Én hazai tervezésre nem is gondoltam soha. Szintén a tapasztalatok..
Úgy kicsit általánosabban is amikor K+F -re gondolunk, akkor úgy vélem sokan tévúton járnak.
Ugye itt van a temérdek komment, hogy majd mindjárt az első perctől kezdve, majd a magyar mérnökök teljesen önállóan majd "halálcsillagot" fognak fejleszteni ... Hát nem ...
Senki nem gondol bele, hogy mi van ott Zalaegerszeg környékén? Pl. egy önvezető autókra tervezett pálya - benne épített környezettel, vidéki utakkal és sztráda szakaszokkal meg töménytelen mennyiségű off-road környezettel. Ez egy ilyen jellegű gyárral karöltve ideális terep lesz majd tesztelni, gyakorlatozni amibe a magyar felet is bevonhatják. Félreértés ne essék ez igen komoly szakmai felkészültséget feltételez majd mérnöktől, katonától, szakmunkástól stb. Nomeg a potenciális leendő ügyfeleknek bemutatózni (ezt az RM imád !!). Ez lesz - pláne a kezdetekben - a magyar K+F hozzáadott érték színe-java is. Na ilyet a RM nem sok helyen talál - még a cseheknél sem - ez hatalmas versenyelőny.
Ez komoly és sok munka. Nem vadonatúj típus vagy alverzió fejlesztését fogják megkezdeni a magyar mérnökök és pláne nem egyedül "tök-önállóan" ... Amennyiben lenne RM teherautógyár is Magyarországon és még, ha nem is itt, hanem mondjuk Győrben, akkor is előny tudna lenni ez a pálya és tesztelői gárda ... Továbbá simán lehetséges, hogy lesz a gyárnál ennek megfelelően portfólióbővítés is. Akár Boxer akár bármi más idővel ... Nomeg persze idővel utánrendelés is lehet a dologból majd ...