Mirage 2000 (Dassault)

Mondjuk a gyorsulását emelték ki jobban anno.Hogy hangsebesség felett faképnél hagyja a másik hármat.
Pont ehhez kellett az is, hogy a szívócsatornája nemcsak egyetlen sebességtartományra lett optimalizálva, hanem mindig rugalmasan tudott igazodni a pillanatnyi sebesség-igényhez - szemben a másik három tipus fix szívócsatornájával.
 
Mert ez csak egy szelet, azért. Jó gép volt a korában a Mirage 2000, csak drága.
És volt vele egy másik probléma is: minden típusváltozata lényegében egy-feladatos volt, a C pl. az echte vadász, és a többi változatnak is megvolt a saját EGYÉNI feladatköre, ennek megfelelő fedélzeti rendszerekkel és berendezésekkel. Tehát ha 12 vadászbombázót akartunk rendszerbe állítani, akkor venni kellett volna 12 vadász és 12 bombázó-változatot belőle. Na ez volt benne az igazán drága megoldás ...
 
És volt vele egy másik probléma is: minden típusváltozata lényegében egy-feladatos volt, a C pl. az echte vadász, és a többi változatnak is megvolt a saját EGYÉNI feladatköre, ennek megfelelő fedélzeti rendszerekkel és berendezésekkel. Tehát ha 12 vadászbombázót akartunk rendszerbe állítani, akkor venni kellett volna 12 vadász és 12 bombázó-változatot belőle. Na ez volt benne az igazán drága megoldás ...
elvileg a nekünk ajánlot 2000-5 változat már vb változat volt.De drága,és drága üzemű.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Amíg az AA-s légiharc rakétákat nem lehetett szemből indítani(kb. 195x-198x-ig), addig a fordulóharc volt az elsődleges közelharc esetén a túlélés szempontjából a hátulról (gyakorlatilag a hajtóműre indított) infrafejes közelharc rakéták alkalmazásakor. Ha a tervezéskor ez volt a fő szempont, akkor az F-15/16/J-35/37 koncepció volt a jobb. A deltaszárny az hangsebesség felett jobb, fordulóharcban több sebességet veszít, amit a hajtóműnek sokba kerül pótolni: nagyobb teljesítmény/több üzemanyag kell.

A "francok" ezért légiharc küldetéshez egy rakétamotort fejlesztettek a "deltás" gépeikhez: SEPR

SEPR_Raketen_Antrieb_f%C3%BCr_Mirage.JPG


1024px-SEPR_Antrieb_f%C3%BCr_Mirage.JPG




Performance
  • Thrust:
    • 15 kN (3,375 lbf) full throttle at sea level
    • 16 kN (3,700 lbf) full throttle at 16,000 m (52,493 ft)
    • 1 kN (165 lbf) half throttle at sea level


    Ha jól emléxem (csak) kb. 40 másodperc üzemideje(üzemanyaga) volt
    yk.gif
 
Last edited:
Amíg az AA-s légiharc rakétákat nem lehetett szemből indítani(kb. 195x-198x-ig), addig a fordulóharc volt az elsődleges közelharc esetén a túlélés szempontjából a hátulról (gyakorlatilag a hajtóműre indított) infrafejes közelharc rakéták alkalmazásakor. Ha a tervezéskor ez volt a fő szempont, akkor az F-15/16/J-35/37 koncepció volt a jobb. A deltaszárny az hangsebesség felett jobb, fordulóharcban több sebességet veszít, amit a hajtóműnek sokba kerül pótolni: nagyobb teljesítmény/több üzemanyag kell.

A "francok" ezért légiharc küldetéshez egy rakétamotort fejlesztettek a "deltás" gépeikhez: SEPR

SEPR_Raketen_Antrieb_f%C3%BCr_Mirage.JPG


1024px-SEPR_Antrieb_f%C3%BCr_Mirage.JPG




Performance
  • Thrust:
    • 15 kN (3,375 lbf) full throttle at sea level
    • 16 kN (3,700 lbf) full throttle at 16,000 m (52,493 ft)
    • 1 kN (165 lbf) half throttle at sea level


    Ha jól emléxem (csak) kb. 40 másodperc üzemideje(üzemanyaga) volt
    yk.gif

Khm:rolleyes:
http://www.airwar.ru/enc/xplane/e50.html
A landolása gyönyörű!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Aztán végre lett R-11-es hajtóművük.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
RoCAF Mirage 2000 with EW pod lands at Chiashan underground air base...

Exercise Han Kuang 37 started off on Sept. 13 in Taiwan and Mirage 2000 fighters were deployed to Chiashan underground air base on the eastern side of the island. The ASTAC SIGINT pod was spotted on one of the Mirage 2000.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.