Ha arra a 10
2001-ben a Lockheedtől áttvett - akkor - "korszerűsített egykori olasz gépre gondolsz, akkor el kell, hogy keserítselek.
Azokból
minimum 5 nem aktív.
Nem mellesleg azon gépek 2 éven belül 50 évesek lesznek.
Nyilván azokat akarják tovább üzemeltetni, amikor hazai gyártásban jobbat, korszerűbbet kapnak.
És nyilván elég neki 10 (-5) is, amikor 28db KC-390-et rendeltek.
Megint fel tetszett ülni a dilivonatra?
Nyilván azt a kereskedelmi üzletágat akarták megtartani, amelyiket oly fontosnak véltek, és a lesajnált mostohagyerek KC-390-est meg ki akarták ebrudalni.
Hja nem.
Milyen feltételekkel is akarták oly nagyon megtartani?
A teljes commercial üzletág 80%-át átadták volna a Boeingnak. A KC-390 esetén meg csak annyira voltak hajlandóak, hogy a rá alapítandó közös vállalat 49%-át adták volna át a Boeingnek. Azaz a döntésekhez szükséges 51%-ot megtartották volna.
Az Embraer számára a commercial szektor simán eladható. Nekik csak annyira kell, hogy ott maradjon a termelés - lehetőség szerint.
A defence szektorhoz, meg úgy ragaszkodnak, ahogy csak lehet.
Nyilván hagyják tönkre menni azt a céget, ami most kezdi el gyártani az ország következő 30-40 évét meghatározó vadászgépet. És sokkal jobban szeretne a svédeknek fizetni majd a gépek fenntartásáért.
Ráadásul Braziliának nem 36 gépre lesz szüksége. Mikor csak az F-5-öseikből 40+ gépük van. Szóval szinte biztos egy utánrendelés is belőlük.
Meg azt a céget amelyik egy nagy sikerekre számító szintén a hazai szállító flotta gerincét fogja adni, szintén vagy 40 évig. Teljesen logikus.
Tudom, te nem tehetsz róla. Így rakták a zsebedbe...