[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 2577

Guest
Oké,de ettől még az a gyár ott Zalaegerszegen 172db Lynx-et fog kiokádni magából semmi mást.Minden mást csaak ki-ki beleképzel a fantáziája szerint.

Nem nagyon akarjuk megérteni,hogyha nincs szerencsénk akkor 172 Lynx után lefogkják húzni a rolót.
Ez minden cégre igaz, még itt civilben is. Ha nincs megrendelés, akkor vége. Az indulás után azon kell dolgozni, hogy legyen folyamatosan megrendelés és nem várni a sült halat.
 
  • Tetszik
Reactions: OhioNurse

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 771
3 199
113
Oké,de ettől még az a gyár ott Zalaegerszegen 172db Lynx-et fog kiokádni magából semmi mást.Minden mást csaak ki-ki beleképzel a fantáziája szerint.

Nem nagyon akarjuk megérteni,hogyha nincs szerencsénk akkor 172 Lynx után lefogkják húzni a rolót.
És honnan tudod, hogy nem lesz újabb megrendelés? Neked szóltak mar a továbbiakról vagy közvetlen vonalad van a németekhez vagy a magyar kormányhoz? Egy kicsit várjunk mar meg a negatív kommentekel. És pont tőled. Az alapkő mar le van téve?
 
W

Wilson

Guest
Ha jól értem, a későbbiekben ha bejönne a cseh, ausztrál és pl Katari rendelés, olyan 1000 db.os összlétszámban és mi rendelnénk még 200 db-ot, azt olcsóbban kapnánk meg, mert a KF és egyébb költségek darabárban lévő részaránya a nagyobb példányszám miatt csökkene. Jól gondolom?

Ez jó kérdés elviekben igen fenn áll ez a lehetőség,ha csak az általad említett darabszámokat nézzük akkor olcsóbban kéne kapnunk elviekben azt a 200 Lynx-t de ez nem minden esetben van így,mert én a saját szakterületemen azt tapasztaltam,hogy a véghasználói árakban ez csak ritkán érvényesül ez a nagyobb darabszám miatti költségcsökkenés mindig valahogy a gyártó profitját növeli:)bár hozzáteszem 200 db további magyar Lynx vételárának egy része így is visszacsorogna a magyar gazdaságba.Én például arra is nagyon kíváncsi lennék,hogy mivel az üzemben az RM a többségi tulajdonos a magyar állam mellett,hogyan részesedik a magyar fél (ha egyáltalán részesedik)egy esetleges pl: katari megrendelésből,de ezt jó eséllyel mi nem fogjuk megtudni.
 
  • Tetszik
Reactions: 12delta and Pogány

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 106
78 628
113
És honnan tudod, hogy nem lesz újabb megrendelés? Neked szóltak mar a továbbiakról vagy közvetlen vonalad van a németekhez vagy a magyar kormányhoz? Egy kicsit várjunk mar meg a negatív kommentekel. És pont tőled. Az alapkő mar le van téve?

Ma 2020.09.17-én nincs más megrendelés.Minden más csak a képzelet szüleménye!
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Ocses

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 179
92 513
113
Nincs más megrendelés, mert mi rendszeresítettük először!!!
Ezért jött a gyár.
Egy kicsit ez most fura, mert általában 20-30 éves lemaradással követjük a hadiipari fejlesztéseket, de majd megszokjuk ezt is valahogy.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and DTheo

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 722
113
Ma 2020.09.17-én nincs más megrendelés.Minden más csak a képzelet szüleménye!
Képzelet, hogy pl Ukrajna vesz ilyet. A komoly érdeklődő, aki tesztel, tárgyal, alkuszik az nem képzelet. Az potenciális vevő, lehetséges üzletfél, stb. Katar, Csehország elég esélyes. Ausztrália is az. Az USA szerintem eljátsza amit az Abrams- el a Leokkal szemben, de azért azt mondani hogy képzelet, az helytelen... nem kicsit.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 479
18 423
113
A gyárnak mindenki örül, az egy nagyon jó dolog a magyar gazdaságnak, Akkor is, ha csak összeszerelő üzem. Adóbevétel, munkahely, gyártáskultúra stb.
Szerintem a véleménykülönbség abban van, hogy ettől sokan már olyan dolgokat vizionálnak, aminek nagyon kicsi az esélye. Ez nem baj, de a realistább véleményeket is meg lehet hallgatni.
Az összeszerelő üzem hátránya, az előnye: nagyon gyorsan áttelepíthető, elbontható.
Ha nem lesz rendelés az RM elhordja a belsejét a csarnokot meg eladják.

Tizen éve még Ázsiában úgy tudták, hogy a Nokia egy magyar világcég, mert a komáromi gyár okádta magából a made in Hungary feliratú akkumulátorokat, telókat.
Aztán jött egy válság és a magyar GDP 2 %-át adó Nokia eltűnt, mintha sose lett volna itt.
Ez a realitás. Persze jó lenne azt hinni, hogy a magyar hadiipar főnix madárként fel fog támadni és az idők végezetéig magyar páncélosokat exportálhatunk szerte a világba, de legalább úgy mint az átkosban. Ez viszont nem annyira realitás, ez álom. És nem csak az RM ellenérdekeltsége miatt, sokkal inkább magunk miatt.
Ha hagyjuk tönkremenni a maradék kis védelmi iparunk aprócska, szimbólumszerű maradványait is, akkor hogyan tudnánk az RM-től elszakadni? Mennyire lehet önálló egy magyar fejlesztés, ha nem áldozunk pénzt semmilyen magyar innovációba? Vagy az RM.nek majd adunk? Ki lesz a születő közös innováció eredményeinek tulajdonosa? A Rába?, Egy másik magyar állami cég? Vagy az RM?
A magyar cégek felhasználhatják a magyar gazdaság további fejlesztése érdekében ezeket az eredményeket, az RM csak akkor ha mi rendelünk, akkor is az övé a profit.
Szóval akkor van értelme ennek, ha beleteszünk még 2-3 Mrd EUR-t és elkezdjük fejleszteni a Lynx utáni következő harcjárművet magyar mérnöki tudással, magyar alvállalkozókkal 2035-40-re. Annak a terméknek (harcjárműnek) a haszna már a magyar partner vállalatot és a magyar államot gazdagítja. Ekkor ki tud törni a magyar ipar, máskülönben nem.
A románok RM Agilis járgánya egy ilyen lehetőség lett volna egyébként szerintem nekik. De a fejlesztési pénzt már em akarták/tudták beletenni, választottak egy könnyebb utat, Piranha-t.
Mi mit választottunk szerintetek? ;)
 
T

Törölt tag 467

Guest
Én úgy vagyok ezzel, hogy vehettünk volna több dolgot. Ezt vettük, ami szerintem egyáltalán nem baj, a Puma is szimpatikus egy gép, de ezzel is megleszünk valahogy szerintem.

Ha már ezt választottuk, két eset volt lehetséges. Az egyik, hogy kifizetjük, legyártják, idehozzák.
Mi a másikat választottuk. Mi gyártjuk (végszereljük), amivel visszacsatornázzuk igen jelentős részét a magyar gazdaságba, kapunk egy rakás egyedülálló tapasztalatokkal rendelkező magyar mérnököt és munkást. Kapunk minimum egy javító és karbantartó bázist.
És a lehetőségét, hogy gyártsunk továbbiakat, másoknak, vagy magunknak.

Mi történik, ha nem tudunk másoknak gyártani? Mert mondjuk mindenki magának gyárt majd, a kis szériásokat meg a németek maguknak akarják? Hát pont semmi.
A fentiekkel előrébb vagyunk, mintha csak megvettük volna. A gyárat bezárják, a karbantartó bázis marad.

Egyedüli veszély, ha rajtunk kívül tényleg senki nem rendszeresíti, akkor lesz egy egzotikus fegyverrendszerünk. Egzotikusat mondtam, nem rosszat.
 
W

Wilson

Guest
Amúgy ha már Rheinmetall érdekességként beteszem ide,hogy mennyire sokrétű a tevékenysége ennek a cégnek.



Az Automotive News járműipari hírportál összeállította azoknak az autóipari beszállítóknak a topplistáját, akik a legtöbb alkatrészt adják el az európai autógyáraknak. A világranglistát korábban közöltük.

A vállalatokat a forgalom alapján rangsoroltuk.

bosch_varos.jpg


Európa legnagyobb autóipari beszállítói (2018)

1. (1., 2016-os rangsor) Bosch (cégnév) (D, német) - 21 375 (millió dollár értékben értékesített alkarészt európai autógyártóknak - OEM) / 47 500 (millió dollár bevétel az autóiparból)

2. (3.) Continental (D) 17 596 / 35 910

3. (2.) ZF Friedrichshafen (D) - 16 551 / 34 481

4. (4.) Magna (CA, kanadai) - 14 799 / 38 946

5. (5.) Faurecia (F, francia) - 9585/19 170

6. (6.) Valeo (F) - 9099 / 19 360

7. (8.) Lear (USA, amerikai) - 8187/20 467

8. (7.) Thyssenkrupp (D) - 8134/12 591

9. (10.) Mahle (D) - 6932/14 441

10. (14.) Gestamp (ES, spanyol) - 5743/9264

11. (13.) Magneti Marelli (I, olasz) - 5642/9234

12. (17.) BASF (D) - 5471/12 157

13. (12.) Schaeffler (D) - 5399/10 798

14. (15.) Samvardhana Motherson Group (IN, indiai) - 5296/10 550

15. (18.) Plastic Omnium (F) - 5182/9596

16. (16.) Denso (JP, japán) - 5140/40 782

17. (9.) Adient (USA) - 4212/16 200

18. (-) Aptiv (a Delphi egyik üzletága 2017 decemberétől) (IRL, ír) - 3902/11 824

19. (22.) Brose (D) - 3757/7089

20. (21.) BorgWarner (USA) - 3724/9800

21. (24.) Eberspaecher (D) - 3563/4948

22. (23.) Hyundai Mobis (KR, koreai) - 3540/24 984

23. (29.) GKN (GB, brit) - 3413/8751

24. (26.) Aisin (JP) - 3282/33 837

25. (25.) Autoliv (S, svéd) - 3120/10 400

26. (-) Grupo Antolin (E) - 3071/5692

27. (19.) Hella (D) - 2970/5400

28. (28.) Tenneco (USA) - 2808/8023

29. (27.) Yazaki (JP) - 2678/15 754

30. (30.) Federal-Mogul (USA) - 2486/5650

31. (34.) Dana (USA) - 2163/7209

32. (44.) Panasonic Automotive (JP) - 2099/14 995

33. (-) Freudenberg (D) - 2056/4782

34. (32.) JTEKT (JP) - 2033/12 709

35. (31.) IAC Group (L, luxemburgi) - 1892/4400

36. (33.) Rheinmetall Automotive (D) - 1867/2829

37. (39.) Mitsubishi Electric (JP) - 1800/6000

38. (-) TI Fluid Systems (UK) - 1669/4193

39. (35.) Yanfeng (CHN, kínai) - 1658/14 278

40. (-) Delphi Technologies (UK) - 1639/3902

41. (36.) Webasto (D) - 1585/3865

42. (37.) Nemak (MX, mexikói) - 1567/4481

43. (38.) CIE Automotive (ES) - 1557/3256

44. (-) Leopold Kostal (D) - 1471/2828

45. (42.) Infineon (D) - 1416/3727

46. (-) Flex-N-Gate (USA) - 1359/7551

47. (41.) Hanon (KR) - 1334/4939

48. (48.) Linamar (CA) - 1193/3812

49. (49.) Novelis (USA) - 1138/2776

50. (47.) NTN (JP) - 1108/4860

 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 106
78 628
113
Képzelet, hogy pl Ukrajna vesz ilyet. A komoly érdeklődő, aki tesztel, tárgyal, alkuszik az nem képzelet. Az potenciális vevő, lehetséges üzletfél, stb. Katar, Csehország elég esélyes. Ausztrália is az. Az USA szerintem eljátsza amit az Abrams- el a Leokkal szemben, de azért azt mondani hogy képzelet, az helytelen... nem kicsit.

Az,hogy Ukrajna Lynx-et vesz az kb a lehetetlen kategória mert szegények mint a templom egere a Lynx meg vagy a legdrágább vagy a második ledrágább IFV...
A többi meg vagy igen vagy nem.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 192
12 366
113
Oké,de ettől még az a gyár ott Zalaegerszegen 172db Lynx-et fog kiokádni magából semmi mást.Minden mást csaak ki-ki beleképzel a fantáziája szerint.

Nem nagyon akarjuk megérteni,hogyha nincs szerencsénk akkor 172 Lynx után lefogkják húzni a rolót.
Ez benne van a pakliban.
De kockázat nélkül nincs nyereség.
Szerintem ez vállalható.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 864
75 108
113
Amúgy ha már Rheinmetall érdekességként beteszem ide,hogy mennyire sokrétű a tevékenysége ennek a cégnek.

Az Automotive News járműipari hírportál összeállította azoknak az autóipari beszállítóknak a topplistáját, akik a legtöbb alkatrészt adják el az európai autógyáraknak. A világranglistát korábban közöltük.

A vállalatokat a forgalom alapján rangsoroltuk.

Európa legnagyobb autóipari beszállítói (2018)

1. (1., 2016-os rangsor) Bosch (cégnév) (D, német) - 21 375 (millió dollár értékben értékesített alkarészt európai autógyártóknak - OEM) / 47 500 (millió dollár bevétel az autóiparból)

2. (3.) Continental (D) 17 596 / 35 910

3. (2.) ZF Friedrichshafen (D) - 16 551 / 34 481

4. (4.) Magna (CA, kanadai) - 14 799 / 38 946

5. (5.) Faurecia (F, francia) - 9585/19 170

6. (6.) Valeo (F) - 9099 / 19 360

7. (8.) Lear (USA, amerikai) - 8187/20 467

8. (7.) Thyssenkrupp (D) - 8134/12 591

9. (10.) Mahle (D) - 6932/14 441

10. (14.) Gestamp (ES, spanyol) - 5743/9264

11. (13.) Magneti Marelli (I, olasz) - 5642/9234

12. (17.) BASF (D) - 5471/12 157

13. (12.) Schaeffler (D) - 5399/10 798

14. (15.) Samvardhana Motherson Group (IN, indiai) - 5296/10 550

15. (18.) Plastic Omnium (F) - 5182/9596

16. (16.) Denso (JP, japán) - 5140/40 782

17. (9.) Adient (USA) - 4212/16 200

18. (-) Aptiv (a Delphi egyik üzletága 2017 decemberétől) (IRL, ír) - 3902/11 824

19. (22.) Brose (D) - 3757/7089

20. (21.) BorgWarner (USA) - 3724/9800

21. (24.) Eberspaecher (D) - 3563/4948

22. (23.) Hyundai Mobis (KR, koreai) - 3540/24 984

23. (29.) GKN (GB, brit) - 3413/8751

24. (26.) Aisin (JP) - 3282/33 837

25. (25.) Autoliv (S, svéd) - 3120/10 400

26. (-) Grupo Antolin (E) - 3071/5692

27. (19.) Hella (D) - 2970/5400

28. (28.) Tenneco (USA) - 2808/8023

29. (27.) Yazaki (JP) - 2678/15 754

30. (30.) Federal-Mogul (USA) - 2486/5650

31. (34.) Dana (USA) - 2163/7209

32. (44.) Panasonic Automotive (JP) - 2099/14 995

33. (-) Freudenberg (D) - 2056/4782

34. (32.) JTEKT (JP) - 2033/12 709

35. (31.) IAC Group (L, luxemburgi) - 1892/4400

36. (33.) Rheinmetall Automotive (D) - 1867/2829

37. (39.) Mitsubishi Electric (JP) - 1800/6000

38. (-) TI Fluid Systems (UK) - 1669/4193

39. (35.) Yanfeng (CHN, kínai) - 1658/14 278

40. (-) Delphi Technologies (UK) - 1639/3902

41. (36.) Webasto (D) - 1585/3865

42. (37.) Nemak (MX, mexikói) - 1567/4481

43. (38.) CIE Automotive (ES) - 1557/3256

44. (-) Leopold Kostal (D) - 1471/2828

45. (42.) Infineon (D) - 1416/3727

46. (-) Flex-N-Gate (USA) - 1359/7551

47. (41.) Hanon (KR) - 1334/4939

48. (48.) Linamar (CA) - 1193/3812

49. (49.) Novelis (USA) - 1138/2776

50. (47.) NTN (JP) - 1108/4860


Ez a lista azt mutatja, hogy sehol sincsenek a Boschhoz és a Contihoz viszonyítva (akik egyébként sok mindent gyártanak katonai járművekhez is), de még a Thyssenkrupp-hoz viszonyítva sem. Nincsenek ott a 10 legnagyobb német autóipari beszállító között. De az RM-nek nem is ez a fő üzletága. Az RM Group weboldala sokkal informatívabb, ha azt nézzük, mit gyártanak az autóiparnak: https://www.rheinmetall-automotive.com/en/products/
 
W

Wilson

Guest
Ez a lista azt mutatja, hogy sehol sincsenek a Boschhoz és a Contihoz viszonyítva (akik egyébként sok mindent gyártanak katonai járművekhez is), de még a Thyssenkrupp-hoz viszonyítva sem. Nincsenek ott a 10 legnagyobb német autóipari beszállító között. De az RM-nek nem is ez a fő üzletága. Az RM Group weboldala sokkal informatívabb, ha azt nézzük, mit gyártanak az autóiparnak: https://www.rheinmetall-automotive.com/en/products/

Nem is azért tettem be,hogy hú de mekkorák csak azért,hogy érzékeltessem mennyire sokrétű a tevékenységük.
 

szarci1999

Well-Known Member
2020. augusztus 6.
431
479
63
Nekem egy kérdésem lenne, külön lesz e német gyár v csak ott rakják össze a magyar gyártósort és első ~40 db ezért jön onnét?

Namost ez egy ilyen belyegyzéss kapcsán ötlött fel bennem: The test phase of the new factory is scheduled to start in 2022, with full-scale production commencing in 2023. (ez a magyar gyarra vonatkozik)

Namost ezek szerint, miközben már pörögnek németoban le a hiuzok a sorrol (2022) már itthon is kezdődik valami, azaz 2 gyártósor párhuzamosan fut ez feltételezi párhuzamos létuket egy univerzumban? :D vagy csak beneztem?
 

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 529
8 863
113
Nekem egy kérdésem lenne, külön lesz e német gyár v csak ott rakják össze a magyar gyártósort és első ~40 db ezért jön onnét?

Namost ez egy ilyen belyegyzéss kapcsán ötlött fel bennem: The test phase of the new factory is scheduled to start in 2022, with full-scale production commencing in 2023. (ez a magyar gyarra vonatkozik)

Namost ezek szerint, miközben már pörögnek németoban le a hiuzok a sorrol (2022) már itthon is kezdődik valami, azaz 2 gyártósor párhuzamosan fut ez feltételezi párhuzamos létuket egy univerzumban? :D vagy csak beneztem?

Nincs olyan, hogy gyártósor.
Csarnokban legóznak.
Ennyi.
A szakik számítanak.
(lásd: https://brisbanedevelopment.com/rhe...ry-vehicle-centre-of-excellence-headquarters/)
 
  • Tetszik
Reactions: szarci1999

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 447
14 554
113
Nem tanultátok még meg, hogy a magyar katona sosem lesz optimista ha egy évnél régebb óta rendszerben van?

Hát mitől is lenne? :oops:

Megjegyzem én minden kormányváltásnál/dandártábornokom cseréjénél optimistán álltam a dolgokhoz. Ez 11 év után fogyott el.

Azt pedig ti talán odabent jobban tudjátok mik a tervek/kerekes8*8ra gondolok/ és ez a gyár résztvehet e benne.

Mert ha tényleg a most megadott darabszám a terv, az nem annyira fényes. És számomra fura, hogy felhúznak miatta egy gyárat.

De, hogy mi a publikus és mit terveznek a németekkel/esetleg Cseh, Katar beszállítás/, azt csak ők tudják.
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
399
1 332
93
Komolyan azt gondoljátok, hogy ha lemegy a mi rendelésünk, a mai világban 500+ képzett járműipari dolgozót meg 60 mérnököt szélnek eresztenek, kulcsra zárják a csarnokot és annyi?
Ha a legrosszabb feltételezéseitek igazolódnak be a rheinmetallal kapcsolatban, akkor is tolongás lesz, hogy ki léphet a helyükbe. Egerszeg gazdasága mindenképpen, hosszú távon szintet lép.