Azért, mert a Mirage rendelkezik valtoztatható keresztmetszetű beömlőnyílással.Ez érdekes.Akkor miért irták/nyilatkozták a 90es években a magyar pilóták is,hogy hangsebesség felett a legiobb a 4 akkori aspiráns tipusbol?
Azért, mert a Mirage rendelkezik valtoztatható keresztmetszetű beömlőnyílással.Ez érdekes.Akkor miért irták/nyilatkozták a 90es években a magyar pilóták is,hogy hangsebesség felett a legiobb a 4 akkori aspiráns tipusbol?
Mondjuk a gyorsulását emelték ki jobban anno.Hogy hangsebesség felett faképnél hagyja a másik hármat.Azért, mert a Mirage rendelkezik valtoztatható keresztmetszetű beömlőnyílással.
Pont ehhez kellett az is, hogy a szívócsatornája nemcsak egyetlen sebességtartományra lett optimalizálva, hanem mindig rugalmasan tudott igazodni a pillanatnyi sebesség-igényhez - szemben a másik három tipus fix szívócsatornájával.Mondjuk a gyorsulását emelték ki jobban anno.Hogy hangsebesség felett faképnél hagyja a másik hármat.
És volt vele egy másik probléma is: minden típusváltozata lényegében egy-feladatos volt, a C pl. az echte vadász, és a többi változatnak is megvolt a saját EGYÉNI feladatköre, ennek megfelelő fedélzeti rendszerekkel és berendezésekkel. Tehát ha 12 vadászbombázót akartunk rendszerbe állítani, akkor venni kellett volna 12 vadász és 12 bombázó-változatot belőle. Na ez volt benne az igazán drága megoldás ...Mert ez csak egy szelet, azért. Jó gép volt a korában a Mirage 2000, csak drága.
Szép felvételek:
elvileg a nekünk ajánlot 2000-5 változat már vb változat volt.De drága,és drága üzemű.És volt vele egy másik probléma is: minden típusváltozata lényegében egy-feladatos volt, a C pl. az echte vadász, és a többi változatnak is megvolt a saját EGYÉNI feladatköre, ennek megfelelő fedélzeti rendszerekkel és berendezésekkel. Tehát ha 12 vadászbombázót akartunk rendszerbe állítani, akkor venni kellett volna 12 vadász és 12 bombázó-változatot belőle. Na ez volt benne az igazán drága megoldás ...
Amíg az AA-s légiharc rakétákat nem lehetett szemből indítani(kb. 195x-198x-ig), addig a fordulóharc volt az elsődleges közelharc esetén a túlélés szempontjából a hátulról (gyakorlatilag a hajtóműre indított) infrafejes közelharc rakéták alkalmazásakor. Ha a tervezéskor ez volt a fő szempont, akkor az F-15/16/J-35/37 koncepció volt a jobb. A deltaszárny az hangsebesség felett jobb, fordulóharcban több sebességet veszít, amit a hajtóműnek sokba kerül pótolni: nagyobb teljesítmény/több üzemanyag kell.
A "francok" ezért légiharc küldetéshez egy rakétamotort fejlesztettek a "deltás" gépeikhez: SEPR
![]()
Performance![]()
- Thrust:
- 15 kN (3,375 lbf) full throttle at sea level
- 16 kN (3,700 lbf) full throttle at 16,000 m (52,493 ft)
- 1 kN (165 lbf) half throttle at sea level
Ha jól emléxem (csak) kb. 40 másodperc üzemideje(üzemanyaga) volt![]()
Mai napig nagy kedvencem a tipus
Milyen jó egy ilyen élesben, amikor tankolás nélkül nem érnének haza.Kikosarazott Mirage...
Ezek szerint akkor lassan az elhagyást gyakorolják....
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..