Fogalmam sincs, mit akarsz mutatni, de nincs Patria 22-24 tonna alatt, azaz képtelenség a max 19 tonna korul emelo C-130-cal elvinni.
Meg vagy kavarodva...
Nekünk TAKTIKAI légi szállító kapacitásra van szükségünk (a beszerzési programnak is ez a címe..)
Nekünk nem kell IFV-ket meg helikoptereket távoli harcterekre szállítani.
Amik vannak /lesznek missziós feladatok oda a nehéz technika átdobása
- egyrészt nem sürgős (mehetnek akár hajón és vasúton is..)
- másrészt igénybe vehetjük a C-17-ket is
Ha valaki meg van kavarodva, az te vagy, mert olyba tunik, elfelejtetted, mit is magyaraz Benko meg az egesz HM ket éve: igen, pontosan azt, hogy a sajat misszios technikankat, neheztechnikat beleertve, sajat kapacitassal, sajat erobol kell tudjuk a helyszinre dobni, az ellatast hozza biztositani, majd hazahozni.
A C-17-es zöldséget már leragtuk sokszor, egyrészt minimalis időnk van vele, másrészt nem szabadon schedulalhato, harmadreszt nem felel meg a HM ill a politikai vezetes "sajat kapacitás" kovetelmenyenek, nem utolsósorban pedig eszement pazarlas lenne mondjuk felig rakva reptetni egy hetven tonnat megemelo dogot, ami kozben pl keptelen lenne megfordulni egy eldugott, fuves szirszar repteren, egy nagyrol kellene tovabbvinni az utánpótlást a világ végén stb.
Olvasgass vissza a témában, mert ezen mar sokszor vegigmentunk.
Sokkal inkább olyan feladatokra gondolj mint:
Békeidőben:
- utánpótlás szállítás (nem nehéztechnika) misszióknak (pl. egy Gripen hajtómű a kihelyezett Gripeneknek)
- MEDEVAC feladatok (sbesültek, betegek hazaszállítása)
- TEK szállítása külföldre ha kell
- légi üza. utántöltés
- SIGINT feladatok ellátása
Háborúban:
- légi üza. utántöltés
- speciálisok és csatolt technikájuk kihelyezése, éjjel, rossz időjárási körülmények között kis magasságban
- utánpótlás szállítás, teher dobás ejtöernyővel, alacsony áthúzásból vagy leszállás után mozgás közben.
- utánpótlás szállítása külföldről Mo.ra.
- SIGINT feladatok ellátása
- drónok, decoy eszközök indítása (esetleg befogása)
Egyrészt harminc évre előre szinte biztosan megállapítható, hogy bizony szükséges lesz sajat kerekes IFVk szállítása is, ha komolyan gondoljuk a missziós kuldeteseket - lasd a lengyelek sikeres Rozsomak jelenlétét, a combat experience, a feedback, ami alapjan atdolgoztak etc -, masreszt ugye uj rampas repulobol harmat venni mindenkeppen minimum 100 milliard felett lesz, akkor meg szerintem sokkal ertelmesebb olyat venni, amivel megszünt a masoktol valo fugges meg sorbanallas neheztechnika szállításakor (amit a vezetés is kommunikal, mint követelményt-kivansagot.)
A SIGINT funkciora egyreszt barmelyik Falcon is eleg - ma mar ugye a foldon dolgozod fel az adatokat -, masreszt ha tobb kell, akkor a kovetkezo fighter beszerzesnel ez ugyis benne lesz eg Gripen E/F w/ GlobalEye ajanlat a finneknek.