Szállítógépek váltása a MH-nél

Ami azt illeti,a Spartanbol is tervezgettek egy multimission mindenes modelt,ami fegyveres,de légi tankerkodni is tud..Meg a svéd radarral AWACS váltouzatot,de egyik se valósult meg.
Kompromisszumos megoldás is szóba jöhet.1 C130 + C27
A Spartanból soha nem.terveztek tankert csak felfegyverzett változatot.
A Spartan kicsi ahhoz hogy érdemi mennyiségű áttölrhető üzemanyagot szállítson.
A Spartan - csakúgy mint a C295 - legfeljebb helikopterek utántöltésére lehet megfelelő.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Wilson
A Spartanból soha nem.terveztek tankert csak felfegyverzett változatot.
A Spartan kicsi ahhoz hogy érdemi mennyiségű áttölrhető üzemanyagot szállítson.
A Spartan - csakúgy mint a C295 - legfeljebb helikopterek utántöltésére lehet megfelelő.
Érdekes, az USAF Hornetet is használ tankernek, pedig az még kisebb...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
A Spartanból soha nem.terveztek tankert csak felfegyverzett változatot.
A Spartan kicsi ahhoz hogy érdemi mennyiségű áttölrhető üzemanyagot szállítson.
A Spartan - csakúgy mint a C295 - legfeljebb helikopterek utántöltésére lehet megfelelő.
Terveztek.Hogy mire elég a teherbirása,az más kérdés,De fantáziarajznál tovább nem jutott,szóval lényegtelen.
 
Emiatt nem kell nagyobb gép, mert vannak más keleti NATO tagállamok, melyeknek megfelelnek a Spartan méretű gépek. Komolyabb technika szállítására meg ott van Pápa és Lechfeld...
Ja, és a közös tankerflotta is nyitva áll a csatlakozni vágyók előtt...
Tévedésben tetszik lenni. Pápáról annyi szállító kapacitást kapunk, melyre előre leszerződtünk, egy grammal sem többet. Ezek nem a mi repcsijeink, hanem NATO rendelkezésben vannak.
 
Terveztek.Ugyan azt a tehertérbe berakható tömlös modszert gondolták hozzá,mint amit a C295höz.De már a G222böl is voltak légi utántöltő elgondolások.Ha jol emlékszem,ahoz még szárny alatti pilont akartak csinálni,és rá függesztett konténerrel.De abbol se lett semmi.Van egyáltalán a C27en kialakitott,működő szárnypilon?
 
A Spartanból soha nem.terveztek tankert csak felfegyverzett változatot.
A Spartan kicsi ahhoz hogy érdemi mennyiségű áttölrhető üzemanyagot szállítson.
A Spartan - csakúgy mint a C295 - legfeljebb helikopterek utántöltésére lehet megfelelő.
Ja, és a BAe-146-nak is van tankerváltozata, pedig az sem nagy... :)
 
Terveztek.Ugyan azt a tehertérbe berakható tömlös modszert gondolták hozzá,mint amit a C295höz.De már a G222böl is voltak légi utántöltő elgondolások.Ha jol emlékszem,ahoz még szárny alatti pilont akartak csinálni,és rá függesztett konténerrel.De abbol se lett semmi.Van egyáltalán a C27en kialakitott,működő szárnypilon?
Nem terveztek.
- Amit leírsz soha nem történt meg. Nem terveztek hozzá semmiféle olyan rendszert amivel üzemanyagot tudna átadni egy másik gépnek.
- A C27J-nek nincs szárny alatti pilonja.
 
Tévedésben tetszik lenni. Pápáról annyi szállító kapacitást kapunk, melyre előre leszerződtünk, egy grammal sem többet. Ezek nem a mi repcsijeink, hanem NATO rendelkezésben vannak.
Pápán valószínűleg már nem lesz több kapacitás, ám Lechfeld esetén csak rajtunk áll, hogy mennyiért fizetünk... - Mert olcsóbb ott fizetni, mint 2-3 nagy dögöt fenntartani...!!!
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
A NATO-nak van egy közös védelmi politikája, aminek a jegyében olykor távol Európától (Afganisztán, Afrika, stb.) is háborúzik, békefenntart. Ezek a műveletek a szövetségen belüli döntés következtében jönnek létre, amihez a tagállamoknak felajánlott alakulatai vannak. Nem kötelező a résztvétel bennük, de potyázni se lehet örökké. Mi alapvetően a debreceni Zászlóalj Harccsoporttal készülünk a résztvételre és persze a szolnoki különleges erőkkel is. Az ilyen típusú műveletekhez a zászlóalj a felajánlott magyar plafon, tehát ennyit joggal el is várhatnak tőlünk és mi teljesíteni is akarjuk adott esetben. Úgy tűnik a magyar kormány az ENSZ műveletek felől a NATO irányába igyekszik átcsoportosítani a missziós katonai erejét, megosztva azt felerészben a Balkán és más hadszínterek között. Előbb-utóbb lesz egy jelentős külhoni missziónk, távol Európától. Utóbbi időben Malit rebesgették, de ki tudja végül! Ehhez a politikához kell a jelentős saját teherszállító kapacitás.

Mégegyszer: nem tagállami feladat a saját erők kiszállítása, hanem közös. De alapvető önérdek ezen saját erők ellátási képességének fenntartása, hogy ha bajba kerülnek, vagy bármi van, akkor saját hatáskörben tudjunk nekik segíteni, őket ellátni. Ez az alap önérdek.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Nem terveztek.
- Amit leírsz soha nem történt meg. Nem terveztek hozzá semmiféle olyan rendszert amivel üzemanyagot tudna átadni egy másik gépnek.
- A C27J-nek nincs szárny alatti pilonja.
Akkor csak elképzelés szintig jutott,de volt ilyen elképzelés