KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 146
130 366
113
Akkor ezek szerint még sem a szigszalag és a brazil jézus tartja össze a gépet:):).Kíváncsi vagyok,hogy a (itt a fórumon) KC-390-s kétségkívül legnagyobb rajongója formosa kolléga mit szól a képekhez:).
Amúgy szerintem se Formosa se rudi nem a brazil repipar milyenségétől idegenkedik a típustól hanem mert azt szeretné, ha kevésbé lenne kockázatos maga a biznisz. Kiforrottabb típus, erősebb gyártóval és országgal a háta mögött.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Akkor ezek szerint még sem a szigszalag és a brazil jézus tartja össze a gépet:):).Kíváncsi vagyok,hogy a (itt a fórumon) KC-390-s kétségkívül legnagyobb rajongója formosa kolléga mit szól a képekhez:).
Ez annyira Wilsonos...:(
Ezek szerint fingod sincs arról hogy egy szegecselő robot önnmagában még nem garancia arra hogy a KC 390 en nem fognak hibák előjönni.
A robot arra jó hogy a sok ezer szegecset
- gyorsabban
- egyenletes minőségben
rakja be a gép.

Ha a gépben maradtak konstrukciós problémak - ezt nincs ember aki ma meg tudná mondani - azok szegecselő robottal együtt is ott lesznek.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1 and emel
W

Wilson

Guest
Ez annyira Wilsonos...:(
Ezek szerint fingod sincs arról hogy egy szegecselő robot önnmagában még nem garancia arra hogy a KC 390 en nem fognak hibák előjönni.
A robot arra jó hogy a sok ezer szegecset
- gyorsabban
- egyenletes minőségben
rakja be a gép.

Ha a gépben maradtak konstrukciós problémak - ezt nincs ember aki ma meg tudná mondani - azok szegecselő robottal együtt is ott lesznek.

Most mondjam azt,hogy ez a hozzászólás meg olyan rudis:).
Képzeld tudom mit jelent az automata szegecselőgép használata a repullőgépgyártásban:).De abban biztos vagyok,hogy neked tényleg fingod sincs,hogy miért említettem formosa kollégát a hozzászólásomban,nem az általa oly gyakran feltételezett konstrukciós hibák okán,hanem azért mert kíváncsi vagyok arra,hogy a képeket látva elismeri-e,hogy az Embraer komoly beruházást eszközölt,hogy a lehető legjobb minőségbe gyártsa le a gépet.Úgy,hogy kedves rudi köszönöm,hogy szerény személyemet megtisztelted a hozzászólásoddal de sajnos tévesen következtettél a hozzászólásommal kapcsolatban:).
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97

Firga bácsi

Well-Known Member
2019. december 8.
499
767
93
Ez annyira Wilsonos...:(
Ezek szerint fingod sincs arról hogy egy szegecselő robot önnmagában még nem garancia arra hogy a KC 390 en nem fognak hibák előjönni.
A robot arra jó hogy a sok ezer szegecset
- gyorsabban
- egyenletes minőségben
rakja be a gép.

Ha a gépben maradtak konstrukciós problémak - ezt nincs ember aki ma meg tudná mondani - azok szegecselő robottal együtt is ott lesznek.

Volt, hogy egy ilyen hülye szegecselt.... :)
x5f1f45376d784317599530.jpg.pagespeed.ic.YSRlbysFCb.webp
 
  • Tetszik
Reactions: ibanez de bobadilla
W

Wilson

Guest
Amúgy szerintem se Formosa se rudi nem a brazil repipar milyenségétől idegenkedik a típustól hanem mert azt szeretné, ha kevésbé lenne kockázatos maga a biznisz. Kiforrottabb típus, erősebb gyártóval és országgal a háta mögött.

Mivel nem akarom nem ide való hozzászólásokkal szét offolni a topikot csak annyit mondok,hogy tisztában vagyok mind a két úriember (itt a fórumon kifejtett) a géppel kapcsolatos kétségeivel.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 714
113
.
Lássátok feleim szümtükkel??!! Számítógépvezérlésű automata szegecselőgépek az egyesek által kissé/mélyen lenézett brazil repülőgép-iparban!! :eek::):D Van/lenne még hova fejlődnünk iparilag ... hogy legalább a brazil ipar színvonalát elérjük ... ;)

Iparilag simán ezen a szinten vagyunk.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Amúgy szerintem se Formosa se rudi nem a brazil repipar milyenségétől idegenkedik a típustól hanem mert azt szeretné, ha kevésbé lenne kockázatos maga a biznisz. Kiforrottabb típus, erősebb gyártóval és országgal a háta mögött.
Sosem néztem le a brazil repipart, mert a regionáljeteknél és a bizjeteknél rendkívül korszerű a gyártás és kiváló a végtermék is, tekintettel arra, hogy nagy tapasztalattal bírnak ezek gyártásában.

Épp ez a tapasztalat az, ami hiányzik a katonai szállítógépek esetén - így érthető az ódzkodásom. Ez persze senkit sem érdekel, pl. a "leendő vásárlókat" sem, akik már most többet tudnak és jobban értenek a vásárolni kívánt géphez, mint mi itt az oldalon valaha is fogunk...
No az ő ódzkodásukat már nem szabad figyelmen kívül hagyni, mert nem lehet véletlen, hogy a /típus sikerében érdekelt/ fejlesztő országokon kívül senki sem rendelt ilyen szállítógépet...
És a Boeing lelépése után ne is várjunk sok megrendelőt...!
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
K

kamm

Guest
Sosem néztem le a brazil repipart, mert a regionáljeteknél és a bizjeteknél rendkívül korszerű a gyártás és kiváló a végtermék is, tekintettel arra, hogy nagy tapasztalattal bírnak ezek gyártásában.

Épp ez a tapasztalat az, ami hiányzik a katonai szállítógépek esetén - így érthető az ódzkodásom. Ez persze senkit sem érdekel, pl. a "leendő vásárlókat" sem, akik már most többet tudnak és jobban értenek a vásárolni kívánt géphez, mint mi itt az oldalon valaha is fogunk...
No az ő ódzkodásukat már nem szabad figyelmen kívül hagyni, mert nem lehet véletlen, hogy a /típus sikerében érdekelt/ fejlesztő országokon kívül senki sem rendelt ilyen szállítógépet...

Micsoda illogikus katyvasz. Repulogepet epiteni remekul tudnak es kivalo minosegben, de valamiert katonai szallitogepet nem? Portugal nem volt "fejleszto", konkretan senki nem volt "fejleszto", csak a brazilok. A design teljesen uj es modern, teljesen brazil. A kulso beszallitok, specializalt gyartok hasznalatanak semmi koze a "fejlesztok" listajahoz, evtizedek ota globalis a repulogepipar.

És a Boeing lelépése után ne is várjunk sok megrendelőt...!

Ketlem, hogy barmit jelentene. A Boeing max az amerikai belso military piacon lett volna tenyezo, a Boeing remenykedett abban, hogy az amerikai belso piacon vegre lesz egy versenykepes ajanlata a Hercules levaltasara.
Mindezt ugy, hogy a Boeing mara hirhedtte valt a botranyos minosegi problemairol, a teljesen penzugyi szemleleterol, ami felulirja meg a biztonsagi-mernoki szempontokat is, amint az nyilvanvalova valt az elmult ket evben. Nemzetkozileg a Boeing max egy stabil supportot adhat pillanatnyilag, de ketlem, hogy ez pl a cseheknek vagy nekunk barmit nyomna a latba. (Nalunk pl zero Boeing jelenlet van, nem oszt, nem szoroz, hogy Amerikabol avagy a braziloktol, pontosabban Nyugat Europa melyik sarkabol - a braziloknak lesz depojuk a portugaloknal, meg szimulator is - kell majd felevente-evente a spare parts csomagokat elhozni vagy treningre menni.)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 714
113
Készül az első európai gép.
A jó hír, hogy valszeg határidő előtt leszállítják.
A cikk lényege az esetleges lengyel biznisz...

KC-390-FOTO.jpg

Gugli

Portugál deal
öt KC-390 repülőgépet rendelt, 827 millió eurós szerződést írt alá. Ezen túlmenően, a szerződés magában foglalja a kínálat egy küldetés szimulátor (Full Mission Simulator) és technikai támogatást a működés 12 évig.

A tervek szerint az első KC-390 várhatóan 2023 februárjában érkezik Portugáliába, de az első repülőgép-váz megépítésének előrehaladása miatt lehetséges, hogy ez hamarabb megtörténik. A portugál KC-390 is fel kell szerelni Elbit integrált önvédelmi rendszer, sugárzás és lézersugárzás figyelmeztető rendszerek, egy eszköz, hogy figyelmeztesse a közelgő infravörös légvédelmi rakéták, anti-radiolocation és termikus zavaró rakétavetők, és egy infravörös önvédelmi rendszer (DIRCM, Irányított IR ellenintézkedések) és az Active Ecm (AECM).

Által kifejlesztett brazil cég Embraer együttműködve katonai repülés, a KC-390 egy közepes méretű szállító repülőgép és tartályhajó, figyelembe a fedélzeten akár 26 t rakomány vagy 80 katona. A gép rakte18,5 m hosszú, 3,45 m széles és 2,95 m magas (összehasonlításképpen a C-130-as tartás méretei: 12,3 x 3,2 x 2,74 m). A hajtás két IAE V2500 turbóventilátoros motorból áll, m.in az Airbus A320 utasszállító motorokat. A repülőgép fel van szerelve modern awionics, beleértve interchon kijelzők és a lehetőségét, hogy éjjellátó szemüveg, és a rendszerek támogatása a munkát a személyzet, amely lehetővé teszi m.in. teljesen automatikus mentesítés a rakomány egy adott ponton a földön.

A KC-390 program 2009-ben indult, a prototípus pedig 2015 februárjában. Az egyetlen korábbi évezredfelhasználó a Brazil Légiközlekedési Társaság (Força Aérea Brasileira), amely az eddig megrendelt 28 egységből hármat kapott. Az első repülőgépet hivatalosan 2019 szeptemberében szállították le, a többi eket várhatóan 2026-ra szállítják le egymás után.

Portugália, Kolumbia (12db), Chile (hat), Argentína (hat) és a Cseh Köztársaság (kettő) aláírta a KC-390 megvásárlására vonatkozó szerződéseket vagy szándéknyilatkozatokat. Ezek az országok Kolumbián kívül részt vesznek a repülőgépvázgyártásában. Portugália OGMA épít a központi része a hajótest mellett alváz gondolák és magassága kormánylapátok, a cseh Aero Vodochody épít a hátsó része a hajótest és a raktér és az ajtó elemei, és Argentínában légterelők, rakodási rámpa és az első alváz ajtók végzik. A végső összeszerelés a repülőgép kerül sor Brazíliában, Gavião Peixoto, São Paulo.

Embraer javasolja a KC-390 számos országban, mint egy előretekintő utódja a C-130 Hercules repülőgép. Brazil gépek is jelen voltak a lengyel program az új szállító repülőgépek beszerzésére kódnév alatt Drop, amelyet felfüggesztették 2020 júliusában.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and kamm
K

kamm

Guest
Embraer 2020Q3 - fobb pontok: https://www.streetinsider.com/SEC+Filings/Form+6-K+EMBRAER+S.A.+For:+Sep+30/17578059.html
  • Embraer delivered 7 commercial jets and 21 executive jets (19 light / 2 large) in 3Q20, and the Company’s firm order backlog at the end of the quarter was US$ 15.1 billion;
  • Excluding special items, adjusted EBIT and EBITDA were US$ (45.3) million and US$ (0.6) million, respectively, negatively impacted by weak Commercial Aviation results, yielding adjusted EBIT margin of -6.0% and adjusted EBITDA margin of -0.1%;
  • The 3Q20 results include total net positive special items of US$ 7.6 million: 1) restructuring expenses of US$ 54.0 million related to the voluntary and non-voluntary dismissal programs announced in September, 2) negative provisions for expected credit losses during the Covid-19 pandemic of US$ 13.0 million, 3) reversal of previous impairment in the Executive Jets business which positively impacted results by US$ 15.9 million, and 4) reversal of previous impairment in the Commercial Aviation business which positively impacted results by US$ 58.7 million;
  • Adjusted net loss (excluding special items and deferred income tax and social contribution) in 3Q20 was US$ (148.3) million, with Adjusted loss per ADS of US$ (0.81);
  • Embraer reported Free cash flow of US$ (566.5) million in 3Q20, still affected by working capital increases (particularly higher inventories) largely in Commercial Aviation;
  • Embraer’s liquidity remains solid as the Company finished the quarter with total cash of US$ 2.2 billion, higher than the US$ 2.0 billion in cash at the end of 2Q20 despite the negative free cash flow in 3Q20. The Company successfully issued US$ 750 million in bonds with maturity in 2028, using US$ 250 million of the proceeds to prepay portions of its 2022 and 2023 bonds, while adding US$ 500 million in liquidity. Embraer’s liability management during 3Q20 resulted in the average debt maturity increasing from 3.8 to 4.5 years;

· Due to continued uncertainty related to the COVID-19 pandemic, financial and deliveries guidance for the Company’s 2020 results remains suspended at this point."
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
K

kamm

Guest
A negativ negyedeves eredemeny ellenere a cash $2 milliardrol $2.2 milliardra nott (a kotvenykibocsatasnak is koszonhetoen), azaz rovid- es kozepes tavon is stabilnak tippelnem a ceg helyzetet - latszik, nagyon figyelnek a cash-flowra, nem tudjak, mi jon hosszabb tavon.

Ami a C-390-et illeti, a harom leszalitott utan meg masik 30 hatralevo gepnyi brazil (25) es portugal (5) rendeles miatt rovidebb tavon biztosan stabil a gyartas, azok 4-5 evre,is eleg munkat jelentenek - de a kerdes inkabb az, lesz-e azutanra is rendeles? Vajon a del-amerikai orszagok valora valtjak-e elozetes erdeklodesuket ill a cseh es a magyar erdeklodesbol lesz-e valami...?
Ezek egyutt masik 3-4 evre eleg rendelest jelenthetnek, ha a tobbseguk realizalodik, ha az emlegetett (argentin, chilei, kolumbiai, perui, cseh es magyar, esetleges sved) 25-30 gepbol mondjuk 15-20 Milleniumot meg is rendelnek a kovetkezo 2-3 ev soran, akkor mar kozeptavon is biztos lenne a tipus sorsa, raadasul 40-50 geppel a levegoben mar konnyebb lenne tovabbi ugyfeleket szerezniuk.

(Nincs emlites a call transcriptben sm magyar vagy barmifele konkret extra rendelesrol.)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and arcas

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
400
1 332
93
Minek kellene nekik az A-400 mellé?
Nem akarják, hogy a stratégiai rugalmasságuk olyan országok iparától függjön, akikkel mostanában igencsak összerúgták a port.
Bidentől sem számítanak sok jóra, a franciákkal és más európai országokkal akár incidensekig is fajulhatnak a dolgok, A400 hoz nélkülük meg elég bajos alkatrészt keríteni.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and tacticool