Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Való igaz fura a humorom, de komolyan gondolom.
Valahogy orosz szovjet teknikai, haditeknikai megoldások a 70-es évektől napjainkig csak másodhegedűs volt van lesz.

Ez hülyeség. Pont a szovjet-orosz hadi"teknika" vonalán is kapásból tudnék példát mondani a cáfolatára. Az amerikaiak Vietnamban használták a csőalatti gránátvetőt az M-16-osokon. A szovjeteknek nem volt, így szereztek belőle. Ám ahelyett,hogy egyszerűen lemásolták volna az M203-ast, elemezték a gyengeségeit, és elindultak egy másik úton. Az amerikai gránátvető, hüvelyes gránátot lőtt ki. Betöltötted,felhúztad, lőttél,majd utána kivetted a hüvelyt,és minden kezdődött előlröl. Az tulai fegyvergyárban meg kifejlesztették a jóval egyszerűbb működésű,és gyorsabb GP-25-öt, a VOG-25 hüvely nélküli gránáttal. A gránátvetőt elöltöltősre csinálták, ahogy tetted bele a gránátot elölről, már egyben fel is húztad a vetőszerkezetet. Utána nem volt más dolgod, mint lőni. Ha lőttél,utána rögtön tölthetted is bele az újat, és már megint lőhettél.A gránát hüvelyével nem kellett szarakodni, mint az amerikai eszköznél, mert az orosznál nincs hüvelye a gránátnak.Egy négy lépéses folyamatot a másodvonalas "haditekinkai" megoldásaikkal lerövidítettek az oroszok kettő lépésre. A "haditeknika"után jöjjön egy példa hétköznapibb életből,a "teknika" világából: a Vosztok Amfibia karóra család. Belinkeltem még korábban egy másik topicba a fejlesztéséről egy videót. Nem lemásolta a Vosztok óragyár két vezető fejlesztője valamelyik nyugati vagy japán óragyár megoldásait a saját könnyűbúvárok számára készített óráiknál.Hanem több külföldi típust is megvizsgáltak, megnézték a gyenge pontjaikat, ezután pedig a másolás helyett fejlesztettek egy olyan órát, ami gyakran a nyugati vagy a japán modellektől teljesen eltérő,sehol máshol nem alkalmazott megoldásokkal,jóval olcsóbban hozza ugyanazt a tudást, vízállóságot és strapabírást.
Apropó vízállóság: a Vosztok Amfíbiák papíron 200m-es mélységig vízállóak. A teszteken viszont 830m-ig bírták.
 
Exkluzív felvételek a gépen elhelyezett kamerákról az Ahtyubinszki GLIC-ből. A gépet Radik Barijev "Oroszország hőse", a GLIC parancsnoka repüli.

1.38-nál nagyon érdekes, hogy a szárny mellső szélénél lévő süllyesztett fejű csavarsor mennyire be van süllyesztve a felületbe, mélyen a borítás síkja alá!!
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Így van, de miért süllyesztették be annyira? Ez eddig nem volt szokás, a süllyesztettfejű csavar azért olyan hogy a feje síkban lehessen a borítással. Itt viszont ez a "túl"-süllyesztés nekem nagyon vastag borítást jelez ...


Nem hiszem, hogy határréteg-elszívás vagy -lefújás lenne, akkor meg nincs értelme a "túlsülyesztésnek", szerintem ismét "oroszos" gyártástechnológia...
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Minek vissza pillantó tukor egy 5.gen vadászbombázóba?
:confused:
Mert sosem romlik el.
Amúgy az F-16-oson sosem volt tükör, de ezután az összes egybe kabintetős Lockheed gépről hiányzik, így a Raptortól és az F-35-ösről is.

Azonban a kabinkeretes gépek közül még a legújabb Super Hornet, Gripen E, F-15QA/EX, Rafale gépeken is van visszapillantó tükör.
 
Nem hiszem, hogy határréteg-elszívás vagy -lefújás lenne, akkor meg nincs értelme a "túlsülyesztésnek", szerintem ismét "oroszos" gyártástechnológia...
Akkor bénán lenne megcsinálva. De ez egy elég precíz csavarsornak tűnik.
Én arra gyanakszom, hogy a törővég egy jókora flattersúly az extra vastagságú borításával.
 
1.38-nál nagyon érdekes, hogy a szárny mellső szélénél lévő süllyesztett fejű csavarsor mennyire be van süllyesztve a felületbe, mélyen a borítás síkja alá!!
.
.
Élesben talán jobban fog majd kinézni:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Inkább semmi esély sincs. Ki fog berepulni az usa, vagy Oo légterébe 5.gen géppel?
Amennyi aa fegyver van ezekben, azzal meg kellene tudni oldani gá nélkül is a harcot.
Akkor minek 5. gen? Így nem lehet harci gépet tervezni.
Másrészt nem csak ez a két állam létezik. F-35 tucatnyi, vagy inkább több országban van, lesz p. Több ország saját 5. gent fejleszt, azokból is lehet majd sikeres gép, Kína pedig akár tarolhat majd az új, fejlesztés alatt álló gépével.
Harmadrészt amit AO ír, filléres eszközről van szó, helyet gyakorlatilag nem foglal, elromlani sem fog.
 
Mondjuk pont két 5. gen között van nagy esély dogfight kialakuására.
Nem ezért van a gépen. A 80-as években sem volt már semmi haszna légi harcban a tükörnek.
Ha te abban bármit látsz, ami ellenséges, akkor már régen halott leszel vagy már vagy.
A földön hasznos, ha látod ki és mi van mögötted vagy kötelékezésnél. Harcászati haszna nincs. Sosem volt.

A mai füstmentes rakéták korában amúgy sem látnád, ha jön a rakéta...
Ha valaki mögötted van 10 sec-nél tübbet a 3-6 óra vonalnál úgy, hogy lásd a tükörben, akkor már régen lelőttek.

Mondjuk pont két 5. gen között van nagy esély dogfight kialakuására.
Nope. Attól, mert két gép stealth attól azért egy valódi sok v sok esetben tudják hol lesznek, mert nincs egyenszilárd stealth.
 
U7a09TaRKmg.jpg
 
Minek vissza pillantó tukor egy 5.gen vadászbombázóba?
:confused:

Kötelékezésnél tudod követni a kísérő pozícióját, taxizásnál a gép mögé leshetsz, hol tartózkodik a következő gép, stb... simán növeli a sitution awarenesst. Polgáriban pl. ez nagy gond, ott nem látunk hátra egyáltalán, pl. backtrack esetén spec szabályzat, figyelő kell, stb... (újabbakon van kamerarendszer). Military esetén ez nagy előny.
Vagyis harcászati helyett inkább common aviation haszna van.


Nope. Attól, mert két gép stealth attól azért egy valódi sok v sok esetben tudják hol lesznek, mert nincs egyenszilárd stealth.

Ezt nem fogják sokan, stealth és stealth gép között lehet ég és föld különbség észlelési távolságban, aspektus és frekvencia függően. Csak ugye ezt sosem fogjuk megtudni, mert érzékenységben valahol a radar meg az EW szintjén van. Totál titkos.