Azért, mert a Mirage rendelkezik valtoztatható keresztmetszetű beömlőnyílással.Ez érdekes.Akkor miért irták/nyilatkozták a 90es években a magyar pilóták is,hogy hangsebesség felett a legiobb a 4 akkori aspiráns tipusbol?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Azért, mert a Mirage rendelkezik valtoztatható keresztmetszetű beömlőnyílással.Ez érdekes.Akkor miért irták/nyilatkozták a 90es években a magyar pilóták is,hogy hangsebesség felett a legiobb a 4 akkori aspiráns tipusbol?
Mondjuk a gyorsulását emelték ki jobban anno.Hogy hangsebesség felett faképnél hagyja a másik hármat.Azért, mert a Mirage rendelkezik valtoztatható keresztmetszetű beömlőnyílással.
Pont ehhez kellett az is, hogy a szívócsatornája nemcsak egyetlen sebességtartományra lett optimalizálva, hanem mindig rugalmasan tudott igazodni a pillanatnyi sebesség-igényhez - szemben a másik három tipus fix szívócsatornájával.Mondjuk a gyorsulását emelték ki jobban anno.Hogy hangsebesség felett faképnél hagyja a másik hármat.
És volt vele egy másik probléma is: minden típusváltozata lényegében egy-feladatos volt, a C pl. az echte vadász, és a többi változatnak is megvolt a saját EGYÉNI feladatköre, ennek megfelelő fedélzeti rendszerekkel és berendezésekkel. Tehát ha 12 vadászbombázót akartunk rendszerbe állítani, akkor venni kellett volna 12 vadász és 12 bombázó-változatot belőle. Na ez volt benne az igazán drága megoldás ...Mert ez csak egy szelet, azért. Jó gép volt a korában a Mirage 2000, csak drága.
Szép felvételek:
elvileg a nekünk ajánlot 2000-5 változat már vb változat volt.De drága,és drága üzemű.És volt vele egy másik probléma is: minden típusváltozata lényegében egy-feladatos volt, a C pl. az echte vadász, és a többi változatnak is megvolt a saját EGYÉNI feladatköre, ennek megfelelő fedélzeti rendszerekkel és berendezésekkel. Tehát ha 12 vadászbombázót akartunk rendszerbe állítani, akkor venni kellett volna 12 vadász és 12 bombázó-változatot belőle. Na ez volt benne az igazán drága megoldás ...
Amíg az AA-s légiharc rakétákat nem lehetett szemből indítani(kb. 195x-198x-ig), addig a fordulóharc volt az elsődleges közelharc esetén a túlélés szempontjából a hátulról (gyakorlatilag a hajtóműre indított) infrafejes közelharc rakéták alkalmazásakor. Ha a tervezéskor ez volt a fő szempont, akkor az F-15/16/J-35/37 koncepció volt a jobb. A deltaszárny az hangsebesség felett jobb, fordulóharcban több sebességet veszít, amit a hajtóműnek sokba kerül pótolni: nagyobb teljesítmény/több üzemanyag kell.
A "francok" ezért légiharc küldetéshez egy rakétamotort fejlesztettek a "deltás" gépeikhez: SEPR
Performance
- Thrust:
- 15 kN (3,375 lbf) full throttle at sea level
- 16 kN (3,700 lbf) full throttle at 16,000 m (52,493 ft)
- 1 kN (165 lbf) half throttle at sea level
Ha jól emléxem (csak) kb. 40 másodperc üzemideje(üzemanyaga) volt
Mai napig nagy kedvencem a tipus
Milyen jó egy ilyen élesben, amikor tankolás nélkül nem érnének haza.Kikosarazott Mirage...
Ezek szerint akkor lassan az elhagyást gyakorolják....