A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 805
17 611
113
Egy harmada az ára a t-72B - nek meg az upgade csomagnak is. Meg van b-ből x ezer darab, meg a hozzá való háttéripar. Egy b3 3-4 millió euró. Egy lestrapált A4 is majdnem annyi csak még utána felújítás és még arra az uprgade.

nincs.

Vááá, 3-4 milliót kértek egy lastrapált A4-ért?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 739
12 276
113
Ha tényleg a katonai lajstrom lett volna az oka, hogy nem repülhettek Kínába, akkor mennyi időbe került volna a magyar hatóságoknak hogy egy civil lajstromot adjanak a honvédségi A319-eseknek? Talán egy hétbe...

Ismerve a hatóságot?
Olyan 6 hét. Kapásból 30 nap az ügyintézési határidő, tehát 29 napig lófasz nem történik.
 
  • Tetszik
Reactions: zulu
K

kamm

Guest
Ha pl a tárolt BW mlrs-ekből vennénk, szerintem azokat is nagyjavitani kéne, mint a az A4 esetében. Szoftvercsere/tűzvezető-rendszer tuti.
Radar - ha van hozzá - azt is fel kell gondolom újítani.

A sw az nem nagy ugy, elhanyagolhato mashoz kepest, meg akkor is, ha az egesz CPU modult stb cserelni kell.
A custom elektronika, vezerls stb, amit nem tudok, de feltetelezem, joval kevesbe komplex, mint egy 2A7 upg eseten. :)
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 238
33 527
113
Aztan vagy nem fogjak legkozelebb, Ennyi. A legnagyobb hulyeseg lenne erre bazirozni, plane ha legkozelebb mondjuk egyaltalan nem barati helyrol kell hozni valamit.
Ha nem akarják,akkor a polgári lajstromú gépnek se adják meg.Ez csak üres duma.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 242
81 156
113
Az lehet, de ez a cikk nem véletlenül készült (fordítózva angolra):

Szóval tényleg nem adtak az elején engedélyt a külföldi katonai gépeknek.

2020 januári estről szól a cikk. Január végén már beengedték a német gépet is.
2020 február 20-án indiai C-17 ment Wuhanba.
A március végétől indult be a Wizzair légihíd. Ugyanazon a napon ért vissza az első spanyol A400M szállítmány is Kínából.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 721
72 098
113
Jah ez a 6-7 kb stimmelhet, upgrade pakktól függően.

Ha húsz évre számolhatjuk a hadrendben tartásukat nem lerohasztva, hanem gondosan használva, akkor bárhogy is nézzük, a 44 a7hu mellett 44 a5hu (némi tuninggal az alap a5-höz képest) nem igazán a technológiai fölény gyengítése lenne szerintem. Mind keveselljük a tankokat azthiszem bár imádjuk az a7-et, szóval ki kellene azokat a szarokat rángatni a gazból és átalakítani.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 242
81 156
113
Ismerve a hatóságot?
Olyan 6 hét. Kapásból 30 nap az ügyintézési határidő, tehát 29 napig lófasz nem történik.

Így volt régen. 2018-ban a szürke Falcon kb. 1 hónap alatt kapott magyar lajstromot. A Mi-17/24-eseknek is legalább egy hónapig tartott a hatósági újraengedélyeztetése. 2019 végén az első H145M-ek már néhány nap múlva magyar lajstrommal repültek.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and Pogány

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 155
130 426
113
Ha húsz évre számolhatjuk a hadrendben tartásukat nem lerohasztva, hanem gondosan használva, akkor bárhogy is nézzük, a 44 a7hu mellett 44 a5hu (némi tuninggal az alap a5-höz képest) nem igazán a technológiai fölény gyengítése lenne szerintem. Mind keveselljük a tankokat azthiszem bár imádjuk az a7-et, szóval ki kellene azokat a szarokat rángatni a gazból és átalakítani.
azok A4-ek ötöst nem árul senki.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ha tényleg a katonai lajstrom lett volna az oka, hogy nem repülhettek Kínába, akkor mennyi időbe került volna a magyar hatóságoknak hogy egy civil lajstromot adjanak a honvédségi A319-eseknek? Talán egy hétbe...
Nagyon optimista vagy, de ahhoz hogy nemzetközi útvonalakon civil forgalomban részt vehessen egy volt katonai gép nem elég a hazai légügyi hatóságon átverekedni a civil lajstromozást, át kell menni/papírozni, bejegyeztetni és engedélyeztetni a nemzetközi civil hatóságokon is. Szóval ez messze nem egy hét sajnos ...
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ha húsz évre számolhatjuk a hadrendben tartásukat nem lerohasztva, hanem gondosan használva, akkor bárhogy is nézzük, a 44 a7hu mellett 44 a5hu (némi tuninggal az alap a5-höz képest) nem igazán a technológiai fölény gyengítése lenne szerintem. Mind keveselljük a tankokat azthiszem bár imádjuk az a7-et, szóval ki kellene azokat a szarokat rángatni a gazból és átalakítani.

Vezesd már le nekünk - kérlek -, hogy szerinted miért lesz Leopard 2 PL harckocsi! És, hogy miért lesz nagyjavítva és minimálisan feljavítva teljesen ésszerűtelenül a Twardy meg egy halom sima T-72-es lengyel harckocsi.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
2020 januári estről szól a cikk. Január végén már beengedték a német gépet is.
2020 február 20-án indiai C-17 ment Wuhanba.
A március végétől indult be a Wizzair légihíd. Ugyanazon a napon ért vissza az első spanyol A400M szállítmány is Kínából.
De ugye azt is olvastad, hogy egy csoport tünetmentes - valószínűleg - egészséges német állampolgár kimenekítéséről van szó a cikkben.
Ezeknek arra az időre szólsz, hogy bocs várjatok már még egy kicsit ahol vagytok, míg elintézzük a papírmunkát?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Így volt régen. 2018-ban a szürke Falcon kb. 1 hónap alatt kapott magyar lajstromot. A Mi-17/24-eseknek is legalább egy hónapig tartott a hatósági újraengedélyeztetése. 2019 végén az első H145M-ek már néhány nap múlva magyar lajstrommal repültek.
A katonai gépek rep-engedélyezése, lajstromozása minden államnak egyéni belügye, úgyhogy ez gyorsítható. Viszont elég nehéz egy magyar méretű/súlyú államnak megsürgetni a nemzetközi légügyi hivatalokat, a civil lajstromozáshoz/nemzetközi légiforgalomhoz viszont erre van szükség.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator