Ebben nagyjából egyetértek veled.
Amúgy voltaképpen ugyanarról a dologról beszélünk.
Tehát amit tudunk az az,hogy a magyar és cseh ifv beszerzésének az összege kis eltéréssel de gyakorlatilag ugyanaz a beszerzendő darabszámok szintén a Rheimetall a cseh tender kapcsán bevállalta,hogy vállalja,hogy a vételár min 40%-n a cseheknél lesz a gyártás csakhogy a cseheknél gyakorlatilag már évek óta van a Rheinmetall-k egy gyártói bázisa,tehát oda nekik nem kell súlyos összeget beruházni.Ellentétben velünk,ahol a Rheinmetall vállalta,hogy többségi tulajdonosként gyártó bázist hozz létre gyakorlatilag a cseh pénzügyi kondíciókkal megegyező pénzből,ha valamit megtanultam idestova 20 év alatt a német felsővezetőktől az a profitmarzs "szentsége" tehát ha ők azzal számolnak,hogy reális esély van arra,hogy ezt az üzemet csak 172 db Lynx megépítésére fogják csak felhasználni akkor az ismert magyar pénzügyi kondíciók mellett az RM nem fog többségi tulajdonosként gyártóüzemet létrehozni,csak abban az esetben,ha a magyar kormánytól garanciát kap arra,hogy ebben az esetben pénzügyi kárpótlást kap,de ha létezik ilyen opció(amit kétlek)azt 10.000 évre titkosítja a magyar kormány.Sokkal valószínűbb,hogy az RM nagyon alaposan felmérte a piaci viszonyokat és úgy döntött,hogy megéri idehozni egy gyártói bázist,ebben kétségkívül van szerepe a magyar kormány által biztosított kondícióknak is de az biztos,hogy az RM a zalai üzemet nem csak 172 db magyar Lynx megépítésére húzza fel.Visszatérve a már említett profitmarzsra nem kell neked bemutatni,hogy a Rheinmetall nem egy Neres vállalkozás kőkeményen a világpiacból él el kell számolnia a részvényesei és befektetői felé ha nincs meg az üzletben számukra a megfelelő profit akkor nem fognak belevágni.Tehát vagy így vagy úgy de ők biztosak abban,hogy számukra ez a magyar gyártóüzem jövedelmező befektetés lesz de abban biztos vagyok,hogy nem a 218 magyar Lynx miatt,amiből ráadásul jelenleg csak 172 db-t fognak Zalában legyártani erre a mennyiségre az RM-k nem éri meg többségi tulajdonosként felhúzni egy 60 milliárd forintos üzemet,tehát ha csak a magyar állam nem garantálja számára a megtérülést amit kétlek mert a puszira miért csinálna ilyet (főleg úgy,hogy már kifizetett egy vagon pénzt a Lynx-t)akkor ez a dolog csak úgy éri meg a németeknek,ha magyar Lynx-k legyártása után tovább folyik a termelés a magyar gyárban.