Ez azért vicces, mert egy kicsit használnotok kellett volna a keresőt.
@emel legalább okosan csinálta, mert leírta a processzt, de ex has számokkal.
@molnibalage meg számolt, levezetett csak megint teljesen értelmetlenül. (majd utána elkezd cherry picking kimaxolásról, meg végtelenbe interpolálásról nagyképűsködni
)
Igen tényleg így működik a Phase maintenance interval fejlesztése, csak nem ilyen léptékben.
2003-ban adott ki a Lockheed egy olyan közleményt, hogy a Block 40-52-es F-16-osok (C/D) phase maintenence intervalját megnövelték 400 órára.
1999-ben volt már ilyen a korábbi gépekre (Block 25-32). Akkor azokra a gépekre 400-ról, 600-ra emelték az intervallumot.
És ez szám nem lett tovább növelve. Legalább is a Block 40-52-es szériára biztos nem. Egyrészt erre nem találtam nyilvános infót, másrészt
2015-ös, és
2016-os források is 400 órát említenek. Ráadásul a
mostani rekord kapcsán is csak a 400 óra szerepelt a cikkben.
A félreértést az adhatja, hogy az amerikaiak eltérő level rendszert használnak a karbantartásra. Abban megegyezhetünk, hogy a phase maintenance felel meg a Gripenek 800 órás ellenőrzésének. (ahogy értem a 400 órás amerikai check alatt is ugyan úgy darabjaira szedik a gépet, mint a 800 órás svéd beavatkozás alkalmával) Mi ezt D check-ként azonosítjuk itt a fórumon (Depot level), de az amerikaiaknál ezt külön veszik. Ők depóba tényleg csak akkor küldik a gépeket, amikor struktúrális átalakításra van szükség, esetleg teljesen új fejlesztésű rendszerek kerülnek a gépbe. Igazság szerint a Gripen is rendelkezik egy ilyen generál szétbontásos overhaul-lal az 1600 óránként jön el, és H-overhaul néven fut.
Forrás (36.oldal)
Ebben az utóbbi dokumentumben le is van írva, hogy a Gripennél A B C checkeket különböztetnek alapvetően és a 800 órás a C szint.
A Gripennél azért mosódik össze a kettő, mert mindenki Svédországba / Linköppingbe hordja a 800 órás ellenőrzésre a gépeket, ahol a gyár van. Magyarul a depó. (
De olyat is találtam, hogy korábban a 800 órás check az svéd légierő Satenas-i bázisán is folyt, és lehet, hogy csak 1600 óránként megy Linköppingbe a gép)
Az F-15-re visszatérve. Az F-15 ellenőrzésé nekem nem volt egyértelmű, mert ott is mintha vegyes rendszert használnának, mint a civil légiközlekedésben.
És ott a 6 éves karbantartás (Depot level) az a Gripen 1600 órás overhauljának felelhet meg. Ami a Gripennél nagyjából 4-5 évente jön el.
Érdekes, hogy a csehek elvileg eddig is tudtak akár ilyen 1600 órás overhault is végezni:
A videó leírása szerint ez a legnagyobb overhaul, ami csak lehet.
Hja és nincs kizárva, hogy tévedek, mert mivel nem vagyok a légierő földi személyzetének a tagja, így nem tudom, hogy pontosan megegyezik-e az F-16 phase maintenance-sza, és a Gripen 800 órás ellenőrzése, de a leírások alapján nagyon közel lehetnek egymáshoz.
Ahogy látom a Phase maintenance az amerikaiaknál jóval gyorsabban megy le (akár 1 hét alatt is), de ott több ember is dolgozik 1-1 ilyen karbantartás alatt.
Tehát munkaórában ugyan ott kell legyen, azaz költségben is.