Leszállt és Bikenre pattanva tova suhant mintha misem történt volna
Hány év alatt szedte ezt össze? Kb. 17?Az első Gripen, amivel elérték a 3000 repült órát.
(svéd, 39210)
![]()
![]()
![]()
![]()
Hány év alatt szedte ezt össze? Kb. 17?
Gripen-E érkezik a Kauhava repülőnapra. Először látni utánégetővel repülni.
A közeli felvételeken nekem a következők tűnnek fel:
- Ez a demofestés egész jól áll a gépnek
- A gép oldalról ezzel a festéssel nem is olyan testes, de tény, hogy hiába lett hosszabb a törzs, még így sem kecsesebb, hanem darabosabb lett a formája. Sokkal inkább "techno" ez a gép, mint organikus
- A gép kontúrja szemből, főleg a beömlők mögötti résszel is nagyobb lett. A belépőél tövénél lefelé meghízott főfutó akna már a Gripen NG óta ismert volt, így az nem újdonság.
- Így viszont, tudva, hogy a gép tolóerő/tömeg aránya jottányit se javult (a hajtóművek lettek jóval erősebbek, a gép tömege is jelentősen megnövekedett, míg maga a szárnyfelület csak kis mértékben nőtt), a megnövekedett kontúr miatt tartok tőle, hogy a Gripen legendásan kis légellenállása és igen jó szubszonikus gyorsulása itt már nem annyira érvényes. De ha az nem kompenzálja a relatíve szerény tolóerő/tömeg arányt, akkor mi?
Amúgy abszolút csak a szubjektív meglátásaimat összegeztem és el kell ismernem, nem ismerem a géppel kapcsolatos szélcsatorna és számítógépes aerodinamikai kutatások eredményeit. Csak azt tudom, hogy ezen a téren komoly kutatásokat végzett, illetve rendelt meg a SAAB, szóval nem hányaveti az az eredmény, amit látunk.Nem tudom, nekem karcsubbnak-izmosabbnak tunik, mint a regiek.
Amúgy abszolút csak a szubjektív meglátásaimat összegeztem és el kell ismernem, nem ismerem a géppel kapcsolatos szélcsatorna és számítógépes aerodinamikai kutatások eredményeit. Csak azt tudom, hogy ezen a téren komoly kutatásokat végzett, illetve rendelt meg a SAAB, szóval nem hányaveti az az eredmény, amit látunk.
Gripen-E érkezik a Kauhava repülőnapra. Először látni utánégetővel repülni.
A közeli felvételeken nekem a következők tűnnek fel:
- Ez a demofestés egész jól áll a gépnek
- A gép oldalról ezzel a festéssel nem is olyan testes, de tény, hogy hiába lett hosszabb a törzs, még így sem kecsesebb, hanem darabosabb lett a formája. Sokkal inkább "techno" ez a gép, mint organikus
- A gép kontúrja szemből, főleg a beömlők mögötti résszel is nagyobb lett. A belépőél tövénél lefelé meghízott főfutó akna már a Gripen NG óta ismert volt, így az nem újdonság.
- Így viszont, tudva, hogy a gép tolóerő/tömeg aránya jottányit se javult (a hajtóművek lettek jóval erősebbek, a gép tömege is jelentősen megnövekedett, míg maga a szárnyfelület csak kis mértékben nőtt), a megnövekedett kontúr miatt tartok tőle, hogy a Gripen legendásan kis légellenállása és igen jó szubszonikus gyorsulása itt már nem annyira érvényes. De ha az nem kompenzálja a relatíve szerény tolóerő/tömeg arányt, akkor mi?
Lényegesen alatta van. Az F-35A egy igen erőteljes gép, mégkisebb aerodinamikai ellenállással. Ráadásul felfegyverezve!Ha jol emlekszem, az uj GE engine 25% tobbet nyom mint a Volvo, nem? A suly a rengeteg vaiduj EW es hasonlo rendszerekbol is jon, de a thrust-to-weight tovabbra is joval az F-35 felett jar, ha jol emlekszem, nem?
Úgy tűnik a Svédek nem csak az Arexis konténert fejlesztették ki hanem csináltak hozzá egy decoy drónt / rakétát is.Úgy tűnik a Svédek nem a levegőbe beszélnek mert meg is volt az első repülési próbája az új Arexis EW konténerüknek.
![]()
Van néhány adat is a konténerről:
- 4m hosszú,
- 350 kg súlyú
- konténer törzsén lévő szárny szerű elemekben az alacsony frekvenciás antennák vannak
- folyamatban van a mostani csapásmérő köteléket kísérő Standoff verzió mellet egy stand-in verzió fejlesztése is (gondolom drónokra)
- most tesztelik a függesztést a Gripen szárny alatti pilonján (eddig csak a törzsközép alatti pilonon volt látható.
- A SAAB melegen ajánlja a konténert a Gripen E/F-en kívül más típusokhoz is mint pl. a régebbi Gripen típusok (!!), EF és Tornado
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..