[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Én hazai tervezésre nem is gondoltam soha. Szintén a tapasztalatok..

Úgy kicsit általánosabban is amikor K+F -re gondolunk, akkor úgy vélem sokan tévúton járnak.

Ugye itt van a temérdek komment, hogy majd mindjárt az első perctől kezdve, majd a magyar mérnökök teljesen önállóan majd "halálcsillagot" fognak fejleszteni ... :confused: Hát nem ...

Senki nem gondol bele, hogy mi van ott Zalaegerszeg környékén? Pl. egy önvezető autókra tervezett pálya - benne épített környezettel, vidéki utakkal és sztráda szakaszokkal meg töménytelen mennyiségű off-road környezettel. Ez egy ilyen jellegű gyárral karöltve ideális terep lesz majd tesztelni, gyakorlatozni amibe a magyar felet is bevonhatják. Félreértés ne essék ez igen komoly szakmai felkészültséget feltételez majd mérnöktől, katonától, szakmunkástól stb. Nomeg a potenciális leendő ügyfeleknek bemutatózni (ezt az RM imád !!). Ez lesz - pláne a kezdetekben - a magyar K+F hozzáadott érték színe-java is. Na ilyet a RM nem sok helyen talál - még a cseheknél sem - ez hatalmas versenyelőny.

Ez komoly és sok munka. Nem vadonatúj típus vagy alverzió fejlesztését fogják megkezdeni a magyar mérnökök és pláne nem egyedül "tök-önállóan" ... Amennyiben lenne RM teherautógyár is Magyarországon és még, ha nem is itt, hanem mondjuk Győrben, akkor is előny tudna lenni ez a pálya és tesztelői gárda ... Továbbá simán lehetséges, hogy lesz a gyárnál ennek megfelelően portfólióbővítés is. Akár Boxer akár bármi más idővel ... Nomeg persze idővel utánrendelés is lehet a dologból majd ...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 041
129 830
113
Most oszinten aki ketelkedik a lynxbe az tok realisnk tartja hogy egy emet hdiipari termek plane egy ifv teren a kovetkezo/jelenlegi generacioba csupan 218 db ot exportajon? Amikor a generaciovaltas kezdeten allunk es ha tetszik ha nem cserelni kell szinte mindenkinek...
Ez komolyan realis opcio? /mert a puma nem jatszik.../ ez nem a mi lenezesunk ez a nemet hadiipari export enezese.
Mert törvényszerű minden német hadiipari terméknek exportsikernek lenni?
 
  • Tetszik
Reactions: endre and dudi

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 311
8 320
113
Szerintem a 218 (172) leszállítása után kinéz még egy v2 változat megrendelése (mondjuk a mostani fele mennyiségben), aztán pedig a v1>v2 upgrade. Ezzel kb 10-15 évre lenne feladata a gyárnak.
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
400
1 332
93
Ezzel egyetértünk, csak az a nem mindegy, hogy mennyi lesz a darabár és mennyi pénz jut később emiatt a fejlesztésekre meg további megrendelésre. A lynx egy jó és sokoldalú eszköz, jó a gazdaságnak a gyártás is. De az RM nagyon (nagyonnagyonnagyon) kapart azér, hogy legyen referenciája (kb csillagot az égről leígértek). Ha az exportpiacon nem lesz sikeres a típus (ami ne adj isten, hogy így legyen) akkor mind a fejlesztési, mind a karbantartási mind a beszerzési árak az egekbe fognak szökni ami nagyon negatívan hathat mind a későbbi esetleges újrafegyverzésre, mind a további rendelésrekre mind a további alváltozatok kifejlesztésére. Egyszerűen nagyon drága lesz. Ez mind feltételes mód, de egyelőre a további megrendelők is feltételes módbsn vannak. Legjobb esetben egy nagy darabszámú sikeres típus üzemeltetői és részben gyártói leszünk. Legrosszabban pedig lesz egy jó de költséges típusunk kis darabszámban.
A gyár további sorsa ez esetben pedig úgy alakul mint a román Airbus üzemé, eltengődik pár évig aztán előbb utóbb a bezárják.

Továbbá a harcjármű gyártás nincs annyira automatizálva mint egy autógyár, szakik rakják össze jórészt kézzel a csarnokban munkaállomásokon.
Ezek mind jogos kétségek, biztos vagyok benne, hogy lesz a gépekkel és a gyártás beindításával szívás, probléma bőven. Lesz mivel egymás agyára menni itt a fórumon.
Van viszont 2 dolog, ami engem nyugodtabbá tesz:
A Lynx koncepcionálisan úgy épül fel, hogy a lehető legtöbb részegységet más katonai eszközökből, vagy a civil szektorból emelték át.
A boxer, amiböl a komponensek jelentős részét örökölte, már most tudjuk hogy exportsiker. Pzh-ból is jó pár darab fog ketyegni még hosszú ideig.
Az ezekből származó, illetve a munkagépeknél elterjedt részegységek ára akkor sem fog az egekbe szökni, ha mi leszünk a Hiúz egyedüli rendszeresítői.
Másrészt van egy olyan érzésem, hogy a RM akkor sem fogja elengedni a célt, hogy önállóan betörjön a páncélozott járművek piacára, ha rövid távon nem lesz sikeres. De ez csak érzés, hogy ha a mostani tenderek nem jönnek be próbálkozni fognak Lynx 1.2, 1.3... verziókkal másoknál.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Én pont nem kritizáltam csak annyit mondtam akkor legyünk ennyire happyk ha egy leheletnyivel több infónk lesz.
Sokkal több infóra nem számítanék később sem. A szándékosan visszafogott tájékoztatás a hm kommunikáció része. (Engem ez nem zavar úgy mint itt másokat, sőt.)
Meg ha nem lesz gond.
Olyan nincs, hogy minden rendben van. Mindig van valami, mindig beüt a szar. Az a különbség ahogyan kezeljük az ilyen helyzeteket. Nekem ezek a Maróthék nem tűnnek sem sumákolósnak sem pedig kétbalkezesnek. Ha valamit elnéztem akkor azt írd meg, de szerintem tudják majd kezelni a felmerülő problémákat. (Persze biztos lesz majd alkalom a kárörvendésre is, de azt inkább passzolom.)
Csak amíg egy bejelentés van a kb 2 kilós (elég heftós a papír) szerződésből ne extrapoláljunk az egekbe. Majd kb egy év múlva vagy akár év végén már látjuk fejjel előre áll-e a gyerek akkor ráérünk álmodozni.
Nem olvastam a topikban semmilyen hurráoptimista butaságot, de banyek, ti elveszitek az ember életkedvét is. Ismered azokat az elcseszett katonákat, akiknek - hogyan is fogalmazzam meg finoman - már nagyon nem kellene a rendszerben lennie. Nem biztos, hogy tudom miért lettek olyanok amilyenek, de láthatóan ti sem vagytok immunisak ellene... Ahogy telnek az évek szépen lassan haladtok előre ezen az úton. :rolleyes:
Most röhöghettek rajtam az altisztjeiddel kávézás közben, de hidd el, hogyha ennek sem tudtok örülni, akkor nem velem van a baj. Ennél nagyobb hírrel talán már nem is fogsz találkozni a katonai karriered során. Ja, és a kávézást hagyjátok a fenébe, mert egyrészt semmi szükségetek rá, másrészt meg tönkreteszi a fogatokat. :hadonaszos:
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 041
129 830
113
Sokkal több infóra nem számítanék később sem. A szándékosan visszafogott tájékoztatás a hm kommunikáció része. (Engem ez nem zavar úgy mint itt másokat, sőt.)

Olyan nincs, hogy minden rendben van. Mindig van valami, mindig beüt a szar. Az a különbség ahogyan kezeljük az ilyen helyzeteket. Nekem ezek a Maróthék nem tűnnek sem sumákolósnak sem pedig kétbalkezesnek. Ha valamit elnéztem akkor azt írd meg, de szerintem tudják majd kezelni a felmerülő problémákat. (Persze biztos lesz majd alkalom a kárörvendésre is, de azt inkább passzolom.)

Nem olvastam a topikban semmilyen hurráoptimista butaságot, de banyek, ti elveszitek az ember életkedvét is. Ismered azokat az elcseszett katonákat, akiknek - hogyan is fogalmazzam meg finoman - már nagyon nem kellene a rendszerben lennie. Nem biztos, hogy tudom miért lettek olyanok amilyenek, de láthatóan ti sem vagytok immunisak ellene... Ahogy telnek az évek szépen lassan haladtok előre ezen az úton. :rolleyes:
Most röhöghettek rajtam az altisztjeiddel kávézás közben, de hidd el, hogyha ennek sem tudtok örülni, akkor nem velem van a baj. Ennél nagyobb hírrel talán már nem is fogsz találkozni a katonai karriered során. Ja, és a kávézást hagyjátok a fenébe, mert egyrészt semmi szükségetek rá, másrészt meg tönkreteszi a fogatokat. :hadonaszos:
A szó amit keresel a kiégés.
Figyelj én már kiörömködtem magam tavaly ilyenkor a témában. Meg egy szóval sem mondtam, hogy nem örülök neki, főleg hogy nekem jobban tetszett eleve a lynx mint a többi lehetséges versenyző. Csak elég sok a lehetséges buktató és jó lenne ha összejönne és sokat vennénk még. Csak én ezt veletek ellentétben nem kezelem ezt adott dologként. Azt szeretném, hogy ez ne álljon meg ebben a 218 darabban.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 742
5 031
113
Szerintem a Lynx gyárral - függetlenül a termék sikerességétől - csak nyerni fogunk. Ha mást nem, tapasztalatot egy ismeretlen területen.
Végső megoldásként amennyiben nem lesz export siker (nem nagyon látom miért nem) és még Németországban sem rendszeresítik, akkor meg kell venni a licencet és a hazai gyárat a RM-tól (gondolom ebben az esetben az ára is megzuhanna) megalapozva ezzel a saját harckocsigyártás alapjait a saját elképzelésünk szerint. Már ha ez így lehetséges lenne...
Bárhogyan is alakul, amíg a sajátjainkat összelegózzuk + upgrade egy generációnyi hazai mérnök és szakmunkás szerez tapasztalatot ezen a téren amiért korábban külföldre kellett volna menni. Szóval szakemberből sem lenne hiány a későbbiekben.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 041
129 830
113
Szerintem a Lynx gyárral - függetlenül a termék sikerességétől - csak nyerni fogunk. Ha mást nem, tapasztalatot egy ismeretlen területen.
Végső megoldásként amennyiben nem lesz export siker (nem nagyon látom miért nem) és még Németországban sem rendszeresítik, akkor meg kell venni a licencet és a hazai gyárat a RM-tól (gondolom ebben az esetben az ára is megzuhanna) megalapozva ezzel a saját harckocsigyártás alapjait a saját elképzelésünk szerint. Már ha ez így lehetséges lenne...
Bárhogyan is alakul, amíg a sajátjainkat összelegózzuk + upgrade egy generációnyi hazai mérnök és szakmunkás szerez tapasztalatot ezen a téren amiért korábban külföldre kellett volna menni. Szóval szakemberből sem lenne hiány a későbbiekben.
A saját harcskocsinál kevesebb dolog van ami rosszabbul érné meg egy kis országnak.
 

szarci1999

Well-Known Member
2020. augusztus 6.
431
479
63
A saját harcskocsinál kevesebb dolog van ami rosszabbul érné meg egy kis országnak.
Ha feltételezzük, hogy csak mi rendeljük meg, akkor is simán benne van a pakliban egy utánrendelés 2026 után, hisz a gdp 2%-ot tartani kell és nem lehet még egy ifv gyárat felhúzni.
Másrészt 10 éven belül jöhet upgrade, amit mi is megoldhatunk simán magunknnak az se pár hónapos buli.
Ha szakember van, akkor annak teljesen mondegy mit hova hegeszt ha hegeszteni tud - > pár hónap átképzéssel simán gyárthat mást is a gyár.
Integráció, na most itt lehet marhaságot mondok, de nem csak lynxre lehet ám pakolni ezt-azt, hanem hk, kebab, kitudja még mire, ami egy holtponton átlendíti a gyárat, ha nem is teljes foglalkoztatottságon.
Ezen felül más kérdés h maga a termék milyen lesz. Ahhoz, hogy jo legyen, kell más megrendelő is, de katart huzzuk már be min a biztos megrendelok koze, plusz 2 esélyes, de remelem usaban is jo a kartya kiosztas.
Egyszóval a gyár maga simán sikeres lehet az ifv projekt nelkul is.
 

szarci1999

Well-Known Member
2020. augusztus 6.
431
479
63
Ha feltételezzük, hogy csak mi rendeljük meg, akkor is simán benne van a pakliban egy utánrendelés 2026 után, hisz a gdp 2%-ot tartani kell és nem lehet még egy ifv gyárat felhúzni.
Másrészt 10 éven belül jöhet upgrade, amit mi is megoldhatunk simán magunknnak az se pár hónapos buli.
Ha szakember van, akkor annak teljesen mondegy mit hova hegeszt ha hegeszteni tud - > pár hónap átképzéssel simán gyárthat mást is a gyár.
Integráció, na most itt lehet marhaságot mondok, de nem csak lynxre lehet ám pakolni ezt-azt, hanem hk, kebab, kitudja még mire, ami egy holtponton átlendíti a gyárat, ha nem is teljes foglalkoztatottságon.
Ezen felül más kérdés h maga a termék milyen lesz. Ahhoz, hogy jo legyen, kell más megrendelő is, de katart huzzuk már be min a biztos megrendelok koze, plusz 2 esélyes, de remelem usaban is jo a kartya kiosztas.
Egyszóval a gyár maga simán sikeres lehet az ifv projekt nelkul is.
Amolyan currus 2.0 jol kivitelezzve :D
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 308
96 576
113
Az RM elkezdte fokozottan masszírozni a cseheket!
Ha jól értem a magyar és potenciális ausztrál beszallításokkal, többet is kaphatnak vissza a beszállítókon keresztül, mint a megrendelésük 40%-a.
Azt is feldobja az RM, milyen cégeket keresnek még, ez itthonra is érdekes lehet.

Viszont az is fontos, mi nincs bent az ajánlatban! Az összeszerelés! Ez számomra egyértelmű, hogy nálunk dobnánk a vasat össze! Itt pedig már csattog a bevételi kassza. Sztem ők sem járnának rossszul. Persze ez azt is jelentheti, lehet részben a magyar megrendelés hazai gyártását át kellene ütemezni.

Nem akarok fakenewsolni, mert nekem nem teljesen egyértelmű a szövegből, de mintha a hétvégén bemutatnának a cseheknél egy KF41-et.

Amit viszont zsákolhatunk, a Hiúz KF41 Lance 2-es tornyot jelent, minden potenciális előnyével (Wotan 35 integráció ), itt is így hivatkoznak rá.

https://www.securitymagazin.cz/defe...einmetall-uzavrel-s-madarskem-1404065794.html
 
  • Tetszik
Reactions: DTheo and Loken

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 308
96 576
113
Az RM elkezdte fokozottan masszírozni a cseheket!
Ha jól értem a magyar és potenciális ausztrál beszallításokkal, többet is kaphatnak vissza a beszállítókon keresztül, mint a megrendelésük 40%-a.
Azt is feldobja az RM, milyen cégeket keresnek még, ez itthonra is érdekes lehet.

Viszont az is fontos, mi nincs bent az ajánlatban! Az összeszerelés! Ez számomra egyértelmű, hogy nálunk dobnánk a vasat össze! Itt pedig már csattog a bevételi kassza. Sztem ők sem járnának rossszul. Persze ez azt is jelentheti, lehet részben a magyar megrendelés hazai gyártását át kellene ütemezni.

Nem akarok fakenewsolni, mert nekem nem teljesen egyértelmű a szövegből, de mintha a hétvégén bemutatnának a cseheknél egy KF41-et.

Amit viszont zsákolhatunk, a Hiúz KF41 Lance 2-es tornyot jelent, minden potenciális előnyével (Wotan 35 integráció ), itt is így hivatkoznak rá.

https://www.securitymagazin.cz/defe...einmetall-uzavrel-s-madarskem-1404065794.html
Google ford.

A cseh beszállítók részesülnek a 218 Lynx páncélozott jármű szállítására vonatkozó megállapodásból, amelyet a Rheinmetall kötött Magyarországgal

A Rheinmetall Landsysteme bejelenti, hogy a cseh vállalatok jelentős mértékben részt vehetnek a múlt héten Magyarországgal kötött 218 gyalogos harci jármű szállítási szerződésében; a páncélgyártás német és magyar szakaszában egyaránt. A Lynx KF41 páncélozott járműveket úgy tervezték, hogy megfeleljenek a jövő hadseregei által a katonaságnak támasztott követelményeknek.

A Rheinmetall Landsysteme, amely a cseh fegyveres erők 210 gyalogsági harcjárművére irányuló folyamatos pályázaton jelöltként jelölte meg a Lynx KF41-et, közölte, hogy a szerződés értelmében 218 Lynx KF41 szállítót és 9 Buffalo mentőjárművet szállít, beleértve a kapcsolódó termékeket és szolgáltatásokat. , amelynek összértéke meghaladja a 2 milliárd eurót.

Az első 46 páncélt közvetlenül Németországban gyártják, és 2023 elején készen lesznek a szállításra. A második szakaszban a Rheinmetall megállapodott a magyar féllel, hogy egy új gyártóüzemet építenek közvetlenül Magyarországon, ahol a fennmaradó 172 szállítót gyártják. A Rheinmetall ezzel a lépésével bizonyítja elkötelezettségét a Lynx járművek magyarországi földön történő gyártása iránt. Az ipari együttműködési programok keretében a kiváló minőségű alkatrészek nagy cseh beszállítói, mint például a Ray Service, a Česká zbrojovka, a Quittner & Schimek, a Meopta vagy a VOP CZ, lehetőséget kapnak arra, hogy jelentős mértékben profitáljanak a magyar megállapodás mindkét szakaszából.

Oliver Mittelsdorf, a Rheinmetall Landsysteme vezető alelnöke elmondta: „A szállítmányozók magyarországi szállítása újabb nagy lehetőséget jelent a cseh gyártók számára, akik már nemcsak a Lynx németországi és ausztráliai gyártási programjaiban vesznek részt. Ugyanakkor új együttműködési lehetőségeket jelent az új beszállítók számára, amelyeket aktívan keresünk a Cseh Köztársaságban. Főként a nehézgépgyártás, az öntöde és a hegesztés, valamint az elektronikai alkatrészek gyártása területén vagyunk beszállítók. A Rheinmetall globális ellátási láncaiba történő integráció lehetőségeinek köszönhetően Csehországnak lehetősége nyílik egyedi DNS-jének a Lynx KF41 járművekre történő ráírására. Ennek köszönhetően a részt vevő vállalatok növelni fogják az értékes exportrendeléseket, ráadásul a tágabb hazai gazdaság is profitálni fog. "
Folyt kövi
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 308
96 576
113
Google ford.

A cseh beszállítók részesülnek a 218 Lynx páncélozott jármű szállítására vonatkozó megállapodásból, amelyet a Rheinmetall kötött Magyarországgal

A Rheinmetall Landsysteme bejelenti, hogy a cseh vállalatok jelentős mértékben részt vehetnek a múlt héten Magyarországgal kötött 218 gyalogos harci jármű szállítási szerződésében; a páncélgyártás német és magyar szakaszában egyaránt. A Lynx KF41 páncélozott járműveket úgy tervezték, hogy megfeleljenek a jövő hadseregei által a katonaságnak támasztott követelményeknek.

A Rheinmetall Landsysteme, amely a cseh fegyveres erők 210 gyalogsági harcjárművére irányuló folyamatos pályázaton jelöltként jelölte meg a Lynx KF41-et, közölte, hogy a szerződés értelmében 218 Lynx KF41 szállítót és 9 Buffalo mentőjárművet szállít, beleértve a kapcsolódó termékeket és szolgáltatásokat. , amelynek összértéke meghaladja a 2 milliárd eurót.

Az első 46 páncélt közvetlenül Németországban gyártják, és 2023 elején készen lesznek a szállításra. A második szakaszban a Rheinmetall megállapodott a magyar féllel, hogy egy új gyártóüzemet építenek közvetlenül Magyarországon, ahol a fennmaradó 172 szállítót gyártják. A Rheinmetall ezzel a lépésével bizonyítja elkötelezettségét a Lynx járművek magyarországi földön történő gyártása iránt. Az ipari együttműködési programok keretében a kiváló minőségű alkatrészek nagy cseh beszállítói, mint például a Ray Service, a Česká zbrojovka, a Quittner & Schimek, a Meopta vagy a VOP CZ, lehetőséget kapnak arra, hogy jelentős mértékben profitáljanak a magyar megállapodás mindkét szakaszából.

Oliver Mittelsdorf, a Rheinmetall Landsysteme vezető alelnöke elmondta: „A szállítmányozók magyarországi szállítása újabb nagy lehetőséget jelent a cseh gyártók számára, akik már nemcsak a Lynx németországi és ausztráliai gyártási programjaiban vesznek részt. Ugyanakkor új együttműködési lehetőségeket jelent az új beszállítók számára, amelyeket aktívan keresünk a Cseh Köztársaságban. Főként a nehézgépgyártás, az öntöde és a hegesztés, valamint az elektronikai alkatrészek gyártása területén vagyunk beszállítók. A Rheinmetall globális ellátási láncaiba történő integráció lehetőségeinek köszönhetően Csehországnak lehetősége nyílik egyedi DNS-jének a Lynx KF41 járművekre történő ráírására. Ennek köszönhetően a részt vevő vállalatok növelni fogják az értékes exportrendeléseket, ráadásul a tágabb hazai gazdaság is profitálni fog. "
Folyt kövi

A Honvédelmi Minisztérium egyik követelménye a 210 új gyalogos harci jármű meghirdetésekor a helyi ipar részvétele volt, a teljes szerződés legalább 40% -ában. A Rheinmetall Landsysteme, a Rheinmetall AG düsseldorfi székhelyű leányvállalata teljes mértékben felkészült e követelmény teljesítésére, sőt meghaladására. Ha a Honvédelmi Minisztérium a Lynx KF41-et választja, azonnal megkezdi az előre egyeztetett tevékenységeket.

Ezenkívül a Rheinmetall tavaly bejelentette, hogy Ústí nad Labemben található gyárában összeszerel egy kulcsfontosságú Lance-tornyot a Lynx KF41 számára, ezáltal további képesített munkahelyeket teremtve.

A cseh vállalatok integrációjának másik példája a Quittner & Schimek. A kábelkötegek és elektromechanikus szerelvények cseh gyártója a kezdetektől részt vesz a Lynx KF41 jármű gyártásában. Mint Jiří Šimek, a cég igazgatója kijelentette: „A Quittner & Schimek kezdettől fogva hosszú távú partnere volt a Rheinmetall Landsysteme Csoportnak a Lynx KF41 születésében, mivel az első lap prototípusainak kábeltervezésében szakértőként vettünk részt az adott kérdésben. A cseh pályázattal egyidejűleg a Rheinmetall részt vesz a Lynx KF41 és az ausztrál Land 400 Phase 3 kockázatcsökkentő tevékenység programjában, amelyekben mi is aktívan részt veszünk. Ismét ez a páncélozott járművek kábeleinek megtervezése és gyártása. A programban való részvétel több millió korona nagyságrendű exportlehetőséget biztosított számunkra. "

A Rheinmetall kibővítette meglévő partnerségét a Ray Service-lel a Lynx KF41 világítási rendszerének fejlesztése és gyártása érdekében. A Ray Service bevett partner, kiváló minőségű alkatrészeket gyárt számos Rheinmetall programhoz Németországban és Ausztráliában. Idén januárban a Ray Service megkezdte a Lynx KF41 gyalogos harci jármű világítási rendszerének első prototípusainak gyártását.
Folyt kövi 2
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 308
96 576
113
A Honvédelmi Minisztérium egyik követelménye a 210 új gyalogos harci jármű meghirdetésekor a helyi ipar részvétele volt, a teljes szerződés legalább 40% -ában. A Rheinmetall Landsysteme, a Rheinmetall AG düsseldorfi székhelyű leányvállalata teljes mértékben felkészült e követelmény teljesítésére, sőt meghaladására. Ha a Honvédelmi Minisztérium a Lynx KF41-et választja, azonnal megkezdi az előre egyeztetett tevékenységeket.

Ezenkívül a Rheinmetall tavaly bejelentette, hogy Ústí nad Labemben található gyárában összeszerel egy kulcsfontosságú Lance-tornyot a Lynx KF41 számára, ezáltal további képesített munkahelyeket teremtve.

A cseh vállalatok integrációjának másik példája a Quittner & Schimek. A kábelkötegek és elektromechanikus szerelvények cseh gyártója a kezdetektől részt vesz a Lynx KF41 jármű gyártásában. Mint Jiří Šimek, a cég igazgatója kijelentette: „A Quittner & Schimek kezdettől fogva hosszú távú partnere volt a Rheinmetall Landsysteme Csoportnak a Lynx KF41 születésében, mivel az első lap prototípusainak kábeltervezésében szakértőként vettünk részt az adott kérdésben. A cseh pályázattal egyidejűleg a Rheinmetall részt vesz a Lynx KF41 és az ausztrál Land 400 Phase 3 kockázatcsökkentő tevékenység programjában, amelyekben mi is aktívan részt veszünk. Ismét ez a páncélozott járművek kábeleinek megtervezése és gyártása. A programban való részvétel több millió korona nagyságrendű exportlehetőséget biztosított számunkra. "

A Rheinmetall kibővítette meglévő partnerségét a Ray Service-lel a Lynx KF41 világítási rendszerének fejlesztése és gyártása érdekében. A Ray Service bevett partner, kiváló minőségű alkatrészeket gyárt számos Rheinmetall programhoz Németországban és Ausztráliában. Idén januárban a Ray Service megkezdte a Lynx KF41 gyalogos harci jármű világítási rendszerének első prototípusainak gyártását.
Folyt kövi 2
"Aktív részvételünk a Lynx páncélos jármű fejlesztésében kezdettől fogva nagy előnyöket hozott számunkra. Többek között a globális ellátási lánc szerves részévé váltunk, amely természetesen utat nyit előttünk az új sikeres exportlehetőségek előtt, és ezáltal a további gazdasági jólét felé. Cserébe ez segít egy képzett és képzett munkaerő fejlesztésében Csehországban "- tette hozzá a Ray Service nevében Pavel Trubačík, üzletfejlesztési és marketing igazgató.

A Meopta, az optikai, optomechanikai és optoelektromos rendszerek vezető gyártója a világ legnagyobb fegyverkezési vállalatai, köztük a Rheinmetall számára, a Lynx számára a legmodernebb technológiákat gyártja, beleértve a kombinált optikai műszereket járművezetőknek, lövészeknek, valamint a fedélzeti fegyverrendszerek üzemeltetőinek és a legénységnek. Ezek lehetővé teszik a megfigyelést és a fényképezést nappali és éjszakai körülmények között.

"Üdvözöljük azt a lehetőséget, hogy partner lehetünk a védelmi ipar globális szereplőjében, például a Rheinmetallban, amely szintén hangsúlyozza a helyi innovációk és képességek megközelítését és gyakorlati alkalmazását. Az ilyen típusú együttműködés feltétlenül kulcsfontosságú a cseh védelmi ipar fejlődésében és sikerében, amelynek a Meopta szerves és történelmileg hosszú távú része ”- mondta Pavel Šťastný, értékesítési és marketing igazgató.

A leendő potenciális cseh beszállítóknak lehetőségük lesz találkozni a Lynx KF41 páncélzattal a cseh hadsereg NATO és Légierő Napjain, amely idén ünnepli huszadik évfordulóját, és az osztravai Leoš Janáček repülőtéren lesz, szeptember 19-én és 20-án. A rendezvény szervezői ezt az alkalmat meg akarják köszönni az integrált mentőrendszer tagjainak és a biztonsági erőknek, akiket a koronavírus elleni küzdelemben az élvonalba telepítettek.

A Rheinmetall Landsysteme, amely a koronavírus-válság kezdete óta segít a fegyveres erők és az integrált mentőszolgálatok tagjai között a szükséges fegyverek hiányának enyhítésében, a NATO Napokon bemutatja három részlegét - Jármű rendszerek, Elektronikus megoldások, fegyverek és lőszerek, beleértve a harci konfigurációjú Lynx KF41 páncélozott járművet is. közepes kaliberű ágyúval ellátott Lance 2.0 toronnyal felszerelt gyalogos jármű.
 
  • Tetszik
Reactions: DTheo and Loken

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Például a javuló fizetéstől, körülményektől vagy az új technikától. Szomorú, hogy te nem már nem láttad belülről a katonaságot visszapattanni a mélypontról, de úgy néz ki azért ma már más irányba mennek a dolgok. (Mondjuk ettől nem mindenki boldog...)

Ez naivitás volt a részedről, és akkor nagyon finoman fogalmaztam. (Láthatóan picit hosszabb idő egy csődbe ment gazdaság rendbetétele és a hadsereg felfuttatása, mint egyetlen kormányzati ciklus.)
Nem gondolom, hogy pl. dudinak egy járvány és az általa okozott válság közepén kellene sírni a lynx gyár miatt és a puma után. Teljesen hiteltelen ez a kritika. Én elhiszem, hogy még nem elég zöld a fű a laktanyában, de ilyen hozzáállással sose lesz az. :rolleyes:


Mondjuk ezért engem itt sokan meg fognak kövezni, de nekem nagy bajom nem volt a fizuval.
De csak azért mert 6 külszolgálatban voltam az évek alatt.
Így ha visszaosztottam a fizetést akkor az nem volt rossz.
Aki nem jár ki annak volt ez igazán nagy probléma.


Nyugodtan fogalmazhatsz durvábban. :D
Bár a legjobb barátom szerint is a legnagyobb hibám hogy végletekig naív vagyok. :rolleyes:

A 11 évem alatt nem egy kormány volt.
Sajna akkor mindkét oldal leszarta a sereget.
Fletóék meg mintha direkt romboltak volna.
És amikor a Fidesz 2010ben nyert kijött a Hende Afgánba és elmondta minden meg fog változni.
Na 2013ban szereltem addig semmi nem történt.

A Lynx gyár(valószínű összeszerelő üzem,számomra ami igazán pozitív, hogy fejlesztő részlegek is lesznek) idetelepítésének van aki örül, van aki nem.
Én sem dobom el az agyam amikor egy kipróbálatlan járművet rendelünk. Ami kb csak a saját cége sajtóanyagából ismert.

Én elöbb rendeltem volna kerekest/Patria vagy boxer/amivel már van tapasztalat és megvártam volna az ausztrál tender végét.
Sőt küldtem volna megfigyelőket.
Mert az a mondat jól hangzik a világ legmodernebb ifv-je, csak ez így ebben a formában nem igaz. Majd ha bizonyít bárhol/akár magyar teszteken/akkor elhiszem.


És ez nem a szar sem elég büdös mentalitás.
Csak megpróbálom levetkőzni a naívitást ;), hogy biztos minden jólessz majd.
Egy kipróbálatlan szinte fejlesztés alatt álló géppel rohadt sok probléma lehet.

Ne legyen, de lehet ebbe nagyon nagyot bukni is.