KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Ha a C-390 lesz, akkor a szallithato (misszios) nehezteKKKnika felso hatara 26 tonna lesz, de inkabb alatta.

Namarmost a Lynx, Puma stb lancosok ugye kiesnek, maradnak a kovetkezok:

- meglevo BTR-80A a maga karcsu 16t sulyaval, elfer mellette a teljes szemelyzet (plusz minden mas)
- az uj Jelcin/NMS 4x4 csalad, egyik sincs 20t sem, befer mellejuk mas is (szemelyzet, loszerek, malha, akarmi)
- Patria AMV 8x8 16-17t korul indul es 28t megy, az erosebb XP meg 30 tonna fole konfigolhato, szovel ebbol biztos lenne szallithato konfig
- Boxer 8x8 base 23t, de ez nem vilagos, hogyan - gyanitom, hogy mivel az Atlasban is a masik gep viszi a a mission module felepitmenyt avagy a pancelzatot, igy a 23t ezek egyike nelkul ertendo, viszont igy a Millenium ugyanugy elviszi (magassagra pont elfer)
- a franciak uj Griffon-Jaguar sorozata, 24.5t, magassaga egyedul nem tiszta
- minden modern light armored recon jarmu (Fennek/Otokar/stb)
 
Nem esnek ki, mert a C-17 és az A400M mindent elvisz, tehát nekünk elég lesz 2-3 /a C-390-nél/ kisebb, olcsóbb és már bizonyított szállítógép...

Ugyan, a C-17 mintha nem is letezne, valami 80-100 orank van egy evben, teljesen komolytalan egy eles misszio esetere.

Az Atlas unit a nemeteknel erdekes kerdes, ott elvileg az elso tag vagyunk, igy ott meg lehet komoly blokkunk is az ossz repulheto orabol - de ez sincs itthon, nem sajat kapacitas, marpedig ezugyben vilagos volt mind Benko, mind a Foni, mind barki, aki ezugyben megszolalt.
 
Ugyan, a C-17 mintha nem is letezne, valami 80-100 orank van egy evben, teljesen komolytalan egy eles misszio esetere.

Az Atlas unit a nemeteknel erdekes kerdes, ott elvileg az elso tag vagyunk, igy ott meg lehet komoly blokkunk is az ossz repulheto orabol - de ez sincs itthon, nem sajat kapacitas, marpedig ezugyben vilagos volt mind Benko, mind a Foni, mind barki, aki ezugyben megszolalt.

Sokkal kevesebb,kb 55h.
 
Az Atlas unit a nemeteknel erdekes kerdes, ott elvileg az elso tag vagyunk, igy ott meg lehet komoly blokkunk is az ossz repulheto orabol - de ez sincs itthon, nem sajat kapacitas, marpedig ezugyben vilagos volt mind Benko, mind a Foni, mind barki, aki ezugyben megszolalt.
Ez hülyeség, mert ide hozhatjuk és felpakolhatjuk rá az ilyen-olyan technikát! - Miként a svédek és a norvégok is elviszik a C-17-est Pápáról, pedig az jóval messzebb van tőlük, mint Lechfeld tőlünk.

Magyarul nekünk sokkal jobban megéri 1 olcsóbb de MEGBÍZHATÓ típus rendszeresítése, tekintettel arra, hogy nem kell minden héten "nehéz" technikát fuvaroznunk...
 
Ez hülyeség, mert ide hozhatjuk és felpakolhatjuk rá az ilyen-olyan technikát! - Miként a svédek és a norvégok is elviszik a C-17-est Pápáról, pedig az jóval messzebb van tőlük, mint Lechfeld tőlünk.

Magyarul nekünk sokkal jobban megéri 1 olcsóbb de MEGBÍZHATÓ típus rendszeresítése, tekintettel arra, hogy nem kell minden héten "nehéz" technikát fuvaroznunk...
Hát a kormány vonzódása vadi új technikákhoz kézzel fogható.
 
Ugyan, a C-17 mintha nem is letezne, valami 80-100 orank van egy evben, teljesen komolytalan egy eles misszio esetere.

Az Atlas unit a nemeteknel erdekes kerdes, ott elvileg az elso tag vagyunk, igy ott meg lehet komoly blokkunk is az ossz repulheto orabol - de ez sincs itthon, nem sajat kapacitas, marpedig ezugyben vilagos volt mind Benko, mind a Foni, mind barki, aki ezugyben megszolalt.

Ha IFV-t akarsz kivinni misszióba, akkor az elején kiviszed a Lynx-eket, amikor befejezed x év múlva, akkor hazahozod. Így voltak anno a PRT nagyobb cuccai is. Erre miért is nem jó a C17? Vagy An-124, mint eddig is.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and formosa1
Ez hülyeség, mert ide hozhatjuk és felpakolhatjuk rá az ilyen-olyan technikát! - Miként a svédek és a norvégok is elviszik a C-17-est Pápáról, pedig az jóval messzebb van tőlük, mint Lechfeld tőlünk.

Magyarul nekünk sokkal jobban megéri 1 olcsóbb de MEGBÍZHATÓ típus rendszeresítése, tekintettel arra, hogy nem kell minden héten "nehéz" technikát fuvaroznunk...
A függőség és a függetlenség között van különbség?
 
A függőség és a függetlenség között van különbség?
Ezt kérdezd a NATO országoktól, bár náluk a szövetségből adódóan nem lehet "teljes" függetlenségről beszélni. - De ha már itt tartunk Svájc sem teljesen független, mert függ a fegyvergyártóktól és a kereskedelmi partnereitől is...

Összegezve manapság már nem lehet függetlenségről álmodni...! :)
 
Én javasolnám az illetékeseknek (hátha valamelyik olvassa a fórumot:)),hogyha KC-390-t veszünk legyenek szívesek formosa kollégát elvinni vele egy repülésre:).Hogy a saját szemével lássa,hogy nem a szigszallag tartja össze a gépet és képes repülni:):).
Én bármelyik típussal szívesen repülnék - de ha javasolhatom, ne 1 kiforratlan típust vegyünk...!!! Félreértés ne essék, nem a zuhanástól félek, mert ahhoz több dolognak kellene egyszerre elromlania. Ám ha csak 1 dolog több gépen is elromlik, az már komolyan veszélyezteti a bevethetőséget...!!!
 
Én bármelyik típussal szívesen repülnék - de ha javasolhatom, ne 1 kiforratlan típust vegyünk...!!! Félreértés ne essék, nem a zuhanástól félek, mert ahhoz több dolognak kellene egyszerre elromlania. Ám ha csak 1 dolog több gépen is elromlik, az már komolyan veszélyezteti a bevethetőséget...!!!
Mi az hogy "kiforratlan"?!
Mert az ugye világos, hogy igy sohasem lenne újabb meg újabb típus (harckocsi, repülőgép, bármi), ha csak a "száz éve használt" dolgok tuningjai lehetnek jók... o_O
 
Én bármelyik típussal szívesen repülnék - de ha javasolhatom, ne 1 kiforratlan típust vegyünk...!!! Félreértés ne essék, nem a zuhanástól félek, mert ahhoz több dolognak kellene egyszerre elromlania. Ám ha csak 1 dolog több gépen is elromlik, az már komolyan veszélyezteti a bevethetőséget...!!!

Szerintem nem kell aggódnod az Embrarer tud repülőgépet építeni plusz még Maróthék sem hülyék ha KC-390-t vesszünk úgy körbe bástyázzák azt a szerződést,hogy minden ilyen problémát a gyártó cég áll és mivel pont te említetted,hogy milyen szállítási kapacitásaink vannak (számold bele a külügyes Airbust is) így a feltételezett kiesésuk sem jelentene problémát.Így aztán akárhogy nézem nincs kockázat a KC-390 megvásárlásában amihez a gazdasági helyzet és a típus státusza miatt diszkont áron juthatunk hozzá.
 
Én bármelyik típussal szívesen repülnék - de ha javasolhatom, ne 1 kiforratlan típust vegyünk...!!! Félreértés ne essék, nem a zuhanástól félek, mert ahhoz több dolognak kellene egyszerre elromlania. Ám ha csak 1 dolog több gépen is elromlik, az már komolyan veszélyezteti a bevethetőséget...!!!
Miért, nincs gumipók meg szigszalag?
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Ezt kérdezd a NATO országoktól, bár náluk a szövetségből adódóan nem lehet "teljes" függetlenségről beszélni. - De ha már itt tartunk Svájc sem teljesen független, mert függ a fegyvergyártóktól és a kereskedelmi partnereitől is...

Összegezve manapság már nem lehet függetlenségről álmodni...! :)
Ezek a szomszédos nato országok egyben az ellenségünk is, és nem leszünk svájc- sem
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Ezek a szomszédos nato országok egyben az ellenségünk is, és nem leszünk svájc- sem

Yup, 30+ evre vesszuk oket, ráadásul ki tudja, mikor lesz ra penz legközelebb.
A kedvenc peldam mindig az, hogy ha 1912, de akar WWI kitörésekor bárkit megkerdeztel, hol lesz az orszag 10 even belul, senki nem mondta volna, hogy letezni sem fog mar, őrültnek neztek volna, ha azt magyarazod nekik, hogy a legnagyobb europai teruletu Monarchia osszeomlik 5-6 even belul es eltunik nyomtalanul.
 
  • Tetszik
Reactions: Gyurma
Szerintem nem kell aggódnod az Embrarer tud repülőgépet építeni plusz még Maróthék sem hülyék ha KC-390-t vesszünk úgy körbe bástyázzák azt a szerződést,hogy minden ilyen problémát a gyártó cég áll és mivel pont te említetted,hogy milyen szállítási kapacitásaink vannak (számold bele a külügyes Airbust is) így a feltételezett kiesésuk sem jelentene problémát.Így aztán akárhogy nézem nincs kockázat a KC-390 megvásárlásában amihez a gazdasági helyzet és a típus státusza miatt diszkont áron juthatunk hozzá.
Nem aggódom, de az Embraer még SOSE gyártott katonai szállítógépet! Igaz, a Boeing sokkal jobban tud repülőt építeni, de MAX-szal valahogy nem volt "szerencséjük"... - Szóval no comment!

Fentebb már leírtam: Lechfeldi csatlakozással NINCS szükségünk méregdrága és megbízhatatlan brazil típusra. - Két-három kisebb szállítógéppel sokkal jobban járnánk...

"A típus státusza": Nem kell a kutyának se! - Ez már a méregdrága portugál üzlet és a Boeing kilépése előtt is nyilvánvaló volt. Ráadásul Portugália fejlesztő ország, így nálánál olcsóbban senki sem fog gépet kapni.

Végül Maróthékról inkább nem írnám le a véleményemet...!!!
 
Ez már a méregdrága portugál üzlet

Ebben tévedsz ez nem egy méregdrága üzlet semmi sem indokolja,hogy az lenne:)Az a baj,hogy téged egyetlen észérvvel,technikai vagy pénzügyi paraméterrel sem lehet meggyőzni ha szerencsétlen gépnek ion hajtóművei lennének és pajzsgenerátora akkor a fézerágyúkat hiányolnád róla a felszerelnék fézerágyúval akkor egyből a protontorpedókat hiányolnád róla.Ha képes lenne egyetlen tankolással körberepülni a földet akkor azt mondanád,hogy miért nem képes időutazásra szóval ez a van sapka vagy nincs sapka klasszikus esete nálad:)