú távú "nehéz szállitmány légi mozgatását" igénylő feladat?
Az "A400M képességhez" akkor is repülnie kéne a köröket a gépnek magyarország felett, amikor egyébként semmi szükség nem lenne rá.Vagy ejeseket dobhatna rendre gyakorlat céljából - de milyen áron is...?! Bérfuvarokkal meg ne igazán gyertek, láthatóan a SAC 3 C-17-es gépparkja sem bővül, mert pont elég a résztvevő országoknak a gépek "teljesitménye".
Ekkora gépre mint az A400M magyarországnak -ráadásul saját tulajdonban - semmi szüksége.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Belgiumnak hányszor van szüksége 7 (illetve 8) akkora gépre, mint az A400M?
Különben tisztában vagy vele, hogy melyik gép mennyibe kerül?
Akkor szólj, hogy vegyenek nekünk vagy tízet! - Abból tán 2 működni is fog...! :)

Ja és havonta küldj nekem 1-1 belga fizetést. - Nem kell rögtön az orvosé, elég a takarítónőé is...! :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Tök jó lesz a szállítógép ha nem lesz kit szállítson mert a 160.000kp még egy 8 osztállyal rendelkező embernek is kevés...
Te figyelj dudi.
Ha ezzel kezdjük akkor inkább menjünk vissza a "kályhához".
Mi szükség volt a Polaris MRZR-ekre? MIért kellett 16db H225-öt megrendelni nem lett volna elég a fele elsőre? Nem lett volna elég 10db H145M elsőre? Úgy sincs rá pilóta, meg sokba is kerül. Miért kellett annyi busz a MH-nak? Minek kellett egy aknavetőgyárat venni, mikor nálunk nagyobb országok is veszik a nálunk jóval nagyobb mennyiségeiket a világpiacon aknavetőből, és aknavető gránátokból
Itt nem arról megy a diskurzus, hogy kell-e szállító gép (mellesleg szerintem kell!) - hanem arról, hogy AMIKOR lesz, akkor milyen legyen?
Tehát hogy lefordítsam neked:
Most az a kérdés, hogy Bradley-t rendeljünk, vagy PUMA-t.
M-60-at vagy Leopard A7-et. Jó e-nekünk az F-16 vagy rendeljünk F-35-öt?
Az A400M esetén meg árban nem 2x-4x-5x-ös szorzó van a versenytársakkal szemben. Viszont képesség szinten minimum akkora a különbség.
 
  • Tetszik
Reactions: Irsai Olivér

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Még egy dolgot elfelejtenek itt sokan:
  • mennyi repült órát is kellene minimum teljesitenie a leendő pilótáknak?...
  • mennyi repült órát tenne ki az a néhány hosszú távú "nehéz szállitmány légi mozgatását" igénylő feladat?
Az "A400M képességhez" akkor is repülnie kéne a köröket a gépnek magyarország felett, amikor egyébként semmi szükség nem lenne rá.Vagy ejeseket dobhatna rendre gyakorlat céljából - de milyen áron is...?! Bérfuvarokkal meg ne igazán gyertek, láthatóan a SAC 3 C-17-es gépparkja sem bővül, mert pont elég a résztvevő országoknak a gépek "teljesitménye".
Ekkora gépre mint az A400M magyarországnak -ráadásul saját tulajdonban - semmi szüksége.
Csak szólok, hogy múltkor C-17-ből dobták az ejtőernyősöket itthon, kiképzési céllal! ;)
De akkor jól értem, hogy te is a gépbérlés mellett vagy?
Mi történt a biztos infóddal a KC beszerzéssel kapcsolatban? Nem kárörvendésből kérdem, szimplán csak feltűnt.
Mert ugye a KC-390 26 tonnás gép, és ugyan úgy szükséges a repült óra a pilótáknak. Csak szólok, hogy a KC pont annyival "nagyobb gép" a C-130J-nél, mint az A400M a KC-nál.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 780
113
Csak szólok, hogy múltkor C-17-ből dobták az ejtőernyősöket itthon, kiképzési céllal! ;)
Nem azt mondtam, hogy ne dobjanak,...azt mondom, hogy arra elég kisebb gép is, ill. ott van a SAC gépei, ha ekkora volumenbe akarunk ugratni, erre nem kell saját A400M.
De akkor jól értem, hogy te is a gépbérlés mellett vagy?
Nem, saját gép lesz, hiszen mondtam ;)
Mi történt a biztos infóddal a KC beszerzéssel kapcsolatban? Nem kárörvendésből kérdem, szimplán csak feltűnt.
A legutóbbi infóm az volt, hogy amerikai ajánlat bezavart a folyamatba (Herki), de nincs változás, sajnos azóta viszont mindenki hallgat mind a sir,...nagy testvér befigyelt :cool:
Mert ugye a KC-390 26 tonnás gép, és ugyan úgy szükséges a repült óra a pilótáknak.
...de mennyiért majd/óra?! De mennyiért?o_O (ugye nem azt akarod sugallni, hogy az A400M repült óra költsége kb. annyi mint a KC?)
Csak szólok, hogy a KC pont annyival "nagyobb gép" a C-130J-nél, mint az A400M a KC-nál.
...bevallom ,ezt most nem értem.:confused:
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 848
85 374
113
Te figyelj dudi.
Ha ezzel kezdjük akkor inkább menjünk vissza a "kályhához".
Mi szükség volt a Polaris MRZR-ekre? MIért kellett 16db H225-öt megrendelni nem lett volna elég a fele elsőre? Nem lett volna elég 10db H145M elsőre? Úgy sincs rá pilóta, meg sokba is kerül. Miért kellett annyi busz a MH-nak? Minek kellett egy aknavetőgyárat venni, mikor nálunk nagyobb országok is veszik a nálunk jóval nagyobb mennyiségeiket a világpiacon aknavetőből, és aknavető gránátokból
Itt nem arról megy a diskurzus, hogy kell-e szállító gép (mellesleg szerintem kell!) - hanem arról, hogy AMIKOR lesz, akkor milyen legyen?
Tehát hogy lefordítsam neked:
Most az a kérdés, hogy Bradley-t rendeljünk, vagy PUMA-t.
M-60-at vagy Leopard A7-et. Jó e-nekünk az F-16 vagy rendeljünk F-35-öt?
Az A400M esetén meg árban nem 2x-4x-5x-ös szorzó van a versenytársakkal szemben. Viszont képesség szinten minimum akkora a különbség.
Amiket soroltál azok országvédelemben használhatól az A400M meg nem.Az A400M per pillanat minden csak nem sikeres katonai szállítógép!Higy jön ide az,higy vegyünk elavultabbat?Hol írtam én ilyet?
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
...de mennyiért majd/óra?! De mennyiért?o_O (ugye nem azt akarod sugallni, hogy az A400M repült óra költsége kb. annyi mint a KC?)
Fingunk sincs, hogy mennyi lesz a repült óra költség.
Igazság szerint az A400M-re én csak olyan adatokat találtam, ami még az ominózus 20 óránkénti enginecheck idejéből származik. Az meg ugye nem csak nem aktuális, de inkább sírvanevetős.
Viszont az a kemény, hogy még mindig azt billogot sütik rá a gépre, pedig már 2-3 éve van rá megoldás.
Ha önnálló gépparkot akarnak kialakítani, akkor nem biztos, hogy a repült óra költség a legfontosabb tényező.
Szépen meg kell nézni, hogy a 2 gép közül melyik lesz, amelyik kedvezőbben jön ki.
Mert tényleg nem mindegy, hogy ugyan azt a terhet (az átlagos missziós logisztikai igény) átlagos távolságra melyik gép mennyi idő alatt és ugyan akkor mennyi pénzből szállítja le.
Itt az átlagos alatt a MH átlagos éves logisztikai igényét értem.
Mert ugye ezek a gépek nem vadászgépek, amiknél egyszerűen csak számolsz egy repülési költséget, és slusz. Itt az sem mindegy, hogy adott idő alatt mennyi anyagot sikerül leszállítani.
Fognak szépen majd osztani szorozni. Ez az ajánlatok ismeretében nem olyan nehéz.
Nálam a sorrend:
optimális - A400M,
kisebb kompromisszumokkal - KC,
súlyos kompromisszumokkal - C-130.

...bevallom ,ezt most nem értem.:confused:
Itt arra értettem, hogy ha visszaolvasol hogy mindenki pánikol, hogy mekkora gép, meg hogy milyen nagy....
Na mekkora? Pont 7t-val "nagyobb", mint a KC, ami szintén ugyan ennyivel nagyobb, mint a C-130.
De ezzel az erővel a KC-nak sincs létjogosultsága (frászt nincs) mivel " ilyen kis országnak minek EKKORA gép".:rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74