[HUN] Mi-24 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113
@Negan
Migránskergetésre pont jók, az meg mindennapi félelmeink első helyén áll, ahogy a híroldalakat elnézem. Azt nem tudom, alkalmazni próbálták-e már ebben a szerepben nálunk, de biztos hatásos a megjelenése.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Abba lehetne még csatlakozni, de ha már úgy is kínszenvedés lesz repülhető állapotban tartani őket, akkor nem fogják.
Ha már anyagilag sem éri meg, meg még karbantartó személyzet sem lesz, akkor ott a vége.
Anyagilag most is megéri karbantartani (ennél olcsóbban nem nagyon lesz helikopterünk soha ), mert az gondolom mindenki számára világos, hogy a minimálisnál jelenleg is kevesebb pénzből vegetál a mihu flotta... kb. keróra áldozunk valamicskét,oszt jóvan (venni nem veszünk hozzá semmit, legfeljebb megkerülhetetlen civil cégen keresztül, kettes, hármas szorzóval...az orosz meg nem ad mindent ingyen gariba a végtelenségig...).
Ezt a keresztet a szovjet technika nálunk hordozza...
Ez így volt a MiG-29-essel, Szu-22-vel, a helikopterekkel és a híresztelésekkel ellentétben az An-26-ossal is.
Majdnem 0 pénzből várjuk el az üzemképességet, aztán meg sirdogáltunk, hogy milyen drága...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 713
34 505
113
@Negan
Migránskergetésre pont jók, az meg mindennapi félelmeink első helyén áll, ahogy a híroldalakat elnézem. Azt nem tudom, alkalmazni próbálták-e már ebben a szerepben nálunk, de biztos hatásos a megjelenése.
Arra se jó.Éjszaka éjellátó okulával a pilóta nem látja a migráncsot.Oda is FLIR torony kell.Rendőrségi heliken is van,komolyabb helyeken.Azonkivűl hót felesleges egy 10tonnás drága üzemű katonai támadóhelikopter oda.Erre a célra egy könnyű megfigyelő helikopter kell.H125M/AW109/MD530/Bell 407/EC130,van választék.

Szerintem különben továbbra is szükség van harci/felfegyverzett rohamdeszant(képes)/szállitó helikre.Csak a mai kor szinvonalán
 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 713
34 505
113
Oké, oké, a harci helikoptert a korszerű légvédelem egyre döntőbb mértékben szorítja ki. De, akkor mi lesz helyette, mert légierő az nem! Egyrészt nekünk sose lesz akkor, másrészt nemcsak nekünk nincs pénzünk végtelen légierőre, hanem még az USA-nak sem! Szóval mi fogja elvégezni azokat a feladatokat, amiket korábban a harci helikopterek a páncélozott járművek elleni műveletektől a terület lefogásáig (például légiroham esetén)!
Tüzérség.De szerintem nem áldozott le a harci heliknek se,csak a korszerűtlen bevetési taktikáknak és az elavult harcrendszerekkel/fegyverzettel ellátott gépeknek áldozott le.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 839
12 566
113
@Negan
Migránskergetésre pont jók, az meg mindennapi félelmeink első helyén áll, ahogy a híroldalakat elnézem. Azt nem tudom, alkalmazni próbálták-e már ebben a szerepben nálunk, de biztos hatásos a megjelenése.

Ja, amikor tucatjával, vagy éppen száznál is többen rohamozzák egyszerre, szervezetten a kerítést, akkor biztos csak fizetett provokatőrök színészkednek..
#függetlenobjektív
 
G

Galthran

Guest
Oké, oké, a harci helikoptert a korszerű légvédelem egyre döntőbb mértékben szorítja ki. De, akkor mi lesz helyette, mert légierő az nem! Egyrészt nekünk sose lesz akkor, másrészt nemcsak nekünk nincs pénzünk végtelen légierőre, hanem még az USA-nak sem! Szóval mi fogja elvégezni azokat a feladatokat, amiket korábban a harci helikopterek a páncélozott járművek elleni műveletektől a terület lefogásáig (például légiroham esetén)!
szerintem sorozatvetők meg nagyobb páncéltörő rakéták amiknek nagy a hatótávjuk
például: https://en.wikipedia.org/wiki/ALAS_(missile)
vagy: http://www.military-today.com/missiles/nimrod.htm

Anyagilag most is megéri karbantartani (ennél olcsóbban nem nagyon lesz helikopterünk soha ), mert az gondolom mindenki számára világos, hogy a minimálisnál jelenleg is kevesebb pénzből vegetál a mihu flotta... kb. keróra áldozunk valamicskét,oszt jóvan (venni nem veszünk hozzá semmit, legfeljebb megkerülhetetlen civil cégen keresztül, kettes, hármas szorzóval...az orosz meg nem ad mindent ingyen gariba a végtelenségig...).
Ezt a keresztet a szovjet technika nálunk hordozza...
Ez így volt a MiG-29-essel, Szu-22-vel, a helikopterekkel és a híresztelésekkel ellentétben az An-26-ossal is.
Majdnem 0 pénzből várjuk el az üzemképességet, aztán meg sirdogáltunk, hogy milyen drága...
így szeretnénk százszor drágább modern technikát üzemeltetni? :D vagy ezzel azért tisztában vannak feljebb is?
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 535
20 238
113
így szeretnénk százszor drágább modern technikát üzemeltetni? :D vagy ezzel azért tisztában vannak feljebb is?

Nem a drágaságon lenne a hangsúly. Hanem a gondolkodáson. Lássuk be, orosz technikára nem költenek. A MI-24 gépekhez, a minimum lett volna az ATGM képesség helyreállítása, nagyjavításon túl. Máig nem indítottak ATGM rakétát, pedig már egy ideje berepülték őket. Tehát nincs hozzájuk fegyver gyakorlatilag.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
M

molnibalage

Guest
Röviden egy faszt... A Mihu marha sokat ér, olyan képességei vannak ami nincs és vszeg nem is lesz a H145M-nek, sőt a 225M-nek sem. Pld. a légi sugárfelderítő képesség. Aztán amennyiben a döntéshozók bátrak lennének akkor pctörő képesség ATAKA rakétával (jelenleg a lézeres kisrakéta ami a H145M-hez van, az MB-hez kevés, bár tény, hogy megrongálhatja (futómű, motortér stb.) Aztán a CSAR képesség mert H45M-el nem fogsz berepülni csöves légvédelme ellen (elég egy 7,62-es vagy 12,4mm-es nehézgépuska…. A Mihu kibírja.. Hasonló a helyzet, a deszant térrel. Kis különleges műveleti tűzcsoport lerakása harci helikopterrel... Az éjszakai képesség is már jóval többet tud. Én voltam éjszakai gyakorlaton. sötét égen, sötét gép (nem látható, hallod de a pontos irányt nem tudod. A földről, vagy másik repülőeszközről pld. Gripen lézeres megvilágítással nagyon komoly tűzcsapást lehet vele a 30mm-es gá-val és a NIR-ekkel.. Szóval sok képessége hiányozni fog... Ráadásul a harci mókust meg kellett volna venni, kiképzni személyzetet, müszakiakat, fegyvereseket stb. A Mihu-hoz megvolt minden.. Szóval eche marhaság ez a H125M gondolat..
Ha te beküldenél olyan helyre egy Mi-24-es, ahol lőnek?
Akkor bocs, de nem vagy normális. Ez nem Afganisztán. Ahol lőni fognak egy helire, ott MANPAD is van. Sőt, az már ott is volt a végén...

Az éjszakai lövészet vehemens emlegetése mellett nem tűnt fel, hogy a 30 mm gá és NIR lényegében azt jeleni, hogy csak éjszakai képessége van a gépnek? Mert nappal úgy lövik le, mint egy kacsát?

Repülhet tökmindegy milyen alacsonyan. Ez vége egy MAWS (és DRICM) nélküli heli vs MANPAD-nak...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Oké, oké, a harci helikoptert a korszerű légvédelem egyre döntőbb mértékben szorítja ki.

Szóval mi fogja elvégezni azokat a feladatokat, amiket korábban a harci helikopterek a páncélozott járművek elleni műveletektől a terület lefogásáig (például légiroham esetén)!
Felfegyverzett és "öngyilkos"/egyszer használatos drone-ok.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
M

molnibalage

Guest
Oké, oké, a harci helikoptert a korszerű légvédelem egyre döntőbb mértékben szorítja ki. De, akkor mi lesz helyette, mert légierő az nem! Egyrészt nekünk sose lesz akkor, másrészt nemcsak nekünk nincs pénzünk végtelen légierőre, hanem még az USA-nak sem! Szóval mi fogja elvégezni azokat a feladatokat, amiket korábban a harci helikopterek a páncélozott járművek elleni műveletektől a terület lefogásáig (például légiroham esetén)!
Légi roham? Mi van? Az USA mániája volt ez a légi roham és kb. marhaság volt az egész. Kb. Vietnámban vált be, ahol nem volt komoly nehézfegyverzetű ellen. A szutyok Sheridan "harckocsis" légiszállítású erőket az első szovjethez képest félkomoy VSz alakulat is darabokra szedte volna...

A harci helikopter hal majd ki, kivéve, ha erőnek erejével akarják egyesek életben tartani. A LOS fegyverek alkalmazása heliről az, ami egyre inkább öngyilkosság. Simán hálózat alapon fognak NLOS ATGM-eket hajigálni és csá. Ez a jövő.

40-50 éve a gyors, olcsó és könnyű szárazföldi AT platfrom a BRDM volt meg at MT–LBV, a könnyű meg a Gazelle és a Bo-105. Ma meg nem. Ennyi.
Vegyük már észre, hogy a nyolcvanas években is az AH-64A az éjszakába menekült már a MANPAD veszély miatt és a TOW használata Osza közelében öngyilkosság felé tendált...

Ki az a marha, aki ma LOS ATGM-et akar használni? Kinek van 9 élete és helije ehhez...?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 713
34 505
113
Nem a drágaságon lenne a hangsúly. Hanem a gondolkodáson. Lássuk be, orosz technikára nem költenek. A MI-24 gépekhez, a minimum lett volna az ATGM képesség helyreállítása, nagyjavításon túl. Máig nem indítottak ATGM rakétát, pedig már egy ideje berepülték őket. Tehát nincs hozzájuk fegyver gyakorlatilag.
Atakának semmi értelme.Vezetősugaras.Bevetéséhez elöbb ki kell operálni az ellen csapatlégvédelmét.De mivel?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 947
29 385
113
szerintem sorozatvetők meg nagyobb páncéltörő rakéták amiknek nagy a hatótávjuk
például: https://en.wikipedia.org/wiki/ALAS_(missile)
vagy: http://www.military-today.com/missiles/nimrod.htm
Felfegyverzett és "öngyilkos"/egyszer használatos drone-ok.
40-50 kilométerig loitering oké. De!
Tüzérség.De szerintem nem áldozott le a harci heliknek se,csak a korszerűtlen bevetési taktikáknak és az elavult harcrendszerekkel/fegyverzettel ellátott gépeknek áldozott le.
Nincs meg a száz-kétszáz kilométeres mélységben gyors reagálás képessége, vagyis csak nagyon drágán egyelőre! A helikopter ezen a téren azért volt gazdaságos, mert egy sok kicsi és olcsó rakétafegyvert és gépágyútt vitt a helyszínre, ahol azokkal akár tucatnyi célt le tudott küzdeni, amiket saját maga derített fel. Ehhez képest a tüzérségnek egy nagyon komoly felderítő apparátussal megtámogatva kell majd ezt a hatótáv és a kis méret miatt nagyon drága eszközzel ellátnia egy bonyolult operáció keretében! Ráadásul ennek a rendszernek a felderítő eszközei ugyanúgy ki lesznek téve az ellenséges légvédelemnek, mint a helikopter volt!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 947
29 385
113
Légi roham? Mi van? Az USA mániája volt ez a légi roham és kb. marhaság volt az egész. Kb. Vietnámban vált be, ahol nem volt komoly nehézfegyverzetű ellen. A szutyok Sheridan "harckocsis" légiszállítású erőket az első szovjethez képest félkomoy VSz alakulat is darabokra szedte volna...

A harci helikopter hal majd ki, kivéve, ha erőnek erejével akarják egyesek életben tartani. A LOS fegyverek alkalmazása heliről az, ami egyre inkább öngyilkosság. Simán hálózat alapon fognak NLOS ATGM-eket hajigálni és csá. Ez a jövő.

40-50 éve a gyors, olcsó és könnyű szárazföldi AT platfrom a BRDM volt meg at MT–LBV, a könnyű meg a Gazelle és a Bo-105. Ma meg nem. Ennyi.
Vegyük már észre, hogy a nyolcvanas években is az AH-64A az éjszakába menekült már a MANPAD veszély miatt és a TOW használata Osza közelében öngyilkosság felé tendált...

Ki az a marha, aki ma LOS ATGM-et akar használni? Kinek van 9 élete és helije ehhez...?
Oké, amivel nem tudunk mit kezdeni, az a MANPDADS, kivédhetetlenül jelen lesz, az ellene telepíthető fedélzeti védelmi rendszerek hatékonysága nem száz százalékos. Nem tudjuk kivédeni teljesen a NASAMS jellegű rendszerek jelentette fenyegetést. Ugyanakkor ez még így együtt nem tragikus, hiszen a MAWS és DIRCM csökkenti a MANPADS kockázatot és ezen a ponton én nem látom a teljesen elvesztett csatát!

Nem lehet, hogy inkább innen kellene kiindulni és felruházni a XXI. század támadó helikopterét SEAD képességgel! Zavarja az ellenséges rakétafegyverek lokátorait, támadja azokat radar elleni rakétákkal, hiszen már zavarja és támadja az ellenséges rakétafegyverek infravörös rávezetőfejeit most is egy alapszinten felszerelt korszerű helikopter, egyszerűen csak ki kell egészíteni a palettát!

Én amolyan temetjük a harckocsit mert ATGM szituációt látok itt egy kicsit! Oké, lépéskényszer van, tehát lépjünk, legyen a támadóhelikopter még komplexebb fegyver, ami folyamatos aktív harctevékenységben áll minden ellenséges légvédelmi eszközzel és így teljesíti a feladatát!

Ez is egy út. A másik az, hogy az ellenséges légvédelem lefogását exportáljuk a helikopteren kívülre. Emlékezzünk, hogy a nyolcvanas években nemcsak a éjszakába menekült az Apache, hanem segítőtársat is kapott a Kiowa képében, hogy az időben felderítse többek között az ellenséges csapatlégvédelmet az Apache számára! Exportálhatjuk a teljes SEAD csomagot kisebb-nagyobb drónokra, loitering eszközkre, hogy azok a támadóhelikopter előtt járva tisztítsák meg a terepet a legkomolyabb fenyegetéstől a MANPADS-ot kivéve, amivel továbbra is a helikopter önvédelmi eszközeinek kell elbánnia!

Akárhogy is nézem, csak azt látom, hogy a harci helikopter még fejlődhet egy minden eddiginél drágább és komplexebb eszközzé is! Azok kezén, akiknek van erre pénzük!

És itt jön be a kérdés, hogy egy vadászgép árú fegyverrendszer, ami harci helikoptereket, drónokat, loitering eszközöket foglal magába vagy maga a vadászgép e a megfelelő válasz! Nyilván a vadászgép se él túl SEAD képesség nélkül, tehát a Gripenjeink jelenleg ugyanúgy mennének a levesbe egy kicsit jobban felszerelt légvédelem, mint mondjuk a szerb ellen, mint a mihuk bármi ellen, de ez csak szándék kérdése, mármint akarnak e harcban is alkalmazható légierőt, vagy sem! Viszont ha akarnak és megadják a szükséges eszközöket az ellenséges légvédelem lefogására (EW) és leküzdésére (SEAD), akkor lehet tényleg a több Gripen lenne az ésszerűbb, mint a vélhetően hasonló költségű XXI. századi harcihelikopter-rendszer!
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó and L.O.B

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 713
34 505
113
40-50 kilométerig loitering oké. De!

Nincs meg a száz-kétszáz kilométeres mélységben gyors reagálás képessége, vagyis csak nagyon drágán egyelőre! A helikopter ezen a téren azért volt gazdaságos, mert egy sok kicsi és olcsó rakétafegyvert és gépágyútt vitt a helyszínre, ahol azokkal akár tucatnyi célt le tudott küzdeni, amiket saját maga derített fel. Ehhez képest a tüzérségnek egy nagyon komoly felderítő apparátussal megtámogatva kell majd ezt a hatótáv és a kis méret miatt nagyon drága eszközzel ellátnia egy bonyolult operáció keretében! Ráadásul ennek a rendszernek a felderítő eszközei ugyanúgy ki lesznek téve az ellenséges légvédelemnek, mint a helikopter volt!
Összfegyvernemi harc a megoldás.Elösször ki kell operálni az ellen negy hatósugarú légvédelmét,és megszerezni a légi fölényt.(ehez kell az F35,igenjó nagy hatótávú tüzérség)).Ezekböl nem lesz azért annyira sok.Csapatlégvédelem nagyobb egységei a következő lépés.Ehez kellenek a stand off rakéták és a kisérő dronok (meg a felderitéshez).Ezután már a heli berepülhet a hadszintér felé,és bevetheti a LOS fegyverzetet,amivel a könnyű gá-k lötávján kivűlröl aprithatja az ellent.DE!A MANPAD veszély miatt teljes körű önvédelmi rendszer kell.MAWS és DIRCM nélkül sehova,egy nagyobb méretű gépnek.(egy kicsi MD530 méretű gép el tud bújkálni a terepfedezékek mögött,ere egy Mihunak esélye sincs).A végső lépés,hogy a fedélzeti fegyverek fedezetében rohamdeszantként csapatokat teszel ki,aki a megmaradt csapattöredékeket felszámolják.(persze ez egy sablonterv)
COIN légimozgékony hadviselésre meg anno belinkeltem egy cikket(HTböl) a kolumbiai AC47PT alkalmazásrol-de csesztetek elolvasni.A Fantasma(AC47),a MANPADOK lótáva felett felderitett és kijelölte a célokat.Ezután Kfirek:))) preciziós bombázással,vagy Arpiak NLOS/Nimrod rakétákkal kioperálták a keményebb célokat.Majd NIR lefogó/puhitó tűz,és a végén az AC47 és a saját fegyvereik tűzfedezete alatt az Arpiak megcsinálták a rohamdeszantot.
Maga a taktika ugyan az,mint Vietnámban vagy Rodéziában.De a technika,ami a sikeres megvalósitáshoz kell,már fényévekre van a a 70es évektöl.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 713
34 505
113
Oké, amivel nem tudunk mit kezdeni, az a MANPDADS, kivédhetetlenül jelen lesz, az ellene telepíthető fedélzeti védelmi rendszerek hatékonysága nem száz százalékos. Nem tudjuk kivédeni teljesen a NASAMS jellegű rendszerek jelentette fenyegetést. Ugyanakkor ez még így együtt nem tragikus, hiszen a MAWS és DIRCM csökkenti a MANPADS kockázatot és ezen a ponton én nem látom a teljesen elvesztett csatát!

Nem lehet, hogy inkább innen kellene kiindulni és felruházni a XXI. század támadó helikopterét SEAD képességgel! Zavarja az ellenséges rakétafegyverek lokátorait, támadja azokat radar elleni rakétákkal, hiszen már zavarja és támadja az ellenséges rakétafegyverek infravörös rávezetőfejeit most is egy alapszinten felszerelt korszerű helikopter, egyszerűen csak ki kell egészíteni a palettát!

Én amolyan temetjük a harckocsit mert ATGM szituációt látok itt egy kicsit! Oké, lépéskényszer van, tehát lépjünk, legyen a támadóhelikopter még komplexebb fegyver, ami folyamatos aktív harctevékenységben áll minden ellenséges légvédelmi eszközzel és így teljesíti a feladatát!

Ez is egy út. A másik az, hogy az ellenséges légvédelem lefogását exportáljuk a helikopteren kívülre. Emlékezzünk, hogy a nyolcvanas években nemcsak a éjszakába menekült az Apache, hanem segítőtársat is kapott a Kiowa képében, hogy az időben felderítse többek között az ellenséges csapatlégvédelmet az Apache számára! Exportálhatjuk a teljes SEAD csomagot kisebb-nagyobb drónokra, loitering eszközkre, hogy azok a támadóhelikopter előtt járva tisztítsák meg a terepet a legkomolyabb fenyegetéstől a MANPADS-ot kivéve, amivel továbbra is a helikopter önvédelmi eszközeinek kell elbánnia!

Akárhogy is nézem, csak azt látom, hogy a harci helikopter még fejlődhet egy minden eddiginél drágább és komplexebb eszközzé is! Azok kezén, akiknek van erre pénzük!

És itt jön be a kérdés, hogy egy vadászgép árú fegyverrendszer, ami harci helikoptereket, drónokat, loitering eszközöket foglal magába vagy maga a vadászgép e a megfelelő válasz! Nyilván a vadászgép se él túl SEAD képesség nélkül, tehát a Gripenjeink jelenleg ugyanúgy mennének a levesbe egy kicsit jobban felszerelt légvédelem, mint mondjuk a szerb ellen, mint a mihuk bármi ellen, de ez csak szándék kérdése, mármint akarnak e harcban is alkalmazható légierőt, vagy sem! Viszont ha akarnak és megadják a szükséges eszközöket az ellenséges légvédelem lefogására (EW) és leküzdésére (SEAD), akkor lehet tényleg a több Gripen lenne az ésszerűbb, mint a vélhetően hasonló költségű XXI. századi harcihelikopter-rendszer!
Kb.De nem vagy korszerű harcrandszerű vadászgép/dron vs helikopter,hanem és helikopter.Csapatokat nem lehet vadászgépröl vagy dronrol kitenni.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 839
12 566
113
Légi roham? Mi van? Az USA mániája volt ez a légi roham és kb. marhaság volt az egész. Kb. Vietnámban vált be, ahol nem volt komoly nehézfegyverzetű ellen. A szutyok Sheridan "harckocsis" légiszállítású erőket az első szovjethez képest félkomoy VSz alakulat is darabokra szedte volna...

A harci helikopter hal majd ki, kivéve, ha erőnek erejével akarják egyesek életben tartani. A LOS fegyverek alkalmazása heliről az, ami egyre inkább öngyilkosság. Simán hálózat alapon fognak NLOS ATGM-eket hajigálni és csá. Ez a jövő.

40-50 éve a gyors, olcsó és könnyű szárazföldi AT platfrom a BRDM volt meg at MT–LBV, a könnyű meg a Gazelle és a Bo-105. Ma meg nem. Ennyi.
Vegyük már észre, hogy a nyolcvanas években is az AH-64A az éjszakába menekült már a MANPAD veszély miatt és a TOW használata Osza közelében öngyilkosság felé tendált...

Ki az a marha, aki ma LOS ATGM-et akar használni? Kinek van 9 élete és helije ehhez...?

Az AH-64 használhatott TOW-ot??
 
M

molnibalage

Guest
Oké, amivel nem tudunk mit kezdeni, az a MANPDADS, kivédhetetlenül jelen lesz, az ellene telepíthető fedélzeti védelmi rendszerek hatékonysága nem száz százalékos. Nem tudjuk kivédeni teljesen a NASAMS jellegű rendszerek jelentette fenyegetést. Ugyanakkor ez még így együtt nem tragikus, hiszen a MAWS és DIRCM csökkenti a MANPADS kockázatot és ezen a ponton én nem látom a teljesen elvesztett csatát!
A DIRCM is kb. turbános környezetben hatásos. Egy komoly haderőben, ahol sok MANPAD van kettőt indítanak egyszerre és az egy célcsatornás DRICM védelme hirtelen elégtelenné válik...

A NASAMS annyira nem zavaró, mert ha nem kell LOS, akkor a NASAMS se látja a pár méteren függeszkedő helit, ami messze van.

Nem lehet, hogy inkább innen kellene kiindulni és felruházni a XXI. század támadó helikopterét SEAD képességgel! Zavarja az ellenséges rakétafegyverek lokátorait, támadja azokat radar elleni rakétákkal, hiszen már zavarja és támadja az ellenséges rakétafegyverek infravörös rávezetőfejeit most is egy alapszinten felszerelt korszerű helikopter, egyszerűen csak ki kell egészíteni a palettát!
Méregdrága és a MANPAD és RPK vezérlésű rakéták és optikai célkövetés ellen szart sem ér. Mert a Tunguszka rakétájka régen odaér a célhoz, mire reagálni tudna bármilyen ARM-os heli... A lézer vezetősugarasat sem lehet zavarni...

Én amolyan temetjük a harckocsit mert ATGM szituációt látok itt egy kicsit! Oké, lépéskényszer van, tehát lépjünk, legyen a támadóhelikopter még komplexebb fegyver, ami folyamatos aktív harctevékenységben áll minden ellenséges légvédelmi eszközzel és így teljesíti a feladatát!
Egyáltalán nem. A harkocsik is kaptak új védelmet. A helik új védelem a hálózat alapúság és az, hogy nem mennek LOS-ba. Ennyi.

Ez is egy út. A másik az, hogy az ellenséges légvédelem lefogását exportáljuk a helikopteren kívülre. Emlékezzünk, hogy a nyolcvanas években nemcsak a éjszakába menekült az Apache, hanem segítőtársat is kapott a Kiowa képében, hogy az időben felderítse többek között az ellenséges csapatlégvédelmet az Apache számára!
Jaj, csak nem abból a szutyok filmből vezetted le ezt?

Akárhogy is nézem, csak azt látom, hogy a harci helikopter még fejlődhet egy minden eddiginél drágább és komplexebb eszközzé is! Azok kezén, akiknek van erre pénzük!
Figyu, pont ez abaj. 40 misi táján van már egy AH-64E Guradian és F-16C repóra költsége van. Hova akarod még ezt felnyomni...?

Akkor nem egyszerűbb egy tök páncélozatlan könnyű heli, amin vagy 4 db NLOS ATGM töredék áron? A gépágyú is menő anakronizmus egy helin. Ahelyett van APKWS. 6 km-nél közelebb menjen az a célhoz, aki hülye és sok élete van.

Vagy, akinek van elég vadászgépe, akkor az elkörözget 8 km magasan 30 km-ről dobálva az SDB-ket és nyasgem MANPAD, IR SHORAD és RAD SHORAD is.
Az AH-64 használhatott TOW-ot??
Nem használhatott. De pont erről beszélek. Az AH-64 ment az éjszakába ÉS AGM-114, mert az OszaAKM 5,5 km távon is elcsapta a heliket úgy, hogy gyakorlatilag 0 méteren függeszkedtek. Ezért kapott RWR-t is.

Lásd itt. Szépen kibontva ez már csak az angol fordításba fért be, a magyar HTÖ-ből kimaradt ebben a formában, de aki érti, annak ezt le kellett volna vezetnie. Én legalábbis erre számítottam.
https://forum.htka.hu/threads/hun-mil-mi-24-hind.190/page-114#post-483982
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
így szeretnénk százszor drágább modern technikát üzemeltetni? :D vagy ezzel azért tisztában vannak feljebb is?
Természetesen tisztában vannak, mert épp ők veszik el az utolsó fillért is, ha csak tehetik.
Ott ugye egészen más a helyzet, mert mind a svédek, mind a franciskák és a németek is a tökeiken ugrálnak bakancsban és egyszerűen kisajtolják a normális üzemeltetéshez szükséges anyagiakat...
Nnnomeg azzal kapcsolatban nem is mernek panaszkodni, hogy drága. Pedig ott nagyjából egy nagyságrenddel lehet több a ráfordítás.
 
  • Tetszik
Reactions: Galthran

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 947
29 385
113
Figyu, pont ez abaj. 40 misi táján van már egy AH-64E Guradian és F-16C repóra költsége van. Hova akarod még ezt felnyomni...?
Akkor nem egyszerűbb egy tök páncélozatlan könnyű heli, amin vagy 4 db NLOS ATGM töredék áron? A gépágyú is menő anakronizmus egy helin. Ahelyett van APKWS. 6 km-nél közelebb menjen az a célhoz, aki hülye és sok élete van.
Vagy, akinek van elég vadászgépe, akkor az elkörözget 8 km magasan 30 km-ről dobálva az SDB-ket és nyasgem MANPAD, IR SHORAD és RAD SHORAD is.

De, egyszerűbb. Tehát H145M és NLOS +loitering eszközök kiváltják a harci helikoptereket!
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 713
34 505
113
De, egyszerűbb. Tehát H145M és NLOS +loitering eszközök kiváltják a harci helikoptereket!
H145 ehez kicsi.Drága,de az AH60 az a méret,teljesitmény,ami elég tegerbitró,hogy elegebdő fegyverzetet és felszerelést tudjon magával vinni.
A másik,hogy nem csak rohamdeszantbol áll a légi mozgékonyság.És nem csak helikopterrel lehet művelni.