[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Bizony, meg utana is gyarthatjuk folyamatosan, egyre olcsobb lesz minden darab, 10 ev alatt siman hadrendbe allhat 300-400 darab is, ha van ra keret...
Finnek peldaul már nem is maguk gyártják a megrendelt Patriakat, hanem lengyeleken keresztul...
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Sztem nincs! Hogy lenne? Csak prototípus, előszériás példányuk van 3-4.
Szóval nem tudom, mit jelent ez a vegyesvállalat, mekkora rész jön ide, de durva is lehet a buli!

Én is így gondoltam. Így viszont igenis számítani fog a 9% -os adó, az olcsóbb munkaerő meg az, hogy a beruházás költségeibe vastagon beleszállunk mi is.

Így viszont egy németben létesítendő gyártósor már nem "versenyképes" ... :)

Viszont pont ezert nem latom, hogyan lehetne a cseheknel is...

Szerintem nem lesz a cseheknél gyártósor. Alkatrészeket szállíthatnak be pl. Győrbe. Én pedzegettem, hogy akár pénzel is beszálhatnak(/beszállhattak volna), ha már a közös V4 hadiipar is volt emlegetve, meg az eddigi sikeres közös projekteink (CZ Bren, repülőgyár) alapján is. A repülőgyárnál sem agonizálunk, hogy csehországban van az üzem. Talán Ők sem tennék ugyanezt. Az alkatrészbeszállítóként pedig Ők is jól járhatnának. Főleg, ha Náluk is a Lynx nyerné a tendert ... :)
 
A kérdések - mennyi is lesz az annyi. Úgy gondolom, hogy a kétmilliárd EUR erre sem ad egyértelmű választ mivel ebben maga a gyár is benne foglaltatik (ez leginkább talán összeszerelő üzem lesz - főleg a kezdetben, de aztán ki tudja mennyi K+F is lesz mellette) illetve még ki tudja mi. Például gyakorló pálya illetve bemutató helyek, egyéb közös projektek stb.

A gyár helye is kérdéses lehet - szerintem ezúttal az ország nyugati fele lesz mérvadó. Egyfelől a beérkező alkatrészek miatt is, melyek közül nem tudom, hogy esetleg mekkora arányt fognak képezni pl. a cseh beszállítók (Velük a RM már régóta egyeztet e téren ...). Értelemszerűen kérdés a csehek mennyire szállnak be a buliba. Értelemszerűen nemcsak az esetleges alkatrészbeszállítás terén, de akár anyagilag is, de akár a rendszeresítés terén is. Az anyagi részét úgy értem, hogy van ugye már CZ Bren meg repülőgépgyár közös projektünk is - akarhatnak-e egy ilyenbe is beszállni. Ahogy nekünk sem gond, hogy a repgyár Náluk van - úgy lehet Nekik ez sem gond, hogy ez meg nálunk. Jó nem akarok sokat fantáziálni.

Tervezett célpiac. Ezzel a kihelyezett gyártóüzemmel mik lehetnek a célok, mint elképzelhető üzemeltető országok? Csehek voltak emlegetve - Ők esetleg. Osztrákok vagy szlovákok elképzelhető? Avagy horvát (ők tudom valami levetett amcsi vasban gondolkoznak) vagy szlovén? Esetleg más? Valahogy nem vagyok benne biztos, hogy csak magyar igények kielégítésére jönne ide egy komplett gyár ... Bár referenciának sem utolsó - pl. USA, Ausztrálok felé, mint kihelyezett gyártóüzem.

Kíváncsi vagyok az USA és ausztrál tenderre gyakorolt hatására is. Ennek "jól kell sikerülnie" (!). Úgy egyébként kíváncsi lennék a saját határidőinkre is - gyár mikorra, mennyi mikorra stb. Szerintem a nehézdandárra való mennyiség ebből is meg kéne lennie 2025 Q3 -ig - így lenne értelme. Azt nem tudom, hogy a realitása mennyi ennek ...

Az mekkora hülyeség lenne, hogy esetleg a közepes dandárba is kerüljön belőle? Az esetleges mennyiségi kedvezmény, itteni gyártás mellett és a közös logisztikával (a nehéz dandárral) nem tenné a "megéri" kategóriába persze hozzá értve a képességnövekményt is egy akármilyen 8x8 APC -vel szemben? Avagy ez már nagyon "Sci-Fi" lenne? Amennyiben meg nagyon akarnánk kerekes APC -t az meg mehetne váltani a "maradék BTR -eket" minden máshonnan. Az "összes BTR cseréje Lynx -re" azt azért már én is a "meseszerű" kategóriába tenném inkább ...


Az Airbus gyárral kapcsolatban Gyulán egy évig nem sok minden történt a bejelentés után. Ott bejelentés után kb. 3 évvel lesz sorozatgyártás.
A BMW-nél is kb. hasonló az ütem. Gondolom itt is kb. ez lesz az ütemezés. Ha 2023 végén megkapja a Honvédség az első darabokat, akkor 2028-ra bevethetőek lehetnek a nehéz dandár részeként.

Ez most még csak egy szándéknyilatkozat mint az Airbus gyárnál?
 
  • Tetszik
Reactions: endre and dkes
Oszt mennyien értenek a páncéllemezek hegesztéséhez, hőkezeléséhez, javításához?

Egy dolog átadni ennek a technológiáját egy másik meg használni...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Az Airbus gyárral kapcsolatban Gyulán egy évig nem sok minden történt a bejelentés után. Ott bejelentés után kb. 3 évvel lesz sorozatgyártás.
A BMW-nél is kb. hasonló az ütem. Gondolom itt is kb. ez lesz az ütemezés. Ha 2023 végén megkapja a Honvédség az első darabokat, akkor 2028-ra bevethetőek lehetnek a nehéz dandár részeként.

Ez most még csak egy szándéknyilatkozat mint az Airbus gyárnál?

nyilatkozat != cegalapitas

Az sem az, hanem konkret ceg, mint ez is.

https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...j-uzemet-epit-az-airbus-magyarorszagon-441626
 
Az Airbus gyárral kapcsolatban Gyulán egy évig nem sok minden történt a bejelentés után. Ott bejelentés után kb. 3 évvel lesz sorozatgyártás.
A BMW-nél is kb. hasonló az ütem. Gondolom itt is kb. ez lesz az ütemezés. Ha 2023 végén megkapja a Honvédség az első darabokat, akkor 2028-ra bevethetőek lehetnek a nehéz dandár részeként.

Ez most még csak egy szándéknyilatkozat mint az Airbus gyárnál?

Nem, szerintem ez már egy döntést (akár szerződésaláírással) követő konkrét bejelentés.

Nekem ebben a kérdéses dolog - persze a határidőkön meg a darabszámokon meg az egyéb lehetséges rendszeresítő országokon meg a technikai tartalmon kívül - leginkább a csehek szerepe lehet.

Egyfelől mi is szeretünk mostanában összebútorozni Velük hadiipari közös projektekben. Másfelől már jó ideje megy a "huzavona" a csehek és RM között, hogy ki melyik céggel meg miket tudna bedolgozni a Lynx projektbe. A cseheknél ez ugye feltétel volt a hazai ipar részesülése a sikeres tendernek. Namost ez leginkább már mint alkatrészbeszállítók tehetik meg. Ugyanakkor ez is elegendő lehet.

A véleményem szerint nem lenne gond az RM részéről (meg a miénkről sem, de kétségkívül a németeké az utolsó szó), hogy a cseheket is odaengedjék a "húsosfazékhoz" ilyenformán - különösen, ha ez egy +1 EU/NATO rendszeresítő országot és mondjuk +200 db eladott Lynx -et jelentene. RM -nek, nekünk - meg a cseheknek is megérhetné szerintem. Ez "lökhetne" egyet a tenderükön is. Nomeg a V4 (és ezen belül is az "életjeleket mutató" magyar-cseh) közös hadiipari együttműködésen is ...
 
Finnek peldaul már nem is maguk gyártják a megrendelt Patriakat, hanem lengyeleken keresztul...
Az igaz, hogy nem a Patria gyártja (kiadta egy másik finn cégnek, mert neki a gyártósor fenntartása nem volt túl jövedelmező), testet, de tudtommal a Patriatól megrendelt járművek ott lettek legyártva. Kivéve a lengyeleket, mert ők maguknak csinálták.
 
Egy már kész!!!
200817_lynx_alairas_1.jpg
 
Viszont ez később bőven visszajön, ha innen terítjük másoknak is!

Nagyon nagy dolog lesz egy Magyarországi összeszerelő üzem, ez tény. De mindenki legalább annyira maga akarja összeszerelni, mint mi, viszont, mindenki másnak sokkal jobb adottságai (vállalatok, szakemberek) is vannak hozzá . A cseheknek biztos, hogy nem mi fogjuk gyártani. Az Ausztrálnál csakis helyi, úgy mint a Boxer, az USA meg nem is értené a kérdést a nagy WTO, meg szabadkereskedelem policy-ja ellenére.
Olyan kis megrendelők igényeit lehetne esetleg kielégíteni, akik csak pár tucat ilyet vesznek majd. De eddig úgy néz, ki, hogy ahol esélyes, ott lesz gyár is.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nagyon nagy dolog lesz egy Magyarországi összeszerelő üzem, ez tény. De mindenki legalább annyira maga akarja összeszerelni, mint mi, viszont, mindenki másnak sokkal jobb adottságai (vállalatok, szakemberek) is vannak hozzá . A cseheknek biztos, hogy nem mi fogjuk gyártani. Az Ausztrálnál csakis helyi, úgy mint a Boxer, az USA meg nem is értené a kérdést a nagy WTO, meg szabadkereskedelem policy-ja ellenére.
Olyan kis megrendelők igényeit lehetne esetleg kielégíteni, akik csak pár tucat ilyet vesznek majd. De eddig úgy néz, ki, hogy ahol esélyes, ott lesz gyár is.
Katarról mindig megfeledkezel. :)
Ők tuti nem akarják gyártani, viszont a megrendelés gondolatával játszadoznak.
 
Nagyon nagy dolog lesz egy Magyarországi összeszerelő üzem, ez tény. De mindenki legalább annyira maga akarja összeszerelni, mint mi, viszont, mindenki másnak sokkal jobb adottságai (vállalatok, szakemberek) is vannak hozzá . A cseheknek biztos, hogy nem mi fogjuk gyártani. Az Ausztrálnál csakis helyi, úgy mint a Boxer, az USA meg nem is értené a kérdést a nagy WTO, meg szabadkereskedelem policy-ja ellenére.
Olyan kis megrendelők igényeit lehetne esetleg kielégíteni, akik csak pár tucat ilyet vesznek majd. De eddig úgy néz, ki, hogy ahol esélyes, ott lesz gyár is.
No es a beszallitas?