Készül az első európai gép.
A jó hír, hogy valszeg határidő előtt leszállítják.
A cikk lényege az esetleges lengyel biznisz...
Gugli
Portugál deal
öt KC-390 repülőgépet rendelt, 827 millió eurós szerződést írt alá. Ezen túlmenően, a szerződés magában foglalja a kínálat egy küldetés szimulátor (Full Mission Simulator) és technikai támogatást a működés 12 évig.
A tervek szerint az első KC-390 várhatóan 2023 februárjában érkezik Portugáliába, de az első repülőgép-váz megépítésének előrehaladása miatt lehetséges, hogy ez hamarabb megtörténik. A portugál KC-390 is fel kell szerelni Elbit integrált önvédelmi rendszer, sugárzás és lézersugárzás figyelmeztető rendszerek, egy eszköz, hogy figyelmeztesse a közelgő infravörös légvédelmi rakéták, anti-radiolocation és termikus zavaró rakétavetők, és egy infravörös önvédelmi rendszer (DIRCM, Irányított IR ellenintézkedések) és az Active Ecm (AECM).
Által kifejlesztett brazil cég Embraer együttműködve katonai repülés, a KC-390 egy közepes méretű szállító repülőgép és tartályhajó, figyelembe a fedélzeten akár 26 t rakomány vagy 80 katona. A gép rakte18,5 m hosszú, 3,45 m széles és 2,95 m magas (összehasonlításképpen a C-130-as tartás méretei: 12,3 x 3,2 x 2,74 m). A hajtás két IAE V2500 turbóventilátoros motorból áll, m.in az Airbus A320 utasszállító motorokat. A repülőgép fel van szerelve modern awionics, beleértve interchon kijelzők és a lehetőségét, hogy éjjellátó szemüveg, és a rendszerek támogatása a munkát a személyzet, amely lehetővé teszi m.in. teljesen automatikus mentesítés a rakomány egy adott ponton a földön.
A KC-390 program 2009-ben indult, a prototípus pedig 2015 februárjában. Az egyetlen korábbi évezredfelhasználó a Brazil Légiközlekedési Társaság (Força Aérea Brasileira), amely az eddig megrendelt 28 egységből hármat kapott. Az első repülőgépet hivatalosan 2019 szeptemberében szállították le, a többi eket várhatóan 2026-ra szállítják le egymás után.
Portugália, Kolumbia (12db), Chile (hat), Argentína (hat) és a Cseh Köztársaság (kettő) aláírta a KC-390 megvásárlására vonatkozó szerződéseket vagy szándéknyilatkozatokat. Ezek az országok Kolumbián kívül részt vesznek a repülőgépvázgyártásában. Portugália OGMA épít a központi része a hajótest mellett alváz gondolák és magassága kormánylapátok, a cseh Aero Vodochody épít a hátsó része a hajótest és a raktér és az ajtó elemei, és Argentínában légterelők, rakodási rámpa és az első alváz ajtók végzik. A végső összeszerelés a repülőgép kerül sor Brazíliában, Gavião Peixoto, São Paulo.
Embraer javasolja a KC-390 számos országban, mint egy előretekintő utódja a C-130 Hercules repülőgép. Brazil gépek is jelen voltak a lengyel program az új szállító repülőgépek beszerzésére kódnév alatt Drop, amelyet felfüggesztették 2020 júliusában.