A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Egy harmada az ára a t-72B - nek meg az upgade csomagnak is. Meg van b-ből x ezer darab, meg a hozzá való háttéripar. Egy b3 3-4 millió euró. Egy lestrapált A4 is majdnem annyi csak még utána felújítás és még arra az uprgade.

nincs.

A lestrapált a4 1m alatt lenne, normálisak mentek 1,2-ért. Aztán a felújítás, aztán az up. Ahogy kiszámoltam korábban, cca 6-7 m körül jönne, azaz, kb 2-2,5 mrd huf.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Egy harmada az ára a t-72B - nek meg az upgade csomagnak is. Meg van b-ből x ezer darab, meg a hozzá való háttéripar. Egy b3 3-4 millió euró. Egy lestrapált A4 is majdnem annyi csak még utána felújítás és még arra az uprgade.

nincs.

Vááá, 3-4 milliót kértek egy lastrapált A4-ért?
 
Ha tényleg a katonai lajstrom lett volna az oka, hogy nem repülhettek Kínába, akkor mennyi időbe került volna a magyar hatóságoknak hogy egy civil lajstromot adjanak a honvédségi A319-eseknek? Talán egy hétbe...

Ismerve a hatóságot?
Olyan 6 hét. Kapásból 30 nap az ügyintézési határidő, tehát 29 napig lófasz nem történik.
 
  • Tetszik
Reactions: zulu
Ha pl a tárolt BW mlrs-ekből vennénk, szerintem azokat is nagyjavitani kéne, mint a az A4 esetében. Szoftvercsere/tűzvezető-rendszer tuti.
Radar - ha van hozzá - azt is fel kell gondolom újítani.

A sw az nem nagy ugy, elhanyagolhato mashoz kepest, meg akkor is, ha az egesz CPU modult stb cserelni kell.
A custom elektronika, vezerls stb, amit nem tudok, de feltetelezem, joval kevesbe komplex, mint egy 2A7 upg eseten. :)
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Az lehet, de ez a cikk nem véletlenül készült (fordítózva angolra):

Szóval tényleg nem adtak az elején engedélyt a külföldi katonai gépeknek.

2020 januári estről szól a cikk. Január végén már beengedték a német gépet is.
2020 február 20-án indiai C-17 ment Wuhanba.
A március végétől indult be a Wizzair légihíd. Ugyanazon a napon ért vissza az első spanyol A400M szállítmány is Kínából.
 
Jah ez a 6-7 kb stimmelhet, upgrade pakktól függően.

Ha húsz évre számolhatjuk a hadrendben tartásukat nem lerohasztva, hanem gondosan használva, akkor bárhogy is nézzük, a 44 a7hu mellett 44 a5hu (némi tuninggal az alap a5-höz képest) nem igazán a technológiai fölény gyengítése lenne szerintem. Mind keveselljük a tankokat azthiszem bár imádjuk az a7-et, szóval ki kellene azokat a szarokat rángatni a gazból és átalakítani.
 
Ismerve a hatóságot?
Olyan 6 hét. Kapásból 30 nap az ügyintézési határidő, tehát 29 napig lófasz nem történik.

Így volt régen. 2018-ban a szürke Falcon kb. 1 hónap alatt kapott magyar lajstromot. A Mi-17/24-eseknek is legalább egy hónapig tartott a hatósági újraengedélyeztetése. 2019 végén az első H145M-ek már néhány nap múlva magyar lajstrommal repültek.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and Pogány
Ha húsz évre számolhatjuk a hadrendben tartásukat nem lerohasztva, hanem gondosan használva, akkor bárhogy is nézzük, a 44 a7hu mellett 44 a5hu (némi tuninggal az alap a5-höz képest) nem igazán a technológiai fölény gyengítése lenne szerintem. Mind keveselljük a tankokat azthiszem bár imádjuk az a7-et, szóval ki kellene azokat a szarokat rángatni a gazból és átalakítani.
azok A4-ek ötöst nem árul senki.
 
Ha tényleg a katonai lajstrom lett volna az oka, hogy nem repülhettek Kínába, akkor mennyi időbe került volna a magyar hatóságoknak hogy egy civil lajstromot adjanak a honvédségi A319-eseknek? Talán egy hétbe...
Nagyon optimista vagy, de ahhoz hogy nemzetközi útvonalakon civil forgalomban részt vehessen egy volt katonai gép nem elég a hazai légügyi hatóságon átverekedni a civil lajstromozást, át kell menni/papírozni, bejegyeztetni és engedélyeztetni a nemzetközi civil hatóságokon is. Szóval ez messze nem egy hét sajnos ...
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Ha húsz évre számolhatjuk a hadrendben tartásukat nem lerohasztva, hanem gondosan használva, akkor bárhogy is nézzük, a 44 a7hu mellett 44 a5hu (némi tuninggal az alap a5-höz képest) nem igazán a technológiai fölény gyengítése lenne szerintem. Mind keveselljük a tankokat azthiszem bár imádjuk az a7-et, szóval ki kellene azokat a szarokat rángatni a gazból és átalakítani.

Vezesd már le nekünk - kérlek -, hogy szerinted miért lesz Leopard 2 PL harckocsi! És, hogy miért lesz nagyjavítva és minimálisan feljavítva teljesen ésszerűtelenül a Twardy meg egy halom sima T-72-es lengyel harckocsi.
 
2020 januári estről szól a cikk. Január végén már beengedték a német gépet is.
2020 február 20-án indiai C-17 ment Wuhanba.
A március végétől indult be a Wizzair légihíd. Ugyanazon a napon ért vissza az első spanyol A400M szállítmány is Kínából.
De ugye azt is olvastad, hogy egy csoport tünetmentes - valószínűleg - egészséges német állampolgár kimenekítéséről van szó a cikkben.
Ezeknek arra az időre szólsz, hogy bocs várjatok már még egy kicsit ahol vagytok, míg elintézzük a papírmunkát?