T
Törölt tag
Guest
Mindenesetre, mostanság szabadulna a míg fejlesztőcsoport, ha a 29es nem fogja be a grippent 60 kmrőlArc nem nálam van hanem a porpit toló oroszoknál .Én csak ekézem a hazugságaikat
Mindenesetre, mostanság szabadulna a míg fejlesztőcsoport, ha a 29es nem fogja be a grippent 60 kmrőlArc nem nálam van hanem a porpit toló oroszoknál .Én csak ekézem a hazugságaikat
Az orosz hadiipari fejlesztéseket illetően van a marketing és van az egyre intenzívebb és kifinomultabb dezinformáció.
Egyre több kétségbeejtően szánalmas helybenjárásról derül ki, hogy az általános alulfinanszírozottá válás ellenére komoly valódi fejlesztéseket rejt el.
A Mi-28NM vadonat új forgószárnya, amivel a prototípus konkrétan repül, a nyár elején még sehol se volt. Mármint nyilvánosan.
Nyugodt szívvel mutogatta a gyár, hogy maximum a kilencvenes évekbeli késő-szovjet eredeti lapátok egy szerény továbbfejlesztése csak az, amit ennyi idő után a Mil fel tud mutatni.
A nagysebességű Mi-24K tesztplatform lapátja az a géppel együtt már vagy két éve csöndben le lett állítva. Síri csend és hullaszag, meg szánalmas reszelgetés.
Erre kiderül, hogy valójában komplex fejlesztések zajlanak a háttérben. Egy ilyen fejlett aerodinamikájú forgószárny esetében látjuk, hogy milyen meló még az USA-ban is. A jól ismert CH-47F block 2 is alapos fejlesztés után kapta csak meg az új lapátszettet, míg a tesztelés az még csak most zajlik.
Ez nem kispályásoknak fenntartott technológia.
És kiderül, hogy a Mil sem ül a babérjain.
Csak nem minden félig se kész projektet tolnak már úgy a nyilvánosság elé, mint a csóró kilencvenes években.
Van egy ilyen látszata a dolognak, de szinte minden szektorban rendre elő tudnak jönni az újabb és újabb olyan technológiákkal, amelyekre azt mondjuk, hogy na, ez meg eddig hol a fenében volt?! Hol rejtegették?!
Egy már majdnem használható kép a 30-as hajtóműről:
![]()
Azok az emberek ott bele is láttak a fúvócsőbe, ami azért lenne nekem/nekünk is fontos, mert akkor okoskodhatunk, hogy például hozzányúltak-e a sok évtizedes lángstabilizátor dizájnhoz, amit az AL-41F-1Sz örökölt még az AL-31F-től, az pedig a jó öreg AL-21F-től.
Apróság, de érdekes információ.
Egy már majdnem használható kép a 30-as hajtóműről:
![]()
Azok az emberek ott bele is láttak a fúvócsőbe, ami azért lenne nekem/nekünk is fontos, mert akkor okoskodhatunk, hogy például hozzányúltak-e a sok évtizedes lángstabilizátor dizájnhoz, amit az AL-41F-1Sz örökölt még az AL-31F-től, az pedig a jó öreg AL-21F-től.
Apróság, de érdekes információ.
Érdekes, hogy a F-135 kiömlőjénél ez a behajlított és perforált rész teljesen máshogy néz ki, egy külön elem.
![]()
.Ugyanarra a problémára nem csak egyféle megoldás létezik,az meg aztán tényleg nincs kőbevésve,hogy egy problémára létezik ultimate megoldás és minden más csak rosszabb lehet.
Mind a két megoldás ugyanazért van. A fúvócső kilépő keresztmetszeténél egy körkörös hengerben fátyolhűtéssel fedjék el a kilépő gázáramot.
Az amerikaiak egy mozgó elemet tettek, amelynél van egy rés, amin nyitott helyzetben (pl utánégetés) áramlik ki a hűtőlevegő. Ha a fúvócső záródik, akkor ez a kis ék alakú elem követve a lamellákat, összezár azok kontúrjára.
Az oroszok ezt fixre, de perforáltra vették.
Kevesebb alkatrész, kevesebb mozgó elem, kevesebb meghibásodási lehetőség és valószínűleg közel ugyanolyan jó. Nekem tetszik az oroszokra jellemző technológiai pragmatizmus. Könnyen el tudom képzelni, hogy akkor is így csinálták volna ha tízszer ennyi pénzük van.
Szerintem nem.
Szerintem az orosz olcsóbb és kevésbé hatékony.
A logika
Ha nincs pénz nincs fejlődés
Az, hogy valami olcsóbb, még nem biztos, hogy kevésbé hatékony. Lehet valami olcsóbb, ha ugyanazt a funkciót kielemezve, másképp valósítják meg. De ettől még ugyanaz a hatásfok.Szerintem nem.
Szerintem az orosz olcsóbb és kevésbé hatékony.
Való igaz fura a humorom, de komolyan gondolom.
Valahogy orosz szovjet teknikai, haditeknikai megoldások a 70-es évektől napjainkig csak másodhegedűs volt van lesz.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..