Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 734
113
Ha lenne is egy kis plusz pénzük azt is elbaxnák szu-34-re meg tu-160 -ra

Nem plusz pénzről van szó, hanem keretről, ami azt jelenti van-e pénz elkülönítve a Szu-57 fejlesztéséhez. A válasz nincs. Oroszok nagyon számoltak az indiai részvétellel és a 8 milliárd USD-vel. Ha ez meg lett volna már rég rendszerben a gép.
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
Az objektivitás talaján maradva, illene azért azt is hozzátenni, hogy a kínai financialis nyélgázon tolja ugyanazt amit az oroszok erősen takaréklángon és így van kb hasonló szinten a két fejlesztés. Legalábbis ahogy azt itt mi sejtjük...
Ahogyan azt is csak sejthetjük, hogy mi lenne az oroszoknál, ha ugyanolyan volumenű pénzügyi háttere lenne a Szu 57 fejlesztésnek, mint a J20nak.
És mikor ilyeneket én leírok, akkor valaki állandóan megjegyzi, hogy "deugyebárvásárlóerőparitás!!!". Csodák nincsenek.
Egy ilyen gép kifejlesztése, gyártókapacitás kiépítése horribilis összeg.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 734
113
A fenti képhez...

"A Suhoj Termelési Rendszer fejlesztési programjának keretében a 45. sz. üzemrészben megvalósul egy projekt a Szu-57 sorozatgyártására szolgáló gyártósor felépítésére."

Megkezdődött a Szu-57 gyártósorának kiépítése.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 363
58 340
113
Valaki össze foglalná, hogy miért akarhatják átalakítani villanyosra a gépet, mármint miben jobb az, mint a már meglévo, mukodo hidraulikus rendszer?
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
2 172
8 892
113
Valaki össze foglalná, hogy miért akarhatják átalakítani villanyosra a gépet, mármint miben jobb az, mint a már meglévo, mukodo hidraulikus rendszer?
Egyszerűbb, kisebb, könnyebb, olcsóbb, és a kevesebb fémből készített elem miatt valamelyest csökkenti a kompozit elemeken keresztüli, gép belsejéből jövő radar reflexiót.
 
  • Tetszik
Reactions: papajoe

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 819
67 123
113
A Szu-57-esen minden mozgatható aerodinamikai felület képes szimmetrikusan és aszimmetrikusan is kitérni. Ez utóbbi esetben nem csak ellentétes értelemmel, hanem eltérő mértékben is. Ez minden felületre igaz az LERX-től hátrafelé haladva a belépőélen a szárnyanként két-két flaperonon és a vízszintes vezérsíkokon át az egészében oldalkormányként is funkcionáló függőleges vezérsíkokig bezárólag. Ilyen volt anno, harminc éve a Northrop-McDonnell-Rockwell YF-23-asa is.
Ezeknél a gépeknél az egész sárkány egy folyamatosan finomhangolt aeroelasztikus aerodinamikai felületként dolgozik, a repülés minden pillanatában.
A Szu-57-esnél azonban a Szu-30MKI...SzM-hez és a Szu-35Sz-hez hasonlóan a TVC fúvócsövek is ilyen módon mozognak.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A fenti képhez...

"A Suhoj Termelési Rendszer fejlesztési programjának keretében a 45. sz. üzemrészben megvalósul egy projekt a Szu-57 sorozatgyártására szolgáló gyártósor felépítésére."

Megkezdődött a Szu-57 gyártósorának kiépítése.
Legfőbb ideje. Nem?
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
858
2 267
93
A Szu-57-esen minden mozgatható aerodinamikai felület képes szimmetrikusan és aszimmetrikusan is kitérni. Ez utóbbi esetben nem csak ellentétes értelemmel, hanem eltérő mértékben is. Ez minden felületre igaz az LERX-től hátrafelé haladva a belépőélen a szárnyanként két-két flaperonon és a vízszintes vezérsíkokon át az egészében oldalkormányként is funkcionáló függőleges vezérsíkokig bezárólag. Ilyen volt anno, harminc éve a Northrop-McDonnell-Rockwell YF-23-asa is.
Ezeknél a gépeknél az egész sárkány egy folyamatosan finomhangolt aeroelasztikus aerodinamikai felületként dolgozik, a repülés minden pillanatában.
A Szu-57-esnél azonban a Szu-30MKI...SzM-hez és a Szu-35Sz-hez hasonlóan a TVC fúvócsövek is ilyen módon mozognak.

Igen, nézve a "produkciót" az embernek már transformers-es érzése támad. Az evolúció a folyamatos alakváltoztatás irányába halad.
A kérdés az, hogy a lézerfegyver és a precíziós szenzor-rendszerek és -célzás nem teszi-e túlhaladottá az ilyen akrobatikus manőverező képességet?

Fájdalmas olvasni hogy 30!!! :eek: éve volt az YF-23 (nagy kedvencem, én neki szurkoltam, meg az "örök" vesztes Northropnak)
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Visszatér majd 6-odik generációsként, mint az F-22 utódja :)
Meglehet .A comanche is vissza tér a apache utódaként :) ha az nyer
65991_20191001bell360invictus_324717.jpg
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
858
2 267
93
Visszatér majd 6-odik generációsként, mint az F-22 utódja :)

Hát én már akkor is előremutatóbbnak gondoltam, mint az YF-22-es. Túl nagy váltás volt ez az USAF-nak talán, akkor is írták, hogy a hagyományosabb kialakítás és a vektorálható fúvócső miatt nyert a 22-es. Persze a lobby részét nem ismerjük a sztorinak :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 819
67 123
113
Azért a Northrop távolról sem járt rosszul.
Látszólag elbukott mindent, hiszen bukta az YF-23-ast, míg a McDonnell-el közös másik projektjüket, mint harmadik opciót a Lockheed X-35 és a Boeing X-32 után már eleve be se választották a JSF tenderbe.
Ekkor esett meg az, hogy a McDonnell csődöt jelenett és beolvadt a Boeing-be, aki a Lockheed legnagyobb alvállalkozója volt az F-22-es Raptorok gyártásában. De elbukta az X-32-essel a JSF-et. Vagyis a McDonnell egy olyan Boeing-be olvadt bele, amelyiknek előbb csúnyán megvágták a Raptor-bizniszét (ekkor redukálta le a Pentagon kb felére a Raptor flottát), majd elvesztette a következő évszázad első évtizedeinek legnagyobb ügyletét.

És a Northrop? Azon túl, hogy a hetvenes évek közepén elbukta az YA-9-est, a végén az YF-17 Cobra-t, a fővállalkozó McDD ronda módon (elég szemét pereskedés zajlott ez ügyben) elorozta a szárazföldi bázisú ügyfelek piacát a hajófedélzeti F/A-18-asokkal (a Northrop saját F-18L projektjével szemben), elvesztette az F-20-as Tigershark potenciális piacait a General Dynamics F-16A és későbbi C gépeivel szemben, bukta az ATF tendert, minimálisra redukálták a B-2-esek számát (de a gyártósort és a beszállítókat 100 gépre kellett felkészíteni), a JSF-ig el se jutott...

...ma a Lockheed Martin legnagyobb alvállalkozója az F-35-ös programban!
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 854
10 959
113
HMD , EOTS, új generációs rakéták TL-20 (SDB-2) : pl-10 pl-15 pl-21 . Gyársor kiépítése

A fent leírt dolgok orosz megfejelőjét írd le :) Az oroszoknak van egy pucér gép oszt annyi. Ja, proto formában



Ha lenne is egy kis plusz pénzük azt is elbaxnák szu-34-re meg tu-160 -ra :D
Látom még nem mindig nem sikerült elolvasni és felfogni Oroszország nemzeti biztonsági stratégiáját és katonai doktrínáját. Mert akkor nem írnál ilyen baromságokat. A Tu-160 alapvetően az atomtriád része, vagyis első számú prioritás. A Szu-57 kérdésre pedig Boki leírta a választ. Számoltak az indiaiakkal. Akik viszont megsértődtek, amikor az oroszok inkább nem kértek a "tudásukból" csak a pénzükből. Az indiaiak tudását jól példázza, hogy a franciák nem akarnak nekik Rafale licence gyártási jogot adni, továbbá,hogy a rajtuk kívül öt országban országban használnak TVC rendszerrel szerelt Szu-30-asokat. A többi felhasználótól mégsem olvasni rendszeresen a híreket,hogy ismét leesett egy példány. Mindig csak Indiából.
Egyébként pedig a "pucér proto" gépek a szíriai háborúban éles harci feladatokat repültek,sikeresen teljesítették is őket.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 501
16 585
113
Azért a Northrop távolról sem járt rosszul.
Látszólag elbukott mindent, hiszen bukta az YF-23-ast, míg a McDonnell-el közös másik projektjüket, mint harmadik opciót a Lockheed X-35 és a Boeing X-32 után már eleve be se választották a JSF tenderbe.
Ekkor esett meg az, hogy a McDonnell csődöt jelenett és beolvadt a Boeing-be, aki a Lockheed legnagyobb alvállalkozója volt az F-22-es Raptorok gyártásában. De elbukta az X-32-essel a JSF-et. Vagyis a McDonnell egy olyan Boeing-be olvadt bele, amelyiknek előbb csúnyán megvágták a Raptor-bizniszét (ekkor redukálta le a Pentagon kb felére a Raptor flottát), majd elvesztette a következő évszázad első évtizedeinek legnagyobb ügyletét.

És a Northrop? Azon túl, hogy a hetvenes évek közepén elbukta az YA-9-est, a végén az YF-17 Cobra-t, a fővállalkozó McDD ronda módon (elég szemét pereskedés zajlott ez ügyben) elorozta a szárazföldi bázisú ügyfelek piacát a hajófedélzeti F/A-18-asokkal (a Northrop saját F-18L projektjével szemben), elvesztette az F-20-as Tigershark potenciális piacait a General Dynamics F-16A és későbbi C gépeivel szemben, bukta az ATF tendert, minimálisra redukálták a B-2-esek számát (de a gyártósort és a beszállítókat 100 gépre kellett felkészíteni), a JSF-ig el se jutott...

...ma a Lockheed Martin legnagyobb alvállalkozója az F-35-ös programban!

És mindenféle tender nélkül megkapta a nex gen bombert, a B-21 feljlesztését, amivel költségeken és határidőn belül vannak úgy, hogy már a protót építik. Na ez utóbbi ma egy brutális fegyvertény. A gépből 100 rendelve, de már most többet akarnak (mert muszály).
És amint az repül, az NGAD tender egyik csapatának vezetője lesz, az LM bűvkörének ellenében - pont, mint az ATF tenderen (jelenleg csak a Northrop és az LM prezentált kész heat management soultiont, mint vezető tervezők).
 
  • Tetszik
Reactions: Horizon and fishbed
Status
Not open for further replies.