Szállítógépek váltása a MH-nél

Csak mint érdekesség, hogy ilyen is van... (mert egy két hete indult lapról nehéz eldönteni hogy micsoda.)

Dél-amerikai Magyar Hírlap: Magyarország brazil katonai repülőgépeket vásárolhat...

Geee...mail: :D

image.png
 
Sokan elfelejtik, hogy a Boxer ugye 2 részből áll. Egy Drive modulból, és egy Mission modulból.
A képről is látszik, hogy a Drive modul 2377mm magas, amit egy leeresztett gumival (futóművel?) tovább lehet csökkenteni.
A KC-390-es rakterének meg ezek a paraméterei:
02.jpg

Tehát egy ki vagy visszatelepülésnél a 2 modul szétválasztva lazán szállítható. Ráadásul a Mission Modul konténerizálható is:
Boxer-Module-transport.jpg

Maga a tömegmegoszlásra (a 2 modul között) én csak tippelni tudok, de a RM brossúrájában az szerepel, hogy a Payload az maximum 13,5t lehet, miközben a maximum bruttó tömeg 38,5t lehet. Szerintem a payload alatt a Mission modul tömegét értik.
Azaz szerintem a Drive modul valahol 25t körül kell legyen.
Szóval elvileg behajtott visszapillantókkal el tudja vinni a Drive modult , meg külön egy másik a Mission modult.
Az A400M-nek nem jelent problémát egyben is akár elvinni egy könnyebb felépítményű Boxert - akár egyszerre a 2 modult is.

Azon gondolkozom, hogy mondta-e egyszer is Benkő hogy nehéz haditechnikai eszközöket akar szállítani a rámpás géppel?
Vagy csak mindig azt mondta hogy "nehéz technikai eszközöket"?
Darut, buldózert, konténeresmobilkorházt vagy mit kellett volna most gyorsan Bejrútba vinni a keresztény közösségek megsegítésére?
(És lehetőség szerint elsőnek, mert az javítja legjobban az ország "imázsát".) Ezekből mi és mennyi férne be egyszerre?
Valószínűleg a világ keresztény kisebbségeinek megsegítése a jövőben is külpolitikai prioritás lesz...
 
"A mai napon, 2020. augusztus 18-án a nyugállományú katonák és honvédségi nyugdíjasok találkozója alkalmából a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra látogatott dr. Benkő Tibor honvédelmi miniszter.
A technikai eszközök beszerzése kapcsán kiemelte, hogy a sokat emlegetett rámpás szállítógép még hiányzik, de ez a kategória sem marad ki a légierőnél, ráadásul olyan típus rendszerbe állítására törekszenek, ami a teherszállítási és légi deszantolási feladatok megfelelő ellátása mellett légi utántöltésre is alkalmas lesz."

https://www.jetfly.hu/mh-59.-kecske...szteri-talalkozoja-a-kecskemeti-repulobazison
 
"A mai napon, 2020. augusztus 18-án a nyugállományú katonák és honvédségi nyugdíjasok találkozója alkalmából a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra látogatott dr. Benkő Tibor honvédelmi miniszter.
A technikai eszközök beszerzése kapcsán kiemelte, hogy a sokat emlegetett rámpás szállítógép még hiányzik, de ez a kategória sem marad ki a légierőnél, ráadásul olyan típus rendszerbe állítására törekszenek, ami a teherszállítási és légi deszantolási feladatok megfelelő ellátása mellett légi utántöltésre is alkalmas lesz."

https://www.jetfly.hu/mh-59.-kecske...szteri-talalkozoja-a-kecskemeti-repulobazison
Ez a C295 (szerintem a felfegyverezhető,új mindenes változata elég nekünk)-tól az A400ig bármelyikre igaz.
 
Ez a C295 (szerintem a felfegyverezhető,új mindenes változata elég nekünk)-tól az A400ig bármelyikre igaz.
Ez továbbra is csak a C-130J, KC-390 és A400M gépekre igaz. Minden más agyatlan okoskodást véglegesen el lehet felejteni, mert újra és újra ki van jelentve ez a kritériumlista. Ezt semmi mással nem ugrod meg!
 
Ez továbbra is csak a C-130J, KC-390 és A400M gépekre igaz. Minden más agyatlan okoskodást véglegesen el lehet felejteni, mert újra és újra ki van jelentve ez a kritériumlista. Ezt semmi mással nem ugrod meg!
Nincs konkretizálva,hogy mit értenek nehéz teher alatt.IFV-t,most már nyilván nem.Ami azt illeti,eddig se lett volna semmi értelme.
Egyszerűen nincs szükségünk maszek használatra a C295nél nagyobb gépre.Ami alkalmi szükségletünk van,arra ott lesznek a közös A400 és C17 gépek.Akkor minek szorni nagyobbra a pénzt?Nincs felesleges pénzünk,kell másra.
Különben a nagyobbak közül nekem a KC390 lenne a favoritom,de egyszerűen feleslegesnek gondolom.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Nincs konkretizálva,hogy mit értenek nehéz teher alatt.IFV-t,most már nyilván nem.Ami azt illeti,eddig se lett volna semmi értelme.
Egyszerűen nincs szükségünk maszek használatra a C295nél nagyobb gépre.Ami alkalmi szükségletünk van,arra ott lesznek a közös A400 és C17 gépek.Akkor minek szorni nagyobbra a pénzt?Nincs felesleges pénzünk,kell másra.
Különben a nagyobbak közül nekem a KC390 lenne a favoritom,de egyszerűen feleslegesnek gondolom.
Hiába fújod ezt a hülyeséget, szükségünk van és a könnyű szállítógép C295 helikopteren kívül nem tud semmit légi-utántölteni, terhet meg gyakorlatilag nem tud szállítani olyan nevetséges, így világosan ki van mondva, hogy nem alkalmas arra a feladatra, amire mi rámpás szállítógépet veszünk.

Magyarországnak képesnek kell lennie önállóan ellátni egy zászlóalj méretű erőt lényegében bárhol AfroEurÁzsiában. Ez a zászlóalj a felajánlás és már ott is van Debrecenben (zászlóalj harccsoport) és nekünk annyit kell tudnunk a saját érdekünkben, hogy ellátmányt juttassunk el nekik bárhova a szuperkontinensen. Akár tetszik neked, akár nem, komoly légi-teherszállító kapacitásra van szükségünk. És a három közepes szállítógép is kevés erősen ki van centizve ehhez!
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Hiába fújod ezt a hülyeséget, szükségünk van és a könnyű szállítógép C295 helikopteren kívül nem tud semmit légi-utántölteni, terhet meg gyakorlatilag nem tud szállítani olyan nevetséges, így világosan ki van mondva, hogy nem alkalmas arra a feladatra, amire mi rámpás szállítógépet veszünk.

Magyarországnak képesnek kell lennie önállóan ellátni egy zászlóalj méretű erőt lényegében bárhol AfroEurÁzsiában. Ez a zászlóalj a felajánlás és már ott is van Debrecenben (zászlóalj harccsoport) és nekünk annyit kell tudnunk a saját érdekünkben, hogy ellátmányt juttassunk el nekik bárhova a szuperkontinensen. Akár tetszik neked, akár nem, komoly légi-teherszállító kapacitásra van szükségünk. És a három közepes szállítógép is kevés erősen ki van centizve ehhez!
AfriEurÁzsiában???Mik vagyunk mi,szuperhatalom?
3géppel????Hát ezt gondold át szerintem még 1x....
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
AfriEurÁzsiában???Mik vagyunk mi,szuperhatalom?
3géppel????Hát ezt gondold át szerintem még 1x....
Mi egy NATO tagállam vagyunk, akik egy zászlóaljat ajánlottak fel arra a célra, hogy azzal a NATO gyorsreagálású bevetéseket hajthasson végre, vagy harci missziókat szerte a világban. Nem nekünk kell kiszállítani, ezt közösen oldjuk meg a szövetségben (Pápa és hamarosan Lechfeld is), de ha van egy csöpp eszünk, akkor mi tudjuk ellátni őket, mert a Don-kanyar bemutatta, hogy legalább ez utóbbi tekintetében nem hagyatkozhatunk saját magunkon kívül senkire.

Ha nem tetszik, akkor csatlakozz a NATO tagságunk ellenzőihez és szorgalmazd a kilépést!
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Mi egy NATO tagállam vagyunk, akik egy zászlóaljat ajánlottak fel arra a célra, hogy azzal a NATO gyorsreagálású bevetéseket hajthasson végre, vagy harci missziókat szerte a világban. Nem nekünk kell kiszállítani, ezt közösen oldjuk meg a szövetségben (Pápa és hamarosan Lechfeld is), de ha van egy csöpp eszünk, akkor mi tudjuk ellátni őket, mert a Don-kanyar bemutatta, hogy legalább ez utóbbi tekintetében nem hagyatkozhatunk saját magunkon kívül senkire.

Ha nem tetszik, akkor csatlakozz a NATO tagságunk ellenzőihez és szorgalmazd a kilépést!
A NATO egy védelmi szövetség.Nem egy gyarmati hadsereg.
Missziok ellátására elég a C295 és fejlesztett Airbusok kombója.Oké,az A319eket fejleszteni kéne logisztikai támogató (és légi utántöltő) szerep minnél jobb ellátására.
 
ami a teherszállítási és légi deszantolási feladatok megfelelő ellátása mellett légi utántöltésre is alkalmas lesz."
Itt most az a kérdés, hogy levegőben utántölthető, vagy tud más gépet is levegőben utántöteni?
Amúgy a C295 kategóriában a C-27J a nyerő.
Már réges régóta azt kellett volna rendszeresítenünk.
 
Itt most az a kérdés, hogy levegőben utántölthető, vagy tud más gépet is levegőben utántöteni?
Amúgy a C295 kategóriában a C-27J a nyerő.
Már réges régóta azt kellett volna rendszeresítenünk.
Én is a Spartant tartanám jó választásnak. És ha sokat emlegetjük, tán az olaszok csinálnak belőle tankerváltozatot is. - Pláne ha mondjuk kiképzőgépet is tőlük vennénk...

Ez eddig 2 ha, ám az olaszok el akarják adni a szállító és a kiképzőgépet is. - És mindkettő eladásáért biztos sok mindenbe belemennének...
 
Én is a Spartant tartanám jó választásnak. És ha sokat emlegetjük, tán az olaszok csinálnak belőle tankerváltozatot is. - Pláne ha mondjuk kiképzőgépet is tőlük vennénk...

Ez eddig 2 ha, ám az olaszok el akarják adni a szállító és a kiképzőgépet is. - És mindkettő eladásáért biztos sok mindenbe belemennének...

Annál jó eséllyel nagyobb lesz.
 
Mi egy NATO tagállam vagyunk...
Emiatt nem kell nagyobb gép, mert vannak más keleti NATO tagállamok, melyeknek megfelelnek a Spartan méretű gépek. Komolyabb technika szállítására meg ott van Pápa és Lechfeld...
Ja, és a közös tankerflotta is nyitva áll a csatlakozni vágyók előtt...
 
Én is a Spartant tartanám jó választásnak. És ha sokat emlegetjük, tán az olaszok csinálnak belőle tankerváltozatot is. - Pláne ha mondjuk kiképzőgépet is tőlük vennénk...

Ez eddig 2 ha, ám az olaszok el akarják adni a szállító és a kiképzőgépet is. - És mindkettő eladásáért biztos sok mindenbe belemennének...
Ami azt illeti,a Spartanbol is tervezgettek egy multimission mindenes modelt,ami fegyveres,de légi tankerkodni is tud..Meg a svéd radarral AWACS váltouzatot,de egyik se valósult meg.
Kompromisszumos megoldás is szóba jöhet.1 C130 + C27