C-17 Globemaster III (McDonnell Douglas / Boeing, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 526
72 522
113
EesEDHvXgAEMTPw

60 degree left turn in a RAF C-17.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 526
72 522
113
WASHINGTON, September 24, 2020 -

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of the United Kingdom of follow-on C-17 aircraft Contractor Logistics Support (CLS) and related equipment for an estimated cost of $401.3 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of the United Kingdom has requested to buy follow-on C-17 aircraft Contractor Logistical Support (CLS) to include aircraft component spare and repair parts; accessories; publications and technical documentation; software and software support; U.S. Government and contractor engineering, technical and logistical support services; and other related elements of logistical and program support. The total estimated program cost is $401.3 million.

The prime contractor will be The Boeing Company of Chicago, IL. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.


Implementation of the proposed sale will not require the assignment of any additional U.S. Government or contractor representatives to the United Kingdom.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 526
72 522
113
Boeing C-17 Globemaster III Fleet Surpasses 4 Million Flight Hours Milestone

The C-17 made its maiden flight on Sept. 15, 1991, and the first production model was delivered to Charleston Air Force Base, on June 14, 1993. The first squadron of C-17s, the 17th Airlift Squadron, was declared operationally ready Jan. 17, 1995.

Boeing completed production of the final C-17 Globemaster III, plane number 279, in November, 2015 and, currently, there are 275 C-17s flying throughout the world.

Global C-17 fleet:

• U.S. Air Force (USAF) – 223
• Indian Air Force (IAF) – 11
• UK Royal Air Force (RAF) – 8
• Royal Australian Air Force (RAAF) – 8
• Qatar Emiri Air Force (QEAF) – 8
• UAE Air Force (UAEAF) – 8
• Royal Canadian Air Force (RCAF) – 5
• Strategic Airlift Capability (SAC) – 3
• Kuwait Air Force – 2

The largest C-17 customer is the U.S. Air Force with 223 planes.
The Indian Air Force operates the largest fleet of C-17s outside the US.

The worldwide C-17 fleet surpassed the 2 million flight-hours milestone on Dec. 10, 2010 and the fleet surpassed three million flight hours in 2015.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 368
113

Az gyönyörű.
Rosszabb helyen konkrétan ki sem gyulladhatott volna - a centroplán alatt direktben. Az egy dolog, hogy minden létező csővezeték, kábel, szenzor miegymás kuka, de a kondirendszert átnyalni egy tűz után maga egy móka, futóakna szintén necces.
Az igazi baj viszont szemlátomást a fő teherviselő elemek hőterhelése. Mivel ez egy felsőszárnyas (tipikus anhedral) szerkezet, így az itt lévő összes megerősített csomópontot ki kell szedni, NDT vizsgálatnak alávetni (UT meg eddy current legalább) - ami a repülőgép lényegében totális szétbombázása. Ha pedig azok kiterjedten roncsolódtak/kilágyultak, akkor gyakorlatilag úgy jár, mint a Bonhomme Richard. Mehet a kukába, bár ha nagyon kell a sárkány, akkor utángyártják az egész középső szekciót. De az piszok drága lesz.
Ez egy D Check szintű meló alaphangon, nem beszélve az anyagköltségről.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed