[HUN] T-72 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

K

kamm

Guest
De, en mindent elolvasta es igen, ez a lenyeg: a RM gazdagon vissza fogja hozni minden betett fillerjet, mig az $5.2B benne van minden - pont ugy, mint a magyar $2.4B budgetben is, amibol igazabol fogalmad nincs, mennyit szanunk a gyarra.
A kulonbseg ugye csak az, hogy mig a zalai gyar kozos tulajdon lesz, addig az ausztral gyar tisztan RM tulajdon, viszont legalabb az ausztralok 211 kerekes 8x8 jarmuert ketszer annyit fizetnek, mint mi 218 lancosert.
Roviden, a csaknem 3 milliar dollar kulonbsegbol eleg konnyen kijon nem egy IFV uzem, de mondjuk egy tucat.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 495
31 934
113
Nyilván a RM-nál meg komplett idióták ülnek a Boardban.
Ha itt van nálunk egy 10 év alatt bizonyított üzem, ami kevesebb, mint fele költségen termel, akkor szerinted melyik gyárat fogja megszüntetni, illetve melyik gyár fog egyre több részfeladatot, beszállítói feladatot kapni?
Hogy segítsek, nem véletlen, hogy az AUDI több lépcsőben bővítette a kezdeti kapacitásait, miközben nem itthon adja el főleg az itt legyártott autókat, alkatrészeket.
Honnan tudod,hogy a magyar üzemet fogják vállasztani?Sehonnan.Főleg,ha nem is lesz megrendelés.De ha lesz is,a legtöbb komoly megrendelő-márpedig 10millás járgányokat komolytalan nem rendel, igényli a helyi gyártást.
Azonkivűl ez nem egy évi 1-200ezres sorozattermék,hanem egy manufaktura gyártás.Sokkal könnyebb elköltöztetni,mint egy nagysorozatú gyártósort.
És ha nem lesz sikeres a Lynx,abba lehet,hogy az RM is belebukik.Fene tudja,hogy mi lesz 10év mulva.(állandó téma itt a fórumon,hogy Ny-E elmuzulmánosodik.Lehet,10év múlva No helyén a Kölni Kalifátus lesz-vagy ellenkezőleg,visszacsap az inga,és a 4.Birodalom )
Olyan dolgokat vesztek ténynek,amik csak bizonytalan lehetőségek.Lehet,hogy 10 év múlva az US Armynak fognak Egerszegen Lynxeket meg Boxereket gyártani-csak nem valószinű.Egyenlóre rajtunk kivűl senki nem rendelt Lynxet.Egyenlőre máshol gyártják a Boxert.
Ez a tény,a többi csak spekuláció.Bizonytalan,mint a kutya vacsorája.
 
K

kamm

Guest
Honnan tudod,hogy a magyar üzemet fogják vállasztani?Sehonnan.Főleg,ha nem is lesz megrendelés.De ha lesz is,a legtöbb komoly megrendelő-márpedig 10millás járgányokat komolytalan nem rendel, igényli a helyi gyártást.
Azonkivűl ez nem egy évi 1-200ezres sorozattermék,hanem egy manufaktura gyártás.Sokkal könnyebb elköltöztetni,mint egy nagysorozatú gyártósort.
És ha nem lesz sikeres a Lynx,abba lehet,hogy az RM is belebukik.Fene tudja,hogy mi lesz 10év mulva.(állandó téma itt a fórumon,hogy Ny-E elmuzulmánosodik.Lehet,10év múlva No helyén a Kölni Kalifátus lesz-vagy ellenkezőleg,visszacsap az inga,és a 4.Birodalom )
Olyan dolgokat vesztek ténynek,amik csak bizonytalan lehetőségek.Lehet,hogy 10 év múlva az US Armynak fognak Egerszegen Lynxeket meg Boxereket gyártani-csak nem valószinű.Egyenlóre rajtunk kivűl senki nem rendelt Lynxet.Egyenlőre máshol gyártják a Boxert.
Ez a tény,a többi csak spekuláció.Bizonytalan,mint a kutya vacsorája.

Ebbol mi is volt a teny? :D
Pontosan, semmi.
(Oszinten szolva ez megszokott: te kizarolag sajat elmeleteidet nyomod mindenhol. Barki barmilyen tenyt emlit, te szimplan ignoralod, ha nem passzol a holdkoros osszeeskuves-elmeletedhez. :D)
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 040
14 152
113
T-72/Leopard 2 szakmai gyakorlat//verseny:


Buntetni? Csak nem volt vilagos milyen jellegu az esemeny. Inkabb gyakorlat vagy presztizs-verseny. Ezek szerint az elozo, amivel egyaltalan nincs gond, sot. Lehet, hogy a tankbiatlonnal keverem. Ott talan az oroszoknal vannak belso futamok es azoknak a gyoztesei mennek a biatlonra. De nem vagyok kepben ezert kerdeztem.

Tőlünk volt csapat?
...helyezés?

A hazai karbantartók összeüthetnének egy tuningolt (T-72Hu :) ) masinát.

... "csak a játék kedvéért!" ;)
Remélem nem halt még ki a versenyszellem/kreativitás belőlük!

Gyanítom, hogy a 70-es évekbeli SzU/orosz-utód torony-forgató motornál 2020-ban "akad" jobb a civil technikák polcain.
...kínai BL motorok garmadája.
Stb... :hadonaszos:
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 040
14 152
113
Hát, ha csaj lenne, ennyiért be is költozhetne...
Akkor egy T-72B-re, amink nincs, 2-2.5 misit alsó hangon el lehetne locsolni, hogy egy koporsónán többet érjen.
Ehhez képest 4 körül új T-90 est lehet venni.
Humm, Humm.....

...hazai kivitelzésben 1-1,5 m alatt lenne !!!



Egy T-72 "használhatóvá tétele" pár nagyságrenddel többe kerülne, kezdve a lövegcserétől és új lőszer beszerzéstől kezdve a hőkamerán át a modern adatkapcsolatig. Ezért is nem érdemes a felújítására költeni...


APS(4-500 kg) helyett kb. 4-5 x annyi súlyú NERA 4-5-öd áron ???
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
APS(4-500 kg) helyett kb. 4-5 x annyi súlyú NERA 4-5-öd áron ???

Az APS és a ERA / NERA más célt szolgál. Ideális esetben mindkettő célszerű egy harckocsin. Az APS a becsapódás előtt semlegesíti a veszélyforrást, az ERA / NERA a becsapódás hatását próbálja csökkenteni.
Egy T-72 esetén az általam említettekkel kellene kezdeni, plusz ERA / NERA. De ez már olyan költség, ami ilyen kevés harckocsinál nem éri meg.
Plusz irreális úgy a T-72-es felújítására költeni, hogy közben egy vadonatúj és modern harckocsiból vásárolunk.
Ilyen kis országnak két különböző harckocsi-típust üzemelteti luxus... (még Lengyelországnak is az, csak ugye anno a saját hadiipar támogatására megvásárolták a PT-91-est...).
 
W

Wilson

Guest
Az APS és a ERA / NERA más célt szolgál. Ideális esetben mindkettő célszerű egy harckocsin. Az APS a becsapódás előtt semlegesíti a veszélyforrást, az ERA / NERA a becsapódás hatását próbálja csökkenteni.
Egy T-72 esetén az általam említettekkel kellene kezdeni, plusz ERA / NERA. De ez már olyan költség, ami ilyen kevés harckocsinál nem éri meg.
Plusz irreális úgy a T-72-es felújítására költeni, hogy közben egy vadonatúj és modern harckocsiból vásárolunk.
Ilyen kis országnak két különböző harckocsi-típust üzemelteti luxus... (még Lengyelországnak is az, csak ugye anno a saját hadiipar támogatására megvásárolták a PT-91-est...).

Ez pontosan így van a csehek a magas költségek miatt csak annyit költenek a 2000 évek elején már modernizált T-72-e,hogy azok újra használhatók legyenek még max 8-10 évig az új mbt-k beérkezéséig.Amúgy ennyivel a fórum modernizáljuk a T-72-t táborát nem fogod meggyőzni:)
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 040
14 152
113
Az APS és a ERA / NERA más célt szolgál. Ideális esetben mindkettő célszerű egy harckocsin. Az APS a becsapódás előtt semlegesíti a veszélyforrást, az ERA / NERA a becsapódás hatását próbálja csökkenteni. Egy T-72 esetén az általam említettekkel kellene kezdeni, plusz ERA / NERA. De ez már olyan költség, ami ilyen kevés harckocsinál nem éri meg. Plusz irreális úgy a T-72-es felújítására költeni, hogy közben egy vadonatúj és modern harckocsiból vásárolunk. Ilyen kis országnak két különböző harckocsi-típust üzemelteti luxus... (még Lengyelországnak is az, csak ugye anno a saját hadiipar támogatására megvásárolták a PT-91-est...).


A visszatérően fellángoló T-72 felújítási vita legutóbbi pár-hetes futamában kb. arra jutottunk. hogy az Achzarit mintájú -szinte kizárólag NERA-ra alapozó- védelem a T-55 -höz képest(ebből "épült" az Achzarit) az alapban jobban védett T-72 esetén 6-8 tonna NERA-ból kiemelkedő védelmet adna. APS milliók nélkül.
...ha lenne hazai "NERA/kompozi-páncél gyár", +hazai kivitelezés, akkor kiemelkedően kevesebbért.
A magas szintű védelmet el lehet érni sok "anyaggal"(erős páncélozás) és/vagy sok technikával =>pénzzel. Nekünk csak az egyik van (lehet) meg!
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Ez pontosan így van a csehek a magas költségek miatt csak annyit költenek a 2000 évek elején már modernizált T-72-e,hogy azok újra használhatók legyenek még max 8-10 évig az új mbt-k beérkezéséig.Amúgy ennyivel a fórum modernizáljuk a T-72-t táborát nem fogod meggyőzni:)

Én nem akarok senkit meggyőzni. Leírom a véleményem, aztán akit érdekel, elgondolkozik rajta. :D

A visszatérően fellángoló T-72 felújítási vita legutóbbi pár-hetes futamában kb. arra jutottunk. hogy az Achzarit mintájú -szinte kizárólag NERA-ra alapozó- védelem a T-55 -höz képest(ebből "épült" az Achzarit) az alapban jobban védett T-72 esetén 6-8 tonna NERA-ból kiemelkedő védelmet adna. APS milliók nélkül.
...ha lenne hazai "NERA/kompozi-páncél gyár", +hazai kivitelezés, akkor kiemelkedően kevesebbért.
A magas szintű védelmet el lehet érni sok"anyaggal" és/vagy sok pénzzel. Nekünk csak az egyik van (lehet) meg!


Izrael rossz példa, egy folyamatosan fegyveres konfliktus árnyékában (és időszakosan abban) élő ország folyamatosan pénzügyileg táplált, bitang erős lábakon álló hadiipari háttérrel megteheti, hogy fog egy elavult harckocsit, és kvázi a teknőt megőrizve épít belőle egy nehéz APC-t. Ez amúgy nem lenne egy életképes koncepció, mert szinte minden mást be kellett szerezni hozzá (erőforrás, erőátvitel) vagy kifejleszteni (kiegészítő páncélzat).
Elvi szinten el lehet játszani a gondolattal, mert érdekes mérnöki kihívás, de gazdaságosnak nem lehet nevezni, modernnek dettó nem (hogy fogod a T-72 teknőjét felkészíteni az aknaveszélyre a hasmagasság drasztikus csökkentése nélkül?), célszerűnek megint nem (az Achzarit mellé tedd oda a Namert, és egyértelmű lesz, melyik a célszerűbb, életképesebb jármű).
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Wilson

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 707
4 260
113
Ez pontosan így van a csehek a magas költségek miatt csak annyit költenek a 2000 évek elején már modernizált T-72-e,hogy azok újra használhatók legyenek még max 8-10 évig az új mbt-k beérkezéséig.Amúgy ennyivel a fórum modernizáljuk a T-72-t táborát nem fogod meggyőzni:)
A cseheknél bejátszik a nagyon el...tt modernizáció, pld a haditengerészetnek szánt távmérő bekendácsolása etc, enenk eredménye az lett, hogy csak papíron van updatelt, azok működédképtelenek, a katonák a raktárakból előszedett VSZ példányoktat használták, ezért kell gyorsan áthidaló megoldás, az IFV projekt az első, HK csak utána. https://www.czdefence.com/article/purchase-or-modernize-army-is-dealing-with-t-72m4cz-tanks.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 707
4 260
113
De, en mindent elolvasta es igen, ez a lenyeg: a RM gazdagon vissza fogja hozni minden betett fillerjet, mig az $5.2B benne van minden - pont ugy, mint a magyar $2.4B budgetben is, amibol igazabol fogalmad nincs, mennyit szanunk a gyarra.
A kulonbseg ugye csak az, hogy mig a zalai gyar kozos tulajdon lesz, addig az ausztral gyar tisztan RM tulajdon, viszont legalabb az ausztralok 211 kerekes 8x8 jarmuert ketszer annyit fizetnek, mint mi 218 lancosert.
Roviden, a csaknem 3 milliar dollar kulonbsegbol eleg konnyen kijon nem egy IFV uzem, de mondjuk egy tucat.

ez zavaros , vagy csak én nem értem?
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 040
14 152
113
Az APS és a ERA / NERA más célt szolgál. Ideális esetben mindkettő célszerű egy harckocsin. Az APS a becsapódás előtt semlegesíti a veszélyforrást, az ERA / NERA a becsapódás hatását próbálja csökkenteni.
Egy T-72 esetén az általam említettekkel kellene kezdeni, plusz ERA / NERA. De ez már olyan költség, ami ilyen kevés harckocsinál nem éri meg.
Plusz irreális úgy a T-72-es felújítására költeni, hogy közben egy vadonatúj és modern harckocsiból vásárolunk.
Ilyen kis országnak két különböző harckocsi-típust üzemelteti luxus... (még Lengyelországnak is az, csak ugye anno a saját hadiipar támogatására megvásárolták a PT-91-est...).

Ez pontosan így van a csehek a magas költségek miatt csak annyit költenek a 2000 évek elején már modernizált T-72-e,hogy azok újra használhatók legyenek még max 8-10 évig az új mbt-k beérkezéséig.Amúgy ennyivel a fórum modernizáljuk a T-72-t táborát nem fogod meggyőzni:)

A visszatérően fellángoló T-72 felújítási vita legutóbbi pár-hetes futamában kb. arra jutottunk. hogy az Achzarit mintájú -szinte kizárólag NERA-ra alapozó- védelem a T-55 -höz képest(ebből "épült" az Achzarit) az alapban jobban védett T-72 esetén 6-8 tonna NERA-ból kiemelkedő védelmet adna. APS milliók nélkül.
...ha lenne hazai "NERA/kompozit-páncél gyár", +hazai kivitelezés, akkor kiemelkedően kevesebbért.
A magas szintű védelmet el lehet érni sok "anyaggal"(erős páncélozás) és/vagy sok technikával =>pénzzel. Nekünk csak az egyik van (lehet) meg!



Teljesen egyetértek a Z2026 egyik magyar elemzőjével. aki ki merte mondani, hogy
-a rendelkezésre álló pénzből,
-a geopolitikai/történelmi helyzet(Trianon) által szükséges védelmi igényt,
-szokásos módon/konstrukciókban,
-a mennyiségi és minőségi követelményeket - v a ló b a n - figyelembe véve,
lehetetlen biztosítani.

Ezért kiemelten javasolta a "nem-szokásos megoldások" (technika/alkalmazás/szervezeti felépítés/...) keresését, mert másképpen a valósan szükséges védelmi szint nem érhető el.

Ezért keresünk/találunk/javasolunk néhányan nem szokásos megoldásokat, nem nagyon "megértve"/egyetértve fórumtársakkal.
Nem baj. :hadonaszos: ( :) )
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 495
31 934
113
Az APS és a ERA / NERA más célt szolgál. Ideális esetben mindkettő célszerű egy harckocsin. Az APS a becsapódás előtt semlegesíti a veszélyforrást, az ERA / NERA a becsapódás hatását próbálja csökkenteni.
Egy T-72 esetén az általam említettekkel kellene kezdeni, plusz ERA / NERA. De ez már olyan költség, ami ilyen kevés harckocsinál nem éri meg.
Plusz irreális úgy a T-72-es felújítására költeni, hogy közben egy vadonatúj és modern harckocsiból vásárolunk.
Ilyen kis országnak két különböző harckocsi-típust üzemelteti luxus... (még Lengyelországnak is az, csak ugye anno a saját hadiipar támogatására megvásárolták a PT-91-est...).
Gyakorlatban viszont csinálták és csinálják.Felújitanak régi vasakat,és modernizálják őket,akár kis db-számban is.És üzemeltetnek párhuzamosan hk tipusokat.
Fix adatot egyet találtam,2005böl a grúzok T72SIM-jei 604ezer dollár/db.
2016ban kazahkok akartak felújitást csinálni,ott kb árakat találta,török és izraeli ajánlatok.Teljes korszerűsités (motorcserétől a harcelektronikáig) 1,5millió.
A csehek felújitási programja egy Nimda program licence volt-csak a nimde kevesebb mint feléért vállalta volna,mint amennyibe a csehek saját kivitelezésében sikerűlt megcsinálni.
Lynx-ből lehetne átvenni a technikát.Motor-váltó-kiegészitó páncélzat-elektronika-(remélhetőleg)APS.Ami nem vehető át a Lynxből,az beszerezhető szlovák/lengyel/izraeli forrásbol.
Probléma nem technikai jellegű.A probléma a korrupció és a hanyagság/nemtörődömség.Ezek verik fől az árat-főleg az első.
 
W

Wilson

Guest
A cseheknél bejátszik a nagyon el...tt modernizáció, pld a haditengerészetnek szánt távmérő bekendácsolása etc, enenk eredménye az lett, hogy csak papíron van updatelt, azok működédképtelenek, a katonák a raktárakból előszedett VSZ példányoktat használták, ezért kell gyorsan áthidaló megoldás, az IFV projekt az első, HK csak utána. https://www.czdefence.com/article/purchase-or-modernize-army-is-dealing-with-t-72m4cz-tanks.

Igen de ők is rájöttek,hogy egy kis számú(30-50db)T-72 -s kívánt szintre hozott modernizációja az ár érték arányához képest irreálisan magas költsége mellett az ő szavaikkal egy logisztikai rémálom,mivel a beszállítók nem fognak ehhez a mennyiséghez gyártósort,alkatrész bázist fenntartani mivel ennek a költségét nem fogja senki nekik megfizetni.De ezt már én is és másik is leírták a fórumon:).
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 040
14 152
113
Igen de ők is rájöttek,hogy egy kis számú(30-50db)T-72 -s kívánt szintre hozott modernizációja az ár érték arányához képest irreálisan magas költsége mellett az ő szavaikkal egy logisztikai rémálom,mivel a beszállítók nem fognak ehhez a mennyiséghez gyártósort,alkatrész bázist fenntartani mivel ennek a költségét nem fogja senki nekik megfizetni.De ezt már én is és másik is leírták a fórumon:).

...mert szinte a teljes "szárazföldi" hadi-iparuk túlélésének a költségét beleszámolták.
...abba a 3 tucat T-72 modernizálásba!
Ide be is írta korábban valaki a kinti fórumokból.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 707
4 260
113
Gyakorlatban viszont csinálták és csinálják.Felújitanak régi vasakat,és modernizálják őket,akár kis db-számban is.És üzemeltetnek párhuzamosan hk tipusokat.
Fix adatot egyet találtam,2005böl a grúzok T72SIM-jei 604ezer dollár/db.
2016ban kazahkok akartak felújitást csinálni,ott kb árakat találta,török és izraeli ajánlatok.Teljes korszerűsités (motorcserétől a harcelektronikáig) 1,5millió.
A csehek felújitási programja egy Nimda program licence volt-csak a nimde kevesebb mint feléért vállalta volna,mint amennyibe a csehek saját kivitelezésében sikerűlt megcsinálni.
Lynx-ből lehetne átvenni a technikát.Motor-váltó-kiegészitó páncélzat-elektronika-(remélhetőleg)APS.Ami nem vehető át a Lynxből,az beszerezhető szlovák/lengyel/izraeli forrásbol.
Probléma nem technikai jellegű.A probléma a korrupció és a hanyagság/nemtörődömség.Ezek verik fől az árat-főleg az első.
Gyakorlatban viszont csinálták és csinálják.Felújitanak régi vasakat,és modernizálják őket,akár kis db-számban is.És üzemeltetnek párhuzamosan hk tipusokat.
Fix adatot egyet találtam,2005böl a grúzok T72SIM-jei 604ezer dollár/db.
2016ban kazahkok akartak felújitást csinálni,ott kb árakat találta,török és izraeli ajánlatok.Teljes korszerűsités (motorcserétől a harcelektronikáig) 1,5millió.
A csehek felújitási programja egy Nimda program licence volt-csak a nimde kevesebb mint feléért vállalta volna,mint amennyibe a csehek saját kivitelezésében sikerűlt megcsinálni.
Lynx-ből lehetne átvenni a technikát.Motor-váltó-kiegészitó páncélzat-elektronika-(remélhetőleg)APS.Ami nem vehető át a Lynxből,az beszerezhető szlovák/lengyel/izraeli forrásbol.
Probléma nem technikai jellegű.A probléma a korrupció és a hanyagság/nemtörődömség.Ezek verik fől az árat-főleg az első.

most látnom kéne a Lynx motor váltó elrendezését, hogy egyáltalán beférne-e oda.