A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Katarhoz még ennyit. A mai gép uzlet mellé délelőtt Szíjjártó
"évi egymilliárd köbméteres kapacitást foglalt le a horvátországi Krk LNG-termináljában, amely jövő év januárjában kezdi meg működését."
Ez a hazai szükséglet 10%-a.
Erre itt mit ír a kolléga??


Szóval ez a mai szállítógép egy elég komplex üzlet kis része volt Én lassan biztosra veszem a katari Hiúz exportot. Az qrva nagy dobás lesz!!!

Bezony, ezt a nemetek is felfogtak, nem véletlenül voltak olyan pozitívak a magyar üzlet kapcsán mar az ev elején is (nem az egyszeri 2.3 milliard euró miatt, azt már tudjuk.)
 
Mégegyszer megkérdem,minek a külügynek egy 330as teherszállitó?
Megjegyzés.Az MH az állam része.Ha nem tudnád....

Bármiféle kereskedelmi célra. Elhozni, kivinni, segélyek, állami beszerzések, állami szállítási segítség arra érdemes iparagban stb.
Millió indokot talalhatunk, ez hülye kérdés.

A jó kérdés az lenne, hogy mit mutattak az előzetes kalkulációk, mivel számolnak? Láthatjuk ezeket?
 
Mégegyszer ...a kebabosoktól ne vegyél semmilyen példát... rakhatnak akármire akármilyen upgradet vagy tuningot ha kiállítják minden fedezet nélkül a domb tetejére rajta egy kurva nagy táblával hogy “LŐJJ KI” .... hagyjuk már az ottani példákat na...
Ahogy ezeket az új upgrádéket elnézem,tanultak belőle.
Mi meg tanuljunk az ő hibáikbol,és nézzük meg,hogy miként vállik be,amit kitaláltak orvoslásul.(az látszik,hogy a személyzeti és lőszerteret igencsak felpáncélozták)
https://m.origo.hu/itthon/20200904-...olt-a-kulgazdasagi-es-kulugyminiszterium.html
Ezt a linket eleve a "civil repüléssel kapcsolatos témák" fórumba tettem korábban pont azért, mert jelenleg annyi köze van ehhez a fórumhoz, hogy miért is nem lett ez HM-MH beszerzés...
"kormány ezért úgy döntött, hogy szükség van egy szélestörzsű, polgári közlekedésben használható szállítógép beszerzésére.
Fontos az utóbbi szempont is: a baloldal részéről többször érte kritika a kormányt, amiért nem a HM-MH Airbusait használta a beszerzés során, ennek oka azonban valójában logikus és prózai: a katonai repülőgépek – jellegükből adódóan - bonyolultabb eljárással kapnak leszállási engedélyt, mint a polgári gépek, egy olyan helyzetben pedig, mint amilyen a koronavírus-járvány, minden nap, óra és perc számít. A honvédségi gépek ráadásul szintén elsősorban személyszállításra tervezett típusok, amelyeknél a teherszállítás lehetőségei csak korlátozottak – tették hozzá."
Mit irtam?Hogy nincs katonai relevanciája.
Hogy milyen háttéralkuk vannak,azt nem tudjuk.De nincs szüksége a külügynek egy teherszállitó repülőre.
Németek diplomáciai küldetésekre is használják az MRTT-t.Kinába is repültek vele.
 
Oszinten mrs temaba... A bm21 ek raktaron azokat kiosztani a tarcsisoknak vagy barmi... Uj beszerzese 220 felett es lehetoleg iranyitott raketas verzio... Maga a sorozatlovo kepesseg max csak arra kell hogy legyen mivel gyakorolni vagy eles helyzetbe neha neha esetleg az ellen tuzersegere vadaszni... De ha raketat rendszeresitunk legyen az barmilyen kategoria egyetemen /raketa szakot kell imditani./ es ott egyetemi fejlesztesbe kezdeni... Van es lessz anmyi raketa az orszagba hogy par evfolyam tanulojat felvegye megha ket harom evente is inditanak kepzest ra... Es fejlesztes.... Fejlesztes .... Fejlesztes.... Egyetemi szinten... Olcson megoldva esetleg HM MH osztomdijal es az egyetemi fejlessztes minden joga az osztondijt biztositoe... Igazabol ha csak egy mar letezo van lekoppintva kicsit modositva es sorozatgyartva mar megeri... Meg nagyon nagy elonnyel sem kell remdelkeznie csak hozza azt mint az atlag es tudjuk magunk gyartani...
Van még BM-21 itthon??
 
Bármiféle kereskedelmi célra. Elhozni, kivinni, segélyek, állami beszerzések, állami szállítási segítség arra érdemes iparagban stb.
Millió indokot talalhatunk, ez hülye kérdés.

A jó kérdés az lenne, hogy mit mutattak az előzetes kalkulációk, mivel számolnak? Láthatjuk ezeket?

Nem:):):)Harminc millió évre titkosították.:-)
 
Bármiféle kereskedelmi célra. Elhozni, kivinni, segélyek, állami beszerzések, állami szállítási segítség arra érdemes iparagban stb.
Millió indokot talalhatunk, ez hülye kérdés.

A jó kérdés az lenne, hogy mit mutattak az előzetes kalkulációk, mivel számolnak? Láthatjuk ezeket?
Te,ez nem amerika.Itt még a szar is titkos-alighanem nem ok nélkül.De nem nemzetbiztonsági az ok,abba biztos lehetsz.
 
images
Török M60,új upgrade
Aselsan_next_generation_of_main_battle_tank_upgrade_solutions_for_Turkish_Leopard_2A4_at_IDEF_2017_640_001.jpg
Altay-Tankina-3-Turk-sirketinden-seri-uretim-teklifi95244_0.jpg

Szintén türkis,Leo 2.A sziriai tapasztalatok nyomán kidolgozott upgrade
ruag_leopard_upgrade.jpg

RUAG
Ha van mit,megfelelő állapotú vas,akkor érdemes felújtani.
Nekünk nincs,max a T72.És nem tudunk beszerezni olyan vasat,olyan áron,hogy érdemes legyen.

Ahogy @krisss is irta, ez csakis ROI kérdése, semmi más. Annak alapján pedig annak a sok lepukkadt (A4) ocskavasnak semmi keresnivalója nem volt és nem is lesz nálunk.
 
Te,ez nem amerika.Itt még a szar is titkos-alighanem nem ok nélkül.De nem nemzetbiztonsági az ok,abba biztos lehetsz.
A magas rangú állami vezetők szarja Amerikában is titkos! Ez ugyanaz a kategória, mint a szemeteskosaruk tartalma, csak a szar potenciálisan érzékenyebb adatokkal van tele! Ráadásul a szarelemzők nem tegnap kezdték a szar munkájukat!
 
Szerinted - ha a MH akar rakéta-sorozatvetőt a nehézdandárnak - akkor új cuccot kell vennünk vagy M270 MLRS felújításának lenne bármi értelme?

Ez fogas kérdés, mert mit újítasz azon fel? Az elektronika joval kevesebb, mint egy 2A4/5-2A7 upg esetén lenne, a többi meg gondolom eleve nem akkora/annyi/stb bármilyen mértékben mérve...?
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Mit irtam?Hogy nincs katonai relevanciája.
Hogy milyen háttéralkuk vannak,azt nem tudjuk.De nincs szüksége a külügynek egy teherszállitó repülőre.
Németek diplomáciai küldetésekre is használják az MRTT-t.Kinába is repültek vele.

Ha tényleg a katonai lajstrom lett volna az oka, hogy nem repülhettek Kínába, akkor mennyi időbe került volna a magyar hatóságoknak hogy egy civil lajstromot adjanak a honvédségi A319-eseknek? Talán egy hétbe...
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and Wilson
A kettőt összehasonlítani nem érdemes szerintem , amúgy a 270-el szerintem bőven mindenki kiegyezne még akkor is ha felvan húzva csak , egy harckocsinál nagyon más a dolog
Meg ugye az is a gond, hogy rakétavető esetén mostanában mindenki rátenyerel a saját készleteire. Tehát csak újat lehet majd beszerezni. A németek most kezdték a lezsírozott készleteket előkapni.
De igazság szerint bármilyen (kerekes, láncos) indítót, hordozóz is nézünk, azok pénzügyileg szerint teljesen súlytalanok a hozzájuk szükséges rakéták mennyiségéhez és árához képest.
 
Kicsit bővebben is érdekelne a dolog, ha van időd/kedves hozzá, részletezhtnéd:)

Mert ugye a szovjet/orosz T-72B-k sem fiatalabbak, és mégis nagyban korszerűsítik őket.

Mit csináltak velük a spanyolok, hogy annyira lestrapálták őket?
Egy harmada az ára a t-72B - nek meg az upgade csomagnak is. Meg van b-ből x ezer darab, meg a hozzá való háttéripar. Egy b3 3-4 millió euró. Egy lestrapált A4 is majdnem annyi csak még utána felújítás és még arra az uprgade.
Van még BM-21 itthon??
nincs.
 
Ha tényleg a katonai lajstrom lett volna az oka, hogy nem repülhettek Kínába, akkor mennyi időbe került volna a magyar hatóságoknak hogy egy civil lajstromot adjanak a honvédségi A319-eseknek? Talán egy hétbe...
1nap.De ugyanugy csak parasztvakitó duma az egész,mint a multirole harcászati szálitógép A319,mek a félelmetes Mihu duma.
Valaki biztos jol jár majd a géppel.Ennyi.
 
Ha tényleg a katonai lajstrom lett volna az oka, hogy nem repülhettek Kínába, akkor mennyi időbe került volna a magyar hatóságoknak hogy egy civil lajstromot adjanak a honvédségi A319-eseknek? Talán egy hétbe...

Jól látod.Ez a civil lajstrom szöveg sima parasztvakítás:-).Ha akarják megoldják.
 
Hogy milyen háttéralkuk vannak,azt nem tudjuk.De nincs szüksége a külügynek egy teherszállitó repülőre.
Németek diplomáciai küldetésekre is használják az MRTT-t.Kinába is repültek vele.
Az lehet, de ez a cikk nem véletlenül készült (fordítózva angolra):
Germany plans to send its own evacuation plane on Friday. An Airbus A310 in readiness for flight is supposed to pick up around 90 German citizens without symptoms of illness from Wuhan. However, the Chinese authorities generally do not want foreign military aircraft on evacuation flights in the country and have not yet issued any entry permits.
Szóval tényleg nem adtak az elején engedélyt a külföldi katonai gépeknek.
 
Ez fogas kérdés, mert mit újítasz azon fel? Az elektronika joval kevesebb, mint egy 2A4/5-2A7 upg esetén lenne, a többi meg gondolom eleve nem akkora/annyi/stb bármilyen mértékben mérve...?
Ha pl a tárolt BW mlrs-ekből vennénk, szerintem azokat is nagyjavitani kéne, mint a az A4 esetében. Szoftvercsere/tűzvezető-rendszer tuti.
Radar - ha van hozzá - azt is fel kell gondolom újítani.
 
  • Tetszik
Reactions: sisimoto and kamm
Tuti a Wizz pilótái fogják repülni.

Hogyan? A Wizznek A320-as családja van, a pilótáknak arra van szakszójuk.
Érvényes az 330-ra?

Felkészül az Agrárminisztérium állítólag ők vesznek két Globaleye-t a svédek kicsit mókolnak a szoftveren és egyből kiszúrják a sáskarajokat és a fuzáriumos gabonatáblát is,ha már ennyire fontos a kettős hasznosítás:):)

Poénnk szánhattad, de megfelelő multispektrális érzékelő és könyvtár kérdése az egész.

A román adófizetők pénzéből. :)
Én a Hiúz gyárra tuti tarhálnék EU pénzt. Van akkora troll... :cool:

A kerítést sem fizették ki. Közben már Szerbia is kap(ott) pénzt kerítésre.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson