Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 698
32 375
113
Drotkotel palyak es sifelvonok kivitelezesebe van hazai ceg? /nem a kapinosra gondolok./ mobil telepitheto verzi letezik e teren? Vagy valami viszonylag konnyen atvarialhato?esetleg valami jarmure telepitett?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 698
32 375
113
Nem voltam meg felvonos helyen sielni. De innet biztos tobben jartak. Az a felvono amibe a silec eri a havat? Es az a silift ahol nem erintkezik a talajjal? Mobil felvonok leteznek. /latni lattam mar ilyeneket nyaron :D / ha e temaba van valakinek valami foku jartassaga legyen kedves megosztani velem./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 698
32 375
113
Úgy néz ki, hogy ez jó hatással volt a részvényárakra is. Lehet, hogy nem hülyeség mostanság a Rábába fektetni.
Evyaltalan nem hulyeseg lenne nagyobb osszegem befektetni en /pill Rababa fektetnek..../sajnos a gimi melletti melo sehogy sem akar osszejonni hulye munkarendek miatt annyi lenne a hianyzas a tartalekossagal hogy csak papir szerint jarnak suliba... Bezzeg a hirekbe mindenhol a csokkentett munkaido omlik csak enhozzam nem er el.../
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

geseft

Well-Known Member
2019. február 20.
442
1 459
93
A cikkben írva vagyon:
a járműre az intelligens szervízrendszer segítségével folyamatosan rálátnának, így az esetleges meghibásodásoknál azonnal birtokában lennének a javításhoz szükséges információknak. Emellett a működési paraméterek, telítettségi és forgalmi adatok is online módon figyelemmel kísérhetők lennének a buszok és a központ közötti oda-vissza kapcsolatnak köszönhetően.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
[QUOTE="SilvioD, post: 746184, member: 2332”
Mindezek mellett nem elképzelhetetlen egy beruházás a Rábánál. Azt nem tudtam, hogy ennyire szoros összefonódás van az RM MAN military teherautók kapcsán a VW és az RM között.
Akkor viszont már jobban ertem a Lynx bulit is. Ilyen kapcsolódó civil ajánlatokat a KMW nem tudott adni. Lehet 1-2 izgalmas elképzelés a hadiipoari üzlet margóján.
Jön a szokásos rész, várunk és figyelünk. :)

Erre próbáltam rávilágítani múlt héten betettem ezt a linket
https://www.vg.hu/vallalatok/vallal...csat-el-a-volkswagen-ala-tartozo-man-3069731/

Azt tudni kell hogy leépíteni drága dolog főleg Németországban az erős szakszervezetek miatt. Ezeknél a tömeges elbocsátásoknál a búcsú csomag simán 10-12 havi bér... hihetetlen sebességgel égeti a pénzt a VW. Ilyenkor minden cég úgy reagál hogy először is költséget csökkent, másod sorban elő szokott kerülni a profil tisztítás lehetősége
Én simán elképzelhetőnek tartom a török vasak legózását Győrben vagy akár MAN gyártást hoz át a Rábához. Amilyen szinten kell a cash a VW-nek lehet még 20-25%-ot el is adna a részesedéséből a RMMV-ből (Rheinmetall MAN Military Vehicles GmbH)[/QUOTE]

Talán az iparban jobb helyen van a téma.

Azt nem értem, hogy egyszer arról van szó, hogy nagyon drága elküldeni embereket, aztán meg itt a példa, hogy közel 10 ezret is lapátra tudnak tenni.
VW-t és Skodát mennyire lehet egy gyárban gyártani? Nem lenne reális, ha ezt együtt/egyben telepítené valahova?
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
[/QUOTE]
Azt nem értem, hogy egyszer arról van szó, hogy nagyon drága elküldeni embereket, aztán meg itt a példa, hogy közel 10 ezret is lapátra tudnak tenni.
VW-t és Skodát mennyire lehet egy gyárban gyártani? Nem lenne reális, ha ezt együtt/egyben telepítené valahova?[/QUOTE]

Ez már csak így megy a részvény társaságoknál... a befektetők bizonyos sorokra fókuszálnak a negyedéves jelentésben... egy ilyen leépítésnél van egy egyszeri kiadás de a base cost amire fókuszálnak a befektetők jelentősen csökken... részvény máris kilő hisz hosszú távon csökkenő kiadás és emelkedő bevétel van az üzleti tervben...

WV platformokról itt tudsz olvasni:
https://hu.qwe.wiki/wiki/List_of_Volkswagen_Group_platforms

Egy sokda suber b meg egy passat egy platfromra épül.
Az autóplatformot meghatározó kulcsfontosságú mechanikus elemek:

A platformmegosztás olyan termékfejlesztési módszer, ahol a különböző termékek és a márkanévhez tartozó alkatrészek ugyanazokat az alkatrészeket osztják meg.
Vagyis ugyan azon a soron le tudod gyártani a super b-t meg a passatot pl.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 761
17 820
113
Erre próbáltam rávilágítani múlt héten betettem ezt a linket
https://www.vg.hu/vallalatok/vallal...csat-el-a-volkswagen-ala-tartozo-man-3069731/

Azt tudni kell hogy leépíteni drága dolog főleg Németországban az erős szakszervezetek miatt. Ezeknél a tömeges elbocsátásoknál a búcsú csomag simán 10-12 havi bér... hihetetlen sebességgel égeti a pénzt a VW. Ilyenkor minden cég úgy reagál hogy először is költséget csökkent, másod sorban elő szokott kerülni a profil tisztítás lehetősége
Én simán elképzelhetőnek tartom a török vasak legózását Győrben vagy akár MAN gyártást hoz át a Rábához. Amilyen szinten kell a cash a VW-nek lehet még 20-25%-ot el is adna a részesedéséből a RMMV-ből (Rheinmetall MAN Military Vehicles GmbH)

Talán az iparban jobb helyen van a téma.

Azt nem értem, hogy egyszer arról van szó, hogy nagyon drága elküldeni embereket, aztán meg itt a példa, hogy közel 10 ezret is lapátra tudnak tenni.
VW-t és Skodát mennyire lehet egy gyárban gyártani? Nem lenne reális, ha ezt együtt/egyben telepítené valahova?[/QUOTE]
a lapátra tenni az nem mindig jelent kirúgást.

Németországban ezt úgy szokták csinálni, hogy fogják azokat, akiknek 2-3 éve van a nyugdíjig és kapnak egy ajánlatot. Ez azt jelenti, hogy megkapja egyben a 2 vagy 3 évnyi bérét és viszont látás - ez még a cégeknek is jobban megéri az adózás szempontból, mint ott tartani az embert. Ez ellen a szakszervezet sem ágál, mert nem a munkahely szűnik meg, hanem egy a fizetési kategóriája csúcsán lévő embert vált egy friss belépő a fizetési kategória alján.

Ezt nálunk is eljátszották tavaly. Ki volt adva, hogy a 34 ezres létszámot az üzemben (itt egy gyáregységről van szó, a 34 ezerből kb. 8500 mérnök) 3000 fővel kell csökkenti, a globális 135 ezres létszámot megint 3000 fővel. Elsőre csábítónak tűnt a 2-3 évnyi munkabér a kézbe, csak aztán itt jött a németekre oly jellemző fillérbaszás is kicsinyeskedés, és elkezdték a fingot reszelni - főleg azok, akiket úgy bruttó 300k euróval hazaküldenének - hogy a havi betegbiztosítási díja "nyugdíjasként" de még a nyugdíjkorhatárt nem elérve havi 74 euróval megnőne... Emiatt sokan visszadobták az ajánlatot...

Az MAN-es 9500 fő is valami hasonló lépés lesz, erre az IG-Metall-nak is rá kell bólintani. Tudják ezt a VW fejesei is, hogy le kell építeni, de nem mindegy, hogyan. A szakszervezet ellen - pláne választási évben senki sem keménykedni. Tudják nagyon jól, hogy ha szakszervezet teker egyet a potméteren, akkor nem csak a most "leépítendő" 9500 embernek kell többet fizetni, hanem a még alkalmazásban lévő majd 2,5 milliónak. És ebben a koronázástól bepistult társadalomban egy ekkora balhét senki sem elindítani, szóval ki fogják fizetni az embereket. Első körben jönnek a nyugdíj előtt állók és a külsős dolgozók - beleértve a kiszervezett IT-n keresztül a külsős HR-n át akármeddig.

A német szakszervezeti hadszíntér amúgy kb. 2 éve fortyog. Már több figyelmeztető sztrájk volt. Most már szöveg a 35 órás munkahetekről megy és az extra home office-ról meg a garantált évi 2-3%-os bérfejlesztésekről és a további munkahelyvédelmi ígéretek a munkáltatótól, tanulók (Azubi) bére legyen több, mint havi 1500 bruttó és őket is illesse meg az évi 30 nap fizetett szabadság.

Kb. ez megy a színfalak mögött. A VW 9500 fős leépítésére a keretet már megkapta a szlovák, magyar, lengyel leányoknál (adókedvezmény, állami támogatások, stb...)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 795
113
Erre próbáltam rávilágítani múlt héten betettem ezt a linket
https://www.vg.hu/vallalatok/vallal...csat-el-a-volkswagen-ala-tartozo-man-3069731/

Azt tudni kell hogy leépíteni drága dolog főleg Németországban az erős szakszervezetek miatt. Ezeknél a tömeges elbocsátásoknál a búcsú csomag simán 10-12 havi bér... hihetetlen sebességgel égeti a pénzt a VW. Ilyenkor minden cég úgy reagál hogy először is költséget csökkent, másod sorban elő szokott kerülni a profil tisztítás lehetősége
Én simán elképzelhetőnek tartom a török vasak legózását Győrben vagy akár MAN gyártást hoz át a Rábához. Amilyen szinten kell a cash a VW-nek lehet még 20-25%-ot el is adna a részesedéséből a RMMV-ből (Rheinmetall MAN Military Vehicles GmbH)

Talán az iparban jobb helyen van a téma.

Azt nem értem, hogy egyszer arról van szó, hogy nagyon drága elküldeni embereket, aztán meg itt a példa, hogy közel 10 ezret is lapátra tudnak tenni.
VW-t és Skodát mennyire lehet egy gyárban gyártani? Nem lenne reális, ha ezt együtt/egyben telepítené valahova?
Simán. A VW úgy tervezi a padlót, hogy teljes átjárás van a Seat, Skoda, VW, és az Audi között. Ezáltal oda pakolgatja a típusait, ahol megfelelő kapacitást és nyereséget ér el. Nem totál ugyanaz, de a fő elemek igen, és nem csak egy márkán belül, így a szerelősoron megfelelő logisztikával ez nem okoz gondot.

Pozsony pl. gyárt Porschet, Audit de visznek oda Skodat és VW-t is.
Győrt 2012ben épitették, de eleve úgy tervezték, hogy bármikor megduplázható a kapacitás. Most arra gondolok, hogy ezt figyelembe véve alakitották ki az épületeket. Tehát van hely egy második szerelősort, lakkozót felépíteni. Azaz nem csak hely van, hanem logisztikailag a megfelelő helyre építhető. Nagyon szellős a gyár.

Egyébként a karosszériaüzem kapcitásait azóta már duplázták. Ezért az elmúlt években innen küldtek már Németországba vasúton karosszeriakat, amit később ott szereltek össze.
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 552
11 111
113
Mit vettünk, hogy még egy gyár lesz? A 36 helikopter és a SAMOC kevésnek tűnik még egy gyárhoz...
Bár a cikkben azt írják hogy az állami támogatás és az olcsóbb munkaerő miatt jönnek ide.


"Javítás: a kijelentést elsőre félreértettük és azt írtuk, hogy újabb Airbus-üzem létesítéséről folyik a tárgyalás. Később a kormányiroda tisztázta: nem az Airbusszal folyik újabb gyár létesítéséről tárgyalás, hanem más cégekkel tárgyalnak újabb hadiipari üzemek létrehozásáról."