A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Miért is?
A KC390 és a C130 u.úgy megfelel ennek a specifikációnak

Dehogy felel meg a C-130, azzal meg egy Patriat sem viszel el, nemhogy egy Boxert vagy egy H225M-et.

Annak idején azt írták hogy 75 milliárdot (magyar forintot...:)) különítettek el 3 db lègi utántöltésre és teherdobásra képes rámpás szállítógép beszerzèsére.
Azt hiszem az nyilvànvaló hogy ebből a cca. $200 millióból nem jön ki 3 db gép. Se A400 se KC390 se C130.

Az ma mar $240M, de valoban, abbol harom uj rampas gep nem jon ki.

Talàn 3 db kopasz C27es...
Kérdés melyik lesz erősebb?
Az elvárt légi utántöltési képesség vagy a költség keret..:rolleyes:

Pnez lesz tobb szerintem, tuti, kell a 25+ tonna szallitas meg a tanker is..
Utantoltest amugy a C-295 is tud, legalabbis peldaul a H225M-eket tudja - nem veletlenul mondom, hogy ha nem tesznek hozza tobb penzt, akkor az a legeselyesebb...
Amugy hangsulyozom, ha az Atlas nem fer bele, akkor en a brazilnak is orulnek, mint majom a markanak, raadasul szerintem azt most ebben a cirkuszban osszel el is lehetne majdhozni $100M korul gepenkent, mindennel, 10 ev support miegymas, csak alkudozni kell. Inkabb az, mint akar a C-295, akar valami mas, kioregedett igaslo.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Szerintem komolyabb technikát csak a C-17 tudna elvinni, tehát untig elég 2 Spartant beszerezni, és a maradék pénzzel meg be kell lépni a NATO tankerflottájába. - A vírushelyzet után semmi szükség felesleges pénzszórásra, mert nehéz technika szállítására és légi utántöltésre nincs minden héten szükségünk...!
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Dehogy felel meg a C-130, azzal meg egy Patriat sem viszel el, nemhogy egy Boxert vagy egy H225M-et.
patria6.jpg

:)
Pnez lesz tobb szerintem, tuti, kell a 25+ tonna szallitas meg a tanker is..
Meg vagy kavarodva...
Nekünk TAKTIKAI légi szállító kapacitásra van szükségünk (a beszerzési programnak is ez a címe..)
Nekünk nem kell IFV-ket meg helikoptereket távoli harcterekre szállítani.
Amik vannak /lesznek missziós feladatok oda a nehéz technika átdobása
- egyrészt nem sürgős (mehetnek akár hajón és vasúton is..)
- másrészt igénybe vehetjük a C-17-ket is

Sokkal inkább olyan feladatokra gondolj mint:
Békeidőben:
- utánpótlás szállítás (nem nehéztechnika) misszióknak (pl. egy Gripen hajtómű a kihelyezett Gripeneknek)
- MEDEVAC feladatok (sbesültek, betegek hazaszállítása)
- TEK szállítása külföldre ha kell
- légi üza. utántöltés
- SIGINT feladatok ellátása

Háborúban:
- légi üza. utántöltés
- speciálisok és csatolt technikájuk kihelyezése, éjjel, rossz időjárási körülmények között kis magasságban
- utánpótlás szállítás, teher dobás ejtöernyővel, alacsony áthúzásból vagy leszállás után mozgás közben.
- utánpótlás szállítása külföldről Mo.ra.
- SIGINT feladatok ellátása
- drónok, decoy eszközök indítása (esetleg befogása)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Pénz az valszeg több kell majd a rámpás gépekre mint amit terveztek, akár Atlas, akár a KC-390 lesz. Nehéz technikát (akár csak kerekest is) viszont szerintem nem akarnak vele szállítani, arra ott a C-17 Pápán. Az új rámpás gépek fő feladata szerintem csak sima kitelepülés, anyagszállítás és utánpótlás-szállítás külföldi missziókba, a Baltikumba, ejtőernyős-kiképzés, légitankolás a Griffeknek, erre még a brazil is tökéletesen alkalmas. A másik megoldás az Atlas lenne valami közös üzemeltetéssel, dehát ott se mi vinnénk a flotta-zászlót, és ugye közös pacinak ... :(. A José-madár meg kérdés mikor jutna el hozzánk, és főleg mennyiért - de az legalább csak a miénk lenne. De tartok tőle hogy akármelyik jön, egyik se lesz olcsó megoldás ... viszont tagadhatatlanul szükség van rájuk! Jobban mint a Falcon-okra ...
C-17-tel az a gond, hogy túl kevés az ott kapott repülési idő. Arra nem lehet kitelepülést és pláne egy sürgősségi kivonást blazírozni.
A 3db C-17 minden szállítása jóelőre le van kötve tervszerűen. Egy-egy vészforgatókönyvet nem fogsz tudni ebbe beleszuszakolni.
Szerintem egy bármilyen missziós ügyet csak saját erőből érdemes csinálni. Mind a kitelepülést, mind a kivonást. Legalább is ezt kellene tudnunk, hogy a saját járművekkel (legalább a kerekes APC/IFV + 4x4-es páncélozott járművek) ki tudjunk települni. De pl. az A400M-be minden új helikopterünk is beleférne. :rolleyes:
A KC erre úgy lenne alkalmas ahogy az A400M a PUMA szállítására - a pótpáncélok leszerelésével. Szerintem ez egy elfogadható kompromisszum...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Amik vannak /lesznek missziós feladatok oda a nehéz technika átdobása
- egyrészt nem sürgős (mehetnek akár hajón és vasúton is..)
- másrészt igénybe vehetjük a C-17-ket is
Szerintem azért az év eleji iraki maradásban az is szempont volt, hogy csak az embereket tudtuk volna - legjobb esetben is - hazahozni.
Mi meg szerintem nem tehetjük meg azt, amit az amerikaiak, hogy a technikát ott hagyjuk a sivatagban megrohadni egy sürgős taktikai, vagy politikai okból szükséges kivonás esetén. Pláne nem ha gyakorlatilag minden felszerelésünk vadiúj lesz. Pláne nem számíthatunk a NATO vagy az amerikai C-17-esekre. Pláne ha éppen mi akarjuk őket otthagyni...o_O
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nekünk TAKTIKAI légi szállító kapacitásra van szükségünk (a beszerzési programnak is ez a címe..)
Az önnálló missziós szerepvállalás már stratégiai szállítást igényel - szerintem.
A taktikai légi szállítás azt jelenti, hogy itthon, Európában - vagy a missziós hadszintéren BELÜL szállítasz.
A stratégiai pedig, hogy összekötöd az országot a missziós hadszintérrel.
Ezért volt az hír, hogy a franciák már kialakították a Mali-i misszió stratégiai kiszolgálását is az A400M-ekkel, otthonról, Dél-Franciaországból.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 194
24 167
113
A 3db C-17 minden szállítása jóelőre le van kötve tervszerűen. Egy-egy vészforgatókönyvet nem fogsz tudni ebbe beleszuszakolni.
Szerintem egy bármilyen missziós ügyet csak saját erőből érdemes csinálni.
A román SAC C-17-es pilóta (ha van) arcát szeretném látni, mikor a repülési tervben meglátja, hogy desszant kirakás lesz Aranyosgyéresen (Câmpia Turzii) :D
 
K

kamm

Guest

Fogalmam sincs, mit akarsz mutatni, de nincs Patria 22-24 tonna alatt, azaz képtelenség a max 19 tonna korul emelo C-130-cal elvinni.

Meg vagy kavarodva...
Nekünk TAKTIKAI légi szállító kapacitásra van szükségünk (a beszerzési programnak is ez a címe..)
Nekünk nem kell IFV-ket meg helikoptereket távoli harcterekre szállítani.
Amik vannak /lesznek missziós feladatok oda a nehéz technika átdobása
- egyrészt nem sürgős (mehetnek akár hajón és vasúton is..)
- másrészt igénybe vehetjük a C-17-ket is

Ha valaki meg van kavarodva, az te vagy, mert olyba tunik, elfelejtetted, mit is magyaraz Benko meg az egesz HM ket éve: igen, pontosan azt, hogy a sajat misszios technikankat, neheztechnikat beleertve, sajat kapacitassal, sajat erobol kell tudjuk a helyszinre dobni, az ellatast hozza biztositani, majd hazahozni.
A C-17-es zöldséget már leragtuk sokszor, egyrészt minimalis időnk van vele, másrészt nem szabadon schedulalhato, harmadreszt nem felel meg a HM ill a politikai vezetes "sajat kapacitás" kovetelmenyenek, nem utolsósorban pedig eszement pazarlas lenne mondjuk felig rakva reptetni egy hetven tonnat megemelo dogot, ami kozben pl keptelen lenne megfordulni egy eldugott, fuves szirszar repteren, egy nagyrol kellene tovabbvinni az utánpótlást a világ végén stb.
Olvasgass vissza a témában, mert ezen mar sokszor vegigmentunk.

Sokkal inkább olyan feladatokra gondolj mint:
Békeidőben:
- utánpótlás szállítás (nem nehéztechnika) misszióknak (pl. egy Gripen hajtómű a kihelyezett Gripeneknek)
- MEDEVAC feladatok (sbesültek, betegek hazaszállítása)
- TEK szállítása külföldre ha kell
- légi üza. utántöltés
- SIGINT feladatok ellátása

Háborúban:
- légi üza. utántöltés
- speciálisok és csatolt technikájuk kihelyezése, éjjel, rossz időjárási körülmények között kis magasságban
- utánpótlás szállítás, teher dobás ejtöernyővel, alacsony áthúzásból vagy leszállás után mozgás közben.
- utánpótlás szállítása külföldről Mo.ra.
- SIGINT feladatok ellátása
- drónok, decoy eszközök indítása (esetleg befogása)

Egyrészt harminc évre előre szinte biztosan megállapítható, hogy bizony szükséges lesz sajat kerekes IFVk szállítása is, ha komolyan gondoljuk a missziós kuldeteseket - lasd a lengyelek sikeres Rozsomak jelenlétét, a combat experience, a feedback, ami alapjan atdolgoztak etc -, masreszt ugye uj rampas repulobol harmat venni mindenkeppen minimum 100 milliard felett lesz, akkor meg szerintem sokkal ertelmesebb olyat venni, amivel megszünt a masoktol valo fugges meg sorbanallas neheztechnika szállításakor (amit a vezetés is kommunikal, mint követelményt-kivansagot.)
A SIGINT funkciora egyreszt barmelyik Falcon is eleg - ma mar ugye a foldon dolgozod fel az adatokat -, masreszt ha tobb kell, akkor a kovetkezo fighter beszerzesnel ez ugyis benne lesz eg Gripen E/F w/ GlobalEye ajanlat a finneknek.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Fogalmam sincs, mit akarsz mutatni, de nincs Patria 22-24 tonna alatt, azaz képtelenség a max 19 tonna korul emelo C-130-cal elvinn
A képen egy Patriat raknak be egy C-130-ba.
A C-130 hasznos terhelése amúgy 44000 lb ami 19958 kg.
De ennek igazándiból nincs jelentősége...
olyba tunik, elfelejtetted, mit is magyaraz Benko meg az egesz HM ket éve: igen, pontosan azt, hogy a sajat misszios technikankat, neheztechnikat beleertve, sajat kapacitassal, sajat erobol kell tudjuk a helyszinre dobni
Ez az igazán fontos. Benkő ugyanis soha nem mondott olyasmit hogy nehéztechnikát repülőgépen akar szállítani.
Kérlek szokj hozzá hogy nem a levegőbe beszélsz hanem hivatkozásokkal támasztod alá a mondandódat...
Egyrészt harminc évre előre szinte biztosan megállapítható, hogy bizony szükséges lesz sajat kerekes IFVk szállítása is, ha komolyan gondoljuk a missziós kuldeteseket
Hülyeséget beszélsz...
Semmi szükségünk arra hogy levegőben röptessünk missziós területre nehéztechnikát.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Fogalmam sincs, mit akarsz mutatni, de nincs Patria 22-24 tonna alatt, azaz képtelenség a max 19 tonna korul emelo C-130-cal elvinni.
Ha valaki meg van kavarodva, az te vagy, mert olyba tunik, elfelejtetted, mit is magyaraz Benko meg az egesz HM ket éve: igen, pontosan azt, hogy a sajat misszios technikankat, neheztechnikat beleertve, sajat kapacitassal, sajat erobol kell tudjuk a helyszinre dobni, az ellatast hozza biztositani, majd hazahozni.
Egyrészt harminc évre előre szinte biztosan megállapítható, hogy bizony szükséges lesz sajat kerekes IFVk szállítása is, ha komolyan gondoljuk a missziós kuldeteseket - lasd a lengyelek sikeres Rozsomak jelenlétét, a -
A Rosomak is 22t azokat mivel szállították a lengyelek Afganisztánba, mert nekik sincs se C-17 se A-400, a Herky meg ugye nem bírja?!
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 047
80 792
113
A lengyelek is benne vannak a pápai SAC-ban, 4,7% a részesedésük. A SALIS AN-124-eseket is szokták használni.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
T

Törölt tag 1586

Guest
mit is magyaraz Benko meg az egesz HM ket éve: igen, pontosan azt, hogy a sajat misszios technikankat, neheztechnikat beleertve, sajat kapacitassal, sajat erobol kell tudjuk a helyszinre dobni,
Akkor halgassuk meg mit is mondott Benkő (18:40-nél)
"..és három kimondottan katonai, tehát technikai eszközök, nehéz technikai eszközök szállítására, légideszantolási feladatok végréhajtára is alkalmas repülőgépet szerezzünk be..."
Egy rohadt szóval sem mondta hogy:
- 25 tonnánál nagyobb terheket akar emelni IFV, kerekes harcjármű stb..)
- harcjárműveket akar missziós területre reptetni
Ezeket Te álmodtat bele az elmondottakba...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A Rosomak is 22t azokat mivel szállították a lengyelek Afganisztánba, mert nekik sincs se C-17 se A-400, a Herky meg ugye nem bírja?!
A Rosomak még nem XP. A Rsosmak vagy leánykori nevén Patria AMV, 16 tonna csupaszon APC konfigban, leszerelt fegyverzettel (a betett képeden sincs még egy nyomorult .50-es RCW torony sem a lengyel gépen!). Az külső méretre - cipőkanállal - befér a C-130-ba és a 19t-hoz képest még elfogadható hatótávot ad. Viszont ha belegondolsz mi már nem a sima AMV-t fogjuk megvenni - ha arra esik a választás-, hanem az XP, ami már inkább 18-19 tonna. Arról nem is beszélve, hogy ha IFV torony kerül mindegyikre (ahogy lennie kellene), akkor az nem egy olyan dolog, amit le kellene szerelni szállítás előtt. Viszont egy tisztességesen páncélozott IFV torony is bő 3t körül van. A lengyelek sem véletlenül szállították úgy az AMV-ket, ahogy. Mert nem volt nagyobb gépük.

Ez az igazán fontos. Benkő ugyanis soha nem mondott olyasmit hogy nehéztechnikát repülőgépen akar szállítani.
Kérlek szokj hozzá hogy nem a levegőbe beszélsz hanem hivatkozásokkal támasztod alá a mondandódat...
Ami pedig Benkő papát és a nehéz technika reptetését illeti :rolleyes::
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Akkor halgassuk meg mit is mondott Benkő (18:40-nél)
"..és három kimondottan katonai, tehát technikai eszközök, nehéz technikai eszközök szállítására, légideszantolási feladatok végréhajtára is alkalmas repülőgépet szerezzünk be..."
Egy rohadt szóval sem mondta hogy:
- 25 tonnánál nagyobb terheket akar emelni IFV, kerekes harcjármű stb..)
- harcjárműveket akar missziós területre reptetni
Ezeket Te álmodtat bele az elmondottakba...
Szerinted mégis mit jelent a "nehéz technikai eszközök szállítására". :)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and kamm

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 047
80 792
113

Base AMV when entering the Lockheed L-100 cargo hold (civilian version C-130 Hercules)

"The requirement for C-130 air transport was most likely inspired by the requirements of the American program Striker. Practice has shown that this requirement was detached from reality - a Hercules aircraft with who on board is on the border of capacity. To take off it can take only a limited supply of fuel, which significantly shortens the range of the aircraft, so much that the entire air transport operation may lose its sense. In the case of Poland, this requirement seems even less justified considering the fact that at the time of the tender, Poland did not have Hercules aircraft, and it was obvious that it would not have more of them - allowing to transfer forces of greater than symbolic combat value.

Currently, aircrafts in "domestic" configuration should be fit for air transport by C-130 aircraft (such requirements were set for this version) and other versions of appropriate weight and dimensions, in this case it is not known to the author whether appropriate tests were carried out to check the possibility air transport by C-130 aircraft, e.g. WEM version cars. Of course, all Rosomaks can be transported with larger aircraft such as Il-76, C-17 or An-124."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 047
80 792
113
Azaz tudja szállítani, de csak kevés üzemanyaggal, úgy meg nincs értelme. Mindenkinek igaza van... :)