[HUN] Mi-24 korszerűsítés

Itt csak az a baj, hogy 2017/18-ban nem állt a MH rendelkezésére AH-1, meg úgy általában semmilyen másik alternatíva sem. Nem gondolom, hogy egyrészt bármelyik már megrendelt gép direkte harci helikopternek lett megrendelve, a Mi-24 felváltására. Részben ellátják egy harci helikopter faladatait, de ha tényleg komolyan gondolják a támadó helikopter koncepciót, akkor ide kicsit majd több kell. És nem, nem a H125M vonal. :rolleyes:
De akkor a HM vezetői előtt még mindig ott tátong egy 4-5-6 éves intervallum, amikor a jelenleg elérhető 14db Gripen képes bármilyen CAS feladatra.
Mert ugye az összes H145M majd csak jövőre lesz itt, és a light attack annál hamarabb nem is lesznek itt, várhatóan. És akkor még csak itt vannak a gépek. Majd még mikorra lesz abból harckész alakulat?
Tehát ízlelgessük ezt. 14db Gripen, amik ugye majd még az ellenséges légierővel is megküzdenek.... o_O
Nembaj! Majd precíziós tüzérség fog a szárazföldi csapatoknak tűztámogatást nyújtani. Jah várjál! Az a tízen valahány D-20. Mert ugye a PZH-k majd csak valamikor '22 környékén érkeznek meg. Meg majd 1-2 év múlva már alkalmazhatók is lehetnek. Akkor bizonyára majd az aknavetők elárasztják tűzzel a harcmezőt. Őőő 120mm-es aknavetőnk per pillanat talán nincs is? Van 60-as, meg 80-as?!

Tehát most komolyan nem értem a hisztit, amit @Negan előad, és hazaárulást emleget. Érteném, ha elköltöttünk volna erre az egész ügyre 2-300Mrd forintot, - bár a jelenlegi haderőfejlesztési projektek között még az is aprópénzt lenne. De nem ez történt. A Zoom cikke szerint elvileg 70M EUR-ba került volna a 12 gép, de ugye csak 8 készült el. Azaz kevesebb, mint 50M EUR-ból repülnek ezek a nyomorult gépek újra. És van legalább olyan valami, amit a kiképzett JTAC-jaink legalább egyszer célra vezethetnek. Mert szerintem a 14db Gripenből nem sok fog maradni - sajnos - mire elkezdődne egy szárazföldi haddelhad. (De az már egy egészen más ügy)

Egyetértek, és továbbra is tartom magam ahhoz, hogy a JTAC-eknek tuti kell helikopteres rávezetés (de az istennek se találom hol olvastam, segitsetek ki pls o_O)
Viszont ezt hogy oldották meg, amig nem volt 24-es? A szimulátor elég, vagy külfoldre jártak?

A magyar H145 személyzetnek biztos kerül 1-2 évbe eljutni a CAS képességig. Tehát jól jön az a 24-es a háznál. Kiképzesi célra, persze.
 
Hát az, hogy erre a feladatra, amit itt most szeretnél, beszereztünk 20 (húsz) kicsit nagyobb, de szintén könnyű helikoptert.
Te,az nem tünt fel,hogy a H145Mben 2db van abbol a hajtóműből,miből a Mókusban 1?Mert a Mókus fele sincs a másiknak.
Valon a H135M mi a lófasznak van gyártásban,ha minden megoldható a H145M.mel is?Vagy a Gazellé és a Mőkus váltótipusának szánt EC130-ast minek gyártják?Bell 407 minek van gyártásban,mikor ott a 412es?
 
Nem.Nem átmeneti idóre,hanem a Mihu restaurálás helyett vettem volna fegyveres és FLIR tornyos Mókusokat.Amig csak érdemes őket rendszerben tartani,
Hányszor írjam még le neked, hogy jelenleg nem létezik fegyveres FLIR tornyos ATGM képes H125M! Lehet, hogy prospektusban van. Mint ahogy a H145M-nek is van a prospektusban Spike-ja, meg a H225M-en is fényképeztek már Hellfire füzérnek látszó dolgokat (valószínűleg dummy volt). Attól még ezzel a képességgel senkinek nem szállított ilyet az Airbus. A H-Force rendszer legelső fegyveres tesztjeit 2015-ben kezdték el a H225M-mel. Az 2017-re vált rendelhető állapotúvá. Mármint a fegyverrendszer, mert egyéb fegyvertelen (pilonon hordott) verziókat korábban is rendeltek már.
Majd jött a H145M, amit nálunk teszteltek először fegyveresen. Abból is adtak el már pl. a németeknek fedélzeti géppuskával, de pilonok nélkül.
H125M-ről meg még nincsen túl sok infó. Tessék, itt egy kép mindhárom típusról 2016-ból, amikor még bőven csak a 225M-mel folytak a tesztelések.
HForce.jpg
 
Te,az nem tünt fel,hogy a H145Mben 2db van abbol a hajtóműből,miből a Mókusban 1?Mert a Mókus fele sincs a másiknak.
Valon a H135M mi a lófasznak van gyártásban,ha minden megoldható a H145M.mel is?Vagy a Gazellé és a Mőkus váltótipusának szánt EC130-ast minek gyártják?Bell 407 minek van gyártásban,mikor ott a 412es?

Nem tudok mit mondani... Ez nálad valami rögeszme, gondolom.
Még egyszer elmondom, hátha áttöri a falat: a 8 szutyok mókusod helyett az általad vizionált összes feladatra (és még továbbiakra) vettünk HÚSZ könnyű helikoptert. Ezek mellé további KÖNNYŰ helikopterekre a magyar honvédségnek nincs semmi szüksége.
 
Hányszor írjam még le neked, hogy jelenleg nem létezik fegyveres FLIR tornyos ATGM képes H125M! Lehet, hogy prospektusban van. Mint ahogy a H145M-nek is van a prospektusban Spike-ja, meg a H225M-en is fényképeztek már Hellfire füzérnek látszó dolgokat (valószínűleg dummy volt). Attól még ezzel a képességgel senkinek nem szállított ilyet az Airbus. A H-Force rendszer legelső fegyveres tesztjeit 2015-ben kezdték el a H225M-mel. Az 2017-re vált rendelhető állapotúvá. Mármint a fegyverrendszer, mert egyéb fegyvertelen (pilonon hordott) verziókat korábban is rendeltek már.
Majd jött a H145M, amit nálunk teszteltek először fegyveresen. Abból is adtak el már pl. a németeknek fedélzeti géppuskával, de pilonok nélkül.
H125M-ről meg még nincsen túl sok infó. Tessék, itt egy kép mindhárom típusról 2016-ból, amikor még bőven csak a 225M-mel folytak a tesztelések.
HForce.jpg
HForcos nincs valójában most se.FLIR tornyos van,és volt is.
De Mókus helyet lehetett volna MD530G vagy H109 Hirundo gépeket is venni.
 
Az 50M EUR töredékéből olyan tűzerőt kaphatott volna a Gripen, hogy 1 db Gripen kb. 4-6 heli tűzerejét adja a csapatlégvédelem HMZ-n kívül. Nem gépágyúzgat, hanem odab*sz az SDB-vel és csá.

Na erről ennyit. És nem kell 8 db helit repteteni annak supportjábval. 2 db Gripen rotálva több és minőségibb CAS képességet ad. És tudja ezt pont úgy éjszaka is. Sőt, akár ködben is, ha a SAR radar működik.
Ezt az 50M EUR töredékét most hirtelen leszimulálnád? Mert nem vagyok benne biztos, hogy tisztában vagy a költségvonzatokkal. Légyszi számolj hozzá mindent! Új fegyver rendszeresítése, training költség, 4-es SDB stacker, miegymás.
Minimum 2018-as számokkal!
És továbbra se felejtsd el, hogy attól, hogy megveszel 100 db SDB I-es bombát, attól még nem lesz több Gripened. Annak meg darabja több mint amit a 8 helikopterre költöttek. Hja azt se feledjük el, hogy a 14 Gripenből minimum 2-3 folyamatosan a svédeknél van aktuálisan nagyjavításon!
 
Hja azt se feledjük el, hogy a 14 Gripenből minimum 2-3 folyamatosan a svédeknél van aktuálisan nagyjavításon!
Nanana, ilyeneket azért már mégse!! A Griffeket terv szerint repültetik és rotálják, nagyjavítják, így - mikor sor kerül rájuk - egyenként repülik át nagyjavításra a svédekhez, azaz vagy max 1, vagy 1 sincs éppen nagyjavításon!! Azért ne feledjük, készült már közös fotó és videó a 14 magyar Griffmadárról egyetlen kötelékben, egy sem hiányzott nagyjavítás miatt!!
 
HForcos nincs valójában most se.FLIR tornyos van,és volt is.
De Mókus helyet lehetett volna MD530G vagy H109 Hirundo gépeket is venni.
Mikorra leszállítva? Milyen pilótákkal? Milyen eddig még nem rendszeresített fegyverekkel, és végül mikorra rendszerbe állítva.
Nyilván teljesen magától értetődő, hogy a látványosan egy cégessé tett support rendszerben mindenki arról ábrandozik, hogy milyen jó lenne, ha 2 külön céggel kelljen 1-1 külön support rendszert kialakítani - évek alatt!
Ez pontosan akkora marhaság, mint hogy szerinted Magyarországnak 2 típusos merevszárnyas légierő kell. :confused:
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Nanana, ilyeneket azért már mégse!! A Griffeket terv szerint repültetik és rotálják, nagyjavítják, így - mikor sor kerül rájuk - egyenként repülik át nagyjavításra a svédekhez, azaz vagy max 1, vagy 1 sincs éppen nagyjavításon!! Azért ne feledjük, készült már közös fotó és videó a 14 magyar Griffmadárról egyetlen kötelékben, egy sem hiányzott nagyjavítás miatt!!
Ehhez képest a Covid alatt 3-at kellett hazaszállítaniuk a svédeknek...o_O
 
Mikorra leszállítva? Milyen pilótákkal? Milyen eddig még nem rendszeresített fegyverekkel, és végül mikorra rendszerbe állítva.
Nyilván teljesen magától értetődő, hogy a látványosan egy cégessé tett support rendszerben mindenki arról ábrandozik, hogy milyen jó lenne, ha 2 külön céggel kelljen 1-1 külön support rendszert kialakítani - évek alatt!
Ez pontosan akkora marhaság, mint hogy szerinted Magyarországnak 2 típusos merevszárnyas légierő kell. :confused:
Hogyha az Airbus beszarna,legyen működőképes helikopter.
De ott van az H135M.Annak felfegyverzett változatát már be is vetették Irakban.
Több ország is csinált már 2tipusos légierőt-pont a sporolás miatt.
 
Te,az nem tünt fel,hogy a H145Mben 2db van abbol a hajtóműből,miből a Mókusban 1?Mert a Mókus fele sincs a másiknak.
Valon a H135M mi a lófasznak van gyártásban,ha minden megoldható a H145M.mel is?Vagy a Gazellé és a Mőkus váltótipusának szánt EC130-ast minek gyártják?Bell 407 minek van gyártásban,mikor ott a 412es?
Megint nincs ok-okozati összefüggés a mondandódban.
Talán azért, mert egyes országok különböző pénzügyi lehetőségekkel rendelkeznek.
Nálunk H135-ösök végzik a légimentést, a németeknél meg H145-ösök.
De egy ország csak egyfélét.
Hidd el, ha olyan sok pénz lenne itthon a légimentésre- mint ahogy nincsen -, akkor itt is vaciúj H145-ösök lennének légimentésre használva. Ehhez képest meg homogén, de használt H135-ösöket vettek erre a célra.
 
Hányszor írjam még le neked, hogy jelenleg nem létezik fegyveres FLIR tornyos ATGM képes H125M! Lehet, hogy prospektusban van. Mint ahogy a H145M-nek is van a prospektusban Spike-ja, meg a H225M-en is fényképeztek már Hellfire füzérnek látszó dolgokat (valószínűleg dummy volt). Attól még ezzel a képességgel senkinek nem szállított ilyet az Airbus. A H-Force rendszer legelső fegyveres tesztjeit 2015-ben kezdték el a H225M-mel. Az 2017-re vált rendelhető állapotúvá. Mármint a fegyverrendszer, mert egyéb fegyvertelen (pilonon hordott) verziókat korábban is rendeltek már.
Majd jött a H145M, amit nálunk teszteltek először fegyveresen. Abból is adtak el már pl. a németeknek fedélzeti géppuskával, de pilonok nélkül.
H125M-ről meg még nincsen túl sok infó. Tessék, itt egy kép mindhárom típusról 2016-ból, amikor még bőven csak a 225M-mel folytak a tesztelések.
HForce.jpg
images
3927051154_a371a5887c.jpg
DIGIT-03193.jpg
CvO5M_KUsAA0KYc.jpg
 
Hogyha az Airbus beszarna,legyen működőképes helikopter.
De ott van az H135M.Annak felfegyverzett változatát már be is vetették Irakban.
Több ország is csinált már 2tipusos légierőt-pont a sporolás miatt.
Nyilván óriási spórolás kiképezni és fenntartani 2 földi kiszolgáló személyzetet 14-14 gépre. Meg ugye az is nagyon ésszerű, ha a drágán kiképzett és fizetett pilótád nem kap repülési lehetőséget, mert mondjuk az egyik típusra átmenetileg túl sokan vannak, a másikra meg hiány van. Nyilván a lengyelek is imádták azt a helyzetet, amikor a földre parancsolt Mig-29-es pilótáik kifutottak a szakszo.-ból, miközben lett volna elég F-16-osuk a reptetésükre, de nem lehetett, mivel arra nem voltak kiképezve.
Így a maradék pilótáikat kellett csapágyasra járatni, miközben a honi légvedelmet egyedül vitték, miközben a BAP-ot is csinálták. A Mig-29-es pilóták meg darvadozva várták a szakszolgálatijuk lejárását.
 
Megint nincs ok-okozati összefüggés a mondandódban.
Talán azért, mert egyes országok különböző pénzügyi lehetőségekkel rendelkeznek.
Nálunk H135-ösök végzik a légimentést, a németeknél meg H145-ösök.
De egy ország csak egyfélét.
Hidd el, ha olyan sok pénz lenne itthon a légimentésre- mint ahogy nincsen -, akkor itt is vaciúj H145-ösök lennének légimentésre használva. Ehhez képest meg homogén, de használt H135-ösöket vettek erre a célra.
Huszárom,már meg ne haragudjál,de mi a bánatos lópikula köze van ahoz,hogy mit vettek a mentőszolgálatnak ahoz,hogy a Mihukra elpazarolt (és a drága üzemeltethetősége miatt tovább pazarolt) pénzt hasznosabban is el lehetett volna költeni?:confused:
 
okkal jobban jártunk volna,ha valódi,olcsó üzemeltetésű iskolagépeket veszünk,
de miből gondolod hogy itt lettek volna előbb mint a h145?
addig is mit csináljanak a pilóták meg a szerelők? majd miután megjöttek az új gépek csábítsuk vissza őket a lidliből? vagy valahonnan dániából, berlin mellől?
Az 50M EUR töredékéből olyan tűzerőt kaphatott volna a Gripen, hogy 1 db Gripen kb. 4-6 heli tűzerejét adja a csapatlégvédelem HMZ-n kívül
ez jól hangzik, de én kételkedem abban hogy ennyi vadásszal lenne lehetőség bombázgatni. :S talán miután légifölényt szereztünk, de képesek lennénk rá?
 
  • Tetszik
Reactions: felfoldi
Nyilván óriási spórolás kiképezni és fenntartani 2 földi kiszolgáló személyzetet 14-14 gépre. Meg ugye az is nagyon ésszerű, ha a drágán kiképzett és fizetett pilótád nem kap repülési lehetőséget, mert mondjuk az egyik típusra átmenetileg túl sokan vannak, a másikra meg hiány van. Nyilván a lengyelek is imádták azt a helyzetet, amikor a földre parancsolt Mig-29-es pilótáik kifutottak a szakszo.-ból, miközben lett volna elég F-16-osuk a reptetésükre, de nem lehetett, mivel arra nem voltak kiképezve.
Így a maradék pilótáikat kellett csapágyasra járatni, miközben a honi légvedelmet egyedül vitték, miközben a BAP-ot is csinálták. A Mig-29-es pilóták meg darvadozva várták a szakszolgálatijuk lejárását.
Ha arra is figyelnél,hogy mire válaszolsz ilyen balfégséget....
Én azt irtam anno,és fentartom most is,hogy valódi domináns légierőhöz az F35 kell.Csak az tudja reális módon és biztonsággal áttörni a légvédelmet.S300,Buk,Hawk XXI,Patriot,HQ22.Gripen agyaggalamb lassan.De az F35 mind megvenni,mind üzemeltetni drága.Képtelenek lennénk a valódi országvédelmi képességhez szükséges mennyiséget rendszerben tartani.Vagyis kell mögé egy olcsbb és olcsóbban üzemeltethető támogatógép.Jelenleg erre a kézenfekvő a modernizált Gripen C.(megjegyzem,humbuk agitprop az egész országvédelmi képesség duma,nem lesz itt olyan)
Jó lenne,ha nem kiragadott dolgokat támadnál nagy garral,hanem szövegkörnyezetben értelmeznél elöbb dolgokat.
 
Erre most tényleg betettél kiállítási darabokat? :rolleyes:
Az EC550 mint típus már nem létezik. Van helyette H125M. Ami viszont vagy civil, vagy HForce-os.
Ez ügyben pedig szeretnék egy igazán releváns szakembert idézni:
:)
AS550=EC550=H125M.Ugyan az a gép.
EC645=H145M
EC725=H225M
HForce egy komplex rendszer,ami még csak most formálódik.De FLIR tornyos Mókus már 20éve van.
 
Huszárom,már meg ne haragudjál,de mi a bánatos lópikula köze van ahoz,hogy mit vettek a mentőszolgálatnak ahoz,hogy a Mihukra elpazarolt (és a drága üzemeltethetősége miatt tovább pazarolt) pénzt hasznosabban is el lehetett volna költeni?:confused:
Nyilván az az okosabb elköltés, hogy párhuzamosan üzemeltetsz két kislétszámú flottát. :rolleyes:
Dupla pilóta és földi szemelyzettel.
Ezek nem kamionok, amik esetén egy soffőr ugyan azzal a jogsival vezet egy Volvót, meg egy Merci vontatót. De még a szerelőknek is többhónapos, specifikus - és kurv@drága - képzésen kell részt venniük, hogy egyáltalán a gépekhez hozzányúljanak. És mindezt külön típusonként külön kell elvégezni.
Ha az egész országban lenne 10-20 vontató mindkét tîpusból, vajon rentábilis lenne 2 féle - gyakorlatilag megegyező feladatú - vontatót tartani? Esetleg nem lenne-e ésszerűbb ugyan attól a gyartótól - kedvezményeket kicsikarva - egyszerre megvenni az összes vontatót. Így eleg lenne egy kisebb szervizalkatrész raktárat fenntartani, és eleg lenne 1 garnitúra szerelőt fenntartani.
Az a vicces, hogy közben meg kampányolsz a vízfej ellen...:p:D
 
AS550=EC550=H125M.Ugyan az a gép.
EC645=H145M
EC725=H225M
HForce egy komplex rendszer,ami még csak most formálódik.De FLIR tornyos Mókus már 20éve van.
Nagyjából...
Attól eltekintve, hogy csak a HxxxM jelölésűek rendelkeznek HForce-szal.
Próbálj már meg a Volkswagentől mondjuk 20 db egyforma vadiúj 4-es Golfot rendelni!
:cool: