Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Érdekes hogy a su-37 is oldalkormányos volt o_O

Roni,a belinkelt videó zseniális. Öröm nézni,ahogy Frolov repüli a gépet, és sajnálom,hogy egyetlen egyszer sem láttam őt élőben repülni. Fantasztikusan érzi a gépet, vadászpilóta múlt nélkül is.
Viszont a kommentedre reagálva én igazából nem tudom mi az érdekes abban, hogy a Szu-37 oldalkormányos. Tudtommal az összes 4. és 4+ generációs gépen van oldalkormány. Mert valahogy el kell forgatni azt a repülőgépet a függőleges tengelye körül,és arra az oldalkormányt találták ki, amely a függőleges vezérsíkba, vagy vezérsíkokba épített kormányfelület és a pilóta a lábai alatt levő oldalkormány pedálokkal mozgatja őket. Sőt még az 5.generációs gépeken is van oldalkormány.Bár ott a függőleges vezérsík már nem függőlegesen van beépítve és a Szu-57-esen például az egész vezérsík kitér, nem csak egy része. Egyedül a rendszeresítésre végül nem került YF-23 a kivétel. Ott pillangóvezérsikkal oldották meg a dolgot és nem volt klasszikusan elkülönült oldalkormány és magassági kormány, amit ugye a szuperszonikus vadászgépeken általában vízsintes stabilizátornak szoktak hívni. Viszont hogy az orosz repülőgépeknél maradjunk pillangó vezérsíkkal készült például az Antonov A-15 együléses teljesítmény vitorlázórepülőgép.
Tehát alapvetően nem értem a nagy rácsodálkozás okát. A videóban egyébként 13:56-nál látni ahogyan az aerodinamikai kormányfelületek és a TVC rendszer értelemszerű kitérésének földi ellenőrzésekor az oldalkormányt is megmozgatják.Ha valaki esetleg tud mondani olyan 4. vagy 4+ generációs szuperszonikus vadász vagy vadászbombázó repülőgépet aminek nincs oldalkormánya, az ne tartsa magában!
 
Szerintem a jobb oldalra elhelyezett stickre gondolt :)
Így van, emiatt a gép irányítása is sokkal kényelmesebb a vallnak. F16, f22 f35, ezeken úgy van, sőt a múltkor hianyoltam hogy a szu57be is kényelmesebb volna, de még a j20son is oldalt van a botkormany
 
Szerintem a jobb oldalra elhelyezett stickre gondolt :)

Átfutott egy pillanatra az agyamon ez is,de úgy voltam vele,hogy ha már nem egyszer igen magabiztosan,időnként tervezőket is lehülyézve, véleményt nyilvánít a különböző,repüléssel,repülőgépekkel,helikopterekkel kapcsolatos topicokban, akkor legalább az olyan alapfogalmakkal tisztában van,minthogy mi is az az oldalkormány. Tévedtem, mert azokkal sincs tisztában. Ha side sticket ír, vagy jobb oldalt elhelyezett botkormányt/ joystickot, akkor minden egyértelmű lett volna. Így csak az egyértelmű,hogy Roni ismerethiánnyal, fogalomzavarral küzd. Pedig ez tényleg nagyon nagyon alap.
 
Szépen festett gép, szépen fotózott kép, amúgy meg elég látványos lett a Vityazi saját szóló demóprogramja. A Szu-35Sz ha vegyesen, vagy akár egytípusosoként köztelékben (már van ehhez is elég 35-öse a csapatnak) ellátogat majd bárhová a világban egy-egy repülőnapra, akkor nem kell keseregni, hogy kár, hogy nem jött velük egy igazi OKB Szuhoj tesztpilóta is, mert a csoport szólóbemutatóra kijelölt hajózói egy az egyben ugyanazt a színvonalat képviselik a levegőben, mint a "nagyok".

269372.jpg
 
Mondjuk ez biztosan nem SZU-57.De az nagyon jól látszik,hogy a NATOO sírás ellenére ugyan azt csinálják mint az oroszok amihez azért pofa kell(a síráshoz).
 
Holnap a Szu-35-ös lesz ismét a téma a száguldó-kiabáló műsorvezetőnél!
Jegorovra gondolsz a Vojennaja Prijomkából? Vasárnap reggel szokott menni a müsor, 20-án a Katonai-Repülési Egyetemről (100 éves)lesz szó.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed