[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Nem tudom a 4 végtagomon megszámolni az elmúlt 10 év ígereteit amit pl. a miniszterek tettek különböző állománygűleséken akár többszáz ember előtt dátumokkal amik nem lettek betartva.
Vérzik a szívem, hogy nem mindig a legpozitívabb szcenárió valósult meg az ígéretekből, de nézz rá az elmúlt 10 év gdp számaira és azzal súlyozd a helyzetértékelésed. Szerinted ma jogos sírni a puma után, vagy agitálni a lynx gyár ellen? Ne már!
 

hlln

Well-Known Member
2019. május 17.
331
1 075
93
Nincs más megrendelés, mert mi rendszeresítettük először!!!
Ezért jött a gyár.
Egy kicsit ez most fura, mert általában 20-30 éves lemaradással követjük a hadiipari fejlesztéseket, de majd megszokjuk ezt is valahogy.

Ha lesz is új rendelés jó eséllyel azt

szintén részben a megrendelő akarja gyártani
legyártják német földön, német gyárban

Szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 859
5 383
113
Nézzük egy kicsit másszemszögből a dolgot, egy másik német haditechnikai óriás esetén. A Krauss-Maffei-Wegmann miért épített gyárat Görögországban? Az is csak összeszerelő üzemként indult? Melyik verziójú Leo2-est kezdték el ott elsőként gyártani. Úgy tudom most ott készülnek a nekünk szánt leo2a7-esek főbb darabjai. Mennyi ideje is létezik már az a gyár ott? Honnan hova fejlődött ez idő alatt?
Tudom a Leo2 egy sokak által rendszeresített népszerű harckocsi, pedig a hosszú évtizedek alatt az is csak max. coin erők ellen lett bevetve változó sikerrel és a tűzkeresztségre is várni kellett a Koszovói Válságig (1998-1999)...tehát vagy 20 évet az első verzió megjelenésétől (1977). Pedig eredetileg a hidegháború szüleménye még reguláris csapatok elleni, összfegyvernemi harcra tervezve. Majd eljön a Lynx népszerűségének ideje is...lehet, hogy a mi megrendelésünk teszi le az alapkövet.
 
W

Wilson

Guest
Nem tudom a 4 végtagomon megszámolni az elmúlt 10 év ígereteit amit pl. a miniszterek tettek különböző állománygűleséken akár többszáz ember előtt dátumokkal amik nem lettek betartva.

Én megértem,hogy szkeptikusok vagytok minden okotok meg van rá.Az is nyilvánvaló számomra az eddigi hozzászólásaitok alapján,hogy te és dudi igazán elhivatottak vagytok a hivatásotok és az ország iránt(ezért részemről respect),és ti belülről sokall jobban látjátok a valós helyzetet és folyamatokat amiről érthetően nem beszélhettek,de azért gondolom abban egyetérthetünk,hogy azért a Zrínyi2026 kapcsán vannak kézzelfogható konkrétumok nem csak üres ígéretek.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Sok mimdent nem tudni csak azt hogy a gyar 10 evig kap tamogatast tehat 10 evig potyogni fog biztosan es ez a 10 ev nem hasrautes szeru az allam reszerol. Es a mi megrendeles allomanyunk nem 10 ev termelese. Attol hogy nem nyilvanos valami meg nem biztos hogy nincs. /katar fix hogy nem maga gyartja le a jarmuveit./ a cseh tender gyozelme eseten a csehek 40% ot kernek. A torony hany %? 10-20 hat a hirado berendezes? 5%? A test tetopancel nelkul siman keszulhet nallunk. Vagy legalabbis itt osszehegesztve... Sot a 40% azt is betakarhatja hogy foelemekbol ok rakjak ossze de a foelemek nallunk keszulnek. Nem tudni amit tudni hogy nem csak a mi igenyeink kielegitesere keszul a gyar hisz 10 ev tamogatas...gondolom rm 10 ev mukodest fixre vallalt mint mi a hirtenbergernel.
 
  • Tetszik
Reactions: DTheo

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 800
4 965
113
Nincs olyan, hogy gyártósor.
Csarnokban legóznak.
Ennyi.
A szakik számítanak.
(lásd: https://brisbanedevelopment.com/rhe...ry-vehicle-centre-of-excellence-headquarters/)

Költséghatékony termeléshez gyártósor kell, gyártósorhoz rengeteg megrendelés. A csarnokban legózás az kb a saját igényeinket kielégítjük, és közben szakembereket tartunk állásban, szakmailag fitten, egy olyan üzemben, ami ugyan hatékony gyártásra nem, de saját technika szervizelésére, közepes javítására is alkalmas. MH-nál kidőglő képesség felélesztése, a civil statisztikába pár munkahely. Azt már én is elmondtam itt párszor, és mutattam videót róla, hogy hogyan néz ki egy komoly haditechnikai futószalagos sorozatgyártás, de ezekhez óriási megrendelések kellenek. A lynxnél pillanatnyilag ilyesmire nincs kilátás és szerintem nem is lesz, de ennek ellenére értékelni kellene tudni, hogy lesz jó eszköz és hozzá javítóbázis, és stabil szerelő munkahelyek jó időre.
 
  • Tetszik
Reactions: Tegin

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Ha lesz is új rendelés jó eséllyel azt

szintén részben a megrendelő akarja gyártani
legyártják német földön, német gyárban

Szerintem.
Ezt biztosan így akartad?
A Németek sosem fognak Lynx-et rendelni. Nekik ott a PUMA.
Németországban nem nagyon lesz Lynx gyártás. A mi első szériánkat ott gyártják, de elsősorban csak azért, hogy betanuljon a magyar melós. Szerintem aztán csomagolás, és jön át ide a komplett rendszer. Ha egy kicsit eltökölik a dolgot az ausztrálok, akkor az ő kezdeti példányai is nálunk gyártódhatnak. Náluk a szerződéskötés csak 2022-ben várható (már ha a Lynx mellett döntenek).
Ne felejtsük. A RM-nak nem érdeke Németországban gyártatni. Ha így lennem, akkor nem lenne pl. Audi, Merci, és az épülő BMW gyárunk. :rolleyes:
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Csak tippre macedonia mint friss natotag be kell valami nato cuccot szereznie. A nehez dd mindenkinek eloiras. Ez zl lynx oda eselyes. Bulgaria valoszinuleg maga gyartana az ifv it. De az elso csomag onnet is siman mehet tollunk /hisz a mienk olcsobb lesz es az rm et a profit erdekli./ katar nem hiszem hogy maga gyartana a lynxeit de ha megis kezdo szeriara szinten eselyesek vagyunk ha masert nem a jo katonai eggyutmukodesert./ a cseheknek biztos jut tollunk valami. Ausztraliaba felhuzando gyar betanuloi is lehet nallunk dobnak majd ossze par db ot siman elkepzelheto...

Es vannak akokrol meg nem tudunk potencialis vevo nagyobb orszagok nem europaiak elso szeriai...

De ami szerintem a legnagyobb falat lessz szamunkra a tortaba a nem ifv valtozatok kiszolgalo/kisegito jarmuvek onjaro aknaveto esetleg onjaro legvedelem onjaro tuzerseg onjaro panceltoro tamogato konnyu harckocsi hidveto abv felderito pancelos felderito sebesult kihordo.... Stb ha nem is mimd de ha egy valtozatot kifejlesztunk az szinte fix hogy nallunk fog elkeszulni ha masert nem a mas altal gyartott technika lekoti a gyartosorat... De ha mas gyartja ha a magyar gyarba tortenik a fejlesztes /amihez a nyilatkozatok szerint jogunk van./ license dijat kapunk...
 
  • Tetszik
Reactions: sisimoto and DTheo

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Egy hidvetot osszetudunk dobmi onjaro aknavetot hirtenbergel ossze tudunk dobni pancelos felderitot szarazfoldi felderito fejleszteseknek hala ossze tudunk dobni sebesult kihordot ossze tudunk dobni... Ezeket konnyeden... Muszaki gepekhez mar kelhet segitseg de egy bika egy arokaso nem olyan bonyolult plane ha mar letezo rendszereket integralunk ra...
Onjaro tuzerseg panceltoro konnyu hk 35 wotan legvedelmi plattform mar nagyobb falat de mint tamulo reszt vehetunk benne akar a magyar gyarba akar rm mas telephelyen igy licese jog egy reszehez jutva vagy bizonyos reszegyseg gyartasi joghoz..,

Csupa lehetoseg. Hisz mi a vetelytars cv 40 meg az ascod. Valami biztos hogy csurrani fog a nemeteknek is mert hogy a pumat nem adjak el az fix.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 488
132 182
113
Költséghatékony termeléshez gyártósor kell, gyártósorhoz rengeteg megrendelés. A csarnokban legózás az kb a saját igényeinket kielégítjük, és közben szakembereket tartunk állásban, szakmailag fitten, egy olyan üzemben, ami ugyan hatékony gyártásra nem, de saját technika szervizelésére, közepes javítására is alkalmas. MH-nál kidőglő képesség felélesztése, a civil statisztikába pár munkahely. Azt már én is elmondtam itt párszor, és mutattam videót róla, hogy hogyan néz ki egy komoly haditechnikai futószalagos sorozatgyártás, de ezekhez óriási megrendelések kellenek. A lynxnél pillanatnyilag ilyesmire nincs kilátás és szerintem nem is lesz, de ennek ellenére értékelni kellene tudni, hogy lesz jó eszköz és hozzá javítóbázis, és stabil szerelő munkahelyek jó időre.
Ezzel egyetértünk, csak az a nem mindegy, hogy mennyi lesz a darabár és mennyi pénz jut később emiatt a fejlesztésekre meg további megrendelésre. A lynx egy jó és sokoldalú eszköz, jó a gazdaságnak a gyártás is. De az RM nagyon (nagyonnagyonnagyon) kapart azér, hogy legyen referenciája (kb csillagot az égről leígértek). Ha az exportpiacon nem lesz sikeres a típus (ami ne adj isten, hogy így legyen) akkor mind a fejlesztési, mind a karbantartási mind a beszerzési árak az egekbe fognak szökni ami nagyon negatívan hathat mind a későbbi esetleges újrafegyverzésre, mind a további rendelésrekre mind a további alváltozatok kifejlesztésére. Egyszerűen nagyon drága lesz. Ez mind feltételes mód, de egyelőre a további megrendelők is feltételes módbsn vannak. Legjobb esetben egy nagy darabszámú sikeres típus üzemeltetői és részben gyártói leszünk. Legrosszabban pedig lesz egy jó de költséges típusunk kis darabszámban.
A gyár további sorsa ez esetben pedig úgy alakul mint a román Airbus üzemé, eltengődik pár évig aztán előbb utóbb a bezárják.

Továbbá a harcjármű gyártás nincs annyira automatizálva mint egy autógyár, szakik rakják össze jórészt kézzel a csarnokban munkaállomásokon.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 840
85 377
113
Például a javuló fizetéstől, körülményektől vagy az új technikától. Szomorú, hogy te nem már nem láttad belülről a katonaságot visszapattanni a mélypontról, de úgy néz ki azért ma már más irányba mennek a dolgok. (Mondjuk ettől nem mindenki boldog...)

Ez naivitás volt a részedről, és akkor nagyon finoman fogalmaztam. (Láthatóan picit hosszabb idő egy csődbe ment gazdaság rendbetétele és a hadsereg felfuttatása, mint egyetlen kormányzati ciklus.)
Nem gondolom, hogy pl. dudinak egy járvány és az általa okozott válság közepén kellene sírni a lynx gyár miatt és a puma után. Teljesen hiteltelen ez a kritika. Én elhiszem, hogy még nem elég zöld a fű a laktanyában, de ilyen hozzáállással sose lesz az. :rolleyes:

Nem sírok sem a gyár sem a Lynx miatt.Csak nem vagyok hurráoptimista.Félreértés ne essék jó gép a Lynx de mi leszünk az első üzemeltetők így nekünk kell a gyermekbetegségekkel megküzdeni.Ezt a tényt vagy elfogadjuk vagy nem nekem teljesen mind1,de attól még tény marad.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Ezzel egyetértünk, csak az a nem mindegy, hogy mennyi lesz a darabár és mennyi pénz jut később emiatt a fejlesztésekre meg további megrendelésre. A lynx egy jó és sokoldalú eszköz, jó a gazdaságnak a gyártás is. De az RM nagyon (nagyonnagyonnagyon) kapart azér, hogy legyen referenciája (kb csillagot az égről leígértek). Ha az exportpiacon nem lesz sikeres a típus (ami ne adj isten, hogy így legyen) akkor mind a fejlesztési, mind a karbantartási mind a beszerzési árak az egekbe fognak szökni ami nagyon negatívan hathat mind a későbbi esetleges újrafegyverzésre, mind a további rendelésrekre mind a további alváltozatok kifejlesztésére. Egyszerűen nagyon drága lesz. Ez mind feltételes mód, de egyelőre a további megrendelők is feltételes módbsn vannak. Legjobb esetben egy nagy darabszámú sikeres típus üzemeltetői és részben gyártói leszünk. Legrosszabban pedig lesz egy jó de költséges típusunk kis darabszámban.
A gyár további sorsa ez esetben pedig úgy alakul mint a román Airbus üzemé, eltengődik pár évig aztán előbb utóbb a bezárják.

Továbbá a harcjármű gyártás nincs annyira automatizálva mint egy autógyár, szakik rakják össze jórészt kézzel a csarnokban munkaállomásokon.
Jo a lenygyeleknek ott a brosuk az fix hogy nem lessz export siker. :) a nemetek biztos hogy fognak ifv t eladni valahova rajtunk kivul es a puma nem jatszik... /ot en meg abba sem vagyok biztos hogy a lengyel vas az elaszallo arak miatt nem reked meg 1-2 z szinte.../

Volt ido amikor hazai tervezes is belefert volba sokaknak. Na ez annal csak jobb uzlet :) es biztosabb...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 840
85 377
113
Nagyon egyszerűen a Lynx vagy F-22 lesz vagy F-35.
Ha az előbbi akkor egy nagyon jó de nagyon drága típus,ha az utóbbi akkor egy nagyon jó de olcsó típus.Mindkettővel jól járunk ha a képességeket nezzük,ha a pénzt akkor nagyon nem mind1.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 488
132 182
113
Jo a lenygyeleknek ott a brosuk az fix hogy nem lessz export siker. :) a nemetek biztos hogy fognak ifv t eladni valahova rajtunk kivul es a puma nem jatszik... /ot en meg abba sem vagyok biztos hogy a lengyel vas az elaszallo arak miatt nem reked meg 1-2 z szinte.../

Volt ido amikor hazai tervezes is belefert volba sokaknak. Na ez annal csak jobb uzlet :) es biztosabb...
Én hazai tervezésre nem is gondoltam soha. Szintén a tapasztalatok..
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 859
5 383
113
Nem sírok sem a gyár sem a Lynx miatt.Csak nem vagyok hurráoptimista.Félreértés ne essék jó gép a Lynx de mi leszünk az első üzemeltetők így nekünk kell a gyermekbetegségekkel megküzdeni.Ezt a tényt vagy elfogadjuk vagy nem nekem teljesen mind1,de attól még tény marad.
Szerintem ez inkább előny mint hátrány...Ha mint első felhasználó mi tapasztaljuk ki a gyermekbetegségeit akkor szerintem az elkövetkezendő fejlesztések a Magyar Honvédség igényei alapján történhetnek. Természetesen egy cseh, ausztrál vagy katari rendszeresítés is csak az előnyére válna hiszen akkor hegyi és sivatagi tapasztalatok is beépülnének az újabb verziókban.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Ezt a tényt vagy elfogadjuk vagy nem nekem teljesen mind1,de attól még tény marad.
Persze, van kockázat benne, de könyörgöm mennyi? Egyrészt túlértékeled a kockázat nagyságát, másrészt pedig vannak akik örömmel viselnék ezt a terhet... Sajnálom, de ilyen nonszensz elvárásoknak nem lehet megfelelni. Ezek után bármit is kritizáltok pont le fogják szarni, és igazuk lesz. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: DTheo and Szittya

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 518
97 509
113
Szerintem ez inkább előny mint hátrány...Ha mint első felhasználó mi tapasztaljuk ki a gyermekbetegségeit akkor szerintem az elkövetkezendő fejlesztések a Magyar Honvédség igényei alapján történhetnek. Természetesen egy cseh, ausztrál vagy katari rendszeresítés is csak az előnyére válna hiszen akkor hegyi és sivatagi tapasztalatok is beépülnének az újabb verziókban.
Egyéb a marketing duma az, higy a Hiúz úgy fejlesztették, hogy figyelembe vették a Puma gyerekbetegségeit. :)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Most oszinten aki ketelkedik a lynxbe az tok realisnk tartja hogy egy emet hdiipari termek plane egy ifv teren a kovetkezo/jelenlegi generacioba csupan 218 db ot exportajon? Amikor a generaciovaltas kezdeten allunk es ha tetszik ha nem cserelni kell szinte mindenkinek...
Ez komolyan realis opcio? /mert a puma nem jatszik.../ ez nem a mi lenezesunk ez a nemet hadiipari export enezese.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 488
132 182
113
Persze, van kockázat benne, de könyörgöm mennyi? Egyrészt túlértékeled a kockázat nagyságát, másrészt pedig vannak akik örömmel viselnék ezt a terhet... Sajnálom, de ilyen nonszensz elvárásoknak nem lehet megfelelni. Ezek után bármit is kritizáltok pont le fogják szarni, és igazuk lesz. :rolleyes:
Én pont nem kritizáltam csak annyit mondtam akkor legyünk ennyire happyk ha egy leheletnyivel több infónk lesz. Meg ha nem lesz gond. Épp ahogy a kaliberválasztásnál itt is leírtam a miérteket. Jó lesz az biztos. Az eszköz miatt nem panaszkodom, legyen sikeres és ne legyen drága, hogy minél többet tudjunk beszerezni, minél többet vegyenek mások is, hogy beszállíthassunk az ő rendelésükbe is. Csak amíg egy bejelentés van a kb 2 kilós (elég heftós a papír) szerződésből ne extrapoláljunk az egekbe. Majd kb egy év múlva vagy akár év végén már látjuk fejjel előre áll-e a gyerek akkor ráérünk álmodozni.